וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריקוד המכונה: נבחרת גרמניה השתלטה על דירוג המצטיינים

11.7.2014 / 7:00

תצוגת הענק של גרמניה מול ברזיל נכנסה לספרי ההיסטוריה וטרפה את הקלפים גם בדירוג המצטיינים. בעוד רובן קרטע ומסי שרד בנס, המכונה הגרמנית המשומנת הגדילה את מספר נציגיה לארבעה. מי במקום הראשון?

ההבדל הדרמטי בין שני חצאי הגמר טרף את כל הקלפים במירוץ אל תואר השחקן המצטיין של המונדיאל. עד כמה גדול היה ההבדל? אם בחצי הגמר הראשון קיבלנו שמונה שערים ב-90 דקות, בחצי הגמר השני ראינו בקושי חמש בעיטות למסגרת ב-120 דקות. הפער העצום הזה בין התצוגה ההיסטורית של גרמניה ב-1:7 על ברזיל המושפלת לבין חצי הגמר המשמים אשר בסיומו עברה ארגנטינה את הולנד בפנדלים, הפך את היוצרות גם בדירוג הדינמי שלנו וגרם להדחתו של המוביל הקודם אריאן רובן. וכמו בחצאי הגמר, גם כאן השליטה הגרמנית מובהקת. הנה 10 המצטיינים.

לכל הדירוגים הקודמים

שחקן נבחרת ארגנטינה חאבייר מסצ'ראנו מול שחקן נבחרת הולנד אריאן רובן. רויטרס
תיקול ששווה גמר מונדיאל. חאבייר מסצ'ראנו עוצר את אריאן רובן/רויטרס

10. ניימאר - ברזיל (מיקום קודם: 4)

הגיבור הטראגי של מונדיאל 2014. באמת כואב הלב על ניימאר. הוא היה הכוח היצירתי היחיד של ברזיל, לבטח הנשק ההתקפי המסוכן ביותר שלה. הוא הוליך את הסלסאו לארץ המובטחת, אך דווקא ברגעי הסיום של רבע הגמר נפצע והותיר את חבריו "מופקרים" בשטח. יתר השחקנים הבטיחו להילחם עבור ניימאר ולהביא לו את הגביע, אבל העיסוק הבלתי פוסק בהאדרת הכוכב גבה בסופו של דבר מחיר יקר. ברזיל שכחה מי היריבה שעומדת מולה וקרסה טוטאלית בחצי הגמר. לניימאר לפחות יישאר זיכרון הצמדים נגד קרואטיה וקמרון, וגם הבישול מנקודה הקרן לטיאגו סילבה ברבע הגמר. עליו תוטל האחריות להצעיד את ברזיל לעתיד טוב יותר. למרות הנסיגה בדירוג - ובניגוד למשל לטיאגו סילבה שהחמיץ את המשחק בגלל צהוב מטופש - ניימאר הוא היחיד שכתם השביעייה לא ידבק בו לעד.

9. חאבייר מסצ'ראנו - ארגנטינה

אריאן רובן עשה שמות בכל הגנה בה נתקל במונדיאל הזה ונראה היה שאין מי שיעצור את ההולנדי קל הרגליים. עד שבא חאבייר מסצ'ראנו. הוא הרבה פחות מהיר, אבל כמה שהוא חכם. השחקן הכי מנוסה בסגל של ארגנטינה התעלה בשלבי הנוקאאוט, ומעמדת הקשר האחורי הנהיג את ההגנה שלא הוציאה כדור אחד מהרשת בשלושת המשחקים האחרונים. למעשה, היריבות הוגבלו למינימום מצבים. כאשר מסצ'ראנו נפגע בראשו בדקה ה-27, המצלמה תפסה את מאמנו אלחנדרו סאבלה עם הפרצוף הכי מודאג שלו בטורניר. אפילו יותר מרגע הנפילה המשעשע ברבע הגמר. אך לא אחד כמו מסצ'ה יוותר על משחק כזה. הוא חזר כמו חדש, היה הכי דומיננטי במרכז השדה וקינח עם גלישה פנטסטית שמנעה מרובן להכריע את המשחק בתוספת הזמן. מסי עדיין המועמד העיקרי של ארגנטינה לתואר ה-MVP, אך הקפטן הקודם הוא האיש המשמעותי בשלבי ההכרעה. ב-2010 אמר דייגו מראדונה שההרכב שלו זה "מסצ'ראנו ועוד 10", וזכה לתגובות מזלזלות. עכשיו אף אחד כבר לא צוחק.

ארגנטינה שוב בגמר

סאבלה: "אנחנו מוכים ועייפים, אבל בגמר". היגואין: "לא פוחדים מגרמניה"

לכתבה המלאה
מנואל נוייר שוער נבחרת גרמניה. רויטרס
אוליבר קאן נעצר בגמר, מה יעלה בגורלו של היורש? מנואל נוייר/רויטרס

8. מנואל נוייר - גרמניה

השוער הטוב בעולם לקח את הזמן שלו במונדיאל. הוא לא שותף במשחקי ההכנה והגיע פצוע לברזיל, אבל לכולם היה ברור שיואכים לב לא יוותר עליו והוא לא יוותר על הטורניר. אז מנואל נוייר נכנס לעניינים בהדרגה ונראה מהוסס במשחק מול גאנה בו נכנע פעמיים, אך לרגעי ההכרעה הוא הופיע מפוקס מתמיד. אחרי עבודה מושלמת כליברו נגד אלג'יריה ומפגן כוח ברבע הגמר מול צרפת, נוייר היה במיטבו גם נגד ברזיל. הזרקור הופנה כמובן להתקפה שכבשה ללא הפסקה והשפילה את המארחת, אך במחצית השנייה נדרש נוייר למאמץ והבריק עם הצלה כפולה מרהיבה בדקה ה-53 ושבע עצירות במשחק כולו. גם האכזבה בעקבות שער הניחומים בתוספת הזמן מלמדת על אופיו הבלתי מתפשר של השוער הזה, שכל כך רצה להשלים משחק רביעי ללא ספיגה בטורניר. מונדיאל 2002 הקסום של אוליבר קאן הסתיים עם מפח נפש בגמר. מה יעלה בגורלו של היורש?

7. קיילור נבאס - קוסטה ריקה (מיקום קודם: 6)

עם כל הכבוד להופעות הנדירות של טים הווארד וממו אוצ'ואה (ולפחות עד שנוייר יבצע עקיפה עם זכייה בגביע), השוער הטוב ביותר של מונדיאל 2014 נפרד מהטורניר ברבע הגמר. קיילור נבאס עשה זאת ללא הפסד, בנבחרת שאף אחד לא נתן לה סיכוי, עם שני שערי חובה בלבד (אחד בפנדל והשני בתוספת הזמן עם 10 שחקנים) ואחרי שעצר 20 מ-22 הכדורים שנבעטו לעברו בחמישה משחקים. אחרי היריבות בבית המוות וכמובן יוון המתוסכלת, גם הולנד נתקלה בחומת נבאס. שוער נבחרת קוסטה ריקה הגיע למשחק עם פציעת כתף טורדנית וסבל ממנה ביציאות לכדורי הגובה, אך זה לא מנע ממנו להפגין אינסטינקטים מעולים בין הקורות. ואן פרסי ודפאי נתקלו ברגליו של השוער, סניידר, פלאר ורובן פגשו את זרועות התמנון שלו וקוסטה ריקה שוב הגיעה לפנדלים. שם הקסם פג, אך ההערכה כלפיו נותרה בעינה.

שחקן נבחרת גרמניה, טוני קרוס. רויטרס
ההופעה ה-50 שלו במדי גרמניה גם הייתה הטובה מכולן. טוני קרוס/רויטרס

6. מאטס הומלס - גרמניה (מיקום קודם: 8)

הקריסה של דויד לואיז הותירה את מאטס הומלס כשחקן ההגנה היחיד בדירוג. החלק הכי יציב בחוליה האחורית של גרמניה שיחק רק 45 דקות בחצי הגמר לפני שהוחלף כדי לא להחריף את פציעת הברך, אבל ניצל את המחצית כדי להוסיף עוד הופעה מרשימה למונדיאל המוצלח שלו. הומלס נזעק פעמיים כדי לסגור חורים בצד שמאל, החביא את פרד בקלות בכיס הקטן שלו ומשך את כל תשומת הלב של ההגנה הברזילאית בכדור הקרן ממנו כבש תומאס מולר. גם אם לא היה חתום על אחד מחמשת השערים במחצית המופלאה של גרמניה, הומלס כבר עשה את שלו בתחום ההבקעות עם שני שערים במונדיאל וביסס את מעמדו בצמרת המצטיינים. "הוא פנטסטי לאורך כל הטורניר", החמיא שחקן העבר דידי המאן. "הומלס או נוייר צריכים לזכות בתואר השחקן המצטיין". רגע, יש עוד שני גרמנים שחושקים בפרס.

5. טוני קרוס - גרמניה

בזמן שבמדריד עוקבים מדי יום אחר ההתקדמות בעסקת העברתו מבאיירן מינכן לריאל, טוני קרוס נותר ממוקד מטרה ומול ברזיל סיפק את המשחק הטוב ביותר שלו במדי נבחרת גרמניה. איזו הצגה זו הייתה, ועוד בהופעה ה-50 שלו בנבחרת. קרוס, שבישל את שער הניצחון ברבע הגמר נגד צרפת, תפס בעלות על מרכז השדה בחצי הגמר והתעלל בקישור הברזילאי. לואיז גוסטבו, חברו לשעבר בבאיירן ומי שמכיר היטב את הכדורגל הגרמני, אמור היה להצר את צעדיו, אך קרוס היה בספרה אחרת לגמרי. הקשר בן ה-24 רשם אסיסט שלישי עם כדור קרן מוקדם, ואז החל לרקוד על המגרש. הוא כבש צמד בכורה במונדיאל תוך 69 שניות בלבד, וקבע בכך שיא היסטורי. קרוס הוא גם הראשון אי פעם שכבש צמד והוסיף בישול במשחק מול הסלסאו במסגרת המונדיאל. ברזיל לעולם לא תשכח אותו.

שחקן נבחרת הולנד אריאן רובן. GettyImages
עשה הכול עבור הולנד, עד חצי הגמר. אריאן רובן/GettyImages

4. חאמס רודריגס - קולומביה (מיקום קודם: 3)

הקולומביאני הצעיר לא ישכח לעולם את הכבוד העצום שחלקו לו שחקני ואוהדי נבחרת ברזיל בסיום רבע הגמר. בזמן שחאמס רודריגס התייפח במרכז המגרש, ניגשו אליו דויד לואיז וכמה מחבריו, ניחמו אותו ואז ביקשו מהקהל להריע לאחד מכוכבי המונדיאל. האוהדים בפורטלזה לא אכזבו וסיפקו את אחד הרגעים המרגשים של הטורניר. "כל כך הרבה כוכבים ניגשו לחבק אותי, זה באמת היה משמח", הודה חאמס בסיום. וכמה שהוא היה ראוי למחווה הזו. השחקן היחיד שכבש בכל משחק במונדיאל הזה, עשה זאת גם בהופעת הפרידה. אמנם את שערו השישי הוא השיג מהנקודה הלבנה ואחרי 80 דקות בהן היה הקורבן העיקרי לנוקשות הברזילאית, אך הוא זה שיצר בכלל את המצב עם כדור עומק נהדר לקרלוס באקה. פרס השחקן הצעיר של המונדיאל יהיה שלו, אולי גם תואר מלך השערים (אם מולר ומסי יאפשרו זאת). כוכב אמיתי.

3. אריאן רובן - הולנד (מיקום קודם: 1)

הטורניר הגדול הטוב בקריירה של אריאן רובן יסתיים, במקרה הטוב, עם המקום השלישי. הקיצוני ההולנדי עשה הכול עבור הולנד במונדיאל 2014. הוא התעלל בספרדים, כבש שלושה שערים, בישל עוד אחד, סחט אינספור עבירות וכדרר את יריביו לדעת. אפילו הפנדל בדו קרב מול קוסטה ריקה היה מושלם. הכול תקתק מבחינתו כמו שעון, אך מול ארגנטינה הגיע המחסום. מחסום שהיה כל כך גדול, עד שגרם לבנו של רובן לבכות ללא הפסקה בסיום. השחקן בן ה-30 היה אחראי לבעיטה הראשונה של הולנד למסגרת, אבל זה קרה רק בדקה ה-99. במחצית הראשונה הוא נגע רק שש פעמים בכדור, דייק במסירה אחת בלבד ולא איים על השער. כזו דלות גם הוא לא זוכר. הוא שוב בעט פנדל מוצלח, אך חלום הגמר נגוז. גם הסיכוי להיבחר לשחקן המצטיין.

ליאונל מסי, נבחרת ארגנטינה. GettyImages
צעד אחד ממראדונה. ליאונל מסי/GettyImages

2. ליאונל מסי - ארגנטינה (מיקום קודם: 2)

חמישה שערים יש לליאונל מסי במונדיאלים, אף לא אחד מהם בשלב נוקאאוט. גם בטורניר הזה הקפטן כבש את כל ארבעת השערים שלו בשלב הבתים, אבל הצוות המסייע השתפר מיום ליום ואכן עזר לו להגיע הכי קרוב שאפשר לגביע הנכסף. מסי היה רחוק מלהבריק בחצי הגמר נגד הולנד, לא נגע בכדור אפילו פעם אחת ברחבת היריבה, ועדיין היה השחקן ההתקפי הדומיננטי בשיממון בסאו פאולו. 10 דריבלים מוצלחים היו לו (הבא בתור, לשם השוואה, היה רובן עם ארבעה) וגם שני מבצעים אישיים שסידרו מצבי הבקעה שלא נוצלו בהארכה. בדו קרב מהנקודה הלבנה הוא לקח אחריות כבר בבעיטה הראשונה, דייק ומיד רץ לעודד את החבר סרחיו רומרו שהשלים את העבודה. ועכשיו, עוד צעד קטן והוא אלוף עולם. כמו שהיה מראדונה. ההחלטה להוריד הילוך בברצלונה השתלמה.

1. תומאס מולר - גרמניה (מיקום קודם: 5)

מצד אחד, מירוסלב קלוזה יצא מגדרו מרוב אושר. הוא הגיע ל-16 שערים במסגרת גביע העולם ושבר את שיאו של רונאלדו. מצד שני, הוא יודע שגם השיא שלו לא יחזיק מעמד זמן רב. מדוע? כי יש לו חבר בנבחרת גרמניה, תומאס מולר שמו. הוא רק בן 24, אבל זה כבר מונדיאל שני רצוף בו הוא כובש חמישה שערים ומבשל שלושה נוספים. מולר פתח את חגיגת השערים וגם חתם אותה מבחינת הגרמנים עם הבישול לאנדרה שורלה. בכך הוא השווה את הסטטיסטיקה שלו ממונדיאל 2010, רק שהפעם כבר לא מדובר בהפתעה. כפי שהיטיב לתאר פרשן וואלה! ספורט שלום תקווה, מולר עושה הכול עבור גרמניה בפשטות וביעילות פנומנלית. הוא לא נוצץ ולא מבריק, רבים כלל לא שמים לב אליו, אך זהו סוד קסמו. אם יביא את הגביע לגרמניה ויהיה הראשון שזוכה פעמיים בתואר מלך שערי המונדיאל, גם ההיסטוריה כבר לא תוכל להתעלם ממנו.

תומאס מולר שחקן נבחרת גרמניה חוגג לפני דויד לואיז שחקן נבחרת ברזיל. רויטרס
נתונים היסטוריים, פשטות כובשת. תומאס מולר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully