וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא רק הסגאן: על הקטע השביעי בטור דה פראנס

אייבי גילת, מאונטן בייק אקשן, בשיתוף "אופניים"

5.7.2013 / 20:43

פיטר סגאן שסוף סוף ניצח קטע השנה, עשה זאת בעזרת הקבוצה. המוביל אימפי עבד עבור החברים והטור כולו מתעורר

אתמול (חמישי) היו כאלה ואני ביניהם שקצת התלוננו על שעמום קל שנפל עליהם בקטע השישי של הטור. מסתבר שמאחורי הפיהוקים ממשיכות להסתתר דרמות גדולות. הערב פיטר סגאן, הרוכב הפנומן הסלובקי בן ה-23, אומנם ניצח את הקטע השביעי ממונפלייה לאלבי (205 ק"מ), כשהוא מקדים על קו הסיום את המאיץ השני של קבוצת ארגוס שימאנו ג'ון דגלקומב ואת דניאל בנאטי המאיץ האיטלקי מקבוצתו של אלברטו קונטדור (סקסו – טינקוף בנק) ועולה סוף סוף למרכז הפודיום, אבל דריל אימפי הדרום אפריקאי מקבוצת אוריקה גרין אדג' האוסטרלית ממשיך להחזיק זה היום השני ברציפות בחולצה הצהובה. היסטוריה כבר אמרנו?

כולם שואלים אותי מתי יתחיל כבר הטור דה פראנס? לאלה אני משיב: יש לי חדשות עבורכם, אנחנו כבר שבוע ימים בתוך הטור וברגלי הרוכבים כבר הצטברו להם קרוב
ל-1,200 ק"מ. אמרתם משעמם? כל יום הוא חגיגה גדולה של צבע, נופים ותחרות, באיזה סדר שתבחרו. השבוע הראשון בטור דה פראנס בדרך כלל מוקדש לקבוצות של המאיצים. למרות תנאי השטח המשתנים והקשים, זה גם מה שראינו בטור דה פראנס 2013 עד כה. בינתיים התותחים הכבדים טרם החלו להקיז זה את דמו של זה והמטרה העיקרית של כל הרוכבים בעלי היומרות לדירוג הכללי המצטבר הייתה למנוע נפילות, פציעות והתרסקויות ובעצם לסיים את השבוע הראשון במצב ממנו יוכלו להמשיך ולהוות גורם בתחרות על החולצה הצהובה.

לאתר MBA בשיתוף אופניים

פיטר סגאן רוכב אופניים סלובקי. רויטרס
הגיע הזמן שגם הוא יחגוג השנה. סגאן/רויטרס

אולי לא שמתם לב אבל על החולצות המנוקדת, הירוקה והלבנה מתנהל מאבק יום יום, שעה שעה מרגע שהטור החל והרוכבים שנאבקים עליהן עוסקים ללא הרף באיסוף נקודות ובשיפור מעמדם. בימים אלה מרבית הרוכבים עסוקים בחידוש החוזים שלהם וכל תוצאה בטור דה פראנס מקנה אוטומטית חוזה משופץ ובכלל, חידוש חוזה או אי חידוש. אחד מאלה שהחוזה שלהם לא יחודש הוא פרנק שלק (רדיו שק – לאופרד) וזאת בשל השעייתו. קבוצת רדיו שאק – לאופרד, שבשנה הבאה תקרא "טרק", כבר החתימה את פביאן קנצ'לארה על חוזה לשלוש שנים, במסגרתו ירוויח בכל שנה ארבעה מיליון פרנקים שוויצרים. הקבוצה, שמעוניינת לשמור על תדמית נקייה, הראתה לשלק את הדלת. כיצד הדבר ישפיע על אחיו אנדי? קשה מאוד לדעת, אבל דבר אחד בטוח. הידיעה הזו איננה מוסיפה למורל של אנדי שלק, שניצח את הטור ב-2010 ומנסה לחזור לכושר בטור הנוכחי.

היום היה לנו מרוץ בתוך מרוץ. כבר בתחילת הקטע הייתה בריחה מוקדמת של יינס וויט (רדיו שאק – לאופרד) ובלאל קאדרי (AG2R). הפער כבר הגיע לעשר דקות, אבל היות והרוכבים הללו מדורגים הרחק מאחור ולא מהווים איום על החולצה הצהובה, הבריחה ממש לא עניינה אף אחד מאותה חבורה. לקבוצות המאיצים לוטו בליסול, אומגה פארמה – קוויק סטפ, ארגוס שימאנו וקנונדייל, היה אינטרס משותף והחל מרדף אחרי הבורחים במטרה להביא את הקטע למאוץ המוני של הדבוקה בסיום. אלא שלקנונדייל ובמיוחד לפיטר סגאן, היו רעיונות לגמרי אחרים.

בעליה מדרגה 2 ל-Croix de Mounis הורד הגרזן וקנונדייל החלה לעבוד. המאיצים הטבעיים אנדראה גרייל, מרסל קיטל ומארק קאבנדיש נותרו מאחור. בינתיים, בחלק הקדמי צפינו בחולצה הירוקה של סגאן לצד החולצה הצהובה של אימפי, זו לצד זו. האינטרס של אוריקה גרין אדג' היה להשאיר את החולצה הצהובה עוד יום ברשותה והאינטרס של קנונדייל היה לתת לסגאן את הניצחון הראשון שלו בטור דה פראנס השנה (אחרי שלוש סגנויות) וכן להגדיל את הפער מיריביו במאבק על החולצה הירוקה. שתי המשימות הצליחו, סגאן גרף עוד 20 נקודות בספרינט ובסופו של יום, גם ניצח את הקטע.

דריל אימפי רוכב אופניים דרום אפריקאי. רויטרס
המוביל נחלץ לעזרה. אימפי הצהוב/רויטרס

הפלוטון נראה לכאורה משעמם וסטטי, אבל בתוכו התנהלו טקטיקות מרתקות והרבה משחקי עמדה וכוח. כיוון שיאן בקלאנטס, שהיה מקדימה בבריחה, עמד רק במרחק של 33 שניות מהחולצה הצהובה, היו שלבים במרוץ בהם הוא הפך להיות המוביל הווירטואלי. קנונדייל ואוריקה גרין אדג', שדלקו אחריו, התנגדו למצב שנוצר וזו הייתה דוגמא קלאסית לשיתופי פעולה של קבוצות בתוך הדבוקה. המאיצים עוד ניסו לחזור לדבוקה הראשית כאשר קבוצותיהם משלבות כוחות ובמיוחד את קבוצת לוטו בליסול, שניסתה לסגור עבור אנדרה גריפל את הפער, אבל בתוואי שטח מלא גבעות שכזה, זו הייתה משימה אבודה מראש.

40 ק"מ לסיום ויתרו קבוצות המאיצים על השלב ועברו למצב "טיול". בקבוצת המאיצים נותר קאבנדיש, שיום קודם נפל מאופניו עקב תקלה טכנית ומאוד התקשה לחזור לראש הפלוטון. הצרחות שלו מאתמול בתוך האוטובוס על חבריו ומנהליו לקבוצה אחרי הקטע הדהדו לשמים. אף אחד לא אוהב להפסיד, במיוחד לא קאבנדיש ובמיוחד לא לגריפל יריבו, עמו יש לו מערכת יחסים עכורה.

הדבר שהכי אהבתי לראות היום היה את לובש החולצה הצהובה אימפי מוביל את סיימון ג'ראנס בקבוצת אוריקה גרין אדג'. הרוכב עם החולצה הכי חשובה בטור דה פראנס עובד בשביל הרוכב המוביל של הקבוצה שלו. זה היה מדהים. לכאורה עוד יום במשרד. בפועל יום קשה מאוד על האוכף עם המון אקשן ופירוטכניקה.

מה מצפה לנו מחר?

בשעה טובה, עליות. הקטע מקסטר לאקס טרואה דומיין מסמל את תחילתם של ההרים הגבוהים בפירנאים, שם מצפות לרוכבים לקראת סוף הקטע שתי עליות ארוכות ותלולות. אם עד כה בהצגה הזו שנקראת הטור דה פראנס צפינו בפרולוג, כעת מגיעה תורה של המערכה העיקרית. אני צופה שמחר הרכבת של קבוצת סקיי הבריטית תתחיל לעבוד מול כל מי שיש להם יומרות לגבי העשירייה הראשונה. להערכתי, כריס פרום ואלברטו קונטאדור יחלו במאבקים ביניהם. ברור שבטריטוריה ספרדית רוכבים מטפסים מחבל הבאסקים וכן רוכבים מטפסים אחרים כמו ניירו קוויטנה הקולומביאני ינסו לגנוב את ההצגה ואולי ללכת על ניצחון בקטע. אצלנו הולכים בסוף השבוע לנוח, אבל לרוכבי הטור מצפים יומיים לא פשוטים. בקיצור, הולך להיות מסיבמבה.

פיטר סגאן ניצח בקטע השביעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully