וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו עקץ את ברצלונה: "יודע מה העמדה הנכונה של ססק"

פברגאס בישל פעמיים בניצחון צ'לסי, מוריניו שלח מסר לקבוצתו לשעבר: "יודע להוציא ממנו את המיטב". וגם: הדילמה של צ'ך

צ'לסי פתחה אתמול (שני) בצורה די מבטיחה את הליגה האנגלית, כשגברה 1:3 על ברנלי ועלתה למקום הראשון בטבלה. הבלוז פיגרו, אבל הצליחו להפוך את התוצאה בדרך לניצחון משכנע, שבו העומק והאיכות של צ'לסי בלטו והרשימו.

סקוט ארפילד (14) העלה את העולה החדשה ליתרון מפתיע בבעיטה נהדרת, אבל שחקני הרכש של ז'וזה מוריניו הגיבו מהר: דייגו קוסטה השווה (17), וססק פברגאס בישל פעמיים לאנדרה שורלה (21) וברניסלב איבנוביץ' (34) כדי להבטיח ניצחון.

שחקן צ'לסי דייגו קוסטה חוגג עם חבריו. רויטרס
כרגע זה נראה מצוין. דייגו קוסטה/רויטרס

מספרי המשחק

* דייגו קוסטה הפך לספרדי השמיני שבמקיע במשחק הבכורה שלו בפרמיירליג.

* ברניסלאב איבנוביץ' כבש את שערו ה-17 בפרמיירליג - כמו פרנק לבף. מדובר בכמות השערים החמישית לשחקן הגנה בתולדות הליגה (וויליאם גאלאס, דן פטרסקו, סמי הופיה וג'ון ארנה ריסה מקדימים אותו).

* הרצף נמשך: צ'לסי לא הפסידה במחזור הפתיחה כבר 16 שנה.

* מתוך הרצף הזה, ניצחו הבלוז ב-14 מ-16 מחזורי הפתיחה.

* לראשונה מאז אוקטובר 2011, צ'לסי כבשה שלושה שערים במשחק חוץ לפני השריקה למחצית.

* כולל העונה שעברה, הבלוז שמרו על שער נקי רק פעמיים בשמונת משחקיהם האחרונים.

* לז'וזה מוריניו מאזן מושלם כמאמן צ'לסי במחזורי הפתיחה.

* ארבע פעמים הקבוצה שהוליכה את הטבלה אחרי המחזור הראשון זכתה באליפות הפרמיירליג: מנצ'סטר יונייטד עשתה זאת פעמיים (1996/97, 2006/07), וסיטי עשתה זאת פעמיים (2011/12, 2013/14).

* 8 מ-11 הבעיטות של צ'לסי הגיעו ב-36 הדקות הראשונות.

* כל ארבע האלופות האחרונות בפרמיירליג התחילו את העונה ביום שני. מה זה אומר על החבר'ה של מוריניו?

שחקני צ'לסי אנדרה שורלה, ברניסלאב איבנוביץ' חוגגים. GettyImages
נכנס לספרים. איבנוביץ' עם שורלה/GettyImages

התגובות

ז'וזה מוריניו אמר בסיום: "כשאתה בא למקום הזה ונופל לפיגור, השחקנים יכולים להתבאס ולאבד אמונה. ברנלי היא קבוצה פיזית, אבל שלטנו טוב והראנו רגעים של איכות. במחצית אמרתי לשחקנים שלי ש-1:4 יהרוג את המשחק, אבל 3:2 יסבך אותנו.

"אני מסכים לגמרי שססק פברגאס היה איש המשחק, הוא ונמניה מאטיץ' שלטו בקצב והיו אחראים והכתיבו את רמת האינטנסיביות. אני שמח, כי העונה שעברה לא הצלחנו לשלוט במשחקים כמו ששלטנו היום. גם דייגו קוסטה היה חשוב מאוד, בעיקר משום שכבש את השער הראשון ושזה היה מאוד חשוב".

מוריניו נשאל על פברגאס, ואמר: "כששחקן הוא הבחירה הראשונה שלך, זו כנראה לא טעות, וססק היה הבחירה הראשונה שלנו. אני יודע בדיוק מה הוא מביא כי היינו יחד באותה ליגה הרבה שנים. גם הוא עבר לספרד, כך שבעשר השנים האחרונות אנחנו 7-6 שנים באותה ליגה. בברצלונה הוא תפקד כמספר 9 מזויף, כמספר 10 וכשחקן אגף, אבל אני יודע והוא יודע מה העמדה הכי טובה בשבילו כדי שהוא יוכל לתת את המיטב שלו. יש לו מחשבה מהירה במרכז השדה. הוא מחבר בין כולם. אני שמח שהוא פה".

על העובדה שבחר לפתוח עם טיבו קורטואה בשער ולהותיר את פטר צ'ך על הספסל אמר 'המיוחד': "צ'ך היה מאוכזב, אבל זה הכדורגל לפעמים, שחקנים יכולים להיות עצבניים על המאמנים, אבל בין לבין עצמם הם חייבים לתמוך. אני מקווה שהוא לא רוצה לעזוב ומקווה שלא יהיו לו הצעות, ואם כן יהיו, שיסרב להן. אשמח מאוד אם יהיו לי שניים מהשוערים הכי טובים בעולם בסגל. לא, טיבו הוא לא הבחירה שלי להיות שוער ראשון לשארית העונה, הוא היה הבחירה שלי היום. המשך העונה? מי יודע?"

המאמן המפסיד שון דייץ' אמר בסיום: "השחקנים ילמדו מהמשחק הזה על גדולת הפרמיירליג. ננסה להמשיך הלאה ולעשות מה שעשינו במחצית השניה. המשכנו ללחוץ וניסינו לשבור את צ'לסי, וזה נגד קבוצה גדולה. נהנינו מהמשחק, אבל לא נהנינו להפסיד".

ז'וזה מוריניו מאמן צ'לסי. GettyImages
אופטימיות זהירה. מוריניו/GettyImages
ססק פברגאס, צ'לסי. GettyImages
ססק פברגאס, צ'לסי/GettyImages
דידייה דרוגבה, שחקן צ'לסי. GettyImages
דידייה דרוגבה, שחקן צ'לסי/GettyImages
דייגו קוסטה (במרכז), ז'וזה מוריניו, צ'לסי. GettyImages
דייגו קוסטה (במרכז), ז'וזה מוריניו, צ'לסי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully