וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב הביסה 66:86 את מילאנו ועלתה לפיינל פור

קראו להם אפורים, לא מוכשרים, לא מאומנים, אבל עכשיו אפשר לקרוא לקבוצה של דיוויד בלאט רק בשם אחד: קבוצת פיינל פור. הצהובים הביסו את מילאנו 66:86 בתום מחצית שניה עצומה ומשחק גדול, ניצחו 1:3 בסדרה וישובו לאיטליה לחצי הגמר מול צסק"א או פנאתינייקוס

ברני ארדוב

גבירותיי ורבותיי, עכשיו זה רשמי: בפעם ה12 בתולדותיה, תשחק מכבי תל אביב בפיינל פור של היורוליג שיחל ב-16 במאי, במילאנו. לארבע הגדולות של אירופה הגיעה הערב (רביעי) הקבוצה של דיוויד בלאט לאחר שהכריעה את הסדרה מול מילאנו אצלה בבית עם 66:86, ועתה היא תמתין לזהות המנצחת במשחק החמישי של הסדרה בין צסק"א מוסקבה ופנאתינייקוס, כדי לדעת מי תעמוד בדרכה אל הגמר. מכבי המשיכה את המומנטום הנהדר שלה והתחברה בדיוק ברגע האמת, ועתה, עוד לפני שידועה זהות היריבה, יכולים הצהובים להתחיל ולחלום קצת יותר רחוק, לא רק על ההופעה בפיינל פור, אלא אולי עם עונה מתוקה שתסתיים בתואר הגדול מכולם.

הצהובים לא הצליחו לעצור את האקס שלהם, קית' לנגפורד, שפשוט התפוצץ מול קבוצתו לשעבר, ורדפו במשך שלושה רבעים אחרי האיטלקים, כל זאת עד הרבע האחרון. או אז, נתן אלכס טיוס את האות לבריחה, השלשות של המארחים צללו פנימה, ומכבי דהרה ל-9:30 כדי להשיג את הניצחון הגדול שהופך את העונה שלה מטובה, לחלומית.

בפתיחה היה נדמה שהצהובים משייטים לעוד ניצחון קליל, כשארבע השלשות הראשונות שלהם צללו פנימה, בדרך ל-6 הפרש. אלא שאז התעורר קית' לנגפורד, אותו לנגפורד שהושמץ לא מעט בתקופה האחרונה, ועם 16 נקודות עד המחצית בצירוף מטווח שלשות של ג'רלס הביא את האיטלקים ביתרון 35:43. מכבי עלתה בטירוף לרבע האחרון ועם ריצת 0:9 תפסה מחדש את ההובלה, אך לנגפורד המשיך ללהוט ואת עשר הדקות המכריעות פתחו האיטלקים ביתרון 2 נקודות. אלא שאז כאמור הגיעה ההתפרקות של המילאנזים, שפשוט לא מצאו את הטבעת, ומנגד מכבי לחצה על הדוושה, טיוס סיים כל כדור בדאנק, ועם מטווח שלשות גדול שלחה מכבי 11 אלף אוהדים בצהוב בהיכל ועוד מאות אלפים בבית לפצוח בחגיגות.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עלייה לפיינל פור. ברני ארדוב
מישהו אמר שהם לא נוצצים? מכבי חוגגת עלייה לפיינל פור/ברני ארדוב

רבע 1

האורחים עלו ראשונים על הלוח, אך מכבי הגיבה עם לא פחות מארבע שלושת מוצלחות - שתיים של היקמן, אחת של אוחיון ואחת של פניני שהעלו ל-8:14. מילאנו נותרה צמודה בזכות יכולת טובה של סמואלס בצבע, ושלוש שלשות רצופות של לנגפורד קבעו שוויון 19:19. לאוול ניצל הגנה רכה של מכבי כדי לסחוט סל ועבירה, טיוס לא הצליח לקלוע מתחת לסל, ואת הרבע הראשון סיימה מילאנו כשהיא ביתרון 19:21.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ריקי היקמן, סופוקליס שחורציאניטיס, דווין סמית' שחקני מכבי תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
הופעה ענקית שלהם. סמית', שחורציאניטיס והיקמן/ברני ארדוב

רבע 2

מוס פתח את הרבע השני עם עוד שלשה, שחורציאניטיס ענה עם סל ועבירהאך מוס המשיך להעניש, הפעם בדאנק מריבאונד התקפה כדי לשמור את האיטלקים מלפנים. ההגנה של מכבי המשיכה להתקשות מול האקס לנגפורד שעשה ככל העולה על רוחו בהתקפה, וחדירה של מוס יחד עם שלשה של האקט העלו את האורחים ל-31:37. המומנטום האיטלקי נמשך כשג'רלס מצא את עצמו פנוי פעמיים מחוץ לקשת ולא איכזב כשתפר את שתיהן, ואל המחצית הגיעה מילאנו ביתרון 35:43.

גיא פניני שחקן מכבי תל אביב מול קית' לנגפורד שחקן מילאנו. ברני ארדוב
התפוצץ על האקסית, אבל זה לא הספיק. לנגפורד מול פניני/ברני ארדוב

רבע 3

המארחים עלו כמו מלוע של תותח בפתיחת הרבע השלישי עם ריצת 0:9 עם שלשה גדולה של פניני, ונטלה מחדש את ההובלה, 43:44. טיוס הקפיץ את ההיכל עם דאנק נפלא אך לנגפורד שוב לקח את האחריות בהתקפה ועם חמש נקודות רצופות העלה את האורחים ל-50:51. שחורציאניטיס עוד מצא נקודות בצבע, אבל לנגפורד, שוב לנגפורד, צלף שלשה גדולה, ומילאנו הוליכה גם בסיום הרבע השלישי, 54:56.

שחקני מכבי תל אביב דווין סמית', ג'ו אינגלס. ברני ארדוב
כמה שמגיע להם. אינגלס וסמית'/ברני ארדוב

רבע 4

טיוס היה נפלא עבור קבוצתו של בלאט עם שני סלים נפלאים בצבע, סמית' הוסיף שלשה ומכבי הוליכה 58:63. האיטלקים החלו לאבד את הראש ולקחו זריקות נוראיות, ורייס ניצל זאת עד תום כדי לרוץ שוב ושוב. טיוס המשיך להתעופף לדאנקים, והיתרון הצהוב הגיע ל-59:69, חמש דקות לסיום. מילאנו פשוט נותרה בהלם, מכבי הריחה דם והחלה לצלוף ללא הפסקה מחוץ לקשת: סמית' ובלו הפגיזו מחוץ לקשת, רייס והיקמן רצו למתפרצות קלילות, ומכבי השלימה ריצת 9:30 מדהימה ברבע האחרון כדי לקבוע ניצחון 66:86 אדיר, ששולח אותם כל הדרך לפיינל פור.

הבעלים של מכבי תל אביב שמעון מזרחי. ברני ארדוב
גם הוא חוגג. בערך. מזרחי/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: אלכס טיוס (9 ריבאונדים) וריקי היקמן 16 נקודות כל אחד, דווין סמית' 13 (3 מ-3 לשלוש), 9 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, דייויד בלו (3 מ-5 לשלוש) וסופוקליס שחורציאניטיס 11 נקודות כל אחד, יוגב אוחיון 7, גיא פניני וטייריס רייס (2 מ-9 מהשדה, 6 אסיסטים), ג'וד אינגלס שיחק ולא קלע.

קלעו למילאנו: קית' לנגפורד 28 (5 מ-8 לשלוש), דמיאל האקט 10 (3 מ-4 לשלוש) ו-6 ריבאונדים, דייויד מוס (1 מ-5 לשלוש) וקרטיס ג'רלס 8 נקודות כל אחד, סמארדו סמואלס 6 (2 מ-8 מהשדה), גאני לאוול 4, כריסטיאן קנגור 2, ניקולו מלי, ברונו צ'רלה, סי ג'יי וואלאס שיחקו ולא קלעו.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. ברני ארדוב
התרגש בסיום. בלאט/ברני ארדוב

סטטיסטיקה קבוצתית:

אחוזים ל-2

מכבי תל אביב 51% (22 מ-43)
מילאנו 38% (13 מ-34)

אחוזים ל-3

מכבי תל אביב 57% (11 מ-19)
מילאנו 47% (11 מ-23)

אחוזים מהעונשין

מכבי תל אביב 90% (9 מ-10)
מילאנו 41% (7 מ-17)

ריבאונדים

מכבי תל אביב 36 (11 בהתקפה)
מילאנו 29 (10 בהתקפה)

אסיסטים

מכבי תל אביב 22
מילאנו 13

איבודים

מכבי תל אביב 8
מילאנו 13

חטיפות

מכבי תל אביב 6
מילאנו 4

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יוצאים למילאנו. אוהדי מכבי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully