וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן תחייב את הכדורגלניות לעבור בדיקה לווידוא המין

שחקניות מובילות בענף, ארבע מהן מהנבחרת, התגלו כגברים שטרם השלימו את תהליך שינוי המין. "רופאים יפתיעו באימונים"

נבחרת אירן בכדורגל נשים. AP
שינוי המין הותר בפסק הלכה, למורת רוחם של ראשי המשטר/AP

השחקניות בליגת הכדורגל לנשים באיראן יחויבו לעבור בדיקה לווידוא המין הביולוגי שלהן. "טלגרף" הבריטי דיווח בסוף השבוע שההתאחדות לכדורגל באיראן תבצע בדיקות אקראיות לשחקניות הליגה, וזאת לאחר שכמה שחקניות מובילות בענף - ארבע מהן שחקניות נבחרת - התגלו כגברים שטרם השלימו את תהליך שינוי המין בו החלו.

"הניתוחים לשינוי מין הם חוקיים באיראן לפי פסק הלכה דתי שהוציא האייתולה רוחאללה ח'ומייני, מנהיג איראן שחולל את המהפכה האיסלמית ב-1979", נאמר בדיווח. פסק הלכה זה מתנגש עם עם חוקי המוסר המשטר הנוקשים שמשליטה טהרן. הומוסקסואליות וסקס לפני הנישואים אסורים באיראן, לדוגמה.

לפי הדיווח, "רופאים יופיעו באימוני הקבוצות מבלי להודיע וייקחו שחקניות לבדיקה שתאמת את זהותן הביולוגית", וגם שחקניות ליגת הכדורגל באולמות תבדקנה. מועדוני הכדורגל באיראן לא מחויבים לבצע לשחקניות בדיקה לבירור המין הביולוגי לפני החתמתן. על שחקניות שלא יוכחו כנשים ייאסר לשחק בליגה, ואלה שנמצאות בתהליך שינוי המין יורחקו עד להשלמתו.

נבחרת אירן בכדורגל נשים. AP
קודם להשלים את תהליך שינוי המין ואחרי זה לשחק כדורגל בליגה/AP

"אם אנשים אלה יוכלו לפתור את הבעיה באמצעות ניתוח ולהפוך לכאלה שמסוגלים לעבור את האישור הרפואי, הם יוכלו להשתתף במשחקי הליגה לנשים", אמר יו"ר הוועדה הרפואית של ההתאחדות האיראנית אחמד האשמניאן.

"שינויי מין מתבצעים בדרך כלל בשלבים באיראן, וההליך המלא לוקח כשנתיים וכולל טיפול הורמונלי לפני ששינוי המין המלא הושלם", ציין כתב "טלגרף" רוברט טייט, "כבר היו שבעה שחקנים שהחוזים שלהם הסתיימו בהוראת בדיקת המגדר של ההתאחדות".

לפי האמור בדיווח, כדורגל הוא פופולרי מאוד בקרב נשים איראניות רבות, למרות כללים דתיים שמונעים מהן להיכנס לאצטדיונים כדי לצפות במשחקים בין קבוצות הכדורגל של הגברים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נבחרת אירן בכדורגל נשים. AP
הרופאים יפתיעו במהלך האימון. שחקניות כדורגל באיראן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully