וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן חיים: "סעיף שחרור? מכבי תל אביב יכולה להציע לי הצעה ואוותר עליו"

26.4.2015 / 8:19

הפרסומים על אנדרלכט ("יכול להיות שהם נכונים"), ההצעות מאירופה ("אעזוב רק אם יתאים לי ולמועדון, לא אקח כל הצעה") והתקופה בצהוב ("השנתיים היפות בקריירה הקצרה שלי"). שחקן הכנף של מכבי תל אביב מדבר על הכול

one

מי שניגש אמש (שבת) בתא הכבוד במושבה אל מנכ"ל מכבי תל אביב, מרטין ביין, לאחר ה-1:1 מול מכבי פתח תקוה ונשמע מודאג לנוכח הקפאון בקבוצה, שמע את הסקוטי אומר: "יש לנו עוד הרבה זמן לתום העונה. הכול יהיה בסדר". אבל גם ביין, ממש כמו אוהדי מכבי תל אביב המסוקרנים, ממתין למוצא פיו של הבוס מקנדה, מיטש גולדהאר. סוגיות הארכת החוזים של ג'ורדי קרויף ופאקו אייסטרן נמצאות על השולחן של הקנדי ואם שניהם לא ימשיכו יחד במועדון, דווקא סיכוייו של הבאסקי להישאר גבוהים יותר. יש כאלה אפילו שמעריכים כי פאקו כבר סגר בחשאי מול גולדהאר לשנתיים נוספות במכבי תל אביב, אבל לכך אין אישור משום גורם במועדון.

אם זה היה תלוי רק בביין, הוא היה מעדיף לשמר את המבנה הקיים. השמועות על מערכת יחסים מקולקלת בין מנכ"ל מכבי תל אביב למנהל המקצועי שלה, נראו מופרכות לאור העובדה שביין המתין בסיום המשחק במשך למעלה מרבע שעה לסיום השיחה בין קרויף למאמן מכבי פתח תקוה, רן בן שמעון, ורק כשההולנדי סיים לדבר, עזבו הוא, ביין וגם עוזרו האישי של קרויף, דומינגו מארין, יחד באותה המכונית. גורם במכבי תל אביב אמר במקביל על כל ההתנהלות: "אם באמת יש כאן סיום של עידן וג'ורדי בדרך החוצה, זה ממש לא מורגש. בבוקר הוא ומרטין ביין היו יחד במשחק הנוער בחיפה והם יושבים יחד בפגישות כדי לקדם העברת שחקנים של מכבי בהשאלה. הכול כאן מתנהל במקצועיות, גם אם הוחלט על היפרדות בעוד כחודש". קרויף עצמו נראה הרבה יותר מחוייך ממה שהיה לפני כשבוע בתום המשחק מול בית"ר ירושלים. "אין לי עדיין תשובות עבורכם", ירה בחיוך לעבר העיתונאים שהמתינו לו בצאתו מחדר ההלבשה.

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. ברני ארדוב
יישאר או יעזוב? ג'ורדי קרויף/ברני ארדוב

מי שדיבר ופתח את אשר על ליבו היה חלוץ הקבוצה טל בן חיים. על פי דבריו, הוא ממש לא לחוץ לעזוב את הקבוצה בתום העונה ונראה שיש סיכוי גדול שיסכים לאותו מתווה בו נקטה מכבי תל אביב לפני כשנה עם ערן זהבי, כשפתחה לו את החוזה ושידרגה אותו תמורת העלאת סעיף השחרור שעומד היום על 2.2 מיליון יורו. במצב כזה יביע עמוס לוזון התנגדות ויפנה לערכאות משפטיות כדי שהאלופה תשלם לו את חלקו בכרטיס בסך של 550 אלף יורו. כפי שהדברים נראים, אם מכבי תל אביב תחזר אחר בן חיים ותיתן לו סכומים גבוהים יותר ממה שהוא מרוויח, הוא יוותר על עזיבה.

בן חיים אמר בהתייחסו לפרסומים מסוף השבוע על כך שאנדרלכט מעוניינת בו: "אני כרגע לא הולך לשום מקום. טוב לי במכבי תל אביב. מה שיהיה בקיץ, אני ממש לא יודע. הספקולציות לגביי יהיו בתקופה הקרובה ואני בטוח שתיכף ידברו על עתידו של ערן זהבי. מחמיא לי שמדברים עליי אבל קראתי את הפרסומים בבלגיה בדיוק כמוכם. יכול להיות שהפרסומים נכונים, אבל אני ממש לא יודע אם הם נכונים. אני אגיד יותר מזה, גם אם זה היה נכון זה לא היה מעניין אותי כרגע כי כל כולי בלהשיג את המטרות שיש לנו כאן במכבי תל אביב. זה יהיה מאוד לא מקצועי מצדי לעסוק כרגע בעתיד שלי מחוץ למכבי תל אביב. המועדון הזה מכבד אותי ומשלם לי את השכר ואני צריך לתת את הכול עבור המועדון. אני אחליט על עתידי ביחד עם מכבי תל אביב וזו לא אמירה לשם האמירה. כמו שאני מצפה שהמועדון שלי ישמור עליי מרוצה, כך אני מצפה מעצמי שהמועדון שלי יהיה מרוצה מהעסקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"כרגע לא הולך לשום מקום". טל בן חיים/ברני ארדוב

במהלך חודש ינואר, בחלון ההעברות שעבר, נקשר שמו של בן חיים לסלטיק, סטנדרד ליאז' ופאוק סלוניקי. אז מכבי תל אביב הייתה יכולה לסרב לכל הצעה בגלל שהיא תקפה רק לקיץ. בן חיים אמר אז בכל מקרה שהוא: "לא יעזוב את מכבי תל אביב בבלגאנים". על הקביעה הזו הוא חזר גם לאחר המשחק מול מכבי פתח תקוה: "אני יכול לחזור גם עכשיו על האמירה הזו. טוב לי במכבי תל אביב. השנתיים האלה הן הכי מהנות עבורי בקריירה הקצרה שלי. אני נמצא במקום ברמה גבוהה מאוד ואני לא ממהר לשום מקום. לא אעזוב בבלגאנים. אעזוב רק אם זה יתאים לי ולמכבי תל אביב. נכון שיש לי סעיף שחרור, אבל למרות הסעיף הזה הקבוצה יכולה להציע לי הצעה שתגרום לי לוותר על סעיף השחרור הזה. סעיף השחרור הזה לא אומר שברגע שתבוא קבוצה ותיתן 2.2 מיליון יורו למכבי, אני חייב ללכת. סעיף השחרור תלוי בסופו של דבר בי. אני יודע שרבע מהכרטיס שייך למכבי פתח תקוה, אבל עם כל הכבוד להם הם יקבלו את הכסף רק אם תהיה עסקה. אם לא תהיה עסקה, אני אשאר פה ויכול להיות שהם ירוויחו את הכסף רק בעתיד אם תהיה עסקה".

בן חיים המשיך להסביר מדוע הוא לא לחוץ לעזוב: "אני לא מעוניין לצאת לאירופה כדי שיגידו שיצאתי לאירופה. לא אקח כל הצעה רק כדי שיהיה רשום ששיחקתי באירופה ואז יגיע חודש ינואר ואני אשב ואחכה שאיזו קבוצה גדולה בישראל תרצה אותי בחזרה לארץ. זה לא המסלול שאני רוצה לעצמי ולא הדרך שאני מחפש לקריירה שלי. יש לי במכבי תל אביב הזדמנות שניתנה לי שאני חייב לשמר אותה כל יום. להיות חלק ממועדון כזה שלוקח אליפויות והוא דבר גדול בכדורגל, זה לא משהו שמוותרים עליו בקלות. כשאתה יוצא לחו"ל אתה צריך להרגיש שיש מאמן שרוצה אותך וקבוצה שמחזרת אחריך. אתה צריך סביבת מגורים נוחה ובטח כשאני הופך להיות אבא בקרוב. אני כבר לא לוקח את עצמי ונוסע".

מעבר לעניין עתידו, בן חיים התבקש להתייחס לפנדל שסחט לצד הכרטיס הצהוב שספג מאלי חכמון על התחזות. במשפט אחד הוא ירה והודה שהגיע לו צהוב על התחזות: "היה במשחק פנדל אחד להם ופנדל אחד לנו וגם התחזות אחת שלנו והתחזות אחת שלהם".

שרן ייני, חואן פאבלו, מכבי תל אביב. קובי אליהו
נתן הצגה. חואן פאבלו מקבל טיפול משרן ייני/קובי אליהו

מי שנתן הצגה היה שוער הקבוצה, חואן פאבלו קולינאס, שלאורך כל העונה קיבל הרבה מחמאות מפאקו, בזמן שאחרים העבירו עליו ביקורת וקראו לבאסקי להעלות בהרכב דווקא את שוער המשנה, ברק לוי. חואן פאבלו הודה כי הוא מאוד רוצה להישאר במכבי תל אביב וסיפר כי הכדור נמצא אצל גולדהאר שצריך להחליט אם להאריך את החוזה של השוער שבקיץ יהיה בן 37. חואן פאבלו סיים את המשחק עם התכווצות בשריר הירך, אבל העריך שיהיה כשיר כבר לאימון הקרוב וגם למשחק ביום רביעי מול מכבי אחי נצרת בחצי גמר גביע המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully