וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ו הארט: "ג'רום בואטנג חזר לרדוף אותנו"

שוער מנצ'סטר סיטי נותר בהלם, גווארדיולה: "שיחקנו עם לב גדול". וגם: ההישג של ברצלונה, ההיסטוריה של רומא והשיאים של ברהימי

מחזור הפתיחה של שלב הבתים בליגת האלופות הגיע לסיומו הערב (רביעי) עם דרמה גדולה, בסיומה ניצחה באיירן מינכן 0:1 את מנצ'סטר סיטי משער של ג'רום בואטנג בדקת הסיום. בראשות בית ה' התייצבה רומא, שהרשימה עם 1:5 גדול על צסק"א של ביברס נאתכו, כשהאוהדים הרוסים התפרעו ביציעים. חגיגה גדולה הייתה גם במגרשה של פורטו, שדרסה 0:6 את באטה בוריסוב. צ'לסי נעצרה ב-1:1 ביתי מול שאלקה, גם פריס סן ז'רמן איבדה נקודות ב-1:1 בהולנד מול אייאקס ואילו ברצלונה הסתפקה ב-0:1 קטן בקאמפ נואו על אפואל ניקוסיה. סינטאיהו סלליך שיחק 58 דקות ב-1:1 הדרמטי של מאריבור מול ספורטינג ליסבון.

המהלך המדויק של הערב

ניצחון דרמטי לבאיירן מינכן, תיקו לצ'לסי, תבוסה לנאתכו

חואן איטורבה שחקן רומא. AP
רומא חזרה לליגת האלופות בסטייל. חואן איטורבה/AP

המספרים

* ג'רום בואטנג חיכה 32 משחקים כדי לכבוש את שער הבכורה שלו בליגת האלופות, ועשה זאת עבור באיירן מינכן דווקא מול האקסית מנצ'סטר סיטי.

* כל 10 השערים האחרונים של באיירן מינכן בליגת האלופות היו נגד קבוצות מהפרמיירליג.

* ברצלונה לא הרשימה, ועדיין: לראשונה ב-114 שנותיה היא הצליחה לנצח את כל ארבעת משחקיה הראשונים ולא לספוג בהם אפילו לא שער אחד.

* ג'רארד פיקה הפך לשחקן ההגנה הראשון של ברצלונה שמבקיע בחמש עונות שונות של ליגת האלופות.

* יש לפיקה 21 שערים במדי ברצלונה, מתוכם שבעה בליגת האלופות. רונאלד קומאן הוא שחקן ההגנה היחיד שכבש יותר ממנו - 10 שערים.

* רומא היא הקבוצה האיטלקית הראשונה בהיסטוריה שכבשה רביעייה תוך 31 דקות בליגת האלופות.

* רומא רשמה את החמישייה הראשונה בהיסטוריה שלה במפעל והשוותה את ניצחון השיא שלה (הביסה 0:4 את שחטאר ב-2006).

* ז'רביניו כבש צמד במשחק אחד במדי רומא בליגת האלופות - בדיוק אותה כמות שהייתה לו ב-11 משחקים במדי ארסנל במפעל.

ג'רארד פיקה שחקן ברצלונה חוגג. AP
ברצלונה עדיין לא ספגה העונה. ג'רארד פיקה/AP

* אדינסון קבאני כבש את שערו ה-24 במפעלים האירופים והשתווה לוולטר פנדיאני כשיאן של אורוגוואי. השאיר מאחור את דייגו פורלאן על 23, ללואיס סוארס יש 21.

* ססק פברגאס כבש במדי צ'לסי והפך לשחקן הספרדי השני שמבקיע עבור שלוש קבוצות (או יותר) בליגת האלופות. הראשון היה פרננדו מוריינטס.

* צ'לסי כבשה בכל 16 משחקי הבית האחרונים שלה בליגת האלופות.

* קלאס יאן הונטלאר עלה למקום השני בטבלת הכובשים ההולנדית באירופה, כששיפר את מאזנו ל-42 והשאיר את פטריק קלויברט מאחור עם 41. השיאן הוא רוד ואן ניסטלרוי עם 62.

* יאסין ברהימי, שכיכב בניצחון פורטו, כבש שלושער ראשון בקריירה, הפך לאלג'יראי הראשון שמבקיע שלישייה במסגרת ליגת האלופות ולראשון שעושה זאת במדי פורטו.

* ברהימי הוא האפריקאי הרביעי שכובש שלושער בליגת האלופות. קדמו לו דידייה דרוגבה (פעמיים), סמואל אטו (פעמיים) ואייגבני יעקובו, שעשה זאת במדי מכבי חיפה נגד אולימפיאקוס.

* ואחרון לגבי ברהימי: הוא השחקן השביעי בהיסטוריית ליגת האלופות שכובש שלושער בבכורה והראשון מאז גראפיט הברזילאי (במדי וולפסבורג, ספטמבר 2009).

* פורטו כבשה שישייה ראשונה בהיסטוריה שלה בליגת האלופות.

ג'רום בואטנג, באיירן מינכן. AP
שער בכורה בליגת האלופות ששבר את לבו של ג'ו הארט. ג'רום בואטנג/AP

התגובות

פפ גווארדיולה אמר לאחר ה-0:1 הדרמטי של באיירן מינכן: "שיחקנו עם לב גדול, גדול. השגנו את הניצחון הזה בצדק. אני מאמין שהבית הזה יוכרע ממש במשחק האחרון". על בואטנג אמר הספרדי: "הוא צעיר, מהיר, יש לו שליטה מצוינת בכדור, ברגל ימין, בשמאל, יש לו הכל. מעבר לכל דבר אחר, הוא אישיות גדולה".

על הופעת הבכורה של מהדי בנעטיה אמר פפ: "זה חיזוק משמעותי מאוד בשביל באיירן, אני מחמיא לו על ההופעה הערב". על סיטי אמר הספרדי: "יש 6,7,8 קבוצות שיכולות לזכות בליגת האלופות, מנצ'סטר סיטי היא אחת מהן".

הכובש ג'רום בואטנג: "ייצרנו הרבה מצבים ובסופו של דבר גם הצלחנו לכבוש. הכדור הגיע בדיוק לרגל, במצב האידיאלי, הכול הלך כמו שרציתי. זה אושר טהור. סיטי שיחקה מצוין וכמעט איבדנו שתי נקודות חשובות". בואטנג נשאל האם זה מתוק יותר לכבוש מול האקסית שלו: "הדבר היחיד שחשוב הוא שהשגנו שלוש נקודות, זה היה אחרי עבודה קשה מאוד".

קפטן באיירן פיליפ לאהם: "מנצ'סטר סיטי היא קבוצה חזקה מאוד, ולכן אני חושב שזה ניצחון גדול בשבילנו".

במהלך המשחק שלפו אוהדי באיירן שלט, עליו נכתב: "גם אם תיפול, תמיד תחזור ואנחנו תמיד מאחוריך, הולגר" כמחווה להולגר באדשטובר, שנפצע במהלך המשחק מול שטוטגרט בשבת. הבלם הגרמני לא נותר אדיש וצייץ בטוויטר: "אוהדים מדהימים!! ואוו!!".

ג'ו הארט, שהצטיין בשערה של מנצ'סטר סיטי עד שנכנע בדקת הסיום, הסביר: "הכדור ספג הסטה קלה ונכנס פנימה. בואטנג חזר לרדוף אותנו. לדעתי תיקו היה משקף יותר את מה שקרה כאן".

ז'וזה מוריניו סיכם את ה-1:1 הביתי של צ'לסי מול שאלקה: "עשינו די והותר כדי לנצח. היו לנו הזדמנויות מצוינות לעלות ל-0:2, וגם לכבוש את השלישי והרביעי, אבל השגנו רק נקודה. זו לא התוצאה הכי טובה, אבל זו התוצאה. הם כבשו במחצית השנייה, אבל הגבנו היטב ואין לי שום תלונות לשחקנים שלי. דרוגבה עשה את העבודה, היה לו משחק טוב ותרומה טובה, הוא החמיץ הזדמנות בסנטימטרים ויכול היה לקבוע 0:2, אבל ככה זה בכדורגל, הוא לא יבכה בגלל ההחמצה הזאת. דייגו קוסטה? הוא לא במצב של לשחק שלושה משחקים בשבוע".

קלאס יאן הונטלאר, שהשווה עבור שאלקה, אמר: "הופענו עם קבוצה צעירה מאוד הערב, ואני גאה בכל השחקנים".

ז'וזה מוריניו מאמן צ'לסי. רויטרס
במקום 0:3 או 0:4, רק 1:1. ז'וזה מוריניו/רויטרס

ז'רביניו, שהבקיע צמד מתוך החמישייה של רומא, הסביר: "אין משחקים קלים, אבל הפעם הפכנו את המשחק לכזה. שיחקנו נהדר בהגנה ובהתקפה.

רודי גרסיה, מאמנה של רומא, הדגיש: "זו הייתה הופעה נהדרת שלנו, התחלנו ברגל ימין ואין דרך טובה יותר לפתוח כך בבית. צסק"א היא לא קבוצה חלשה, לכן אין סיבה להמעיט בערך הניצחון הגדול שלנו. רק חבל על הפציעות של חואן איטורבה ודוידה אסטורי. אני מקווה שזה לא משהו רציני".

ברצלונה עדיין לא ספגה שער במשחק רשמי בעידן לואיס אנריקה. המאמן, שהעלה הרכב משני ב-0:1 על אפואל ניקוסיה, אמר: "זה ההרכב שבחרתי וההרכב הזה עבד, ניצחנו. אין לי שוער לכל מפעל, אלא שלושה שוערים טובים שאשתמש בהם על פי הצורך".

צ'אבי, שפתח בהרכב לראשונה העונה והשוה את השיא של ראול עם 142 הופעות בליגת האלופות, אמר בסיום: "לא היה קל. ניסינו להניע כדור מהר, ולא הצלחנו. שלטנו במשחק, ניסינו לחדור, אבל הם סגרו היטב. הכי חשוב שניצחנו והתחלנו היטב את שלב הבתים. אם מבקשים ממני לשחק, אעשה את המיטב שלי. לא פתחתי את העונה בשיאי, אבל עכשיו אני מרגיש טוב. יש הרבה שחקנים צעירים ומוכשרים, והמאמן בוטח בהם. לואיס אנריקה הוא הגון ואמיץ, והוא לא בודק את ה-DNA כשהוא בוחר הרכב".

יאסין ברהימי, כובש השלושער ההיסטורי של פורטו כבר במשחק הבכורה שלו בליגת האלופות, התרגש: "עבור משחק ראשון זה פשוט מדהים. אנחנו חייבים להמשיך כך גם במשחקים הבאים".

יאסין ברהימי שחקן פורטו חוגג (משמאל) עם ברונו מרטינס אינדי. רויטרס
בחברה טובה עם אטו, דרוגבה ויעקובו. יאסין ברהימי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully