וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלחנדרו סאבלה: "משחק מוזר, היה לנו מזל גדול"

מאמן ארגנטינה חגג: "שמח שסיימנו את זה לפני הפנדלים". די מריה עשה היסטוריה: "נתנו את הנשמה ונשארנו בחיים". מסי השתווה לקמפס, כל המספרים בפנים

אוי, כמה שזה היה קשה. עשרות אלפי האוהדים של נבחרת ארגנטינה כבר התכוננו לכסוס ציפורניים בדו קרב מהנקודה הלבנה מול שוויץ, אבל אז ליאונל מסי פרץ ובישל לאנחל די מריה, שקבע 0:1 על שוויץ בדקה ה-118. ארגנטינה, בקושי, נשארת בחיים בטורניר הזה ומעפילה לרבע הגמר, שם היא ממתינה למנצחת בין בלגיה לארה"ב. מרקוס רוחו, שספג צהוב שני בטורניר במשחק הערב, יחמיץ את רבע הגמר. שוויץ שוב מודחת בשמינית הגמר, כמו ב-2006, והפעם גם נפרדת סופית מאוטמר היצפלד שהודיע רשמית כי הוא פורש מאימון.

אנחליטו הושיע. די מריה/רויטרס

המספרים

* כל שבע מנצחות הבתים הצליחו עד כה לעבור גם את שמינית הגמר. בלגיה תשלים את הסדרה?

* ארגנטינה ושוויץ מעולם לא ספגו שער בהארכה במסגרת משחקי המונדיאל. המאזן של שוויץ התקלקל הערב.

* ארבע הארכות בשמינית הגמר עד כה. זה שווה לשיא שמינית הגמר מ-1990 וגם לכלל ההארכות שהיו בשלבי הנוקאאוט במונדיאל 2010.

* השער של אנחל די מריה היה המאוחר ביותר של ארגנטינה במונדיאלים (דקה 118).

* ליאונל מסי השתווה למריו קמפס עם ארבעה אסיסטים במסגרת הגביע העולמי. היחידים שבישלו יותר: דייגו מראדונה עם שמונה וחואן ורון עם חמישה.

* מסי הוא הראשון שמבשל שער בהארכה עבור ארגנטינה מאז קמפס עשה זאת נגד הולנד ב-1978.

* לראשונה בהיסטוריה של המונדיאל: שחקן לא ספרדי מברצלונה בישל שער בגביע העולם לשחקן לא ספרדי של ריאל מדריד.

* לראשונה בהיסטוריה של המונדיאל: שני שחקני נאפולי (היגואין ופרננדס) פגשו שני חברים לקבוצה מן העבר השני (אינלר ובהראמי).

* זו הייתה ההופעה ה-90 של מסי במדי ארגנטינה.

* ארגנטינה לא הפסידה ב-25 המשחקים האחרונים בהם מסי שיחק.

שחקני נבחרת ארגנטינה, אנחל די מריה, ליאונל מסי. רויטרס
השתווה למריו קמפס במספר הבישולים. ליאונל מסי חוגג/רויטרס

אלחנדרו סאבלה, מאמנה של ארגנטינה, צהל בסיום: "למזלנו הצלחנו לנצח את המשחק בהארכה. שוויץ הייתה עדיפה במחצית הראשונה, אבל אז אנחנו השתלטנו. זה היה משחק מוזר. עכשיו נוכל לנוח ולהתכונן למשחק הבא". כאשר נשאל אם המשחק הזה הזכיר לו את הדרמה בפנדלים מול אנגליה ב-1998, כאשר שימש כעוזרו של דניאל פסארלה, השיב: "כמאמן יש על כתפיי משקל גדול יותר, אבל למזלי סיימנו את זה ב-120 דקות".

אנחל די מריה, כובש שער הניצחון, אמר: "נתנו הכול. השארנו את הלב והנשמה על המגרש. תמיד היינו במשחק, לא ויתרנו ולו לרגע אחד. בגלל זה הגיע לנו לנצח. לדעתי היו לנו הרבה הזדמנויות וביצענו רק טעות אחת, עליה השוער שלנו חיפה עם הצלה יפה. תודה לאל על הניצחון הזה, עכשיו יש לנו ארבעה ימים להתאושש לקראת רבע הגמר".

חאבייר מסצ'ראנו הוסיף: "היינו ראויים לניצחון. למזלנו, הכדור האחרון הגיע למסי ודי מריה. יצאנו קדימה, לחצנו, חיפשנו את השער ולבסוף קיבלנו את התגמול. לחצנו מצוין במשחק, למרות שלא היה פשוט לשחק על המגרש האיטי הזה. אנחנו משתפרים".

אוטמר היצפלד בן ה-65, שהתבשר הבוקר כי אחיו הלך לעולמו, אישר בסיום כי היה זה משחקו האחרון בקריירה כמאמן: "העבודה שלי הסתיימה. אני גאה בקריירה שעשיתי ואומר שלום לשוויץ עם לב מלא ברגשות. אני גאה במה שעשינו כאן. עכשיו אעבוד כפרשן בטלוויזיה - אני לא אפסיד משחקים כשאעבוד בטלוויזיה". על המשחק אמר: "ידענו שמסי יכול להכריע את המשחק במהלך אחד".

היצפלד הגרמני חתם קריירה עשירה כמאמן. בשש השנים האחרונות הדריך את נבחרת שוויץ וביצע מהפכה כוללת בכדורגל במדינה, אך עוד קודם לכן רשם הצלחות גדולות אצל השכנה כשזכה בגביע עם אראו ב-1985 ובשתי אליפויות עם גראסהופרס (1990 ו-1991). לאחר מכן חזר לבונדסליגה וזכה בשתי אליפויות רצופות עם דורטמונד, לפני שהוביל אותה לזכייה היסטורית בליגת האלופות ב-1997. עכם באיירן מינכן הוא זכה בחמש אליפויות גרמניה ובליגת האלופות ב-2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully