וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות יורו: ניצחונות לגרמניה ופורטוגל, שער היסטורי לגיברלטר

רויס ומולר סידרו לאלופת העולם 0:2 על גיאורגיה, הסלסאו עלו לראש בית ט' עם 1:2 על סרביה של סטויקוביץ'. מאטיץ' השווה זמנית במספרת נהדרת. לי קסקייארו כבש שער ראשון במשחק רשמי לגיברלטר, שהובסה 6:1 בסקוטלנד

מרקו רויס שחקן נבחרת גרמניה (ימין). Matthias Hangst, GettyImages
רויס חוגג עם חברים/GettyImages, Matthias Hangst

יום המשחקים האחרון במחזור החמישי של מוקדמות יורו 2016 יצא הערב (ראשון) לדרך עם שמונה משחקים. אלופת העולם גרמניה עשתה את שלה וניצחה 0:2 את גאורגיה בחוץ, גיברלטר כבשה שער היסטורי אבל הובסה 6:1 על ידי סקוטלנד. רומניה ניצחה רק 0:1 את איי פארו, אלבניה חזרה מפיגור ל-1:2 על ארמניה וצפון אירלנד השיגה 1:2 את פינלנד. בהמשך הערב נערכו שלושה משחקים נוספים: פורטוגל עלתה לראש בית ט' עם 1:2 על סרביה של סטויקוביץ'. בבית ד' אירלנד השוותה בתוספת הזמן ב-1:1 מול פולין החזקה ובבית ו' נפרדו הונגריה ויוון ב-0:0 מאכזב.

מנואל נוייר שוער נבחרת גרמניה. Matthias Hangst, GettyImages
שמר על שער נקי. מנואר נוייר/GettyImages, Matthias Hangst

בית ד'

גאורגיה - גרמניה 2:0

אלופת העולם רשמה ניצחון שלישי בקמפיין, ולשם שינוי גם נראתה טוב מאוד, כשאם לא שני משקופים של מרקו רויס ועוד כמה החמצות, היא הייתה מסיימת את המשחק בתוצאה אסטרונומית. גרמניה ניצחה 0:2 בגאורגיה משער של רויס ואחד נוסף של תומאס מולר. אגב, שחקן באיירן מינכן היה מעורב ב-13 שערים (10 כיבושים ו-3 בישולים) ב-14 המשחקים האחרונים של הגרמנים. אגב, זה היה המשחק ה-900 הבינלאומי של גרמניה אי פעם, כשבכל ציון דרך של 100 הופעות היא ניצחה, פרט למקרה אחד. בסטיאן שווינשטייגר רשם את ההופעה הראשונה שלו כקפטן הנבחרת ואת ההופעה ה-109 שלו בסך הכול, והוא עבר את יורגן קלינסמן, לו יש 108 הופעות.

בדקה הרביעית הגיעה גרמניה להזדמנות מצוינת, לאחר שתומאס מולר הכניס כדור עומק למרקו רויס. קשר דורטמונד עשה חצי סיבוב ושחרר טיל אדיר למשקוף. גרמניה ביצעה מהלך קבוצתי נהדר בדקה ה-29 שנגמר עם מסירה של מריו גצה לרויס, שבעט מ-10 מטר החוצה. גרמניה המשיכה להפעיל לחץ כבד ובדקה ה-39 מצאה את השער. מריו גצה ביצע מהלך אישי נהדר והמשיך עם כדור רוחב לרויס, שבעט ממצב מצוין פנימה את ה-0:1. ברגע שהסכר נפרץ, אז הוא נפרץ ובדקה ה-44 מצאה גרמניה את השני. הפעם מסוט אוזיל הפעלתן הכניס כדור עומק לתומאס מולר, שניער מעליו שני שומרים ובעט מ-14 מטר פנימה, 0:2. אגב, גאורגיה לא נגעה בכדור בתוך רחבת גרמניה אפילו פעם אחת במהלך המחצית הראשונה.

בדקה ה-60 רויס שוב הגיע להזדמנות טובה ושוב נעצר במשקוף. קשר דורטמונד קיבל מסירת רוחב ושחרר בעיטה נהדרת מ-14 מטר היישר למשקוף. העמודים מנעו מרויס כבר שלושער. בסופו של דבר, זה 0:2 לגרמנים שרושמים ניצחון חוץ ראשון בקמפיין.

תומאס מולר שחקן נבחרת גרמניה. Matthias Hangst, GettyImages
מולר שוב כבש/GettyImages, Matthias Hangst

אירלנד - פולין 1:1


אחרי שהדהימו את אלופת העולם גרמניה והביסו את גיברלטר וגיאורגיה החלשות, הפולנים היו קרובים מאוד לניצחון נוסף בדבלין, אבל שער שוויון בתוספת הזמן של שיין לונג סידר לאירים תיקו דרמטי ושימח את האוהדים הגועשים בדבלין.

נבחרת פולין לא נפלה מהאירים ובדקה ה-26 השיגה שער יתרון יפהפה. סלאבומיר פשקו חטף כדור בתוך הרחבה ומזווית לא פשוטה, הצליח לכוון בשמאל לפינה הרחוקה. היתרון של הפולנים החזיק מעמד ממש עד תוספת הזמן, שבה שיין לונג קיבל כדור נגיחה בתוך הרחבה ועם השפיץ של הנעל בעט לרשת. איזו דרמה בדבלין.

סקוטלנד - גיברלטר 1:6

המשחק הזה נפתח כצפוי עם שער של המארחים בפנדל של שון מלוני, אבל שתי דקות לאחר מכן התרחשה היסטוריה בלגאזגו. ארון פאייס שלח כדור עומק ללי קסקייארו, שוטר במקצועו, שמתוך הרחבה בעט שטוח לפינה וכבש את השער הראשון אי פעם של הגיברלטרים במשחק רשמי. סטיבן פלטשר קבע 1:2 בנגיחה בדקה ה-29 ומלוני קבע 1:3 בפנדל נוסף כעבור חמש דקות. סטיבן נייסמית' מאברטון (39) וסטיבן פלשטר בדקה ה-77 כבשו שניים נוספים לזכות הסקוטים והרגיעו את הקהל המקומי בדרך ל-1:5. סטיבן פלטשר השלים בדקה ה-90 וזה 1:6 לסקוטלנד.

בית ו'

רומניה - איי פארו 0:1

הרומנים ממש לא הרשימו, אבל לפחות השיגו את שלוש הנקודות ושיפרו את מאזן הנקודות שלהם ל-13 מ-15 אפשריות, ככל הנראה בדרך ליורו 2016 בצרפת. קלאודיו קשרו כבש את השער היחיד בדקה ה-21 כדי לסדר לרומניה את הנקודות. איי פארו נותרה עם שלוש נקודות.

רומניה עלתה ליתרון בדקה ה-21. כדור חופשי של בועט החופשיות הנהדר אלכסנדרו מקסים משטוטגרט נעצר בקורה. זה חזר לקלאודיו קשרו, שדחק מקרוב פנימה את ה-0:1.

הונגריה - יוון 0:0

היוונים פתחו את הקמפיין בצורה פשוט קטסטרופלית, כשבמחזור האחרון הם ספגו הפסד משפיל במיוחד עם 1:0 ביתי מול איי פארו האומללה. סרחיו מרקריאן בן ה-70 מונה למאמן יוון על מנת להציל את המצב, אבל עם כשל כבר במבחן הראשון עם תיקו באצטדיון קשה אומנם, אבל הנקודה הזו לא ממש עזרה ליוונים שעדיין שקועים במקום האחרון יחד עם איי פארו החלשה. ההונגרים התרחקו מצפון אירלנד במאבק על המקום השני שמקנה כרטיס אוטומטי ליורו.

צפון אירלנד - פינלנד 1:2
לצפון אירלנד: קייל לאפרטי (33 ו-38), לפינלנד: בראט סאדיק (90)

נבחרת גיברלטר חוגגת שער מול סקוטלנד. רויטרס
שער היסטורי. שחקני גיברלטר/רויטרס

בית ט'

פורטוגל - סרביה 1:2

אחרי שסיימה שלושה משחקים ב-0:1, פעמיים ניצחון והפסד מפתיע מול אלבניה, פורטוגל התבססה בראשות הבית עם עוד ניצחון דחוק. כריסטיאנו רונאלדו פתח כחלוץ בודד, אך לשם שינוי לא היה מעורב בשני השערים של קרבאליו וקואנטראו חברו לריאל מדריד. מאטיץ' רק השווה זמנית לסרבים, שנותרו עם נקודה אחד בלבד וביורו בצרפת הם ככל הנראה לא יהיו. כזכור, לסרבים הופחתו שלוש נקודות עקב המאורעות האלימים במפגש שלה מול אלבניה.

הפורטוגלים פתחו את המשחק הזה בצורה נהדרת ועלו ליתרון כבר אחרי עשר דקות. קואנטראו הרים כדור לרחבה, קרבאליו הבלם נותר לא מכוסה ונגח מקרוב כדור שסטויקוביץ' שוער מכבי חיפה היה יכול להדוף, אבל רק נגע בכדור שחדר לרשת. שש דקות אחרי השער שלו קרבאליו נפצע והוחלף על ידי חוסה פונטה. בדקה ה-28 סטויקוביץ' פיצה על הגול עם הצלה ענקית לבעיטה של רונאדו אל בין חיבורי הקורות.

בדקה ה-61 הגיע השוויון של סרביה ואיזה שוויון זה היה. קולארוב הרים כדור קרן, פטרוביץ' המשיך בראש לנמניה מאטיץ' שמהאוויר כבש בבעיטה מספרת נפלאה. אבל הסרבים לא חגגו יותר מדי זמן. שתי דקות בלבד חלפו עד שמוטיניו שלח כדור רוחב חד, סטויקוביץ' יצא לא טוב וקואנטראו המגן השמאלי שהגיח מאחור גלגל פנימה.

אלבניה - ארמניה 1:2
לאלבניה: מרגים מרבאיי (77), שקלזן גאשי (81), לארמניה: יורה מובסיסיאן (4)

ריקרדו קרבאליו שחקן נבחרת פורטוגל חוגג. רויטרס
הספיק לכבוש לפני שנפצע והוחלף. קרבאליו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully