וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים - הפועל תל אביב: בדרך לשיא חדש

המארחים נערכים ל-30 אלף צופים (ב', 21:00, ע' 1) שיקבעו שיא קהל למחזור שימחוק נתון של 37 שנה. בנגורה צפוי לפתוח

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים נפגשו 103 פעמים בליגה הבכירה והמאזן נראה כך: 44 ניצחונות אדומים, 30 ניצחונות צהובים ו-29 תוצאות תיקו. כשבית"ר מארחת: 19 ניצחונות להפועל, 18 ניצחונות לבית"ר ו-14 תוצאות תיקו.

* ניצחון החוץ האחרון של הפועל תל אביב על בית"ר ירושלים היה אותו משחק אליפות מפורסם ב-15.5.2010.

* גם בעונה שעברה הקבוצות נפגשו בטדי במחזור השישי. בית"ר ניצחה 2:3.

* השופט הפעיל שהפועל תל אביב הכי אוהבת לקבל במשחקי חוץ הוא לירן ליאני. יש לה איתו 74 אחוזי הצלחה.

* העיתונאי רון עמיקם מעדכן ש-28,600 צופים בטדי יספיקו כדי לשבור את שיא הצופים למחזור ליגה בתולדות הכדורגל הישראלי. מדובר בשיא שמחזיק מעמד 37 שנה מאז מחזור הסיום של עונת 1975/6 ב-12 ביוני 1976. אז הגיעו לכל המגרשים 63,800 צופים בתשעה משחקי ליגה.

הנתונים: אתר דריבליסט

קשר הפועל תל אביב ערן זהבי. מגד גוזני
כבש בפעם האחרונה שהפועל תל אביב ניצחה בטדי. זהבי/מגד גוזני

מפתחות והכנות: בית"ר ירושלים

רגע לפני המשחק החשוב, המאמן אלי כהן לא תירגל את ההרכב שיפתח. יחד עם זאת, על פי תרגולי הימים האחרונים נראה שבית"ר תעלה במערך התקפי שיכלול שני קשרים אחוריים בלבד - ברק משה ואייס קרים כאשר אופיר קריאף יתופקד כפליימייקר בחלק הקדמי או בכנף שמאל. בהגנת הקבוצה אין שינויים. אלי דסה ודור מלול עדיין לא החלימו מהפציעות ושי חדד ימשיך לשחק כמגן ימני. לנדרי מולמו שאיכזב עד עתה נראה טוב יותר במחנה האימונים שערכה הקבוצה בצפון ובשבוע האחרון בכלל ובבית"ר מחכים לראות ממנו הרבה יותר.

בהתקפה צפוי לפתוח טטה בנגורה על אף היכולת החלשה באימונים. בבית"ר מקווים כי בנגורה הוא מסוג השחקנים שמגיעים למשחקים ופחות לאימונים ושהוא יפגין יכולת דומה לזאת שהפגין נגד רעננה עד שהורחק. איציק כהן צפוי לשחק גם הוא בחוד ההתקפה מאחורי בנגורה או בצד שמאל. סינטאיהו סלליך ימשיך לקבל קרדיט בימין כאשר בריאן ז'ונס, רועי זיקרי, עומר אצילי ודוד רביבו ימתינו על הספסל.

עד עתה הבטיחו את מקומם בטדי כ-29 אלף איש כאשר נותרו 1,500 כרטיסים בלבד ובמשרד הכרטיסים בימות העריכו הערב כי הם יימכרו עד מחר בצהריים והקופות כלל לא ייפתחו. המשטרה חזרה והודיעה כי תהיה אפס סבלנות כלפי כל גילויי אלימות וגזענות ואף התגרויות מכל צד יסתיימו במעצרים.

בבית"ר מודעים לבעיית החניה הקשה בטדי גם כאשר מגיעה מחצית מהכמות שצפויה להגיע מחר, והערב התגייסה עיריית ירושלים לסייע בנושא. בית"ר והעירייה יעמידו לרשות האוהדים מערך חניונים והסעות חינם מחניון הלאום וחניון הר הרצל החל מהשעה 18:00 ובחזרה בסיום המשחק. לא תותר כניסה עם כלי רכב פרטיים למתחם האיצטדיון. אירגון "לה פמיליה", שהיה ידוע עד היום במלחמתו בספסרים באיצטדיון טדי ובעימותים עימם, החליט היום באופן מפתיע להניח לספסרים. "רובנו קונים מנויים וכרטיסים ואנחנו נלחמים בעיקר בשביל הקהל שמוגדר 'שפוי' ולא מעריך אותנו אז הארגון לא לוקח יותר חלק במאבק".

סינטאיהו סלליך שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
ממשיך לקבל את הקרדיט מאלי כהן. סינטאיהו סלליך/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: הפועל תל אביב

הפועל תל אביב ערכה היום את אימון המסכם שלה לקראת המשחק מחר מול בית"ר ירושלים. במחנה האדום מדווחים על אווירה טובה מאוד לקראת המשחק והקבוצה תגיע מחר עם הרבה ביטחון ביכולת שלה לנצח. "זה הולך להיות משחק מטורף עם אווירה מטורפת", אמר היום אחד מהשחקנים, "נצטרך להדוף את התלהבות של בית"ר עם האוהדים בהתחלה. אם נעשה את זה, נחזור עם ניצחון".

המאמן רן בן שמעון ערך אסיפה קצרה ואמר לשחקנים דברים דומים: "בית"ר תעלה עם תמיכה אדירה מהקהל שלה. אנחנו צריכים להיות חכמים במשחק שלנו להיזהר מהתלהבות שלה בפתיחה. לבית"ר יש קבוצה מאוד טכנית ומהירה בחלק הקדמי ואסור לתת לשחקנים שלה שטחים". בן שמעון יערוך מחר אסיפה נוספת בבית המלון לפני המשחק.

מבחינת הרכב בהפועל לא צפויים להיות שינויים לעומת המשחק מול הפועל רעננה. המשמעות היא שלמרות שדני עמוס החלים מפציעה ויהיה כשיר, בוריס קליימן ימשיך לקבל את הקרדיט בשער. רועי גורדנה שסובל מכאבים במפשעה יפתח וכך גם עומר דמארי, שהיה בספק החלים בגלל מתיחה קלה במפשעה. שמעון הרוש ובסארט עבודרחימי עדיין לא כשירים וגם מחר לא ייכללו בסגל הקבוצה.

שוער הפועל תל אביב, בוריס קליימן. אדריאן הרבשטיין
ימשיך בין הקורות. קליימן/אדריאן הרבשטיין

יעמדו למבחן

בית"ר ירושלים: טטה בנגורה

הפועל תל אביב עם קישור טוב יותר וצפויה לשלוט במשחק. בית"ר תצטרך לנסות ולהתמודד עם זה עם הרבה כדורים שיופנו לעבר בנגורה, והיכולת שלו לשחק עם הגב לשער, לשמור על הכדור, להוריד לחץ ולהוריד כדורים לשחקני ההתקפה שלידו תהיה קריטית עבור בית"ר. אם בנגורה לא יגיע למשחק, בית"ר תהיה בצרות.

הפועל תל אביב: ברנקו איליץ'

הבלם הסלובני מסתמן כרגע כזר הטוב ביותר שהגיע למתחם חודורוב בקיץ האחרון ובקבוצה קיימת שביעות רצון גדולה ממנו. מחר יצטרך איליץ' להיות בשיאו לפחות בפתיחת המשחק ואם הוא ינהיג את ההגנה בצורה שקטה ובטוחה, האדומים יוכלו לחזור לתל אביב עם נקודות.

ברנקו איליץ' שחקן הפועל תל אביב מול ברואה. ברני ארדוב
בינתיים נראה כמו הזר המוצלח ביותר של הפועל תל אביב. איליץ'/ברני ארדוב

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, שי חדד, אנדרס טונייס, ניסו קפילוטו, לנדרי מולמו, ברק משה, אייס קרים, אופיר קריאף, סינטאיהו סלליך, איציק כהן, טטה בנגורה.

הפועל תל אביב: בוריס קליימן, אוראל דגני, ברנקו איליץ', יורחן קולין, ליאור לוי, בריאן חרסיסיץ', לוקאס סאשה, רועי גורדנה, גילי ורמוט, עומר דמארי, איתי שכטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully