וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכס פרגוסון: "זו הייתה החוויה הגדולה של חיי"

צפו בנאום הפרידה המרגש של סר אלכס באולד טראפורד. עוד מפרגי: "ווין רוני ביקש לעזוב, סירבנו לדרישה. הוא צריך להישאר"

ספורט 2
אלכס פרגוסון מאמן מנצ'סטר יונייטד מניף גביע אליפות. רויטרס
פרידה מרגשת מהיציעים הביתיים שלו. פרגוסון/רויטרס

זהו זה. אלכס פרגוסון אימן בפעם האחרונה בחייו באולד טראפורד ובאחד האירועים המרגשים של השנה בספורט העולמי, זכה לעזוב כמו הגדולים באמת. מנצ'סטר יונייטד ניצחה את סוונסי 1:2 משער מאוחר של ריו פרדיננד, ממש כמו שפרגי אהב לכל אורך הקריירה הארוכה שלו והתפנתה לחגיגות האליפות הגדולות. עוד לפני המשחק הסקוטי הוצג בצורה מרגשת והיציעים היו באקסטזה ומיד לאחר הסיום הוא נטל את המיקרופון ופנה אל הקהל.

"זכיתי לאמן כמה מהשחקנים הגדולים ביותר באנגליה. אין לי תוכניות לעתיד, אני רק מקווה שאוכל לנוח ולהבין באמת מה המועדון הזה היה עבורי. תודה לך מנצ'סטר יונייטד, למנהלים, לצוות הרפואי, לצוות המקצועי, לשחקנים, לאוהדים. תודה לכולם. הייתם החוויה הכי גדולה של חיי. אני רוצה להזכיר לכם שבהתחלה המועדון והשחקנים עמדו לצידי ועכשיו אתם צריכים לעמוד לצידו של דייויד מויס".

צפו בנאום הפרידה של סר אלכס

"הפרישה שלי היא לא סוף הדרך שלי במועדון. אתחיל ליהנות מצפייה ביונייטד, במקום לסבול... אבל כשחושבים על השערים בדקות האחרונות, על הקאמבקים, אפילו על ההפסדים, כולם קשורים למועדון הגדול הזה שלנו. זו הייתה חוויה מדהימה עבור כולנו".

"כל השחקנים שאימנתי ייצגו את המועדון בצורה נפלאה, זכינו באליפויות נהדרות. כל הכבוד לכולם. אני רוצה להקדיש רגע מיוחד לפול סקולס, שפורש היום. הוא שחקן בלתי ייאמן, אחד הגדולים שהיו למועדון הזה. פול, אני מאחל לך פרישה נעימה, אבל אני יודע שתישאר בסביבה ותמשיך לשגע אותי! אני גם מאחל לדארן פלטשר החלמה מהירה".

"אני מאחל לשחקנים את מלוא ההצלחה בעתיד. אתם יודעים כמה שאתם טובים. אל תאכזבו את עצמכם. תודה לכולכם, מכל משפחת פרגוסון, שנמצאת כאן במלואה, כל 11 הנכדים. תודה רבה, תודה רבה".

בראיון לרשת סקיי ספורט הטיל סר אלכס פצצה לא קטנה, כאשר חשף כי ווין רוני הגיש בקשה לעזוב את מנצ'סטר יונייטד. כשנשאל מדוע השאירו מחוץ לסגל, אמר פרגי: "אני לא חושב שהוא רצה לשחק, הוא ביקש לעזוב. אנחנו לא הולכים לתת לו ללכת. אני חושב שהוא מתוסכל שלא שיחק כמה שרצה בשבועות האחרונים. לא ניתן לו ללכת, סירבנו לדרישה שלו, הוא צריך לחשוב על זה".

אחרי שהנאום הושלם, יונייטד ירדה לחדרי ההלבשה רק כדי לחזור אל הדשא לחגיגות האליפות. סטיב ברוס, בריאן רובסון ומספר כוכבי עבר נוספים הוזמנו אל כר הדשא והעניקו את גביע האליפות לפרגוסון, שזכה לכבוד להניפו ראשון לשמחת הקהל ונראה מחויך ביותר, בעוד השחקנים מתיזים עליו וזה על זה שמפניה ללא הפסקה. את הערב הזה לא ישכחו באולד טראפורד עוד הרבה זמן.

שחקני מנצ'סטר יונייטד מניפים גביע אליפות. רויטרס
רגעים מאושרים ועצובים בבת אחת. יונייטד חוגגת/רויטרס

הקפטן נמנייה וידיץ' אמר במהלך החגיגות: "זה היה יום מיוחד. אנחנו שמחים מהזכייה בתואר, אבל מאוד עצובים מהעזיבה של המנג'ר. יהיה מוזר לא לראות אותו בחדר ההלבשה. המועדון הזה תמיד יהיה גדול, אבל זה פשוט עצוב שהוא לא יהיה כאן יותר. אפילו היום הוא כל כך רצה לנצח את המשחק. הוא אמר לנו שזו המנטליות שצריכה להישאר אצלנו אחרי שהוא יילך, תמיד להילחם, תמיד לחפש את הניצחון".

פול סקולס הפורש אמר: "היה יום נהדר, ניצחנו וזה כל מה שחשוב. נחגוג הלילה ואני מקווה שגם בשנים הבאות השחקנים האלה יזכו בתארים. היה נחמד מאוד לשחק היום, אני חושב שסר אלכס טיפל במצב בצורה יפה. הוא דיבר יפה והוא עשה כאן עבודה פנטסטית. אני יודע שזה הזמן הנכון עבורי ללכת, זו לא הייתה העונה לא קיוויתי באופן אישי, אבל זכינו באליפות וזה מה שחשוב".

ריו פרדיננד, שכבש את שער הניצחון שלוש דקות לסיום, הוסיף: "כשקיבלנו את ההודעה על הפרישה של פרגוסון, זה היה רגע מאוד אמוציונלי. היינו שבורים. זה מועדון גדול, אנחנו צריכים להמשיך הלאה וזה מה שהוא רוצה שיקרה. אני מקווה שהוא יזרוק עליי מילה טובה לראשי המועדון לפני הדיונים על החוזה החדש שלי בקיץ".

רובין ואן פרסי, מלך שערי הפרמיירליג, שזכה באליפות ראשונה בקריירה: "זה הדבר הכי גדול בעולם מבחינתי. לא יכולתי לחלום על שנה טובה יותר, זה היה מדהים. רק בחלומות הפרועים דמיינתי דברים כאלה. היה מאוד עצוב כשנודע לנו שהמנג'ר פורש, אבל כולם מבינים את זה ומודים לו. היה כבוד גדול עבורי לעבוד איתו השנה. זו רק שנה, אבל זה השפיע עליי מאוד. הוא אדם מיוחד מאוד".

ריאן גיגס: "סר אלכס רק אמר לנו לשחק ולא להתרגש מהמעמד. הוא רצה שזה יהיה משחק מעניין. יש לי זכרונות חזקים ממנו מאז שהייתי בן 13 וראיתי אותו בוחן אותי".

מנג'ר סוונסי מיכאל לאודרופ אמר: "זה יום מיוחד. זה לא סתם מנג'ר גדול, זה מישהו שעשה כאן את כל חייו. פשוט מדהים. יש לי המון כבוד כלפי סר אלכס על הזמן הארוך שלו כאן".

אלכס פרגוסון מאמן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
תודה לכולכם. פרגוסון מודה/רויטרס
מנג'ר מנצ'סטר יונייטד אלכס פרגוסון. רויטרס
הקהל השתלהב. פרגוסון עולה למגרש/רויטרס
שלט פרידה ממנג'ר מנצ'סטר יונייטד אלכס פרגוסון. Alex Livesey, GettyImages
שלט פרידה ממנג'ר מנצ'סטר יונייטד אלכס פרגוסון/GettyImages, Alex Livesey

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully