וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסי הוא השחקן הכי טוב בעולם, אבל לא הכי טוב בנבחרת שלנו"

בארגנטינה נכנסים בפרעוש אחרי ההופעה המאכזבת שלו בגמר: "המצב לא טוב. הוא לא עושה בנבחרת את מה שהוא יודע". משפחתו הותקפה ביציע, ברשת צוחקים על הפנדל של היגואין

עריכת וידאו: מרום שפיצר

רצף האכזבות של ארגנטינה נמשך. האלביסלסטה ספגו אמש (שבת) עוד מפלה קשה ואכזרית, הפסידו לצ'ילה בגמר הקופה אמריקה ונותרו כאובים פעם נוספת, שנה בלבד אחרי ההפסד לגרמניה בגמר גביע העולם. ארגנטינה לא ממש הגיעה למשחק ופחות או יותר שותקה על ידי צ'ילה, שקיבלה דחיפה מעשרות אלפי האוהדים ביציעים בסנטיאגו ומ-18 מיליון התושבים שרותקו למסכי הטלוויזיה. השחקנים של חרארדו מרטינו, שבעצמו הפסיד בפעם השנייה בגמר הקופה אמריקה ארבע שנים אחרי ההפסד עם פרגוואי, נראו שבורים בסיום והתקשו לעכל את ההפסד. אסקיאל לאבצי בכה במשך דקות ארוכות, בעוד שגם פבלו סבאלטה לא הצליח לעצור את הדמעות.

ליאונל מסי, שהיה חלש גם בגמר המונדיאל לפני שנה, שוב אכזב ברגע האמת ולמרות שהיה היחיד שכבש מבין הבועטים של ארגנטינה בדו קרב הפנדלים, סבל מיום חלש. בארגנטינה טענו לאחר המשחק כי מסי קופח כשגארי מדל, שבעט בעוצמה בבטנו של הפרעוש במהלך המחצית הראשונה, לא הורחק אם לא די בכך, גם בני משפחתו של מסי עברו לילה מסויט. משפחת מסי הגיעה לצפות מקרוב בפרעוש, אך נבלעה בתוך יציע אוהדי צ'ילה, שתקפו אותם שוב ושוב עד שהועברו לתאי צפייה מיוחדים מטעמי בטיחות. במהלך האירועים אף הוכה אחיו של ליאונל, רודריגו בן ה-28, וספג חבלות בפניו. גם בני משפחתו של סרחיו אגוארו סבלו מיחס דומה על ידי כמה מאוהדי צ'ילה.

אם לא די בצרות של נבחרת ארגנטינה, הצ'רטר שאמור היה להחזיר אותם מעבר לגבול והביתה התעכב לאחר תקלה במטוס ובמקום להמריא כבר ב-23:30, השחקנים נאלצו להעביר כשעתיים מתסכלות בשדה התעופה בצ'ילה והגיעו לארגנטינה רק באמצע הלילה.

ליאו מסי, בנבלרת ארגנטינה. רויטרס
אכזבה עצומה. מסי/רויטרס

המספרים

* זו הפעם הראשונה שצ'ילה מנצחת את ארגנטינה בקופה אמריקה, זאת למרות שהיא לא כבשה מולה בשבעת המשחקים האחרונים ביניהן בטורניר.

* מדובר בניצחון השני בלבד של צ'ילה על ארגנטינה, שלעומת זאת ניצחה 29 פעמים. עוד שמונה מפגשים הסתיימו בתיקו.

* הפעם היחידה בה שתי הנבחרות נפגשו בעבר בגמר הטורניר הייתה ב-1955 בצ'ילה, אז למארחים היה מספיק כדי לזכות בתואר, אבל האלביסלסטה ניצחו 0:1 במשחק שזכור בעיקר בגלל הטרגדיה בה נהרגו שישה מאוהדי צ'ילה.

* ליאונל מסי לא כבש שער ממהלך פתוח (לא פנדל או כדור חופשי) לאורך כל הטורניר.

* ארגנטינה לא הפסידה ב-18 המשחקים האחרונים בקופה אמריקה שהסתיימו ב-0:0 במחצית. ההפסד האחרון: לברזיל ב-1989.

* החילוף של ארנטינה (לאבצי במקום די מריה) בדקה ה-29 היה השני הכי מהיר בהיסטוריה של משחקי הגמר.

* מדובר בגמר השני בהיסטוריה שהן תוצאת המחצית והן תוצאת הסיום היו 0:0. הפעם האחרונה הייתה ב-1979.

* צ'ילה סיימה את טורניר עם 13 שערי זכות, המספר הגבוה ביותר, כשארגנטינה ניצבת במקום השני עם 10 ופרו, שסיימה שלישית, עם 8.

* אלכסיס סאנצ'ס היה לשחקן השני שמבצע פאננקה בדו קרב פנדלים בקופה. הראשון היה לוקו אבראו ב-2007.

* חאבייר מסצ'ראנו הוא השחקן הראשון בהיסטוריה ששיחק והפסיד בשלושה גמרים בקופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אוהדי נבחרת ארגנטינה. AP
שוב התאכזבו. אוהדי ארגנטינה/AP

בארגטינה ניסו לנחם את עצמם ואת ליאונל מסי בסיום. "לאו עוד ייקח אותנו למקומות נהדרים, הוא עוד ייתן לארגנטינה תואר חשוב", ניסה לעודד אסקיאל לאבצי. "חשבנו שיש לנו הזדמנות להותיר את השם שלנו בדפי ההיסטוריה, אבל לצערי הרב לא היינו יכולים. זה כואב מאוד, כי שוב אנחנו מסיימים טורניר גדול עם טעם מר בפה. היינו בטוחים שהפעם הגיע הזמן שלנו לעשות את זה. למרות הכאב, צריך להמשיך באותה דרך. יש לנו נבחרת טובה מאוד, שמגובשת גם מחוץ למגרש. פשוט חסר לנו הצעד הקטן הזה כדי להגיע למשהו גדול באמת".

מבין שלל הפרצופים העצובים בנבחרת ארגנטינה, נדמה שהפנים של חאבייר מסצ'ראנו החווירו יותר מכולם. שחקן ברצלונה הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה ששיחק והפסיד בשלושה גמרים בקופה, ושוב סיים את הגמר כגיבור הטרגי. "אולי זה בגללי. אין לי מילים לתאר את התחושות עכשיו. דיברתי עם קרלוס טבס על זה ולא האמנתי שזה קורה, שלוש פעמים להגיע לגמר הקופה אמריקה ולהפסיד בכל המקרים. אין לזה שום הסבר הגיוני. הכאב פשוט עצום, זה עינוי".

מסצ'ראנו הוסיף שהוא "מקווה שארגנטינה תוכל לכפר על זה בעתיד" וכי הוא "מצטער עבור האוהדים, שתמכו בנו בגדול".

מאמן נבחרת ארגנטינה חרארדו מרטינו. AP
הסברים מפתיעים. מרטינו/AP

טאטה מרטינו הפתיע בסיום, כשטען כי ארגטינה הייתה טובה יותר במשחק וכי הייתה ראויה לניצחון עוד לפני ההארכה. "אנחנו לא היינו במיטבנ, וכך גם צ'ילה", הסביר. "שתי הנבחרות הצליחו יותר לנטרל זו את זו מאשר ליצור מצבים לעצמן. שיחקנו מול הנבחרת שכבשה הכי שערים בטורניר ומנענו מהם מצבי הבקעה טובים. לא פייר להגיד שלא היינו טובים מבלי לשאול למה גם צ'ילה לא הייתה טובה. לא הייתי משנה שום דבר בתוכנית המשחק שלי גם אם היינו צריכים לשחק בגמר עשר פעמים".

מרטינו הוסיף: "שלטנו במרכז השדה. הגבלנו את אלכסיס סאנצ'ס וחורחה ולדיביה. אני מודה שצ'ילה הייתה טובה יותר לאורך הטורניר, אבל אם שואלים אותי על הגמר, אני מאמין שארגנטינה הייתה ראויה לניצחון. נמשיך מכאן הלאה, אתמוך בשחקנים שלי עד המוות כי יש בהם מחויבות וכנות עצומה. הם סובלים, אבל זה ישתחרר מתישהו. נמשיך לנסות".

בארגטינה התאבלו על ההפסד. "נבחרת העינויים", זעקה הכותרת של 'אולה', עם קריצה להתבטאות של מסצ'ראנו בסיום. "הכאב מציף את כל הגוף ואין נחמה", כתב הפרשן פדריקו רוזנבאום. "מסי הגיע לצ'ילה כדי לפרוע חוב ישן, אבל סיים את הערב כמו כולם בבכי. זה לא פייר שהשחקן הטוב בעולם לא יכול לזכות באחד התארים היחידים שחסרים לו. החבורה של טאטה מרטינו לחלוטין לא שיחקה כמו אלופה. היו רגעים של כדורגל טוב, אבל הלחץ של צ'ילה הרג את המשחק של אלביסלסטה. אז יש לנו כבר 22 שנה של אכזבות. זה הרבה מאוד זמן עבור מדינה עם מסורת כל כך מפוארת.

seperator

פרשן האתר "אולה", מריאנו דיין, אמר: "זה סיוט, כמו שאמר מסצ'ראנו. זו שבת קשה במיוחד. הפסדנו עוד גמר, שני תוך שנה. אבל יש לזה הסבר, ארגנטינה לא שיחקה טוב. היא הייתה צריכה לשחק גמר חלומי כדי שהדור הזה יביא תואר. החלק האחורי היה בסדר, אבל מקדימה שוב פישלנו, כמו שקרה לנו לא פעם בקופה הזו. מה שקרה נגד פרגוואי קצת שיקר. לאבצי והיגואין לא הופיעו, מסי לא עשה את מה שהוא יודע לעשות. לארגנטינה לא הגיע לנצח, היא לא שיחקה כמו אלופה, לא שלטה במשחק. היו לה את כל הכלים שצריך, את כל השחקנים שצריך. זו מכת מוות לנבחרת הזו, זו הייתה הזדמנות שאולי לא תחזור".

דייגו מסיאס, פרשן נוסף מאותו אתר, הוסיף: "מהלך טוב אחד ב-120 דקות זה מעט מדי, עבור מסי או עבור כל אחד אחר. מסי ממשיך להיות השחקן הטוב בעולם וממשיך להיות השחקן שלא מצליח להיות הכי טוב בנבחרת. חסר לו משחק בלתי נשכח בנבחרת. אתם זוכרים את ה-3:4 הגדול שהוא סידר פעם לארגנטינה על ברזיל? חסר לו משחק כזה, אבל במעמד גמר כלשהו. הוא היה צריך לשחק כמו שעשה נגד קולומביה ופרגוואי, לסחוף את הקבוצה קדימה ושכל כדור יעבור דרכו. הוא צריך לדרוש את זה. אם השחקן הטוב בעולם בקושי הצליח לכבוש שער אחד בכל הקופה וגם הוא מפנדל, המצב לא טוב. עבורו ועבורנו, אנחנו שרוצים שהוא ימשיך להיות הסמל של הנבחרת הזו. אנחנו רוצים שהוא יהיה מסי גם בנבחרת וזה לא קורה ולכן הכאב של הגמר מול גרמניה ושל הגמר הזה הוא גדול במיוחד. אם ארגנטינה תשחק כמו שהיא שיחקה בקופה הזו, תהיה לה הזדמנות נוספת להשיג תואר. גם למסי תהיה. ואנחנו צריכים לקוות שכשזה יקרה, מסי ישחק כמו שהוא יודע".

דניאל ארקוצ'י מהאתר "לה נאסיון" כתב: "בניגוד לכל שאר הטורניר, בגמר מסי לא הצליח להחזיק לרגע את הכדור בשקט. בדיוק כמו שקרה לו בגמר מול גרמניה. הוא נעלם מהמשחק וברגע מסוים אפילו בהה ביציע, שם המשפחה שלו עברה חוויה לא נעימה. הוא הופיע לרגע במהלך האחרון של הזמן החוקי, אבל זהו. שלושה מונדיאלים ושלוש הופעות בקופה אמריקה הוא כבר סוחב על עצמו מבלי להשיג משהו. הוא תמיד מגיע, אבל לא ברור מה יקרה איתו בעתיד".

היגואין חוטף ברשת

הסלפי העצוב של מסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully