וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים ואילת בחצי הגמר, נס ציונה קבעה משחק חמישי

החטאת עונשין של קנדי בשנייה האחרונה העניקה לירושלים 74:75 באולם הפחים ו-1:3 בסדרה. הפועל תל אביב בחוץ אחרי הפסד 83:73 באילת, נס ציונה השפילה את חיפה 65:92

שחקן הפועל ירושלים ברייסי רייט. ברני ארדוב
ירושלים בחצי הגמר. ברייסי רייט/ברני ארדוב

הפועל ירושלים ואילת בחצי הגמר, הפועל תל אביב בחוץ: שתי סדרות רבע גמר הפלייאוף מתוך שלושה שנותרו הוכרעו הערב (חמישי). הפועל תל אביב הודחה אחרי הפסד 73:83 להפועל אילת, שקבע 1:3 לקטשים בסדרה כולה ומפגש עם מכבי תל אביב בחצי הגמר. הפועל ירושלים גירדה 74:75 דרמטי על הפועל חולון בדרך לניצחון 1:3 בסדרה. רק עירוני נס ציונה גררה את מכבי חיפה למשחק חמישי ומכריע, אחרי שהביסה אותה 65:93 בבית.

שחקן הפועל ירושלים יניב גרין. ברני ארדוב
תפוקה נהדרת. יניב גרין/ברני ארדוב
שחקן הפועל חולון סקוטי ריינולדס מול שחקן הפועל ירושלים יניב גרין. ברני ארדוב
ניסה להשאיר את חולון בתמונה. ריינולדס/ברני ארדוב

הפועל חולון - הפועל ירושלים 75:74 (ירושלים ניצחה 1:3 בסדרה)

אחרי חמישה ניצחונות ביתיים, הניסים של הפועל חולון באולם הפחים הסתיימו, ויחד איתם גם העונה כולה. הפועל ירושלים הוכיחה הרבה אופי, אחרי שנאלצה להסתדר במשחק ללא ארט פרחוסקי הפצוע וג'וש דאנקן, שסבל מקלקול קיבה במהלך היום ולא התלבש. בלעדיהם, ברייסי רייט שוב לקח את העניינים לידיים, ויחד עם יניב גרין, שהתעלה וסיפק יכולת מפתיעה, העניק לירושלים ניצחון גדול, שמוכיח שמקומה בחצי הגמר. סקוטי ריינולדס שוב ניסה והחזיק את חולון כמעט לבדו לאורך כל המשחק, כולל קאמבק מרשים לקראת הסיום, אך החטאת עונשין קריטית של די ג'יי קנדי, שהייתה יכולה להשוות את המשחק, חרצה את גורלה. ובכל זאת, אוהדי חולון יכולים להיות גאים בקבוצתם, שסיפקה פייט נוסף על אף שהיתה חסרה את בריאן אסברי.

המשחק נפתח עם מטר שלשות משני הצדדים, כשריינולדס ורייט מחליפים סלים, אחרי שלוש דקות חולון הובילה 8:10. יניב גרין עלה מהספסל וסיפק שש נקודות מהירות, אך באוורס שמר את היתרון בצד של חולון. ירושלים הצליחה לחזור, וסל יפה של דופרי במתפרצת הוריד אותה ביתרון 17:20 לסיום הרבע הראשון. חולון הגיבה במהירות עם ריצת 2:9, כולל שתי שלשות נוספות. די ג'יי קנדי התעורר, קלע שלשה ושתיים נוספות מהקו כדי להוריד את חולון להפסקה ביתרון 36:37.

ברייס רייט פתח את הרבע השלישי עם שבע נקודות רצופות והעלה את ירושלים ליתרון 37:43. ירושלים רצה ליתרון שיא של 7, אך באוורס התעקש והשאיר את חולון קרובה. הלפרין קלע שתיים וברייסי רייט, ששוב היה המצטיין של ירושלים, העלה את האדומים ליתרון 46:58. בסיום הרבע השלישי ירושלים הובילה 48:59. ריינולדס שוב חימם את הידית וצימק ל-62:56, אך שלשה חשובה של קיצ'ן החזירה את היתרון של ירושלים ל-9. שתי שלשות של סקוורר החזירו את חולון לחיים והורידו ל-65:61 לירושלים, חמש דקות לסיום. באוורס השווה וקבע 65:65, ארבע דקות לסיום. שלשה ענקית של קיצ'ן העלתה את ירושלים ליתרון 69:72, שתי דקות וחצי לסיום. ירושלים הייתה יכולה לסגור עניין, אך החטיאה שוב ושוב ובאוורס צימק ל-72:71. גרין דייק פעם אחת מהקו, אך ריינולדס הוריד ל-74:73 חצי דקה לסוף. גרין דייק פעם אחת מהקו, ריינולדס החטיא, קנדי לקח את הריבאונד ונעשתה עליו עבירה. האמריקאי קלע את הראשונה, אך החטיא את השנייה והעניק לירושלים ניצחון 74:75.

קלעו להפועל ירושלים: ברייסי רייט 19, יניב גרין 14 (29 דקות, 6 ריבאונדים), דרווין קיצ'ן 13 (7 ריבאונדים, 6 אסיסטים), יותם הלפרין 12, רונלד דופרי 10 (11 ריבאונדים), ליאו אליהו 7 (5 ריבאונדים, 5 אסיסטים). כן שותפו אדם אריאל ומייק ברוסוויץ'.

קלעו להפועל חולון: סקוטי ריינולדס 22, לוארנס באוורס 19, די ג'יי קנדי 13, גוני יזרעאלי 7, יחזקאל סקוורר 6, אייזק רוזפלט 5, שלומי הרוש 2. כן שותף נועם מטלון.

- שחקן הפועל ירושלים רונלד דופרי מול שחקן הפועל חולון לורנס באוורס. ברני ארדוב
דופרי מול באוורס/ברני ארדוב
שחקן הפועל תל אביב רביב לימונד מול הפועל אילת אפיק ניסים. ברני ארדוב
סיום מריר לעונה. לימונד עם ניסים/ברני ארדוב

הפועל אילת - הפועל תל אביב 73:83 (אילת ניצחה 1:3 בסדרה)

העונה של הפועל תל אביב התחילה עם מעט ציפיות, שהלכו והתגברו ככל שהניצחונות הגיעו והתיאבון גדל. בחלקים מסוימים, אחרי ניצחון גדול ומפתיע בדרבי התל אביבי, האדומים נראו כמו קבוצת צמרת לכל דבר, אך למרבה הצער היא נתקלה ביריבה מצוינת ברבע הגמר, ותסיים את העונה בקול ענות חלושה. למעט משחק אחד שהיה בגדר התעלות רגעית, החבורה של ארז אדלשטיין לא היוותה יריב ראוי לאילת ועודד קטש, שנכון לעכשיו, נראים אולי כמו הקבוצה בכושר הטוב בכדורסל הישראלי. אחרי תצוגה אדירה של 33 נקודות ו-12 ריבאונדים, ג'סטין הארפר חזר למימדים טבעיים ואיתו גם הפועל תל אביב. עד הרבע השלישי רביב לימונד ומתן נאור עוד שמרו את האדומים בתמונה, אך אלישי כדיר, יינסי גייטס ואפיק ניסים ביכולת שיא הובילו בריחה של אילת ששברה את היריבה.

יינסי גייטס פתח באגרסיביות וקלע שלוש נקודות מהירות, אך ג'סטין הארפר החל את המשחק בדיוק כמו במשחק הקודם והחזיר את היתרון לאדומים. שלשה של אפיק ניסים השוותה ל-13:13. אלישי כדיר עם ריחוף מרשים העלה את אילת ליתרון. שלשה של מתן נאור הורידה ל-23:22 לנס ציונה בסיום הרבע הראשון. רביב לימונד להט ברבע השני, ועם חמש נקודות העלה את האדומים ל-25:30. כעבור שתי דקות צמח היתרון של האדומים ל-7 - יתרון שיא - עם 32:39. עד ההפסקה אפיק ניסים הלוהט צימק ל-39:38 להפועל תל אביב.

המשחק המשיך להיות צמוד גם בפתיחת הרבע השלישי, כשג'וש אוונס מגיע ל-14 נקודות ומעלה את הפועל תל אביב ליתרון קל, 55:56. סל של פאלמר העלה את אילת ליתרון 55:58. קליעת עונשין של אוונס קבעה 58:58, אך סל של ווטפורד על הבאזר קבע 58:60 לאילת בתום הרבע השלישי. הרבע הרביעי נפתח בסערה, כשאלישי כדיר עם חמש נקודות רצופות פותח פער מבטיח לאילת, 58:65. שלשה של טריקו וייט העלתה את אילת ליתרון דו ספרתי, 58:68, והפועל תל אביב נראתה בדרך להרים ידיים. אלישי כדיר המשיך לחגוג והעלה את אילת ליתרון שיא, 62:78. קרלון בראון וג'וש אואנס ניסו להחזיר את הפועל תל אביב לחיים, וצימקו ל-78:69, דקה וחצי לסיום, אך זה היה אקורד הסיום של האדומים, שלא הצליחו להתקרב והפסידו. 73:83 לאילת בסיום.

קלעו להפועל אילת: יינסי גייטס 18 (8 ריבאונדים), קווין פאלמר (9 ריבאונדים) ואלישי כדיר 16 כל אחד, אפיק ניסים 13, טריקו וייט 6, ניצן חנוכי 5, יובל נעימי 4, כריסטיאן ווטפורד 3, ניב ברקוביץ' 2.

קלעו להפועל תל אביב: רביב לימונד 20 (8 מ-13 מהשדה, 5 איבודים), קרלון בראון וג'וש אואנס (9 ריבאונדים) 17 כל אחד, מתן נאור 12, ג'סטין הארפר 5, וינסנט קאונסיל 2. כן שותף גולן גוט.

- שחקן עירוני נס ציונה מאיר טפירו מול שחקן מכבי חיפה דגן יבזורי. ברני ארדוב
עוד תצוגה גדולה. מאיר טפירו מול דגן יבזורי/ברני ארדוב

עירוני נס ציונה - מכבי חיפה 65:92 (2:2 בסדרה)

מכבי חיפה היא עדיין האלופה המכהנת, אך אם לשפוט על פי התצוגה שלה הערב ובמשחק מספר 2, התואר הזה ייקרב מהם יילקח מהם בקרוב מאוד. עד כמה קרוב? אפשר שזה יקרה כבר ביום שבת הקרוב, במשחק מספר 5 ברוממה. הירוקים ינסו עד אז לאסוף את השברים אחרי תצוגה אומללה במשחק מספר 4, ואם הם לא יתעוררו, יש בהחלט מי שמוכן לקחת. נס ציונה המפתיעה המשיכה את העונה הקסומה שלה, עם עוד תצוגה ביתית גדולה. גיל אמיתי הצעיר ניצח על החבורה בכתום, ששטפה את המגרש בעיקר במחצית השנייה, ויחד עם טיילר האניקאט, דיימון סימפסון ופרסטון נואלס, השאירו אבק לדונטה סמית' המנומנם וליתר חבריו.

פרסטון נואלס פתח את המשחק היטב ועם שש נקודות העלה את נס ציונה ליתרון 8:14. הפתיחה הנהדרת של נס ציונה נמשכה, כשגם טפירו נכנס לעניינים ומעלה את הכתומים ליתרון 12:22. שלשה של מורן רוט הורידה ל-15:22 לנס ציונה בתום הרבע הראשון. חיפה ניסתה לחזור בתחילת הרבע השני, אך דיימון סימפסון, שהגיע ל-10 נקודות, לא אפשר לה. שלשה של האניקאט גרמה לדני פרנקו להזעיק פסק זמן בפיגור 11. דאנק ענק חתם מחצית ראשונה גדולה של נס ציונה ביתרון 28:45.

החגיגה של נס ציונה נמשכה גם ברבע השלישי, כשהאניקאט מוסיף סל ועוד סל, ואילו טרנס רודריק מנסה בכל כוחו להשאיר את חיפה בעניינים. דונטה סמית' התעורר אחרי שנח על המגרש במחצית הראשונה, אך גיל אמיתי עם שלשה שמר על יתרון גדול של נס ציונה, 40:58. עונשין של אמיתי קבע 49:66 לנס ציונה בסיום הרבע השלישי. חשבתם שהאלופה תתעורר כדי להשיב את הכבוד האבוד? אז ההיפך הוא הנכון: נס ציונה המשיכה לחגוג ועלתה ליתרון שיא של 28 נקודות (!), 51:79. בסיום 65:92 לנס ציונה.

קלעו לנס ציונה: דיימון סימפסון 19, גיל אמיתי (6 מ-8 מהשדה, 18 דקות) וטיילר האניקאט 17 כל אחד, פרסטון נואלס 13, טל דן 7, מיטשל וואט 6, רובי בוסטיין ומאיר טפירו 5 כל אחד, נטע סגל 3.

קלעו למכבי חיפה: דונטה סמית' 16, טרנס רודריק 11, אדריאן הנינג 9, בן רייס ומורן רוט 8 כל אחד, עידו קוז'יקרו 6, דגן יבזורי 4, אלכס צ'וברביץ' 2, בריאן רנדל 1 (21 דקות, 0 מ-4 מהשדה).

שחקן מכבי חיפה דונטה סמית'. אדריאן הרבשטיין
מוכן למשחק 5? דונטה סמית'/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully