וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "אליהו שחקן מצוין, נדע איך להתנהג איתו"

מכבי תל אביב עולה לבירה למפגש עם הפועל ירושלים והאקס (18:45, ערוץ 1), שון ג'יימס ייעדר. גרינברג: "נצטרך להגיע חדים"

צילום: קובי אליהו ומור שאולי, עריכת וידאו: קובי אליהו וטל רזניק

המחזור התשיעי בליגת העל יגיע מחר (שני) לסיומו עם שני משחקים נוספים. המשחק המרכזי של המחזור, ואולי המרכזי ביותר של העונה עד כה, יתקיים במלחה שם תארח הפועל ירושלים, עם ליאור אליהו ויותם הלפרין בסגל ועם מומנטום נהדר, את מכבי תל אביב, שמגיעה בלחץ למרות הניצחונות על הפועל אילת והכוכב האדום בלגרד. המשחק השני שיתקיים מחר יפגיש את ברק נתניה, מהפתעות העונה עד כה, ואת הפועל תל אביב שלא מצליחה לייצר רצף של ניצחונות שיקרב אותה אל צמרת הליגה.

ליאור אליהו שחקן הפועל ירושלים. מור שאולי
מפגש פיקנטי מאוד מול מכבי. ליאור אליהו הערב/מור שאולי

הפועל ירושלים - מכבי תל אביב (18:45, ערוץ 1)

שבוע מצוין עבר על הפועל ירושלים שניצחה את הפועל תל אביב בחוץ ואיגוקאה המקדונית ביורוקאפ במלחה. הקבוצה של בראד גרינברג מגיעה למשחק מול מכבי תל אביב עם רצף מרשים של חמישה ניצחונות בששת משחקי הליגה האחרונים, ובידיעה שניצחון יעלה אותם באופן רשמי מעל הצהובים בטבלה. למרות ההצלחה בתקופה האחרונה מתכוונים בירושלים לחזק את הסגל בגארד זר נוסף, לאחר ששחררו את המתאזרח זאק רוזן למכבי אשדוד וישחררו את הקפטן אלישי כדיר שמועמד להפועל חולון, גלבוע/גליל והפועל אילת.

אחרי שהיה נדמה כי דיוויד בלאט נמצא על סף סיום תפקידו במכבי תל אביב, השבוע האחרון הרגיע ולו במעט את ההנהלה הצהובה. במכבי יודעים שמלבד המשמעות הרגילה של ניצחון ליגה, ניצחון מול הקבוצה היומרנית מהבירה יחזיר למועדון קצת מכוח ההרתעה שנעלם מאז תחילת העונה. בקבוצה התעודדו מאוד מהיכולת שהציג אלכס טיוס בניצחון על הכוכב האדום בחוץ, ומקווים כי ימשיך באותה המגמה גם במלחה, כאשר שון ג'יימס שנפצע לפני משחק היורוליג ימשיך להעדר. מכבי תודיע מחר אלו שני שחקנים נוספים לא יתלבשו, כשככל הנראה אחד הזרים וג'ייק כהן או יובל נעימי צפויים לנוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ליאור אליהו שחקן הפועל ירושלים. מור שאולי
הכנות אחרונות למשחק מול מכבי. אליהו והלפרין/מור שאולי

המאמן דיוויד בלאט אמר לקראת המשחק: "זו תקופה כזאת שיש הרבה משחקים חשובים שהם גם צמודים בלוח הזמנים. זה דורש גם מאיתנו להתעלות גם פיזית וגם מנטלית. חלק מהזמן עשינו את כמו שצריך וחלק לא, נקווה שנעשה את זה מחר כמו שצריך ונמשיך בתנופה הטובה כמו שני".

לשאלה האם האווירה גרמה להפסד בדרבי מול הפועל תל אביב והאם הם מוכנים לאווירה במלחה, השיב בלאט: "אני לא חושב שאז האווירה היתה הבעיה בהפסד מול הדרבי, אבל כל סוג של התמודדות כמו שהיה לנו בבלגרד ביום חמישי האחרון מחזק אותך. אני מקווה שהעובדה שניצחנו באווירה כמו בבלגרד תעניק לנו ביטחון".

על כשירות הסגל: "שון עדיין עם כאבי גב, מה שלא מאפשר לו לשחק, סופו היה חולה, ומקווה שהוא יהיה בסדר. אלכס טיוס יהיה כדי לעזור לנו".

על ליאור אליהו והמפגש המחודש איתו: "ליאור הוא שחקן מצוין ששיחק בהרבה משחקים חשובים ומתוקשרים בעבר, וגם אנחנו שיחקנו משחקים כאלו, אני מניח ששנינו נדע איך להתנהג ולפעול במשחק הזה".

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
מוכן למפגש עם אליהו, דייויד בלאט/קובי אליהו

מאמן הפועל ירושלים בראד גרינברג: "זו תחרות ברמה הגבוהה ביותר, המשחק מחר יהיה מאוד משחק תחרותי. היו לנו כמה ימים להתכונן , מקווה שננצח. האם עשינו התאמות? כל פעם שאתה משחק מול מכבי, אתה צריך לבוא ולהיות מוכן בהגנה, לעצור את השלשות והגארדים שלהם, צריך לשמור על הכדור, המשחקים הטובים שלנו העונה היו כשידענו לשמור על הכדור ולא היו לנו איבודים"

גרינברג הוסיף: "מכבי היא קבוצה קשוחה ואנחנו צריכים להוציא היטב פעולות בהתקפה, לקחת זריקות נכונות. יש למכבי הרבה אופציות בקבוצה, הרבה שחקנים כישרוניים, נצטרך להגיע חדים. הקהל שלנו הוא נפלא, לא ייאמן, זה נהדר לראות כמה הקהל הוא נלהב ותומך. הקהל יעזור לנו אבל גם השחקנים צריכים לעשות את מה שצריך על הפרקט".

על הלפרין ואליהו והאמוציות סביב המשחק, הוסיף גרינברג: "תהיה להם הרגשה שונה להיכנס למשחק, אני בטוח, אבל הם יהיו מוכנים לשחק, ונרגשים לשחק. ואני מצפה שישחקו טוב".

ארטיום פרחוסקי שחקן הפועל ירושלים עם בראד גרינברג. מור שאולי
מצפה לו משוכה גבוהה. בראד גרינברג עם ארטיום פרחוסקי/מור שאולי

המספר הנוסף

2 - נקודות חסרות לליאור אליהו כדי לדלג מעל טל בורשטיין למקום ה-98 בקלעי כל הזמנים. אליהו יכול לעבור במשחק מול הצהובים גם את עופר יעקובי, יואל שטיינברג, יריב יצקן ועמיקם ריקלין.

50 - פעמים אירחה הפועל ירושלים את מכבי תל אביב בליגת העל, וניצחה רק בעשרה מהמפגשים.

117 - נקודות חסרות לגיא פניני כדי להכנס לרשימת 100 הקלעים הגדולים של ישראל בכל הזמנים.

יעמוד למבחן: סופוקליס שחורציאניטיס. הסנטר הגדול של מכבי תל אביב היה נהדר בבלגרד ביום חמישי, וכעת בהר הגעש של מלחה הוא יצטרך להסתדר ללא שון ג'יימס ומול ארטיום פרחוסקי הענק.

ג'ו אינגלס שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
חיוכים באימון המסכם. ג'ו אינגלס/קובי אליהו

ברק נתניה - הפועל תל אביב (20:45, 5+ לייב)

ההצלחה של ברק נתניה מהתקופה האחרונה נעצרה ביום שישי האחרון עם ההפסד הביתי למכבי חיפה, אך הקבוצה של רובי בלינקו עדיין נמצאת במקום טוב ביחס לציפיות ממנה בתחילת העונה. בנתניה יודעים כי עד השבועות הקרובים טומנים בחובם רצף משחקים קשה מאוד, שכולל משחקי חוץ במלחה וברוממה ומשחק ביתי מול מכבי תל אביב, ואם הם לא ירצו להכנס לסוג של מפולת, עליהם לנצח את הפועל תל אביב. בקבוצה מצפים לתרומה גדולה יותר מהשחקנים הישראלים, כשמלבד אלירן גואטה הוותיק, תרמו 5 נקודות בלבד מול חיפה.

ההפסד להפועל ירושלים בשבוע שעבר עצר את חגיגות הניצחון בדרבי של הפועל תל אביב. בקבוצה היו מאוכזבים מאוד מהיכולת של השחקנים, ועברו על קלטת המשחק מול ירושלים ביום רביעי במקום לקיים אימון בוקר. בהפועל יודעים שהמשחק באולם ישורון הוא קריטי מאוד, כשהפסד בו יוריד את הקבוצה אל חבורת התחתית, וניצחון יקרב אותם למרכז הטבלה. אוהדי הקבוצה צפויים להניף שלטים במשחק לזכר אריק איינשטיין שהלך השבוע לעולמו, כשהזמר שיחק בקבוצת הבוגרים של המועדון והיה אחד מאוהדיה הגדולים.

המספר הנוסף

2 - נקודות קלע אריק איינשטיין בבוגרים של הפועל תל אביב בעונת 1954/5.

10 - מפגשי ליגה נערכו בין הקבוצות עד היום. המאזן: 5:5.

18.7 - נקודות ו-13.7 ריבאונדים רושם ראשון פרימן בשלושת המשחקים האחרונים.

יעמוד למבחן: מתן נאור. הקפטן של הפועל תל אביב פתח את העונה טוב מאוד, אך במשחקים האחרונים נמצא בירידה מסוימת, לפחות מבחינה התקפית. אם הפועל לא תקבל נקודות מנאור, היא תתקשה לנצח גם בנתניה.

מאמן הפועל תל אביב ארז אדלשטיין. ברני ארדוב
הקבוצה שלו סובלת מחוסר יציבות. אדלשטיין/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully