וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוריניו הלוזר הגדול", "לה ליגה הטובה באירופה"

עיתוני העולם קוטלים את מאמן צ'לסי: "ז'וזה התנגש באתלטיקו, סימאונה ניצח בשחמט". ספרד מהללת: עוד ניצחון גדול שלנו

מאמן צ'לסי ז'וזה מוריניו. רויטרס
"ערב מר עבור מוריניו, שרשם ארבע הדחות רצופות בשלב חצי הגמר". מוריניו/רויטרס

אחרי 40 שנה אתלטיקו מדריד חגגה העפלה לגמר ליגת האלופות, והתקשורת בעולם חגגה איתה את ההישג המרגש בשורה של סופרלטיבים. המפגש עם ריאל מדריד באצטדיון האור בליסבון ב-24 במאי יהיה היסטורי מסיבה נוספת, שכן זאת תהיה הפעם הראשונה אי פעם ששתי קבוצות מאותה עיר נפגשות במעמד גמר.

"אתלטיקו הגדולה של סימאונה עלתה על צ'לסי בדרך לגמר, ז'וזה מוריניו הוא הלוזר הגדול של חצי הגמר. במרחק של 10 מטרים ממנו, בחליפה שחורה, עמד סימאונה, ארכיטקט שבנה בתוך שנתיים וחצי קבוצה חזקה שעומדת בשורה הראשונה של הכדורגל האירופי, "נכתב ב"אל פאיס" הספרדי.

טיאגו: ”חלום שמתגשם”. הזאר: ”צ’לסי לא בנויה לשחק כדורגל”

אתלטיקו ניצחה 1:3 את צ'לסי ועלתה לגמר ליגת האלופות

מאמן אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה. Clive Rose, GettyImages
"ארכיטקט בחליפה שחורה. סימאונה/GettyImages, Clive Rose

"צ'לסי נכנעה לכוח האש ההתקפי של אתלטיקו. הקבוצה של מוריניו איבדה את יכולותיה ההגנתיות בעיתוי רע, ואתלטיקו הייתה אכזרית", נכתב ב"גארדיאן" הבריטי.

"אתלטיקו האנרגטית הרסה את הבלוז, חצי הגמר היה שברון לב עבור מוריניו, שהפסיד בשלב הזה בפעם הרביעית ברציפות", נכתב ב"מירור", "ל'מיוחד' לא הייתה תשובה לאתלטיקו".

"אתלטיקו המשיכה במסע האפי שלה, ניצחה את צ'לסי בביתה והצטרפה לריאל", הייתה הכותרת ב"ל'אקיפ" הצרפתי. "בילד" הגרמני חבט במאמנה של צ'לסי: "מוריניו וצ'לסי נפלו. כמעט כמו הנמסיס הגדול שלו פפ גווארדיולה שהובס על ידי ריאל מדריד, זה היה ערב מר עבור מוריניו, שרשם ארבע הדחות רצופות בשלב חצי הגמר של ליגת האלופות".

"הגאזטה דלו ספורט" האיטלקי קרץ להתמודדות הראשונה בין שתי הקבוצות, אז נכתב על מוריניו שהחנה אוטובוס על קו השער וכך עצר את אתלטיקו במדריד. "מוריניו התנגש באתלטיקו. יש דרבי מדרידאי בגמר. אתלטיקו היא הסנסציה של העונה".

"אתלטיקו הטביעה את מוריניו בעזת אופי ונחישות", נכתב ב"טוטוספורט", "סימאונה ניצח את מוריניו במשחק השחמט שניהלו".

בארגנטינה היללו את הישגו של מאמן אתלטיקו דייגו סימאונה. "צ'ולו הגדול", נכתב ב"אולה" שהתמש בכינויו של סימאונה, "אתלטיקו מדריד הכבירה רשמה עוד פרק בספר הזהב שלה: המאמן הארגנטינאי בנה קבוצה עם יכולות טקטיות שאפשרה לו להתעלות על מאמן טקטי כמו מוריניו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים. AP
"אתלטיקו היא הסנסציה של העונה"/AP

חוזה אנריקה, מגן ליברפול, הצטרף למבקרי מוריניו, שפתח עם שישה שחקני הגנה מול אתלטיקו. "זה מה שקורה כשאתה לא משחק כדורגל...", צייץ אנריקה. פרשן סקיי ג'יימי קראגר המשיך את המגמה ואמר ש"תחשבו על הכישרון ההתקפי שיש לצ'לסי, אבל הם כבשו שני שערים בשישה משחקי חצי גמר ליגת האלופות, אין להם יצירתיות בהתקפה". קראגר גם ביקר את מוריניו כשציין ש"לדעתי הוא עבר מוקדם מדי לשני שחקנים בהתקפה ורק שניים בקישור. בדרך כלל למוריניו יש סבלנות במשחקים גדולים, אבל הפעם הוא הלך מוקדם מדי על החילופים". כמו כן, באנגליה מזכירים שלמרות שתי הזכיות שלו בגביע אירופה עם פורטו (2004) ואינטר (2010), זו הפעם השישית בקריירה שבה מוריניו מפסיד בחצי הגמר. "האם המיוחד איבד את הטאץ'?", שאלו בדיילי מייל".

כמו כן, בספרד חוגגים את הניצחון הגדול של הכדורגל הספרדי. "בפעם ה-14 בתולדות המדינה, קבוצה ספרדית תניף את הגביע בליסבון", קרא "אס", כשהוא מציין כי ריאל מדריד מחזיקה בתשע זכיות, ברצלונה בארבע זכיות, ואתלטיקו מחפשת את הגביע הראשון. זה כמובן מפגש שני כל ספרדי, אחרי ריאל מדריד נגד ולנסיה בשנת 2000 (0:3 לריאל), אבל פעם ראשונה ששתי קבוצות מאותה עיר נפגשות במעמד הזה.

"מארקה" ציין את "הניצחון הגדול של הכדורגל הספרדי", וציין ש"שתי נציגות בגמר האלופות בליסבון, נציגה אחת מובטחת בגמר בטורינו של הליגה האירופית, זה עוד ניצחון גדול לליגה הכי טובה ביבשת... ולנסיה וסביליה ייאבקו על מקום בגמר, שתי קבוצות שאיבדו את הכוכבים הכי גדולים שלהן (נבאס, נגרדו וסולדאדו), ועדיין מתמודדות עם הצמרת... הבעיה היחידה של הליגה היא בניהול, שנותר שנות אור מאחורי הפרמיירליג והבונדסליגה".

רונאלדו, ריאל מדריד, מול חואנפראן, אתלטיקו מדריד. רויטרס
ניצחון גדול לכדורגל הספרדי/רויטרס

מספרי המשחק

* במשחקו השמיני העונה בליגת האלופות, דייגו קוסטה הבקיע שער שמיני ושמר על הרקורד המעולה שלו.

* עד הערב, צ'לסי ניצחה את חמשת משחקי הנוק-אאוט האחרונים שלה בסטמפורד ברידג', ובשלושה מתוכם שמרה על רשת נקיה. עד הערב.

* עד הערב, הבלוז ספגו שער אחד בלבד במחצית הראשונה בליגת האלופות.

* אחרי חצי שעה בלבד, הבלוז מסרו יותר מסירות מכל מה שמסרו במשחק הראשון (77).

* פרננדו טורס הבקיע את אותה כמות שערים העונה בליגת האלופות, שהבקיע בכל עונת הפרמיירליג אשתקד: ארבעה.

* 'אל ניניו' פגש שלוש קבוצות ספרדיות בליגת האלופות. מול שלוש מהן - אתלטיקו מדריד, ריאל מדריד וברצלונה - הוא כבש.

* אתלטיקו מדריד שברה את השיא של אינטר (38 שנים), עם ההפוגה הגדולה ביותר בין ביקורים בגמר האלופות. הפעם האחרונה שהקולצ'ונרוס היו במעמד הגמר - 1973/74, אז הפסידו לבאיירן מינכן 4:0 אחרי 1:1 במשחק הראשון.

* ז?וזה מוריניו עם שש הדחות בחצי הגמר האלופות, מתוכן ארבע רצופות בארבע השנים האחרונות. השיאן הקודם: ליאו בינהאקר עם שלוש הדחות רצופות.

* אתלטיקו הגיעה לגמר ללא הפסד (9 ניצחונות, 3 תוצאות תיקו). האחרונה שזכתה כך בליגת האלופות: מנצ?סטר יונייטד ב-2008. אם תנצח בגמר, אתלטיקו תקבע שיא חדש של 10 ניצחונות וללא הפסדים.

* והנתון הגדול מכולם: לראשונה במפעל אירופי כלשהו, נקבל דרבי במעמד הגמר.

* הגמר ב-24 במאי יהיה ה-17 שיפגיש בין קבוצות מאותה מדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully