וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל נשים: אליצור רמלה זכתה בגביע המדינה

האלופה השיבה לעצמה את הגביע עם ניצחון 57:61 בגמר על מ.ס. אשדוד, מחזיקת הגביע בשנתיים האחרונות. שפיר הצטיינה

שחקניות אליצור רמלה אחרי הזכייה בגביע המדינה. ברני ארדוב
מחזיקות הגביע לעונת 2013/14. שחקניות אליצור רמלה/ברני ארדוב

אחרי שנתיים, אליצור רמלה השיבה לעצמה את גביע המדינה. האלופה המכהנת ומוליכת הליגה זכתה הערב (חמישי) בתואר השני בחשיבותו בכדורסל הנשים, כשניצחה בגמר מותח באולם "בית מכבי" בראשון לציון 57:61 את מחזיקת הגביע בשנתיים האחרונות, מ.ס. אשדוד. רמלה הניפה את הגביע בפעם החמישית בתולדותיה וכעת תחזור לליגה במטרה להשלים דאבל.

קטיה לויצקי (מימין), מיכל אפשטיין שחקניות אליצור רמלה מקבלות את גביע המדינה מידי השרה לימור לבנת. ברני ארדוב
רגע ההנפה. קטיה לויצקי ומיכל אפשטיין מקבלות את הגביע מהשרה לימור לבנת/ברני ארדוב

שתי הקבוצות הטובות של כדורסל הנשים בישראל טיילו בחצי הגמר וקבעו מפגש רביעי ביניהן העונה. רמלה, שניצחה שניים מהשלושה בליגה, ברחה כבר בדקות הפתיחה ליתרון 2:12 בראשותה של אליסון הייטאוור, ולמעשה לא איבדה את היתרון עד לסיום. הפער צמח עד ל-9:26 בתחילת הרבע השני, לפני שאשדוד התקרבה בהדרגה בניצוחן של נעמי קולודני וטיפני ג'קסון.

הן הקטינו לפער של שתיים בלבד כשנותרו ארבע דקות לסיום, אך למרות זאת רמלה הוליכה לכל אורך הדרך ובכל מצוקה הייתה מישהי אחרת שמשכה אותה קדימה. פעם נעמה שפיר, פעם קטיה לויצקי, פעם תמרה ג'יימס שבלטה עם 21 נקודות וברגעי ההכרעה שוב שפיר (סיימה עם 9 נקודות, 6 ריבאונדים ו-3 חטיפות). זה הספיק כדי שעדן ענבר ורמלה ישרדו את דקות הסיום המותחות ויחגגו עם האוהדים תואר ראשון לעונה זו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ונסה גידן שחקנית אליצור רמלה מעל בר גילינסקי שחקנית מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
רמלה ניצחה בקרב הזה ובמלחמה כולה. ונסה גידן מעל בר גילינסקי/ברני ארדוב

המאמן המנצח עדן ענבר סיכם את הזכייה של רמלה: "שיחקנו נגד קבוצה מצוינת, ניצחנו וזה מה שחשוב. כל הברכות לבנות, אני החלק הכי פחות חשוב כאן. הקרדיט לבנות".

נעמה שפיר, שהצטיינה עם פעולות הגנתיות בדקות ההכרעה, אמרה בסיום: "קטיה נתנה שם כמה חסימות שהצילו אותנו, אני כל כך שמחה שבסוף ניצחנו. היה קצת לחץ לפני המשחק, אבל בעיקר הייתה מוכנות. ידענו שאנחנו צריכות להשאיר אותן מתחת ל-60 נקודות, וזה מה שעשינו. אשדוד קבוצה מצוינת, עשינו טעויות שהקשו עלינו, אבל הכי חשוב שניצחנו".

המאמן המפסיד, אלי רבי, סיכם: "בכל 40 הדקות לא הצלחנו לפתח את המשחק הרגיל שלנו והרבע הראשון יצר יתרון משמעותי לזכות רמלה. זה המשחק, מי שבוחר להתעסק במקצוע הזה צריך לדעת שלפעמים מפסידים. רמלה קבוצה מאוד טובה. אנחנו צריכים להתאושש ולהתקדם קדימה".

שרת הספורט לימור לבנת העניקה הערב את גביע המדינה בכדורסל נשים לאליצור רמלה ואמרה: "שיחקתן אותה הערב והפגנתן על הפרקט ווינריות וספורטיביות אדירה, בזכותן הנפתן את הגביע בפעם החמישית בהיסטוריה. מילים חמות מגיעות גם למ. ס. אשדוד, אשר שחקניותיה הפגינו רוח ספורטיבית ורצון עז לנצח לכל אורך הדרך".

תמרה ג'יימס שחקנית אליצור רמלה, מאחוריה המאמן עדן ענבר. ברני ארדוב
פינה את הבמה לשחקניות. עדן ענבר מאחורי תמרה ג'יימס/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1

רק אחרי 1:40 דקות הגיעה הנקודה הראשונה של הגמר, כשאליסון הייטאוור דייקה בזריקה אחת מקו העונשין. דניאל אדמס הציבה את אשדוד על הלוח עם נקודות ראשונות, אבל הייטאוור המשיכה לצלוף ויחד עם נעמה שפיר העלתה את רמלה ל-2:12 מהיר והכריחה את אלי רבי לקחת פסק זמן. גם ההפוגה הזו לא עזרה לאשדוד, שסיפקה רק 9 נקודות ברבע הראשון, שהסתיים ב-9:22 לזכות רמלה.

רבע 2

הרבע השני נפתח עם ארבע נקודות רצופות של קטיה לויצקי שיצרה את יתרון השיא (9:26), אך אדמס צלפה מחוץ לקשת ויחד עם טיפני ג'קסון ונעמי קולודני צימקה ל-28:18. רמלה רשמה רצף החטאות מחוץ לקשת ושילמה על קבלת החלטות גרועה, כשבצד השני שירן צעירי סיפקה סל וירוטואוזי וקולודני קלעה עוד שלשה שהקטינה ל-33:29 בלבד. ג'יימס אמרה את המילה האחרונה במחצית, העלתה את מאזנה ל-13 נקודות ושלחה את רמלה להפסקה ביתרון 30:36.

טיפני ג'קסון שחקנית מ.ס. אשדוד (מימין) לפני ונסה גידן שחקנית אליצור רמלה. ברני ארדוב
אשדוד חזרה למשחק ברבע השני. טיפני ג'קסון/ברני ארדוב

רבע 3

הרבע השלישי נפתח עם הרבה עצבים ומעט נקודות, כשאיבוד כדור מיותר של הייטאוור מתחת לסל הפך לנקודות קלות של ג'קסון ואשדוד הקטינה ל-40:35. קולודני סיפקה עוד נקודות, אך שפיר עצרה את המומנטום האשדודי עם שלשה ראשונה שלה במשחק, שהעלתה את רמלה ל-40:48 ובסיום הרבע 44:53.

רבע 4

כמו ברבע השלישי, גם הפעם אשדוד התחילה לכרסם ביתרון של רמלה בעזרת חדירה של וויגינס ונקודות ראשונות במשחק של קטיה אברמזון, לפני שקולודני הקטינה ל-55:53 בלבד. רמלה נלחצה והתקשתה לקלוע, כשאשדוד לא הצליחה לבצע את המהפך. בדקת הסיום, הייתה זו שפיר שלקחה אחריות, חטפה כדור והובילה התקפה אשר בסיומה ג'יימס העלתה את האלופה ל-55:59 כשנותרו רק 26 שניות לסיום. שפיר גם סחטה עבירה תוקף מיד לאחר מכן, אך החטיאה פעמיים מהקו. אשדוד שוב צימקה לשתיים בלבד, אבל ג'יימס דייקה מהקו, קבעה 57:61 בסיום ונתנה את האות לחגיגות ולריקודים. אליצור רמלה מחזיקת הגביע לעונת 2013/14.

נעמה שפיר שחקנית אליצור רמלה על כתפי אוהד. ברני ארדוב
לקחה אחריות ברגעי ההכרעה. נעמה שפיר/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו לאליצור רמלה: תמרה ג'יימס 21 נקודות, אליסון הייטאוור 12 (8 אסיסטים), קטיה לויצקי 10 (9 ריבאונדים), נעמה שפיר 9 (6 ריבאונדים, 3 חטיפות), ונסה גידן 4, רוני בן נון 3, לירן בוכריס 2, אלמה ויולט שיחקה ולא קלעה.

קלעו למ.ס. אשדוד: טיפני ג'קסון 15 (15 ריבאונדים), , קנדיס וויגינס 11, דניאל אדמס 10 (11 ריבאונדים), נעמי קולודני 9, שירן צעירי 8 (7 אסיסטים), קטיה אברמזון ובר גילינסקי 2 כל אחת, נועה גנור שיחקה ולא קלעה.

קטיה לויצקי שחקנית אליצור רמלה. ברני ארדוב
10 נקודות ו-9 ריבאונדים. קטיה לויצקי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully