וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנויים להצעות: המועמדים לטריידים שישנו את פני ה-NBA

אסף רביץ

26.7.2014 / 7:10

רונדו יכול להפוך קבוצות טובות למצוינות, ויתור על היברט יכול לחזק את אינדיאנה ותד יאנג צריך להיות השחקן הבא ברשימה של קליבלנד אם היא לא משיגה את קווין לאב. הקיץ הזה מוצא כמה קבוצות NBA לא מאוזנות וכמה שחקנים במצב שלא מתאים להם. אסף רביץ עם המועמדים לטרייד

שחקן קליבלנד קאבלירס אנדרו וויגינס. AP
החתימה שלו על חוזה רוקי הרגיעה את הדיבורים על קווין לאב. וויגינס/AP

האפשרות שקווין לאב יחבור לאחד הכוכבים הגדולים בליגה ממשיכה לעמוד במוקד הקיץ, אבל דיבורי הטרייד נרגעו מעט. קליבלנד לא תוכל להעביר את אנדרו וויגינס בחודש הקרוב לאחר שחתם על חוזה הרוקי, גם חלק מהשחקנים ששיקגו מציעה נמצאים בזמן המתנה וגולדן סטייט ממשיכה להתעקש לא לדבר על קליי תומפסון. נדמה שכל הצדדים החליטו לקחת הפסקה מהדיונים, והמגעים צפויים להתחדש כשג'ון קרי יסיים את עיסוקיו במזרח התיכון ויחזור לארה"ב.

בינתיים, גם לא מעט שחקנים בכירים אחרים עשויים להיות פנויים להצעות. הקיץ הזה מוצא כמה קבוצות לא מאוזנות וכמה שחקנים שנמצאים בסיטואציות שממש לא מתאימות להם. על חלק מהם כבר התבצעו דיונים שלא הבשילו, על אחרים יש שמועות. מאוד יכול להיות שבזמן שכולם עסוקים בלאב, הטריידים שישנו את פני מאבק האליפות יגיעו ממקומות אחרים. הנה כמה מועמדים מעניינים:

רייג'ון רונדו

בדומה ללאב, גם רונדו נמצא בשנה האחרונה בחוזה בקבוצה שתתקשה מאוד להשאיר אותו בקיץ הבא. בוסטון נמצאת עמוק בתוך בנייה מחדש ובעתיד הקרוב לא תאיים על הצמרת, לא בדיוק המקום המתאים לשחקן בן 28 שמהעונה השנייה שלו בליגה עד לפני שנתיים שיחק באחת הקבוצות הטובות ב-NBA. הסלטיקס השתמשו בבחירה השישית בדראפט כדי להביא את מרכוס סמארט, לא סתם פוינט גארד אלא כזה שקיימת חפיפה בין היכולות שלו לאלו של רונדו וקשה לדמיין את שניהם משחקים ביחד. רונדו יכול לשמש כחונך מוצלח לסמארט בעונה הראשונה שלו, אבל זה לא אמור להספיק לדני איינג' כדי לוותר על הערך שניתן לקבל תמורת רונדו בטרייד הקיץ או במהלך העונה.

מה הערך של רונדו בשוק? שאלה קשה. אין ספק שהערך שלו ירד בעקבות הפציעה בברך והניתוח שעבר לפני שנה וחצי. רונדו קרע את ה-ACL, פציעה דומה לזו של דרק רוז, ולקח לו כשנה לחזור לשחק, למרות שחשוב לזכור שלבוסטון לא הייתה שום סיבה למהר עם החזרה שלו. אם איינג' מאמין שרונדו החלים לחלוטין, אולי הוא יעדיף לתת לו להוכיח את זה בפתיחת העונה. גם העובדה שהקבוצה שתקבל את רונדו לא תוכל להבטיח שיישאר מעבר לעונה (לעומת לאב שיש לו אופציה לשנה נוספת בחוזה) תקשה על מועמדות פוטנציאליות לוותר על נכסים משמעותיים עבור מה שעשוי להתברר כהשאלה קצרה.

מצד שני, כדאי לזכור במי מדובר. רונדו השתלט על תואר מלך האסיסטים של הליגה עם יותר מ-11 אסיסטים למשחק בעונות שלפני הפציעה, ולמרות הבעיה בקליעה מבחוץ ידע להתעלות בפלייאוף כל עונה מחדש. בזמן שלאב לא שיחק משחק פלייאוף אחד עד היום, רונדו היה אחד משחקני הפלייאוף הטובים בליגה והוא כבר חמישי בכל הזמנים ברשימת הטריפל דאבלים בפלייאוף (והיחיד פרט למג'יק ג'ונסון עם יותר מטריפל דאבל בממוצע לפלייאוף). קבוצות טובות שרוצות להיות מצוינות אמורות לפחות לשקול את ההימור הזה. יוסטון ידועה כמתעניינת, אבל לדריל מורי יהיה קשה מאוד להרכיב חבילה ראויה. יש עוד קבוצות שמחפשות פוינט גארד בכיר, למשל אינדיאנה. מה שמוביל אותנו לסעיף הבא.

רייג'ון רונדו, בוסטון סלטיקס. Jim Rogash, GettyImages
בוסטון עמוק בבנייה מחדש ונראית כמקום שפחות מתאים לו. רונדו/GettyImages, Jim Rogash

רוי היברט

שמועות עקשניות טוענות שלארי בירד משווק בשקט את הסנטר שלו הקיץ. היברט הפך בחצי השנה האחרונה מהעוגן ההגנתי המושלם שמסוגל לשנות משחקים וסדרות גם בהתקפה לפנים המזוהות ביותר עם הקריסה של הפייסרס. בחצי השני של העונה הוא הפסיק לחלוטין לתפקד בהתקפה וגם משחק ההגנה שלו נחלש מאוד, בפלייאוף אטלנטה חשפה את הקושי שלו להתמודד מול שחקני פנים שקולעים מבחוץ. הוא אמנם הצליח להתאושש לכמה משחקים טובים, בעיקר מול וושינגטון, אבל הותיר תחושה של שחקן רעוע מאוד מבחינה מנטאלית ומניה הרבה פחות בטוחה מכפי שהיה בפלייאוף הקודם. רבים חשבו שגם עבורו וגם עבור אינדיאנה עדיף שיתחיל מחדש במקום אחר, יכול להיות שגם בירד חושב כך.

גם במקרה של היברט שאלת המחיר מסקרנת. למרות הקריסה, אי אפשר להתעלם מהפוטנציאל שלו וגם בתקופה הרעה הוא היה סנטר הגנתי איכותי מול יריבות שמשחקות עם גבוה מסורתי, והן עדיין הרוב המכריע. בחוזה המקסימום שלו נותרו רק שנתיים, כך שהסיכון הוא לא לטווח ארוך. סנטר שמסוגל לשלוט בצבע בהגנה זה אחד המצרכים המבוקשים בשוק ה-NBA, אם היברט אכן פנוי אמורה להיות קבוצה שתיקח את ההימור הזה ותקווה ליצור את האווירה הנכונה עבור הסנטר השברירי. מבחינת הפייסרס, זו עשויה להיות הדרך היחידה לחזק את הסגל שנחלש בעקבות העזיבה של לאנס סטיבנסון. את הרעיון של טרייד המבוסס על רונדו והיברט שתי הקבוצות צריכות, לפחות, לשקול. הסיכון והרווח הפוטנציאליים נראים די דומים וכל אחד מהם עונה על צורך מרכזי של השנייה.

רוי היברט אינדיאנה פייסרס מול כריס בוש מיאמי היט. AP
רבים חשבו שגם עבורו וגם עבור אינדיאנה עדיף שיתחיל מחדש במקום אחר, יכול להיות שגם בירד חושב כך. היברט/AP

ג'וש סמית'

בכתבת השחקנים החופשיים התייחסתי לכך בהקשר של גרג מונרו. העונה החולפת הוכיחה סופית שסמית' הוא רק פאוור פורוורד ושעדיף שלא יזרוק מבחוץ כמעט בכלל, מה שאומר שהוא לא מתאים לדטרויט בהנחה שסטן ואן גנדי ישאיר בסופו של דבר את מונרו. הבעיה היא שהעונה האחרונה הייתה כל כך גרועה מבחינת סמית' שמעט מאוד קבוצות מוכנות בכלל לשקול להמר עליו עם שלוש השנים שנשארו לו עם חוזה כבד. יכול להיות שכדי להעביר אותו ואן גנדי יצטרך לקבל בחזרה שחקנים בינוניים עם חוזים גרועים ואולי אפילו להוסיף פיצוי.

אבל זה לא אומר שסמית' לא יוכל להפוך לנכס משמעותי בסיטואציה הנכונה. הוא יכול להיות אידיאלי ליד סנטר התקפי שלא חוסם ובקבוצה שאוהבת לרוץ ויש לה מספיק קלעי חוץ. סקרמנטו הביעה עניין כי היא ראתה בסמית' התאמה טובה לצד דמרקוס קאזינס, כרגע השיחות הופסקו, כנראה בגלל שדטרויט ציפתה לקבל שחקנים משמעותיים בתמורה. יוסטון התעניינה בו בקיץ שעבר, בין היתר בזכות היחסים הטובים שלו עם דוויט הווארד, ועכשיו עשויה לחזור ולהתעניין. לאחרונה ואן גנדי הודיע לסמית' שהוא לא מועמד לטרייד, אבל אם הצעה טובה תצוץ קשה להאמין שהוא יוותר על ההזדמנות.

ג'וש סמית' שחקן דטרויט פיסטונס. AP
לא מתאים לדטרויט בהנחה שסטן ואן גנדי ישאיר בסופו של דבר את מונרו. סמית'/AP

תדאוס יאנג

בעונה שעברה יאנג ראה איך סם הינקי נפטר מכל שחקן ראוי עם קילומטרז' חוץ ממנו. גם השנה פילדלפיה מתכננת להפסיד הרבה ובעיקר לפתח צעירים, כך שגם השנה אין ליאנג מה לחפש שם. בשנים הראשונות של יאנג בפילי זו הייתה קבוצה שנראתה בדרך לפריצה לכיוון הצמרת, היא אפילו עברה סיבוב בפלייאוף, אבל עברה די בפתאומיות לשלב של בנייה מחדש קיצונית. לא ברור איך יאנג שרד את שלב הניפויים הקודם, זו תהיה הפתעה גדולה אם הינקי ייתן לו לסיים חוזה (יש לו אופציית יציאה בקיץ הבא) מבלי לנסות להשיג תמורתו משהו.

יאנג התפתח בשנים האלה לשחקן מעניין ודי ייחודי. הוא משחק כפאוור פורוורד והיתרון ההתקפי המשמעותי שלו הוא בצבע, אבל בעונה שעברה הוא חזר לזרוק שלשות אחרי כמה שנים בהן ויתר על זה. האחוזים לא היו טובים (באזור ה-30), אבל כדאי לזכור שבפילדלפיה הוא נאלץ לקחת על עצמו מעמסה התקפית מוגזמת עבורו, כולל זריקות קשות שבקבוצה איכותית יותר הוא לא יצטרך לקחת. בשנים קודמות אחוזי השלוש שלו מצד שמאל היו גבוהים. הוא מסוגל לשמור גם על שחקני חוץ וגם על שחקני פנים, מה שהופך אותו לרול פלייר איכותי פוטנציאלי בקבוצה גדולה. לטעמי, הוא צריך להיות השחקן הבא ברשימה של קליבלנד אם היא לא משיגה את קווין לאב. הוא בדיוק השחקן שיכול ליצור הרכבי סמול בול מתון, בהם לברון ג'יימס לא צריך לשמור על שחקן פנים (בקאבס מקווים שאנתוני בנט יתאים לסגנון הזה, אבל ליגת קיץ מוצלחת זו עדיין לא תעודת ביטוח רצינית).

תדאוס יאנג, פילדלפיה סיקסרס, קנת פאריד, דנברא נאגטס. AP
בדיוק השחקן שיכול ליצור הרכבי סמול בול מתון, בהם לברון ג'יימס לא צריך לשמור על שחקן פנים. יאנג/AP

לארי סנדרס וארסן איליאסובה

למילווקי יש סגל מוזר כרגע. היא צברה הרבה מאוד פורוורדים וסנטרים, אבל ההשתלטות הצפויה של ג'בארי פארקר ויאניס אדטוקומבו על עמדות הפורוורד יצרה פקק עבור שאר השחקנים, בזמן שבגזרת הגארדים הקבוצה החדשה של ג'ייסון קיד דלילה. שינויים מתבקשים, ואלה שני מועמדים מעניינים לטרייד. סנדרס היה מפלצתי לפני שנתיים ואז בשנה שעברה הסתבך בכל דרך אפשרית ולא שיחק כמעט לאחר שחתם על חוזה גבוה. הוא עוד סנטר עם פוטנציאל להיות עוגן הגנתי, אבל מפחיד במיוחד לקחת עליו הימור כשהוא מרוויח 11 מיליון דולר בכל אחת מארבע השנים הקרובות. הסיכוי שיעבור פחת בעקבות ההגעה של קיד, שכשהיה בברוקלין ניסה לשכנע את ההנהלה להביא את סנדרס תמורת ברוק לופז בגלל ההתאמה שלו לשיטה ההגנתית של קיד.

איליאסובה, לעומת זאת, יתקשה מאוד למצוא מקום ברוטציה של קיד. בין פארקר, אדטוקומבו, ג'ון הנסון וכריס מידלטון המפתיע לא נשארו דקות ברוטציית הפורוורדים. הטורקי המגוון הוא אחד השחקנים הפחות צפויים ב-NBA. היו לו תקופות בהן הוא נראה כמו הסטרץ' 4 המושלם, עם שלשות, חדירות, ריבאונד התקפה איכותי והגנה סבירה יחסית לשחקנים מסוגו, תקופות רבות אחרות הוא נראה לא קשור לרמות האלה. בשלב הזה קבוצות עוד זוכרות את התקופות הטובות שלו, כך שזה זמן טוב עבור הבאקס לנסות להשיג פוינט גארד ראוי בתמורה. יש לו חוזה לשלוש שנים, אבל השנה השלישית לא מובטחת וזה יכול להיות נכס חשוב לקבוצה שלו בקיץ 2016 שמאיים להיות הקיץ המטורף הבא. כמה קבוצות מעניינות ישמחו לבדוק מה הוא מסוגל להציע בשיטה שלהן (שוב יוסטון, שוב קליבלנד). השמועה האחרונה טוענת שגם או ג'יי מאיו פנוי להצעות, אולי מילווקי מחפשת טרייד של כמה שחקנים על גארד בכיר.

פורוורד מילוקי באקס ארסן איליאסובה. AP
ב-NBA עדיין זוכרים לו את הימים היפים, כך שזה זמן טוב עבור הבאקס לנסות להשיג פוינט גארד ראוי בתמורה. איליאסובה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully