וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיאגו: "חלומות מתגשמים". הזאר: "צ'לסי לא בנויה לשחק כדורגל"

אתלטיקו בעננים אחרי ההעפלה לגמר, סימאונה: "מגיע לנו להיות בגמר", אנצ'לוטי כבר מחכה: "אין פייבוריטית בגמר". מוריניו בטוח ש"העונה הבאה תהיה טובה יותר", אבל הזאר מאשים: "אנחנו טובים במתפרצות, לפעמים מבקשים ממני לעשות הכול לבד". כל התגובות והמספרים

שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים בחדר ההלבשה. חשבון האינסטגרם של דויד וייה, צילום מסך
לא רוצים להיעצר בגמר. אתלטיקו חוגגת בחדר ההלבשה/צילום מסך, חשבון האינסטגרם של דויד וייה

יממה לאחר הניצחון הענק של ריאל מדריד מול באיירן מינכן, ששלח את הבלאנקוס לגמר ליגת האלופות, הבטיחה אמש (רביעי) גם אתלטיקו מדריד את מקומה במעמד הענק, כשרשמה הצגה גדולה בלונדון וניצחה 1:3 את צ'לסי וז'וז'ה מוריניו. 40 שנה מאז הפעם הקודמת בה הגיעה לגמר, חוזרת אתלטיקו למעמד הנכסף, ולראשונה בהיסטוריה ייפגשו שתי קבוצות מאותה העיר בגמר אירופי.

מנג'ר אתלטיקו, דייגו סימאונה החמיא לשחקניו לאחר הניצחון הגדול: "עשינו כל שביכולתנו להגיע לגמר, ומגיע לנו להיות שם, כמו שמגיע לריאל מדריד. אחרי שטורס הבקיע את השער ידענו שכל שער שלנו ייחשב ככפול, ונלחמנו כדי להשיג אותו. עבדנו קשה כדי לייצר סגנון משחק שהתאים לנו, וזה הגיע מהשער השני והלאה. זה היה מאמץ קבוצתי כביר הערב. במחצית הראשונה שיחקנו משחק טקטי נפלא, ואחרי השער הראשון המשחק נפתח".

דייגו קוסטה התמוגג מההעפלה של קבוצתו ואמר לאחר המשחק: "נתנו הכל כדי להגיע לגמר. נותרנו רגועים לאחר השער של טורס, כי ידענו שעם שער בודד נוכל לעלות".

שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים. רויטרס
לפעמים חלומות מתגשמים. אתלטיקו בעננים/רויטרס

פיליפה לואיס הוסיף: "למדנו איך לעמוד מול קבוצות גדולות לאורך העונה. עם סבלנות ומהלך נהדר הגענו למצב שאדריאן השווה ל-1:1. האוהדים שלנו עזרו לנו מאוד בכל רגע, אפשר היה לראות כמה מאוחדים היינו על הדשא. נותרנו לנו כל כך הרבה משחקים גדולים עד סוף העונה, ואנחנו צריכים לנצח את כולם". על זהות היריבה בגמר אמר לואיס: "אנחנו מתמודדים מול הקבוצה הכי טובה שיכולנו לקבל. יש להם את הסגל הטוב באירופה".

הקשר הפורטוגלי טיאגו סיכם: "זה חלום. יש לנו רוח מדהימה, אנחנו קבוצה מצוינת, אנחנו עובדים ביחד ועכשיו אנחנו בגמר בליסבון. חלומות מתגשמים. לא קל לשחק כאן, ידענו את זה, אבל אחרי השער הראשון שלנו קיבלנו יותר ביטחון. אנחנו יודעים שריאל קבוצה פנטסטית, אבל בעונה שעברה זכינו בגביע במגרש שלהם, ככה שיש לנו ביטחון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מאמן אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה. Clive Rose, GettyImages
אליל. סימאונה/GettyImages, Clive Rose

גם מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי ראה עם כל אירופה את אתלטיקו מדריד מעפילה לגמר ליגת האלופות אחרי תצוגה משכנעת בלונדון, כשמוליכת הליגה הספרדית ניצחה 1:3 את צ'לסי. אנצ'לוטי וקבוצתו מחכים לאתלטיקו בגמר בליסבון, וגם הוא זוכר את הבלאנקוס התקשו מול אתלטיקו בליגה, אבל הסתדרו מולם בגביע. "כאן במדריד כולם מאושרים, אתלטיקו ראויה להיות בגמר כי היא הייתה פשוט טובה יותר", אמר המאמן האיטלקי.

אנצ'לוטי נשאל אם ההעפלה של אתלטיקו והיכולת שלה מלחיצים את ריאל, ואמר "לא, מי שמכיר את המצבים האלה יודע שאין פייבוריטית במשחקי גמר, זה יהיה משחק צמוד". אנצ'לוטי התייחס לשמחה בריאל מדריד אחרי הניצחון המרשים על באיירן ואמר ש"אני חי בעולם שבו אתה חייב ליהנות מהרגעים היפים, כי הם יכולים לחלוף מהר".

מאמן צ'לסי ז'וזה מוריניו. רויטרס
לא האמין שככה זה ייגמר. מוריניו/רויטרס

בצד המפסיד, ז'וזה מוריניו ניסה להסביר את הקריסה של קבוצתו: "דקה אחת במחצית השניה הכריעה הכל - דקה בו שוער אתלטיקו ביצע עצירה בלתי אפשרית לנגיחה של ג'ון טרי, ואז הפנדל שהרג את המשחק. משם והלאה היתה רק קבוצה אחת עם מורל גבוה. במשך שעה המשחק היה שלנו, אבל משחקים כאלה מוכרעים בפרטים הטקנים. כל הכבוד לאתלטיקו, כי היא קבוצה טובה מאוד ומה שהיא עושה בליגה הספרדית זה פנטסטי".

"אני לא יכול לבקר שחקנים שלי שנתנו הכל", הוסיף המאמן הפורטוגלי. "היתה לנו בעיות עם פציעות, הרחקות, ושחקנים שלא היו יכולים לשחק בליגת האלופות. זה מאכזב להפסיד, אבל אני גאה בהם. אני מעדיף להגיד שעשינו כל מה שניתן היה לעשות, ואם היינו עולים ל-1:2 הכל היה תלוי בנו. העונה הבאה תהיה טובה יותר - זו המטרה שלנו. השחקנים הצעירים שלנו יהיו טובים יותר, אני מקווה שנביא גם עוד כמה שחקנים וננסה להיות טובים יותר".

בינתיים מי יש מי שיוצא נגד מוריניו מתוך המועדון. אדן הזאר אמר בסיום ש"צ'לסי לא בנויה לשחק כדורגל. אנחנו טובים בהתקפות מתפרצות, קצת כמו שריאל מדריד עשתה לבאיירן. לא יודע מה היה חסר לנו. אחרי שכבשנו, המשחק היה בידיים שלנו. אולי הם רצו את זה יותר מאיתנו. אני מאוכזב, אבל ריאלי, הגיע להם". הזאר הוסיף ש"לפעמים מבקשים ממני לעשות הכול לבד, זה היה משחק מסובך, אולי זה יהווה עבורנו שיעור לעתיד".

שחקני צ'לסי סמואל אטו, פרננדו. AP
הפנים אומרות הכל. טורס ואטו/AP

מספרי המשחק

* במשחקו השמיני העונה בליגת האלופות, דייגו קוסטה הבקיע שער שמיני ושמר על הרקורד המעולה שלו.

* עד הערב, צ'לסי ניצחה את חמשת משחקי הנוק-אאוט האחרונים שלה בסטמפורד ברידג', ובשלושה מתוכם שמרה על רשת נקיה. עד הערב.

* עד הערב, הבלוז ספגו שער אחד בלבד במחצית הראשונה בליגת האלופות.

* אחרי חצי שעה בלבד, הבלוז מסרו יותר מסירות מכל מה שמסרו במשחק הראשון (77).

* פרננדו טורס הבקיע את אותה כמות שערים העונה בליגת האלופות, שהבקיע בכל עונת הפרמיירליג אשתקד: ארבעה.

* 'אל ניניו' פגש שלוש קבוצות ספרדיות בליגת האלופות. מול שלוש מהן - אתלטיקו מדריד, ריאל מדריד וברצלונה - הוא כבש.

* אתלטיקו מדריד שברה את השיא של אינטר (38 שנים), עם ההפוגה הגדולה ביותר בין ביקורים בגמר האלופות. הפעם האחרונה שהקולצ'ונרוס היו במעמד הגמר - 1973/74, אז הפסידו לבאיירן מינכן 4:0 אחרי 1:1 במשחק הראשון.

* ז?וזה מוריניו עם שש הדחות בחצי הגמר האלופות, מתוכן ארבע רצופות בארבע השנים האחרונות. השיאן הקודם: ליאו בינהאקר עם שלוש הדחות רצופות.

* אתלטיקו הגיעה לגמר ללא הפסד (9 ניצחונות, 3 תוצאות תיקו). האחרונה שזכתה כך בליגת האלופות: מנצ?סטר יונייטד ב-2008. אם תנצח בגמר, אתלטיקו תקבע שיא חדש של 10 ניצחונות וללא הפסדים.

* והנתון הגדול מכולם: לראשונה במפעל אירופי כלשהו, נקבל דרבי במעמד הגמר.

* הגמר ב-24 במאי יהיה ה-17 שיפגיש בין קבוצות מאותה מדינה.

שחקן אתלטיקו מדריד דייגו קוסטה חוגג עם מאמנו דייגו סימאונה. רויטרס
חלום, חלום, חלום. דייגו קוסטה וסימאונה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully