וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטרלינג: "בישראל מתייחסים לשחורים כמו לכלבים"

פורסמו ציטוטים גזעניים נוספים של הבעלים של הקליפרס, ג'ורדן תוקף, הליגה חוקרת. צפו במחאה המיוחדת של שחקני הקבוצה

דונלד סטרלינג. Stephen Dunn, GettyImages
ארה"ב סוערת. סטרלינג/GettyImages, Stephen Dunn

הסערה הגזענית ב-NBA גוברת: נמשכת הביקורת בארה"ב נגד דונלד סטרלינג, הבעלים של לוס אנג'לס קליפרס, שהוקלט בשרשרת ארוכה של אמירות גזעניות בשיחה מוקלטת עם חברתו, וי סטיביאנו. כעת, אחרי שנשמע אומר דברים גזעניים על שחורים ושאר מיעוטים, פורסמו היום (ראשון) בארה"ב ציטוטים איומים נוספים מהקלטת, שבה הוא מרחיב את דעותיו הגזעניות וכולל גם את היהודים בישראל.

סטרלינג ניסה לתת צידוק רציונלי לדעותיו הגזעניות נגד שחורים, ונתן כדוגמה את היחס למזרחים בישראל. "ככה זה בעולם", אמר סטרלינג, "אתה הולך לישראל, וגם שם השחורים מקבלים יחס של כלבים".

"אז גם אתה צריך להתייחס אליהם ככה?", שאלה חברתו. סטרלינג ענה: "היהודים הלבנים, יש יהודים לבנים ויהודים שחורים, את מבינה?... 100 אחוז, 50 אחוז, 100 אחוז... אני לא מנסה להגיד מה נכון ומה לא, אבל זאת החברה. אנחנו חיים בתרבות מסוימת".

אגב, שחקני הקליפרס ששמרו על שקט תעשייתי מאז פוצצה הפרשה, הביאו הערב את מחאתם, רגע לפני פתיחת המשחק מול גולדן סטייט. שחקני הקבוצה עלו לחימום, פשטו את הגופיות שלהם במרכז המגרש ונותרו רק עם בגדי האימון, אותם לבשו הפוכים, כך שסמל הקבוצה לא יופיע.

כזכור, בתחילת השיחה שפורסמה אתמול, סטרלינג זעם על חברתו על כך שנראתה במשחק של הקליפרס לצד מג'יק ג'ונסון. "מפריע לי שאת מפרסמת תמונות שלך עם אנשים שחורים", אמר לה על חשבון האינסטגרם שלה, "את חייבת לעשות את זה?... אין לי בעיה שתשכבי עם שחורים, אין לי בעיה שתלכי איתם לאן שאת רוצה. המעט שאני מבקש ממך זה לא לפרסם את זה...לא להביא אותם למשחקים שלי".

סטרלינג הוסיף ונזף: "כל מה שאני אומר שבאינסטגרם המזדיין שלך את לא צריכה לפרסם תמונות שלך מתרועעת עם שחורים. אל תשימי תמונה שלך עם מג'יק כדי שכל העולם יראה ואל תביאי אותו למשחקים שלי".

חברתו תקפה את הגזענות החשוכה של סטרלינג, ואמרה: "זה כמו להגיד, בוא נהרוג את כל היהודים... נכון שזה לא בסדר? עם השואה, ואתה יהודי, אתה מבין מהי אפליה". סטרלינג ענה: "את דפוקה, את משווה את השואה לזה?... זו לא גזענות... אם את לא רוצה ללכת למשחק כדורסל עם אדם מסוים".

הערב (ראשון) הגיעה תגובתו של אדם סילבר, הקומישינר החדש של הליגה. סילבר שמר על ממלכתיות ואמר כי לא יינקטו סנקציות כנגד סטרלינג כל עוד החקירה של הליגה בעיצומה. עם זאת, אמר סילבר כי על החקירה להסתיים בצורה מהירה. "כל החברים במשפחת ה-NBA זכאים לתהליך חקירה ראוי ולהזדמנות להציג את הצד שלהם בכל שערורייה שהיא", אמר הקומישינר. סטרלינג אגב כבר הודיע לליגה כי לא יופיע למשחק של הקליפרס הערב מול גולדן סטייט.

"הגרעין של החקירה הוא בהבנה האם הקלטת היא אכן אותנטית", הוסיף סילבר. נראיין את מר סטרלינג וגם את האישה שבהקלטה במטרה להבין את הקונטקסט שבו הדברים נאמרו. יש כוחות משמעותיים תחת החוקה של ה-NBA שמאפשרים לליגה לנקוט במגוון של סנסקציות, וכולן יישקלו בהתאם לממצאי החקירה. אנחנו רוצים לרדת לעומק הדברים בצורה המהירה ביותר. אישית, אני מאמין שהמצב אינו הוגן כלל וכלל עבור שחקני הקליפרס ומאמני הקבוצה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

וכך מחו שחקני הקבוצה, לפני המשחק מול גולדן סטייט:

מייקל ג'ורדן התייחס לדברים הקשים, ואמר: "אני מסתכל על הדברים משתי נקודות מבט, כבעלים וכשחקן לשעבר. כבעלים, כמובן שאני נגעל שבעלים של קבוצה יכול לחשוב דברים כל כך מבחילים ומעליבים. אני בטוח שאדם סילבר יערוך בדיקה מקיפה וינקוט בפעולות המתאימות בהקדם האפשרי. כשחקן לשעבר, אני לחלוטין מתקומם. אין שום מקום ב-NBA או בכל מקום אחר לסוג הזה של גזענות ולשנאה שמר סטרלינג מבטא לכאורה. אני מזועזע שבורות מהסוג הזה עדיין נמצאת במדינתנו וברמות הגבוהות ביותר בספורט. בליגה שבה רובה מורכבת משחקנים אפרו-אמריקאיים, אנחנו לא יכולים ואסור לנו להיות סבלניים לאפליה משום סוג שהוא".

סטרלינג היהודי, 78, שנולד כדונלד טוקוביץ, רכש את הקליפרס ב-1981 והונו מוערך ב-1.9 מיליארד דולר. הוא כבר הסתבך בעבר כמה פעמים בפרשיות גזעניות, בין היתר אחרי שסירב להשכיר דירות לשחורים ולאנשים ממוצא לטיני.

מג'יק ג'ונסון התייחס אתמול להתבטאויות של סטרלינג כשצייץ בטוויטר: "לעולם לא אלך יותר למשחק של הקליפרס כל עוד סטרלינג הוא הבעלים. אני מרחם על חבריי, המאמן דוק ריברס וכריס פול שהם צריכים לעבוד עבור אדם שמרגיש כך בנוגע לשחורים".

הבעלים של לוס אנג'לס קליפרס דונלד סטרלינג עם חברתו וי סטיביאנו. AP
משמאל: סטיביאנו, שפרסמה את הקלטת/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully