וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לך משהו להצהיר? על הנמכת הציפיות של הפועל באר שבע

בצל הקיץ המדאיג ולמרות הסגל הכי נוצץ שהתכנס בווסרמיל, אליניב ברדה והפועל באר שבע עדיין מסרבים לדבר על אליפות. אז מה אמורות להיות הציפיות מסגנית האלופה? ביום לוהט בנגב, שכלל ד"ש מווארחם (פלט: "אם היו רוצים אותי, הייתי שם היום"), אורן יוסיפוביץ ניסה לברר

צילום: יוסי ציפקיס עריכה: יותם בן דוד, ניב פוקס

* בווידאו: צפו ב"משהו מרענן", והפעם: מאור בוזגלו

לפעמים, את הנגב השומם לא מפריחים בעזרת ברדות או בוזגלות או מליקסונים. לפעמים כל מה שצריך זה צינור. וכנראה שבצינור הכבאים ההוא היה חור או שניים, כי אצטדיון וסרמיל הוצף ברטיבות ביום חמישי האחרון. אתה נכנס פנימה, אחרי שאלישע לוי נכנס-שכח-משהו-ברכב-יצא-נכנס-שוב, והכול מים בגלל פיצוץ בצינור. הצינור שחובר לממטרות, שהרטיבו את חצי המגרש השמאלי אבל גם את כל הדרך אליו.

וקצת אחרי מסיבת העיתונאים הצנועה של הפועל באר שבע, המאמן והשחקנים התכנסו לאסיפה, וההיא - שמה שמור במערכת - לקחה ליד את הצינור ושטפה את היציע. המים צעקו די, אבל אשת המקצוע השפריצה על האספלט, שהשפריץ על הכיסאות. שחקני סגנית האלופה יצאו מחדר ההלבשה והחלו להקיף את המגרש, והיא המשיכה בשלה. עוד שפריץ ועוד שפריץ. עם הלכלוך שאתם משאירים פה, האשימה, אני חייבת לשטוף. כל כך הרבה מים, אמרתי, נראה שלא שטפת מאז מאי. כל שלושה ימים אני שוטפת פה, החזירה, שלא לדבר על יציע הכבוד. זה כבוד, זה? שאלה והמשיכה להשפריץ, והכנרת וכולנו ריחמנו זה על זה.

האימון היה שקט. כמה הקפות סביב המגרש, מתיחות צנועות, תרגול נגיחות שבו וויליאם סוארס ממש לא הבין מה ביקשו ממנו לעשות ומשחקון פנימי. ובכל הזמן הזה, ואחריו, רץ מאור מליקסון הפצוע מסביב המגרש. יותר מ-30 הקפות עשה, פחות או יותר. ומליקסון רץ בריצה שאי אפשר לפספס, איכשהו תמיד שתי הרגליים שלו בדיוק באותו קו. הוא יחסר לבאר שבע בפתיחת העונה עקב המחלה הישראלית - פציעות באוגוסט-ספטמבר, ויהיה מעניין לראות איזה מליקסון נקבל. ואיזו באר שבע? ביום לוהט בנגב, שכלל התייעצויות טלפוניות עם ערים צפוניות כתל אביב וכווארחם, נעשה הניסיון לברר.

וכמו שעצום הניגוד בין היובש של האוויר לבין הרטיבות (ותודה להיא עם הצינור) של יציעי ומסדרונות וסרמיל, כך רחבה קשת הציפיות מהפועל באר שבע. בין אלופה לאכזבה עצומה; זו קבוצת הצמרת היחידה שאין לה באמת הגדרה אמיתית. בניגוד למכבי תל אביב ולמכבי חיפה, היא לא מועמדת טריוויאלית. לעומת קרית שמונה, אין לה תירוצים של היעדר קהל או של סגל צעיר וצנום. מה שבטוח, בניגוד לעונה שעברה - הפעם לא נקבל בהבנה ציטוטים יבשים מבירת הנגב. הפעם יהיה רטוב.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אליניב ברדה שחקן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
"היום, עם הניסיון שלי, אני רואה דברים מהר יותר ולנהל את המשחק זה דבר שקל לי הרבה יותר?. ברדה/יוסי ציפקיס

ברדה: "היה חסר לנו כוח מהספסל בעונה שעברה"

אליניב ברדה, כדי להתאים את עצמו לסיפור, הגיע עם שיער כה רטוב כאילו החליק בתוך מוס. בגדים שחורים, ועור עם שיזוף של חופש, הוא נכנס לחדר צדדי במסדרונות וסרמיל. כמובן שהוא איש המפתח בסיפור הזה. אלונה ברקת הביאה את הג?ובות, אבל זה היה ברדה ששבר את המחסום בפני שחקני הארץ – בואו לבאר שבע, השד חם אבל לא רע כל כך. ואז הגיע הפלייאוף, ובאר שבע נעלמה וברדה עוד יותר. שבעה שערים וחמישה בישולי ליגה זה יפה, אבל מברדה מצפים ליותר.

?המטרה שלי היא להוביל את הקבוצה, גם מקצועית אבל גם מעבר?, הוא מנמק את העונה שעברה תוך מבט לעונה הבאה. ?צריך להבין שכל דבר שאני עושה מקרין על האחרים. אני לוקח את זה בחשבון, שאם אני עצבני, הקבוצה עצבנית. שאם אני עושה שלושה גליצ?ים תוך חמש דקות, אנשים יפלו על התחת מיד אחריי. וזה סוחף, גם את הקהל. אני צריך להוביל. ספציפית לגבי המספרים, מי שעקב אחר הקבוצה ראה שבפלייאוף שיחקתי בתפקיד מאוד אחורי, וזה תפקיד שאין לי בעיה לעשות?.

?אליניב?, נשמע קולו של שלומי ארבייטמן, הרכש החדש וזה שברדה אמור להסיע אותו לארוחת הצהריים הקבוצתית.

?דקה, שלומי?, השיב ברדה, והמשיך: ?דברים משתנים כל הזמן. הנה, במשחק האימון האחרון של הנבחרת שיחקתי בקישור עם אוראל דגני. יכול להיות שבעתיד זו תהיה העמדה שלי?.

נראה שאתה פחות אוהב את שינוי התפקיד. לא ביקשת מאלישע לשנות?

?ממש לא?, הוא אומר, ?אם כבר, יכול להיות שאבקש הפוך - להישאר רק בעמדה הזו. היום, עם הניסיון שלי, אני רואה דברים מהר יותר ולנהל את המשחק זה דבר שקל לי הרבה יותר?.

אז אולי זה עניין של גיל?

?יכול להיות. זה דבר טבעי בכדורגל, ששחקנים, עם הגיל, יורדים קצת אחורה. אולי זה קורה גם לי?.

ולא קשה לך להשפיע על המשחק ככה?

?הרבה יותר קל לי. אני קרוב לכולם. אני במרכז. נכון שזה מוריד את הקטע של המחץ. אם לא תהיה קרוב לשער, לא תכבוש".

וכשכל הקבוצה לא כובשת ואתה מאחור? לא הרגשת חסר אונים?

"היה חסר לנו כוח מהספסל בחצי השני של העונה שעברה, מישהו שייכנס למשחק והרמה תישאר גבוהה ולא תרד. העונה הסגל גדול. יש מלחמה. שחקנים נלחמים על מקום בסגל, מה שלא היה כל כך בעונה שעברה?.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לנדאו: "יש לקבוצה את הכלים לכוון לאליפות, בלי להתבייש"

גילי לנדאו אומר שהפועל באר שבע תזכה באליפות. המאמן שהדריך את הקבוצה בשלוש קדנציות שונות מכיר את ה-DNA, אבל הנימוק שלו מתחיל במאקרו. ?מחזור חיים של מועדון בנוי מארבעה תהליכים?, הוא מרצה. ?בנייה, התייצבות, זינוק ושיא. שלב הבנייה בהפועל באר שבע נמשך מעבר למצופה, הקבוצה התייצבה כשנשארה שנתיים ברציפות בליגה במחזורים האחרונים, בעונה שעברה היא ביצעה את הזינוק והדבר המתבקש לקיום המתודיקה הוא שהשנה היא תגיע לשיא?.

לנדאו מתקדם למיקרו: ?יש לקבוצה את כל הכלים כדי לכוון לאליפות, בלי להתבייש?. ואז לנדאו עבר עמדה עמדה, והאמת, הכול נשמע טוב. ?עם השלמת רכש, כולל אולי אלירן עטר, זו מטרה ריאלית. והם צריכים לסמן אותה, לא להנמיך ציפיות. באר שבע צריכה להיות יומרנית, כי היא מסוגלת. זה מועדון מסודר ומאמן שכבר לקח אליפויות. אלו לא חלומות?.

אפשר למצוא כמה דעות כמו של לנדאו, אבל בשבועות האחרונים הפסימיות מציפה את וסרמיל יותר מהצינור של ההיא. וגם עכשיו אין הצהרות אליפות. סגל נהדר, ואין מילה. שאלתי את אלישע - נכון, לא האדם שיפתח כפתור ויפזר הצהרות - למה? הרי בעונה שעברה אמרת שזו בנייה ובעתיד יקטפו את הפירות. אז מה עכשיו? ?זו היתה עונה שהתקדמנו והפכנו לקבוצה לגיטימית?, ענה לוי. ?אם נגיע לאותו המצב, העונה נדבר אחרת. המטרה שלנו היא קודם כל להשיג יציבות. אנחנו רואים מה קורה בליגה?, התייחס לרכש של מכבי תל אביב ומכבי חיפה. ?אנחנו משתייכים לחבורה הזו?, הוסיף. ?אנחנו רוצים להיות דבוקים לשם?.

הסגל של העונה טוב יותר מזה של העונה שעברה?

?כן?, ענה ברדה.

אז למה הפסימיות? התוצאות בגביע הטוטו ובאירופה, ההתחזקות של חיפה?

?שילוב של שני הדברים שאמרת, וזה שהסגל לא מושלם. יש לנו בסגל מקום לעוד זר, שכנראה יגיע בקרוב. אחרי הפתיחה המהוססת שלנו אנשים צריכים להיות זהירים יותר בלשון. ככה צריך…?. בדיוק באותה השנייה חטף ברדה כאפה לעורף. זה היה גיל לבנוני, יועץ התקשורת.

?החתמנו את הרומני?, הוא בישר לברדה, שמיד ירה: ?בשעה טובה?.

גליינור פלט שחקן הפועל באר שבע. רוני לבנה
גליינור פלט שחקן הפועל באר שבע/רוני לבנה

פלט: "אם בבאר שבע היו רוצים, הייתי שם היום";
באר שבע: "אם פלט היה רוצה, הוא היה פה היום"


?תמסור למאור בוזגלו תודה על הכול, על כל האסיסטים שהוא נתן לי. ותגיד ?הלו? לכל הקבוצה?, ביקש גליינור פלט בשיחת טלפון מווארחם. ?אהבתי את באר שבע ואהבתי את ישראל, ועכשיו אני בבלגיה אבל עדיין מדבר עם החברים כמעט כל יום. אני מתגעגע, אתם לא יכולים לדמיין כמה כיף היה לי. רציתי להישאר, אבל זולטה ממש רצתה אותי והמאמן פה נתן לי הרגשה טובה. עשיתי את הבחירה, זה גם קרוב יותר למשפחה?.

פלט עוד הספיק להיות ביומיים מתוך צוק איתן, לפני שהמשיך ליעד הבא. אם משהו יחסר לסגנית, זה המגדל ההולנדי שהרשית 13 פעמים בעונה שעברה. להגנות הישראליות, לרוב, לא היו תשובות לפלט, אבל האופציה ההדדית שהיתה בקיץ הפכה לפרידה. בתוך באר שבע היו קולות שטענו ש?זה נפל על 30 אלף יורו?, אבל ההולנדי מספר:

?כבר בינואר שעבר וארחם רצו שאבוא. אמרתי להם שאני לא רוצה לבוא כי רציתי להילחם על האליפות עם באר שבע. בסוף העונה הם חזרו אליי. היתה לי אופציה להישאר בבאר שבע, ולא היה רחוק שאשאר. אבל הם נתנו לי הרגשה של ?אם אתה רוצה, תישאר?. אני חשבתי שאם הם רוצים להשאיר אותי, הם היו צריכים לעשות קצת יותר. אם הם ממש היו רוצים, הייתי משחק בבאר שבע היום.

?כשהיתה תקופה שלא כבשתי הרבה אנשים שפטו אותי. גם בחורף היו דיבורים שישחררו אותי. אני יודע שהם אהבו אותי, אבל היה עליי גם הרבה לחץ, שמעתי יותר מיד פעמים שאולי אעזוב והאמת שסיימתי את התקופה ברגשות מעורבים מהבחינה הזו. זה היה נחמד אם היו מראים לי כמה הם רוצים שאשאר ושהם מאמינים בי. אף פעם לא הרגשתי בבית בקבוצה כמו שהרגשתי בבאר שבע. גם בלי המשפחה. החיים בישראל מצוינים, מזג האוויר טוב, האנשים, האוכל. עכשיו, כשאני יודע איך זה לחיות בישראל, אני ממש אשמח לחזור. אני לא כועס, אני לא מאשים. כשזו באר שבע, זו רק אהבה?.

?כשפלט הגיע, כולם אמרו שהוא חלש ופתאום עכשיו הוא הפך לאבדה הכי גדולה?, אומר ברדה. ?הוא שחקן טוב מאוד, חלוץ 9 טוב ולא סתם אלישע לחץ להביא את ארבייטמן. אני חושב ששלומי אפילו יותר גולר?.

אליניב ברדה שחקן הפועל באר שבע. ניב אהרונסון
?גביע הטוטו והחוויה האירופית רק לימדו אותנו שמה שאגיד זו לא קלישאה ולא בריחה אלא מציאות - אנחנו צריכים לתקוע יתד בצמרת?/ניב אהרונסון

רחמים: "לא מובן מאליו שנשחזר את העונה שעברה"

כמה שחם על הדשא, ככה קריר במשרד של אסי רחמים. הבוס יושב בחדר מרשים ומזמין ביחס למסדרון החיוור. כשהוא שומע מה אמר פלט, חשוב לו לספק את גרסת המועדון לעניין:

?לפני שנה רצינו חלוץ, אבל פלט לא רצה להגיע, וגם כששכנענו אותו, הוא סירב לחתום ליותר מעונה אחת. בסופו של דבר זה עלה לא מעט כסף. תאמנו שאם יאהב את המועדון ויתאקלם, ויישאר לעונה נוספת, נסכם כבר עכשיו את התנאים מראש לעונה השנייה. בקיץ, ידענו שהסוכן מחפש לו קבוצה באירופה. מראש, הצירוף של ארבייטמן היה מתוך הבנה שגליינור פלט לא יהיה בסגל שלנו?.

הוא אמר שאם ממש הייתם רוצים, הוא היה נשאר.

?קל מאוד להגיד משפט כזה כשאתה לא נמצא במועדון כבר, וקל לזרוק ססמאות של האהוב המקופח", אומר רחמים בנחרצות. "אבל אני מכבד את גליינור, ואם הוא היה רוצה, היה לו פה שכר רציני מאוד. הוא עשה את החשבון שלו. אם הוא היה רוצה, הוא היה בבאר שבע היום. אין לי ספק?.

ואחרי שסגרנו או פתחנו את תיק פלט, הגיע הזמן לשאול מדוע עם רכש כזה לא מצהירים בנגב על אליפות כמטרה. מילא אלישע והשחקנים, אבל מה עם ההנהלה?

?גביע הטוטו והחוויה האירופית רק לימדו אותנו שמה שאגיד זו לא קלישאה ולא בריחה אלא מציאות - אנחנו צריכים לתקוע יתד בצמרת?, רחמים אומר. ?קבוצה שהיתה בעשור האחרון או בלאומית או בקרבות הישרדות, לא מצהירה שהיא זוכה באליפות. מבלי לברוח מאחריות, לא מובן מאליו שנשחזר את העונה שעברה. לסיים במקום שסיימנו בו את העונה שעברה זה לא דבר מובן מאליו. אוי ואבוי לקבוצה שתהיה שם ולא תשאף לגעת בתואר, אבל צריך להיות ריאלים?.

אליניב ברדה אמר שהסגל העונה טוב מזה של העונה שעברה.

?אני מסכים עם אליניב?, ענה רחמים, ובדיוק אליניב נכנס לחדר. כנראה שזה באמת נכון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מליקסון מקיף את וסרמיל הנוראי. תהיה ביתיות?/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברדה: "בעונה שעברה לא שמרנו מספיק על הבית"

ההרכב הפוטנציאלי של באר שבע נראה מבריק, וספק אם יש הרכב חזק מזה בליגה. אג?ידה, מלול, פאיוביץ?, סוארס, דוידזאדה, הובאן, אוגו, מליקסון, בוזגלו, ברדה, ארבייטמן. אבל אם נתעקש לטבול בסקפטיות, אחד הדברים שהכי יפריעו לבאר שבע להשלים את הנבואה של לנדאו הוא וסרמיל. האצטדיון שפעם היו עוברות דרכו אליפויות, כעת הוא זה שעומד בדרך של הפועל באר שבע. רק 35 נקודות לקחו הגמלים בבית המתפרק - 64% - ובדרך איבדו שם נקודות לרמת השרון, רעננה ועכו. מכבי תל אביב, בינתיים, חרכה את בלומפילד עם 88%.

?אני מסכים איתך?, אומר ברדה. ?בעונה שעברה לא שמרנו מספיק על הבית. 35 נקודות זה עדיין הרבה, אבל וסרמיל צריך להיות החומה, המגן שלנו?.

עם 35 נקודות בבית לא תקחו אליפות.

?נכון?.

ובזמן שכולנו בווסרמיל, כמה קילומטרים ליד ממשיכים לבנות את האצטדיון החדש, זה שאלישע אומר שהוא ?עובר לידו כל יום בדרך לאימון? וזה ש?לפי ההערכות יהיה מוכן במרץ אבל אקנה אם יהיה מוכן באוגוסט?, אומר רחמים. הרי בווסרמיל הקשיש קשה לזכות ביתרון ביתיות. היציעים בכל מקום חוץ מבמרכז, וכל יציע מנסה לברוח הכי רחוק שאפשר מהעיר.

?אני כל כך מחכה לאצטדיון החדש?, אומר ברדה. ?אני יודע מהאוהדים שגם הם מצפים. אתה לא יכול להשוות, מבחינת התנאים. כשאבא לוקח את הבן לאצטדיון חדיש לעומת שהוא לוקח אותו לווסרמיל, לשירותים כימיים?.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל וסרמיל רטוב. בתמונה: הצינור מהפתיח/מערכת וואלה!, צילום מסך

ובעצם, העונה הזו, בואכה עונת החניכה של הבית החדש, חשובה שבעתיים. ?כמה שזה חשוב?, רחמים אומר ומוציא אוויר. ?כמה חשוב שהעונה נתקע יתד בצמרת, לקראת אירוח משחק אירופי באצטדיון החדש שלנו, שיביא לקמפיין מינויים גדול. זו עונת מפתח?.

?זו עונה מאוד-מאוד-מאוד חשובה לנו, לקראת המעבר?, חותם ברדה בפנים רציניות. ?אם לא נייצר המשכיות בעונה הזו, זה יהיה חבל מאוד?.

אז על אליפות עדיין מתביישים לדבר בבירת הנגב, ובקבוצה יש את ברדה ובוזגלו ומליקסון וארבייטמן. כשברדה נשאל במסיבת העיתונאים מה תהיה הצלחה עבור קבוצתו, הוא ענה: ?אם נעשה עונה יותר טובה מהעונה שעברה?.

להזכיר, מר דרום, שהעונה שעברה הסתיימה בסגנות. ומשם, קפטן, אין הרבה לאן ללכת.

שלומי ארבייטמן שחקן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
ברדה: "שלומי יותר גולר מפלט". ארבייטמן נמתח/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully