וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העשור האבוד": עשר שנים לבכורה של ליאונל מסי בנבחרת ארגנטינה

ב-17.08.05 הרגע שלו חיכו רבים סוף סוף הגיע: ילד צעיר בן 18, שנחשב להבטחה ענקית, נכנס למשחק הבכורה שלו במדי האלביסלסטה. 43 שניות לאחר מכן הוא כבר ראה כרטיס אדום. עשור של כישלון? בארגנטינה עדיין מחפשים תשובות

אימג'בנק GettyImages

כוכב ברצלונה, ליאונל מסי, נחשב על ידי רבים לכדורגלן הגדול בכל הזמנים. הביצועים על כר הדשא, כמות השערים הבלתי נתפסת וכמובן התארים הרבים (האישיים והקבוצתיים) שקטף במדי ברצלונה עשו את שלהם. אלו שלא מסכימים עם הטענה כי מדובר בשחקן הגדול ביותר שידע עולם הכדורגל, טוענים כי אכן מדובר בשחקן ענק, אך לא הגדול בכל הזמנים, בשל אי-ההצלחה שלו עם הנבחרת הלאומית של ארצו.

מסי מעולם לא קטף עם הנבחרת הבוגרת של ארגנטינה, אך במהלך השנים ידע מספר רגעים יפים בתכול ולבן. אחד הרגעים הזכורים של הפרעוש בנבחרת היה במשחקו הראשון אי פעם במדיה - בדיוק היום לפני עשר שנים. מסי נכנס כמחליף במחצית השנייה במהלך משחק ידידות מול הונגריה (משחק הבכורה של דייגו מראדונה גם כן היה מול הונגריה) במקומו של ליסנדרו לופס, ואוהדי כדורגל רבים בארגנטינה, שחיכו זמן רב ליום הזה, עצרו את נשמתם.

אלא ש-43 שניות לאחר מכן מסי כבר לא היה על המגרש. זה קרה לאחר פריצה אופיינית של השחקן, שנכנס למרכז ורץ לכיוון השער. מסי דהר ודהר, כששחקן יריב משך בחולצתו וניסה למנוע ממנו את מה שימשיך לעשות גם שנים לאחר מכן - לרוץ עם הכדור כשזה דבוק לו לרגל ולגרום לסכנה ברחבת היריב - אלא שמסי הצעיר, שאז היה בסך הכול בן ה-18, לא התאפק ושלח מכה ליריבו, שזרק את עצמו על כר הדשא. השופט לא יכול היה להתעלם ושלף למסי הצעיר כרטיס אדום.

ליאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה במשחק קופה אמריקה נגד ג'מייקה. רויטרס
עשור אבוד? ליאונל מסי/רויטרס

ב"קלארין" הארגנטינאי עסקו בנושא בהרחבה תחת הכותרת: "עשור למסי בנבחרת - הרבה גולים והרבה דמעות". בטקסט עצמו נכתב: "האם זה עשור אבוד או מבוזבז? הדמעות אחרי ההרחקה נגד הונגריה היו הראשונות של מסי בנבחרת, אבל ממש לא האחרונות. היו פחות דמעות מכמות השערים שלו במדים הלאומיים, אבל היו הרבה. העדים מאותו משחק בבודפשט סיפרו שהוא בכה כמו ילד בחדר ההלבשה. הוא גם בכה בדרום אפריקה ב-2010, אחרי ההדחה מהמונדיאל. ובריו דה ז'ניירו, אחרי ההפסד בגמר בשנה שעברה. ולאחרונה בסנטיאגו, צ'ילה, אחרי עוד הפסד, הפעם בגמר הקופה אמריקה".

עוד נכתב: "אותו יום רביעי, ה-17 באוגוסט 2005, נתפס על ידי רבים כסוג של סמל לגורלו של מסי בנבחרת. הוא קיבל מלוקאס ברנארדי את הכדור היחיד בו נגע במשחק הבכורה שלו. מאז עברו בנבחרת שישה מאמנים ומסי כבש 46 שערים וניצח ב-59 אחוז מהמשחקים, אבל בכל פעם שהוא לובש את המדים של ברצלונה ושוב מדהים את העולם, כל אוהדי ארגנטינה שואלים את עצמם - למה הוא לא עושה את זה עם הנבחרת? רבים מדברים על 'העשור האבוד', אבל האם זה הוגן? אולי יותר הוגן לדבר על 'העשור הנעלם', כי לא ידענו להקיף את מסי ולנצל את היכולות שלו כמו שברצלונה עושה. במונדיאל 2018 מסי יהיה בן 31 ועבור רבים זה הגיל האידיאלי. או כמו שחורחה ולדאנו אמר - השחקן הכי טוב בעולם זה מסי ובמקום השני נמצא מסי כשהוא פצוע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully