וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטינופת: תולדות הסכסוך בין ז'וזה מוריניו לארסן ונגר

22.3.2014 / 8:00

לקראת עוד מפגש חשוב בין צ'לסי לארסנל (14:45, ספ' 1), זה הזמן להיזכר בעקיצות המרושעות בין ז'וזה מוריניו לארסן ונגר

ז'וזה מוריניו וארסן ונגר ייפגשו היום (שבת, 14:45, ספורט1 וספורט1 HD) פעם נוספת, כחלק מהיריבות המפוארת שפיתחו ביניהם. עשר פעמים נפגשו עד היום הפורטוגלי והצרפתי, ומאזן לא משאיר מקום לטעויות: "המיוחד" מעולם לא הפסיד מול ונגר וארסנל שלו. למוריניו יש חמישה ניצחונות (שניים בפרמיירליג, שניים בגביע הליגה כולל אחד העונה, אחד במגן הקהילה) וחמש תוצאות תיקו, כולן במסגרת הפרמיירליג. יחס השערים עומד על 6:13 לטובת מוריניו. המצב הזה יצר לא מעט מתחים בין שני המנג'רים הדגולים לאורך העשור האחרון, וגם לא מעט רגעים וציטוטים בלתי נשכחים. הנה תולדות הסכסוך.

יולי-אוקטובר 2005:

ונגר לא הפסיק לבקר את צ'לסי ואת הסגנון ההגנתי שלה. מוריניו, בעונתו השנייה באנגליה, החליט שנמאס לו: "אני חושב שהוא אחד מאותם מציצנים", ירה הפורטוגלי, "הוא אוהב להציץ על אנשים אחרים. יש אנשים, שכאשר הם בבית, מחזיקים בטלסקופ גדול כדי לראות מה המשפחות השכנות עושות. הוא מדבר, מדבר ומדבר על צ'לסי כל הזמן". ונגר זעם ואיים בתביעה משפטית, מוריניו התנצל על הדברים. בנוסף, מוריניו האשים שלוח המשחקים של צ'לסי קשה יותר מזה של ארסנל: "לחלק מהמועדונים מתייחסים כמו שדים ולחלק כמו מלאכים. אני לא חושב שונגר יפה כל כך עד שצריך לראות אותו כמו מלאך".

פברואר 2007:

לקראת גמר גביע הליגה בין צ'לסי לארסנל, ונגר אמר, תוך שהוא מכוון למוריניו, שתמיד התגאה בזכייה שלו עם פורטו בליגת האלופות: "יש הרבה מנג'רים שזוכים בליגת האלופות ולא ייחשבו כגדולים. מה שחשוב זה מה שעושים לאורך כל הקריירה, מה הבאת למועדון שלך". לפני המשחק עוד נרשמה לחיצת יד בין השניים. בסיומו, מוריניו חגג עוד תואר אחרי 1:2 דרמטי מצמד של דרוגבה.

אפריל 2008: מוריניו המובטל עוקץ: "האנגלים מתים על סטטיסטיקה. מעניין אם הם יודעים שלארסן ונגר יש רק 50 אחוזי הצלחה בפרמיירליג?".

נובמבר 2010:

מוריניו עזב את אנגליה והחל בנדודים, מה שסיפק כמה שנות שקט, עד שהפורטוגלי הורה לשחקניו בריאל מדריד לקבל צהובים מכוונים במשחק בשלב הבתים של ליגת האלופות מול אייאקס, כדי להיות זמינים לשמינית הגמר. ונגר אמר: "חבל שמועדון גדול מתנהג ככה. זה נראה נורא". מוריניו השיב: "במקום לדבר על ריאל, אולי כדאי שמר ונגר יסביר את התוצאות הרעות של ארסנל ולמה הם לא זכו בכלום מאז 2005. הקשקושים על 'קבוצה צעירה' בארסנל כבר לא תופסים יותר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

פברואר 2014:

בעונה שעברה, עדיין בריאל מדריד, מוריניו עוד החמיא לריצה הטובה של ארסנל בליגה, אבל מהרגע בו הוא נחת שוב בלונדון, היה ברור לכולם שהעניינים שוב על סף פיצוץ. והפיצוץ אכן הגיע בסופו של דבר.

מוריניו פתח: "לארסנל לא יהיו תירוצים אם היא לא תזכה העונה באליפות. ונגר בונה שם קבוצה כבר שמונה שנים".

ונגר השיב: "מוריניו כל הזמן אומר שצ'לסי לא יכולה לזכות העונה באליפות, כי הוא מפחד מכישלונות".

מוריניו רתח ועקץ: "אני מפחד מכישלונות? הוא המומחה לכישלונות. לא אני. אם הוא צודק ואני מפחד מכישלונות, זה כי אני לא נכשל הרבה פעמים. אולי הוא צודק, אני לא רגיל להיכשל. הוא מעולה בזה. שמונה שנים בלי תואר, זה כישלון. אם הייתי עושה שמונה שנים בלי תואר עם צ'לסי, הייתי עוזב את המועדון ולא חוזה יותר ללונדון לעולם. לא יכול להיות שאחד מאיתנו הוא תמיד 'מיסייה נימוס (ונגר) והשני האיש הרע".

ונגר שוב ענה בכעס: "אני מתבייש עבורו, אם לומר את האמת. אני יותר מאוכזב עבור צ'לסי מאשר מעצמי. זה מטופש וחסר כבוד והוא מביך את עצמו ואת המועדון שלו. אני לא רוצה להתייחס אליו יותר. אף פעם לא דיברתי עליו במסיבת עיתונאים ולא אתחיל עכשיו. לצערי, אני יודע שזה פשוט לא ייגמר".

21/3/2014: כאילו מתוך הזמנה לכתבה הזו, מוריניו שיחרר ביום שישי את הפצצה האחרונה שלו ואמר לקראת המשחק ה-1,000 של הצרפתי בתפקידו בתותחנים: "אני מעריץ את ארסן ונגר ואת ארסנל. הם נשארו נאמנים זה לזו בכל הזמנים הקשים. והיו הרבה מאוד זמנים קשים. הלוואי שלכל אחד מאיתנו הייתה פריבילגיה כזו במועדון שלו".

שלא ייגמר לעולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully