וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בליגת העל: הפועל ת"א ונס ציונה רוצות פלייאוף

9.3.2014 / 16:36

ניצחון על אשדוד (18:45, ער' 1), יעלה את האדומים ל-4 האחרונות, נס ציונה תקווה למעידה. מכבי ת"א ואוחיון מול נתניה

רביב לימונד שחקן הפועל תל אביב. אדריאן הרבשטיין
מאבק ישיר על הפלייאוף העליון. לימונד/אדריאן הרבשטיין

המחזור ה-22 בליגת העל, שמסיים את הסיבוב השני והעונה הסדירה, יגיע לסיומו מחר (שני) כשאחריו נדע את לוח המשחקים לפלייאוף העליון והתחתון. מוליכת הטבלה, מכבי תל אביב, אחרי ההפסד ללוקומוטיב קובאן, תארח בביתה את ברק נתניה המתדרדרת (67:77 למכבי תל אביב בנתניה בסיבוב הראשון). הפועל תל אביב תעפיל לפלייאוף העליון אם תגבור בביתה על האחרונה בטבלה מכבי אשדוד (75:85 להפועל תל אביב באשדוד בסיבוב הראשון). עירוני נס ציונה תחכה למעידה של האדומים, כדי לתפוס את מקומה, כשתארח את הפועל אילת (76:86 לאילת בביתה בסיבוב הראשון).

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. מגד גוזני
חוזר לסגל. אוחיון/מגד גוזני

מכבי תל אביב - ברק נתניה (18:15, פריצות בספורט 5)

הצהובים מגיעים למשחק הליגה האחרון בעונה הסדירה אחרי הפסד מתסכל בקובאן ביום שישי ביורוליג, הפסד שהרחיק אותם מחלום הביתיות בסדרת ההצלבה. במכבי היו מאוכזבים מהיכולת במחצית הראשונה נגד הרוסים, אך היו מרוצים מהאופי שהפגינו השחקנים שכמעט הצליחו להפוך את התוצאה ברגעי הסיום. לקראת ההתמודדות מול נתניה החלשה חוזר יוגב אוחיון לסגל הקבוצה, שבועיים אחרי הפציעה בעין נגד הפועל ירושלים, אך לא ברור אם וכמה ישחק. מי שלא נרשם למשחק הוא הפורוורד דווין סמית' שיזכה למנוחה, ואנדריאה ז'יז'יץ' ישחק במקומו.

הקבוצה של יניב בורגר ניצחה פעם אחת בשבעת המחזורים האחרונים, ומעמדת זינוק אל אחד המקומות הריאליים ברבע גמר הפלייאוף היא התדרדרה למלחמה על ההשרדות. בנתניה יודעים שיש להם בשלב הזה יתרון של שלושה וחצי משחקים על האחרונה בטבלה מכבי אשדוד, אך הפסד צפוי ביד אליהו, עשוי לצמק את הפער לקראת הפלייאוף התחתון והם לא רגועים לגבי ההשארות בליגה. בקבוצה עושים מאמצים על מנת לנסות להתחזק ברגעים האחרונים של העונה, כשמעמדם של אנטואן רייט וג'וליאן מילס אינו יציב.

המספר הנוסף

2 - נקודות בלבד קלע ניר כהן מאז המחזור ה-15. הסנטר עומד על 1.6 נקודות בממוצע למשחק ב-19 משחקים העונה.

21 - נקודות לדיוויד בלו בניצחון בסיבוב הראשון על נתניה, שיא עונתי בליגה.

32 - נקודות חסרות לגיא פניני כדי להוציא את דורון שפר מטבלת 100 הקלעים הגדולים של ישראל.

יעמוד למבחן: אנדריאה ז'יזי'ץ'. הסנטר הקרואטי של הצהובים עשוי לקבל דקות מול ההגנה הרעועה של נתניה וינסה להכנס לכושר טוב לקראת המשך המשחקים העונה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שחקן מכבי אשדוד זאק רוזן. ברני ארדוב
מנקודות האור הבולטות באשדוד. זאק רוזן/ברני ארדוב

הפועל תל אביב - מכבי אשדוד (18:45, ערוץ 1)

שני ניצחונות רצופים קירבו את הקבוצה של ארז אדלשטיין מאוד אל המקום בפלייאוף העליון, שמבטיח יתרון ביתיות בסדרת רבע גמר הפלייאוף. האדומים יודעים שאם ינצחו בבית את האחרונה בטבלה יבטיחו את מקומם, ואף יוכלו להעפיל אל המקום השלישי בטבלה, במידה ומכבי חיפה תפסיד להפועל ירושלים, מקום שירחיק את משחק הדרבי הראשון בפלייאוף העליון בשבועיים נוספים. מי שימשיך להעדר מהסגל של האדומים הוא הקפטן מתן נאור, שיחזור לפעילות רק בעוד כשבועיים, ויוכל לשחק במקרה הטוב בעוד שלושה שבועות. לעומתו, יותם שירן שב השבוע לאימונים ויחזור לסגל. אנתוני מארשל, שחתם בקבוצה לפני שבוע וחצי, עדיין רחוק מכושר משחק, ולא יתלבש.

הניצחון בשבוע שעבר על גלבוע/גליל הציב את מכבי אשדוד בעמדה סבירה וריאלית יותר במאבקי הירידה. הקבוצה של אריק אלפסי מדורגת אמנם במקום האחרון, אך במרחק של שני משחקים בלבד מחוף מבטחים ועונה נוספת בליגת העל, כשהיא תפגוש את כל יריבותיה לתחתית בפלייאוף התחתון. בקבוצה יודעים כי הסיכוי להפתיע את הפועל תל אביב בחוץ הוא לא גדול, אך מודעים גם לחשיבות המשחק שהפסד בו עשוי להרחיק את הפער מראשון לציון והרצליה לשלושה משחקים בשנית. מי שצפוי לעזוב את הקבוצה עד לתום מועד ההעברות הוא אר טי גווין, שבעיר הנמל מחפשים לו מחליף.

המספר הנוסף

5 - פעמים העונה הצליחה מכבי אשדוד לאבד 10 כדורים או פחות, בשלושה משחקים מתוך החמישה הללו היא ניצחה.

18 - משחקים רצופים, מסוף העונה שעברה, בהם קולע רביב לימונד בספרות כפולות.

30 - עבירות סחטה הפועל תל אביב ממכבי חיפה במחזור האחרון, שיא עונתי בליגה.

יעמוד למבחן: זאק רוזן. המתאזרח של מכבי אשדוד הוא מנקודות האור הבולטות של הקבוצה העונה, וינסה להצעיד את הקבוצה לניצחון במשחק חוץ קשה מאוד, בדרך אולי להשארות.

גיל אמיתי, עירוני נס ציונה. מגד גוזני
יצטרך לשדרג את היכולת שלו. גיל אמיתי/מגד גוזני

עירוני נס ציונה - הפועל אילת (18:45, ספורט 5)

בעוד בהפועל תל אביב ינסו להבטיח את המקום בפלייאוף העליון, בנס ציונה יקוו למעידה של האדומים בבית נגד אשדוד, ואם ינצחו במקביל את הפועל אילת ישיגו את המקום הרביעי וישלימו עונה חלומית. בקבוצה מגיעים להתמודדות נגד הקבוצה הדרומית בסגל חסר, כשהגארד פרסטון נואלס המריא בסוף השבוע לארצות הברית בשל סיבות אישיות, ויחזור במקרה הטוב כמה שעות לפני המשחק, כך שספק אם יטול חלק בהתמודדות. בקבוצה מקווים שבעזרת הדחיפה של הקהל יוכלו להשיג ניצחון ביתי חשוב, שגם אם לא יבטיח את המקום בפלייאוף העליון, יתן להם יתרון על אילת לקראת משחקי הפלייאוף התחתון.

שלושה ניצחונות רצופים העלו את הפועל אילת אל המקום החמישי בטבלה רגע לפני תחילת הפלייאוף התחתון. הקבוצה של עודד קטש אמנם איבדה סיכוי להעפיל לפלייאוף העליון, אך בעיר הדרומית מאמינים שגם ללא יתרון הביתיות ברבע גמר הפלייאוף יש להם סיכוי טוב מאוד להגיע לפחות לחצי גמר הפלייאוף. בקבוצה מרוצים מאוד מהיכולת של הגארד קווין פאלמר בשבועות האחרונים ועושים מאמצים על מנת להאריך את חוזהו, וכמו כן צפויים לנסות להחתים את יינסי גייטס לעונה נוספת, למרות שבסנטר מעוניינות מספר קבוצות אירופאיות.

המספר הנוסף

10 - קבוצות הפסידו העונה לנס ציונה. השתיים היחידות שלא הפסידו לכתומים הן מכבי ראשון לציון והפועל אילת.

12.6 - נקודות פחות סופגת נס ציונה בבית מאשר בחוץ (73.6 נקודות בבית לעומת 85.8 נקודות בחוץ).

27 - נקודות קלע קווין פאלמר בסיבוב הראשון נגד נס ציונה, שיא עונה עבורו.

יעמוד למבחן: גיל אמיתי. הגארד הצעיר של נס ציונה נמצא בכושר מצוין בתקופה האחרונה, ובהעדרו של פרסטון נואלס יצטרך לשדרג את יכולתו בדרך אולי לפלייאוף העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully