וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין קישור: על חזרת יוסי בניון למכבי חיפה

18.8.2014 / 11:00

"לא בטוח שזו הייתה החלטה נכונה", אומר אלי כהן 'השריף', בעוד קובי מויאל בטוח: "הניסיון שלו יעזור". יוסי בניון סייע למלא את סמי עופר, איחד את חדר ההלבשה ונתן גב לטואטחה, אבל צפויים לו לא מעט אתגרים במכבי חיפה. "כמה טוב שבאתם הביתה", פרויקט פתיחת העונה

one

בוידאו: ה-0:1 של מכבי חיפה על קרית שמונה בשבת.

בין גיחה ללונדון לחזרה לישראל, על השולחן של יוסי בניון הונחו שתי הצעות. כן, גם בגיל 34, אחרי עליית ליגה עם ק.פ.ר שהיא רק עוד הישג קטן בקריירה האירופית החלומית שלו, עדיין מדגדג לו לפנטז על המשך הקריירה במועדון פאר. עד תחילת העונה שעברה בניון בכלל לא חשב לחזור לישראל, אבל ההצעה הזאת כבר מונחת על שולחנו, ושחר לוחץ, והקהל מתחנן, והלוגיסטיקה של מעבר לניו יורק סיטי קצת מלחיצה, כן, למרות החוזה השמן.

ובניון, איש משפחה למופת מחפש רק סימן שיעזור לו להחליט. קריירה בארצות הברית או בישראל. אז הוא לוקח את הטלפון ומחייג לאדם הכי קרוב אליו, זה שיכול להחליט טוב יותר מה הכי טוב בשבילו. "מירית, אני סופר עד שלוש. כשאני מסיים, אנחנו מחליטים ביחד, ארצות הברית או ישראל". והוא ספר, ושניהם צעקו את זה יחד. משם, הדרך לשולחן של יעקב שחר הייתה קצרה בהחלט. הסיטי הסתפקו בדויד ויה ולמפארד, ובחיפה עדיין סופרים את ההכנסות מהמרצ'נדייז וחולמים שיביא להם אליפות.

עושים סדר לקראת העונה החדשה: מי הגיע ומי עזב בכל קבוצות ליגת העל

יוסי בניון, מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
ספר עד 3 והחליט. בניון/יוסי ציפקיס

שש בש עם קוסטה

אמרתם בניון, אמרתם חדר הלבשה. "בדיוק השבוע שוחחנו השחקנים על הקטע הזה, של מה היה בחדר ההלבשה בשנים האחרונות. אצל אריק המצב היה טוב, אבל אז השחקנים הוותיקים הזכירו מה קרה אצל עטר, ואת השנים הפחות טובות. היו תקופות שהייתה כאן קטסטרופה, ובניון הוא האנטיביוטיקה למחלה הזאת שנקראת 'חדר הלבשה לא בריא'. אתה כאן מספיק שנים, אני לא יכול לשקר לך ולומר שלא היו כאן מחנות", סיפר השבוע אחד השחקנים. המעורבות של בניון היא גדולה, ואם תרצו בלשון המעטה. הוא רוצה לדעת הכול, להיות מעורב בכל. באחד המקרים העונה הוא ביקש לברר מה מקור הפרסומים על שחקנים מסוימים בתקשורת, כדי לנסות לעזור להם. "חשוב לו לדעת כל פרט, להיות מעורב. אם הוא יכול לעזור לשחקן מסוים לשנות את החשיבה או להתנתק ממה שכותבים עליו, הוא עושה את זה", סיפר אחד השחקנים. התרומה של בניון ממשיכה בניסיון לחבר את הזרים ולפתח את הצעירים. רגע אחד מצאנו אותו בשיאו של טורניר שש בש עם עדי קוסטנטינוס, דקה אחרי הוא כבר על הדלפק בלובי השחקנים, בשיחה מעמיקה עם ראיוס. בספרדית.

החדרים העונה חולקו באופן שרירותי, אבל מבט לבפנים מלמד שהגורל יודע לאן הוא מכוון. בחדר אחד בניון עם שחקנים ותיקים כמו דקל קינן, קובי מויאל ועידן ורד, חברים טובים, וגם טאלב טואטחה של מחאת הקהל, האיש שעליו הוא לא מפסיק להגן. וגם הזרים אדין צוצאליץ' וסטויקוביץ' שם, שחקן הרכש מתן אוחיון שאותו הוא מכניס לעניינים, שיימן הציוני, כליבאת שרוצה להתפתח לשחקן מוביל והשוער המחליף רון שושן. "לא כולם כאן הכירו את בניון לעומק, בהתחלה לא ידעתי איך להתייחס אליו. פתאום גיליתי שהוא לא מרים את האף, כולו מטען חיובי שזה פשוט נדיר. חדר ההלבשה פתאום שמח, וזה אחרי שהיו כאן אי הצלחות שגרמו לאווירת נכאים", סיפר אחד השחקנים. "עדיין אני סבור שצריך למדוד את החדר הזה ברגעים פחות טובים, אבל אם זה ימשיך ככה לבניון יהיה חלק מאוד מרכזי בפנים החדשות שלו. היית צריך לראות איך הוא היה עסוק במחנה עם הזרים. עשה הכל כדי להרגיע אותם. הוא לא היה כאן 12 שנה, יודע מה זה להיות זר".

ובכל זאת, כפי שהבנתם כבר קודם, גם בישראל אצל בניון המשפחה משחקת תפקיד חשוב. בחיפה סבורים ש"הקרבה למשפחה היא זאת שהביאה אותו לכאן". ואם כבר שאלתם, אז כן, הילדים כבר מגיעים לאימונים, רואים את אבא מבקיע מהצד ועדיין מעכלים. בחיפה, וגם בניון עצמו, מודעים לעובדה שהפרוז'קטור הולך להיות דלוק העונה בעיקר בכיוון אחד. "כל תגובה שלו תזכה לסיקור. אם הוא יתעסק עם האוהדים, עם שחקנים, עם דברים שמחוץ למגרש, כל הזמן תראה כותרות. יוסי יודע את זה", הסבירו השבוע במועדון. המבחן הראשון היה בגביע הטוטו, נגד הפועל עכו. אוהד העליב שחקן, בניון רץ מיד כדי להגן. חלק אהבו את זה, חלק לא. אלה שלא, טענו ששחקן שכיכב בצ'לסי, ארסנל וליברפול "לא צריך לשחק לידיים שלהם". אחרים טענו שאם לא היה מתערב, הוא היה מאבד חלק מהתפקיד החדש שלו. "יוסי אדם שפועל מרגש, לטוב ולרע, והולך עם עקרונות עד הסוף", סיפרו השבוע גורם בכיר במועדון. "אם לא היית רואה התערבות, זה כנראה היה שחקן אחר. צריך לקבל גם את זה וגם את זה. תהיה לנו עונה מעניינת איתו, וכמו שזה נראה כרגע אני ממש לא דואג".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מכבי חיפה נגד אשדוד משחק אימון 3.8.14. צילום ראובן כהן, מכבי חיפה
כמה טוב שיש עם מי לדבר ספרדית. ראיוס עם בניון/מכבי חיפה, צילום ראובן כהן

"בגרמניה משחקים בגיל 40"

ההגעה לארץ לא עברה חלק. חלק מהפרשנים חלקו על ההחלטה של שחר, אמרו שבגיל 34 לא בטוח שבניון יכול לסחוב, שהוא גמר את הסוס. אבל הקשר קרא את הביקורת וצחק. לפני כמה חודשים בדיוק הוא חזר לכושר במדי ק.פ.ר, עזר לה במאבקי העלייה ובמועדון היה מי שרצה אותו לעונה נוספת. ולא רק בניון צחק, אלא גם חבריו לקבוצה שראו מה הוא עושה באימונים. "אז כתבו", יוצא להגנתו קובי מויאל. "כל מה שאמרו זה שטויות. שחקנים בגרמניה, ספרד ואיטליה משחקים עד גיל 40. שחקן טוב גופנית ששומר על הגוף ומתאמן כמו מקצוען יכול לשחק עד הגיל הזה. לומר עליו שהוא מבוגר? שבגיל 34 הוא לא יכול לשחק? שטויות. באנגליה, ברמות הכי גבוהות, שחקנים מגיעים לגילאים שפה בארץ היו עושים מהם קשישים. הניסיון של יוסי והצניעות שלו והרצון שלו להצליח מאוד יעזרו למכבי חיפה".

שחקנים העידו השבוע שבניון לא מקבל הנחות, אולי מלבד הקלות מסוימות שניתנות לכלל השחקנים הבכירים. "הוא לא מחפש את זה. מהרגע שהוא עולה להתאמן, אין גילאים במגרש", אמר אחד השחקנים שתוהה: "אתה יודע מי שני השחקנים שנמצאים בכושר הכי טוב בקבוצה? אידריסו והוא. מביך לדבר על הגיל".

מויאל מזכיר, למי ששכח, מי השחקן הישראלי המצליח בכל הזמנים. "אני שואל אותך, יש ספק בכלל שהוא השחקן הישראלי הכי מצליח בחו"ל בכל הזמנים? יש פה שאלה בכלל? יוסי שיחק בשלושה מועדונים הכי גדולים באנגליה, בספרד, בנבחרת, כבר שער מול ריאל בליגת האלופות. למי יש ספק?", הוא אומר. "תראה, קטונתי מלומר אם החזרה נכונה או לא, אלה שיקולים שלו. אנחנו חברים טובים, התחברנו בנבחרת ומעבר לשחקן שהגשים כל פסגה אירופית, זאת חוויה לשחק עם אחד כמוהו. אם היו לנו עוד שחקנים עם אישיות כזאת, המצב בכדורגל שלנו היה אחר לגמרי".

שחקני מכבי חיפה עוקבים מקרוב אחרי כל צעד שלו. "גם בגיל 34", הם מדגישים בכוונה את הגיל, הוא עושה את אותם דברים עם הכדור ואף אחד לא מצליח לקרוא את המהלך הבא שלו".

קובי מויאל שחקן מכבי חיפה (ימין) עם עידן ורד, יוסי בניון. יוסי ציפקיס
"חוויה לשחק עם אחד כמוהו". מויאל ובניון/יוסי ציפקיס

חייב להתנתק

בחיפה סבורים כי חזרת בניון חשובה לא פחות לחדר ההלבשה. העימות עם מקללי טאלב טואטחה, הם אומרים, הם רק חלק מהתפקיד החדש של בניון – שחקן, מוטיבטור ומנהיג. כל מה שעשה קטן, רק עם רזומה גדול יותר.

"יוסי עשה טוב למכבי חיפה. תראה איך המועדון מצליח לגייס קהל, ותבין שזאת כבר הצלחה. פתיחת האצטדיון, שחקני הרכש, המאמן, הכול מסביב. כולם רוצים להיות חלק מזה. חיפה נמצאת עכשיו במקום הראשון מבחינת הרייטינג הזה, מה שהיה שייך יותר למכבי תל אביב בשנים האחרונות. פתאום הכול סביבה", מנתח השריף אלי כהן, שיודע מה זה לאמן את בניון. "יוסי שחקן ענק שעשה קריירה שאני לא מאמין שבדור הזה ובדור הבא יעשו. אם זאת החלטה נכונה בשבילו? לא יודע אם זה הכי טוב. אנחנו מדינה קשה, הליגה שלנו היא לא ליגה. לא בטוח שהוא יוכל להביא את הכישורים שלו. הרמה לא כזאת גבוהה, הדרישות יהיו בשמיים ואנשים תמיד יצפו ליותר. בישראל, כשאתה אנדרדוג הכול לטובתך, כשאתה למעלה מנסים להוריד אותך. הוא יצטרך להיות מאופק ולא להגיב, גם לביקורות שהוא לא היה רגיל אליהם בשנים האחרונות. אני מחזיק לו אצבעות שיצליח".

כהן מבהיר שהסיפור עם טואטחה הוא לא עניין שייפתר ברגע. בניון, לטענתו, ימשיך להיות מעורב גם אם זה לא ממש ימצא חן בעיני אחרים. "זה יוסי, הוא לא יכול לעבור על הדברים האלה בשקט, הוא מאוד חברותי ויש לו אחריות כקפטן ומנהיג בלתי מעורער. העניין של טואטחה לא ייפסק, זה משהו מובנה והוא ירצה להתערב וזה יסיח את דעתו מהמשחק. זה לא האידיאל שיש לו, כי בחו"ל הוא בא מהבית מוכן, עם המשפחה והילדים ולא שומע הערות וביקורות. הדברים אצל יוסי תמיד מאוד אקוטיים, דברים תמיד הקפיצו אותו. עשו עניין מזה שלא רצה להתחלף אצלי, אבל סתם ניפחו. הוא ילד טוב, שהחלפתי גם קודם ואף פעם לא היו לנו בעיות. אנחנו בקשר עד היום, וכשבאתי להיפרד מהקבוצה הוא בכה כמו ילד. שלא תבין לא נכון, הקהל לפעמים אכזר מאוד. אני רק אומר שיש לו פה התמודדות אדירה. צריך לכבד שחקן ענק, אף אחד לא יוכל לחנך או לומר לו מה לעשות. היה יותר נוח לו לא לחזור, אבל גם ברקוביץ' לא רצה לחזור והלחץ שכנע אותו. בדיעבד הוא אמר שטעה והציע ליוסי לא לחזור לכאן, אבל לא תמיד הבקשות מתמלאות כפי שאתה מתכנן. חיפה עשתה דיל גדול לדעתי, מתי ראית 7,000 אוהדים באים לגביע הטוטו?".

השלטים של אוהדי מכבי חיפה בגנותו של טאלב טואטחה. אדריאן הרבשטיין
בעיה שלא תיעלם. שלטים נגד טואטחה בקרית שמונה/אדריאן הרבשטיין

גדול? ליתר דיוק, כמעט ענק. 15 אלף מנויים לא הולכים ברגל, בטח לא כשמדובר בסעיף הכנסות חשוב בעונה ששחר שוב שולח בה את היד עמוק לכיס. למשחק נגד עכו הודפסו כמעט 200 חולצות עם שמו של הכוכב החדש, כמעט כולן אזלו תוך דקות, וחיפה ממשיכה להדפיס. "ליוסי יש חלק בהחזרת האמון של הקהל במועדון, הוא מרכיב חשוב יחד עם מאמן חדש, איצטדיון חדש, קבוצה חדשה והתרומה שלו לא תסולא בפז", סיכם השבוע המנכ"ל איתמר צ'יזיק, והזכיר שהסט שנמכר במשחק נגד עכו הוא רק השלישי. את הסטים הוא חשף בהדרגה, אימון אחר אימון, מפגש אחר מפגש. ובינתיים חיפה ממשיכה להגדיל את סעיף ההכנסות שלה ממכירת מוצרים חדשים – איצטדיון סמי עופר, מנויים לתא היהלום והכסף, וחולצות של בניון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully