וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט בדרום אפריקה שינה את הרשעתו של פיסטוריוס מהריגה לרצח

השופט לורימר ליץ' בחן את כל פרטי התיק וקיבל את ערעור התביעה: "הנאשם היה חייב להיות מורשע ברצח". אצן הפרוטזות נמצא אשם לפני שנה בהריגת חברתו ריבה סטינקאמפ, אבל כעת ייגזר עליו עונש חדש

AP

רעידת אדמה הבוקר (חמישי) בדרום אפריקה, לאחר שבית המשפט לערעורים החליט להמיר את הרשעתו של אוסקר פיסטוריוס מהריגה לרצח. השופט ג'ורג' לורימר ליץ' אף אמר: "הנאשם היה חייב להיות מורשע ברצח. זו טרגדיה במימדים שייקספיריים". מומחים משפטיים מדרום אפריקה סיפרו היום ל"גרדיאן" שפיסטוריוס יוכל לערער על ההרשעה החדשה מבחינה חוקית, אבל שמדובר בצעד נדיר.

אצן הפרוטזות הורשע בהריגה בספטמבר 2014, אחרי שירה למוות בחברתו ריבה סטינקאמפ בפברואר 2013. נגזרו עליו חמש שנות מאסר ולפני כחודשים וחצי הוא שוחרר לביתו, שם היה אמור לרצות את שארית העונש. המשמעות של ההרשעה החדשה היא שפיסטוריוס יחזור לבית המשפט בפרטוריה, שם ייגזר עליו עונש מאסר חדש. ההערכות הן שהוא ייכלא ל-15 שנים נוספות.

אוסקר פיסטוריוס בזמן משפטו. AP
מסתבך. פיסטוריוס/AP

השופט ליץ', שמונה לדון בערעור של התביעה הכללית בדרום אפריקה, בחן את התיק מחדש והשמיע ביקורת נמרצת על ההחלטה הראשונה של ההרשעה בהריגה. הוא דחה את האפשרות שפיסטוריוס ירה דרך הדלת בביתו בגלל הגנה עצמית - כפי שטענו עורכי דינו במשפט הראשון.

ליץ' אמר בבית המשפט לערעורים: "בעיני, פיסטוריוס מעולם לא סיפק הסבר מניח את הדעת להתרחשויות. המוות של האשה מעבר לדלת היה תוצאה ברורה של ירי מכוון. אין לי ספק שהנאשם הבין שמי שנמצא מעבר לדלת, עלול למות כתוצאה מהירי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ריבה סטינקאמפ, בת זוגו הנרצחת של אוסקר פיסטוריוס. AP
הנרצחת ריבה סטינקאמפ/AP

אוסקר פיסטוריוס בן ה-30 איבד את רגליו כשהיה בן 11 חודשים, אז הן נקטעו בהליך רפואי בגלל היעדרן של עצמות השוקית. הוא התפרסם בסוף העשור הקודם ותחילת העשור הנוכחי בזכות שורה של מדליות זהב בהן זכה בתחרויות אתלטיקה לספורטאים בעלי מוגבלויות.

הדרום אפריקאי נאבק לאורך תקופה ארוכה כדי שיתאפשר לו להשתתף גם בתחרויות רגילות ובמאי 2008 בית המשפט הבינלאומי לערעורים בספורט (CAS) קבע שהוא רשאי להשתתף במשחקים האולימפיים ובאליפויות עולם.

פיסטוריוס לא הצליח לקבוע קריטריון לאולימפיאדת בייג'ינג ב-2008, אבל היה חלק מנבחרת השליחים 4X400 של דרום אפריקה באליפות העולם ב-2011. שנה לאחר מכן הפך למתחרה הראשון אי פעם ללא שתי רגליים במשחקים האולימפיים, כשייצג את דרום אפריקה באולימפיאדת לונדון. הוא הצליח לעלות לחצי הגמר בריצה ל-400 מטר והעפיל עם נבחרת השליחים 4X400 לגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully