וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיינל פור המכללות: הפרק הבא של סינדרלה?

וויצ'יטה סטייט תנסה להמשיך את מסע הקסם גם מול לואיוויל (1:00, ESPN). מישיגן תפגוש את סירקיוז (3:45, ESPN)

אחרי טורניר מכללות מטורף אפילו יותר מהרגיל, ייפתחו הלילה (בין שבת לראשון) משחקי הפיינל פור של הריקוד הגדול גרסת 2013. אטלנטה מארחת את החגיגה השנתית של כדורסל הקולג'ים, שהצדיק העונה מעבר לרגיל את ההייפ סביב מרץ המשוגע עם אינספור דרמות וסנסציות, כשאל קו הסיום הגיעה רק פייבוריטית אחת בדמותה של לואיוויל, שדורגה ראשונה באיזור המערב התיכון. אליה הצטרפו מישיגן, הרביעית באיזור הדרום, סיריקיוז הרביעית במזרח, והסינדרלה האולטימטיבית וויצ'יטה סטייט, שדורגה רק תשיעית באיזור המערב.

ריק פיטינו מאמן מכללת לואיוויל באימון. רויטרס
עוד אליפות לחגוג את הכניסה להיכל התהילה? ריק פיטינו/רויטרס

לואיוויל (1) - וויצ'יטה סטייט (9) - ב-1:00 (חי ב-ESPN)

השוקרס הכניסו את כל אמריקה לשוק בשבועיים האחרונים. המכללה הקטנה שאפילו לא זכתה בטורניר החטיבתו של המיזורי ואלי קונפרנס הקטן עשתה היסטוריה כשהפכה למדורגת התשיעית ומטה החמשית בלבד מאז 1979 שמעפילה לפיינל פור, אחרי שפתחה את הטורניר עם 55:73 אדיר על פיטסבורג, המשיכה עם סנסציה ענקית ב-70:76 על גונזאגה, גברה בקרב המפתיעות 58:72 על לה סאל וקינחה בעוד שוק גדול עם 66:70 על אוהיו סטייט.

מנגד שייטה לואיוויל בבטחה לאורך מרבית הריקוד הגדול, אותו פתחה עם 48:79 חלק על צפון קרוליינה A&T הקטנה, המשיכה עם 56:82 קל על קולורדו סטייט, התקשתה מעט ב-69:77 על אורגון, והתגברה על הטראומה שבפציעתו המצמררת של קווין וור במהלך הניצחון הגדול 63:85 על דיוק. למצב הרוח הטוב של הקרדינלס תרמו גם הדיווחים על כך שריק פיטינו צפוי להיכלל בין המצטרפים החדשים להיכל התהילה של הכדורסל ב-2013.

אלופת הביג איסט מציגה בטורניר הנוכחי בעיקר את ראס סמית' המצוין, שקולע 19.8 נקודות למשחק העונה, כשמתחת לסלים מככב הסנטר הסנגלי גורגי דנג עם 10.2 נקודות ו-9.5 ריבאונדים למשחק, ובעמדת הרכז נמצא פייטון סיבה האנרגטי שרושם 9.9 נקודות ו-5.8 אסיסטים למשחק. אצל וויצ'יטה סטייט המנהיג הוא הג'וניור קלנתוני ארלי שקולע 13.7 נקודות לערב, ולצידו מככבים קארל הול עם 12.5 נקודות למשחק ומלקולם ארמסטד שרושם ממוצעים של 10.9 נקודות ו-3.9 אסיסטים.

ג'ים בייהם מאמן מכללת סירקיוז עם מייקל קרטר וויליאמס. רויטרס
יש להם תשובה לטריי ברק? ג'ים בייהם ומייקל קרטר וויליאמס/רויטרס

מישיגן (4) - סירקיוז (4) - ב-3:45 (חי ב-ESPN)

למרות שנעדרו בשנים האחרונות ממעמד השיא של עולם המכללות, הפיינל פור לא זר למישיגן ולא לסירקיוז. הוולברינס חזרו לחצי הגמר לראשונה מאז פסק הזמן הבלתי נשכח של כריס וובר, שעלה להם בהפסד בגמר לצפון קרוליינה בגמר ב-1993, שאתמול צויינו לו 20 שנה. האורנג' לא ביקרו בפיינל פור מאז שכרמלו אנתוני נטש את הקולג' אחרי עונתו הפרשמן הקסומה שלו שהסתיימה באליפות היחידה של ג'ים בייהם, שהפך למאמן הרביעי בהיסטוריה שמעפיל לפיינל פור בארבעה עשורים שונים.

מישיגן לא הגיעה לטורניר השנה עם יותר מדי ציפיות, ואחרי טיולים מול דרום דקוטה סטייט ו-VCU, הגיעה הפריצה הגדולה שלה עם 85:87 דרמטי על קנזס בהארכה, אחרי המשיכה בתנופה ב-59:79 המוחץ על פלורידה. מנגד סירקיוז הציגה את ההגנה האזורית היעילה שלה לאורך כל הטורניר, שנפתח עם 34:81 על מונטנה, עבר ל-60:66 מול קליפורניה, הגיע לשיא ב-50:61 על אינדיאנה המצוינת ונמשך עם 39:55 על מרקט.

במוקד העניינים יעמוד טריי ברק, שהוכתר רק אתמול לשחקן השנה במכללות. הרכז המסחרר של הוולברינס מפגיז 18.8 נקודות ו-6.8 אסיסטים לערב, והוא גונב את ההצגה משני הבנים של - טים הארדווי ג'וניור (14.6 נקודות) וגלן רובינסון השלישי (11 נקודות ו-5.5 ריבאונדים למשחק). התשובה של סירקיוז צריכה להגיע מכיוונו של מייקל קרטר וויליאמס הנהדר, שרושם 12.1 נקודות, 7.4 אסיסטים ו-4.9 ריבאונדים למשחק. אליו מצטרפים סי ג'יי פייר (14.3 נקודות ו-7 ריבאונדים), ברנדון טריש (13.7 נקודות) וג'יימס סאות'רלנס (13.5 נקודות ו-5.2 ריבאונדים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully