וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נראה אותך מעז, סוזה

סטפן שאלוי, הונגריה

16.7.2013 / 10:23

הכדורגל הישראלי טוב מההונגרי, לגיורי חסרה איכות בהגנה והשעיית המאמן שלה תעזור, אבל אם פאולו סוזה ישחזר את הבונקר מוידאוטון, מכבי תל אביב תהיה בסכנת הדחה. אקס בית"ר ירושלים סטפן שאלוי מנתח את המפגש הראשון של הצהובים בליגת האלופות

קובי אליהו

המשחק בין גיורי למכבי תל אביב מעניין מסיבות רבות, ובראשן כמובן פאולו סוזה. המאמן שהדריך את וידאוטון, קבוצה שנואה בגיור, יעמוד על הקווים בעיר שבה אף אחד לא אוהב אותו. כל הקהל יהיה נגדו.

כשהוא אימן בהונגריה הוא תמיד הרשה לעצמו קצת יותר מדי מאחרים והשופטים לרוב היו מאפשרים לו, מפאת הכבוד אליו. הוא היה עושה הרבה בלגן, לפעמים צורח ונכנס למגרש, אבל כמעט אף פעם לא הורחק. אם מאמן הונגרי היה עושה את הדברים שסוזה עשה, הוא היה חוטף. לפני המשחק הפורטוגלי תמיד מנומס, אדיב ומדבר יפה, אבל כשהמשחק מתחיל, הוא יכול להשתגע. האוהדים ישחקו על זה.

מאמן סוונסי פאולו סוסה. Tom Dulat, GettyImages
תמיד הרשה לעצמו קצת יותר מדי מאחרים והשופטים לרוב היו מאפשרים לו, מפאת הכבוד אליו. סוזה/GettyImages, Tom Dulat

הסגנון של גיורי מאוד ברור. זו קבוצה קשוחה בלי חלוץ 9 טיפוסי. את מירב הצרות ליריבה היא גורמת דרך האגפים. מכבי תל אביב צריכה להיזהר משלושה שחקנים באופן מיוחד. רולאנד וארגה, קיצוני ימני מהיר ומסוכן שמצטיין באחד על אחד; טרמו קינק, שחקן שתוקף מימין עם רגל שמאל ובעל בעיטה טובה מכול טווח; וליאנרדו מרטינס, שתוקף משמאל עם רגל ימין, תמיד נכנס לכיוון הרחבה באלכסון ומסכן את השער. זו השלישייה העיקרית, כשכל השאר מסייעים.

נקודת החולשה שאותה מכבי צריכה לתקוף היא ההפקרות האפשרית של גיורי בחלק האחורי. כשהיא יוצאת עם הרבה שחקנים קדימה, לפעמים זה קורה לה וגם כך איכות השחקנים שלה בחולייה האחורית לא גבוהה. אם גיורי תתקוף באגרסיביות, יהיה למכבי מקום לעקוץ.

יחד עם זאת, החיסרון המהותי יותר הוא ההשעיה של אטילה פינטר משני המשחקים. מדובר במאמן חזק ששולט ומנהיג את הקבוצה. הוא עומד וצורח מרגע היציאה מהמנהרה ועד לסיום והוא יחסר מאוד.

כמובן שלמשחקי אימון והכנה אין להתייחס יותר מדי, וכך גם ל-0:3 של גיורי מול דברצן. בשתי הקבוצות לא שיחקו שחקנים בכירים רבים ובנוסף דברצן ממש לא בכושר. זו לא הדוגמה למכבי תל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן נבחרת הונגריה הצעירה רולאנד וארגה. AP
הש\חקן הטוב ביותר של גיורי. וארגה/AP

לדעתי הכדורגל הישראלי טוב בהרבה מהכדורגל ההונגרי, אבל בהונגריה לא חושבים כך. אצלנו מתבססים על כדורגל קשוח והגנתי ובזכות ריבוי הזרים יש לא מעט קבוצות שהשתפרו בשנים האחרונות.

מכבי תל אביב קבוצה טובה מאוד. למרות שהשנה לא הספקתי לראות אותה, השלד העיקרי נשאר וזה חשוב, אבל אם סוזה ישחק בונקר כמו ששיחק כשהוא אימן את וידאוטון, אני חוזה שזה לא יעבוד לו. להונגרים אין בעיה לשחק טקטי, אבל אני זוכר שבישראל כולם רוצים להיות ברזילאים ולשחק כדורגל יפה והתקפי. כך גם היתה מכבי של השנה שעברה, שכבשה הרבה ותמיד התקיפה.

היתרון של גיורי הוא שמכבי צריכה להתאקלם לגישה חדשה לגמרי. לדעתי, ההונגרים יהיו זהירים מאוד, ינסו לתת למכבי לתקוף ולעקוץ בכדורים נייחים. הצוות המקצועי ראה לפחות שלושה משחקי הכנה של והקבוצה הודרכה היטב. על הנייר מכבי טובה יותר, אבל אם לפני כמה שבועות הייתי אומר שהיא פייבוריטית ביחס של 40-60, היום הייתי אומר שזה 50-50.מכבי.

סטפן שאלוי. יותם רונן
מקווה שלא יהיו בעיות עם הקהל. שאלוי/יותם רונן

נושא שאני מקווה שלא נצטרך לגעת בו כלל לאחר המשחק הוא הקהל. אוהדי גיורי לא מתפרעים בדרך כלל, אבל יש חשש שכמה אוהדים ספציפים יפרו את הסדר מכיוון שמדובר בקבוצה ישראלית. אלו לא אוהדים שמייצגים את הקבוצה או העיר. אחרי שהייתה סערה בעקבות העונש שספגה נבחרת הונגריה על התפרעות אוהדים במשחק הנבחרת נגד ישראל, אני מקווה שהקהל הבין את המסר ושהמשחק יעבור ברוח טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully