וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: חלוצי החלל

18.2.2013 / 10:51

גם מבלי להיות החלוצים הקלאסיים, לואיס סוארס וסטבן יובטיץ' פורחים בליגות שלהם ומובילים את נבחרת המחזור. לצידם: השוער הטוב בספרד והרולס רויס של גרמניה

ספורט 2

בתקציר: ליברפול ולואיס סוארס מביסים 0:5 את סוונסי

הם לא כובשים בצרורות כמו מסי ורונאלדו, לא דומיננטיים ברחבה כמו זלאטן או פלקאו ונמצאים בקבוצות שלא בדיוק נלחמות על תארים בשנים האחרונות. למרות זאת, גם לואיס סוארס במדי ליברפול וגם סטבן יובטיץ' בפיורנטינה, מוכיחים העונה כי הם שייכים לטופ וראויים ליותר. שני החלוצים המגוונים מובילים את נבחרת המחזור השבועית, בה ניתן למצוא גם את השוער הטוב ביותר כרגע בליגה הספרדית, השדרוג הטרי של רומא, הפיטבול של סביליה, הפליימייקר החדש של ליון והרולס רויס של דורטמונד.

שחקני ליברפול סטיבן ג'רארד, לואיס סוארס, חוגגים שער. רויטרס
קיבל את הציון 10, אז שאנחנו נוותר עליו? לואיס סוארס עם סטיבן ג'רארד/רויטרס

שוער

ווילי קבאז'רו - מלאגה

בגיל 31, אחרי שלא נספר בתחילת הקריירה בבוקה ג'וניורס והפך לאליל באלצ'ה הקטנטנה, ווילי קבאז'רו זוכה להכרה עליה חלם כאשר נכלל בסגל נבחרת ארגנטינה שקטפה את הזהב באולימפיאדת בייג'ינג. למלאגה הוא הגיע בפברואר 2011 רק בגלל הפציעה הקשה של סרחיו אסנחו, אבל השתלט על המקום בהרכב ולא התחשב גם בהצטרפותו של קרלוס קאמני. הקמרוני לא קיבל עדיין דקת ליגה העונה, וגם בשבת צפה בקבאז'רו מצטיין מול אתלטיק בילבאו. מלאגה עלתה בהרכב חסר כהכנה לליגת האלופות, אך השוער הגן בגופו על ה-0:1 עם רצף הצלות נהדרות. בדקה ה-33 הוא השלים עצירה כפולה עם זינוק לרגליו של אריץ אדוריץ, ובמחצית השנייה מנע מאיבאי גומס שלושה שערים, כולל כדור חופשי אותו הוציא מהחיבורים. זו הייתה הפעם העשירית העונה שווילי שומר על שער נקי, והוא ספג פחות מכל שוער אחר - 21 שערים ב-24 משחקים. למי שעדיין לא הבין, זה השוער הטוב ביותר העונה בליגה הספרדית.

ווילי קבאז'רו, שוער מלאגה. GettyImages
בגיל 31, סוף כל סוף מגשים את ייעודו. ווילי קבאז'רו/GettyImages

הגנה

מגן ימני: ואסיליס טורוסידיס - רומא

באחד המהלכים האחרונים שלו כמאמן רומא, אישר זדנק זמאן את צירופו של ואסיליס טורוסידיס, מגן נבחרת יוון וסמל גדול באולימפיאקוס. זמאן פוטר, אבל מחליפו הזמני אורליו אנדראצולי העניק לטורוסידיס לראשונה את חולצת ההרכב, דווקא במשחק הביתי מול יובנטוס המאיימת. היווני עמד היטב באתגר והרשים את האוהדים באולימפיקו כשרץ ללא הפסקה מההגנה להתקפה. טורוסידיס היה הטוב ביותר בחלק האחורי של רומא, הגנה שלא שמרה על שער נקי יותר מחודשיים. שחקן הרכש סייע לשלושת הבלמים, העלים את קוג'ו אסמואה ובמחצית השנייה גם סיפק שני כדורי רוחב נפלאים מצד ימין. רומא ניצחה 0:1 את יובה - יופי של ספתח לקריירה של טורוסידיס בסרייה A.

בלם: גרנט האנלי - בלקבורן

ארסן ונגר קרוב מתמיד לסגור עונה נוספת, שמינית במספר, ללא תואר. רגע לפני שמינית גמר ליגת האלופות מול באיירן מינכן, ארסנל שלו הודחה מהגביע האנגלי, לאחר הפסד מביך 1:0 לבלקבורן. ונגר בחר להציב הרכב משני, ושילם על כך ביוקר. ג'ייק קין היה איש המשחק של בלקבורן, אבל המקום בין הקורות כבר תפוס בנבחרת שלנו, ולכן נעניק את הכבוד לגרנט האנלי. הבלם הסקוטי הצעיר, שנכנס לנבחרת המחזור גם בעונה שעברה ואף הבקיע את שער הניצחון באולד טראפורד אשתקד, רשם משחק מעולה במרכז ההגנה לצד סקוט דאן. האנלי היה ראשון לכל כדור גובה, חילץ ברגע האחרון כדור מז'רביניו שהיה במצב הבקעה, ויחד עם השוער קין הוביל את נציגת ליגת המשנה להפתעה גדולה. "זה היה המשחק הטוב ביותר של האנלי בכל העונה, אולי בכל הקריירה", החמיא מרטין קיאון, בלם העבר של ארסנל. בעונה הבאה הוא יחזור כנראה לפרמיירליג, עם בלקבורן או בלעדיה.

ואסיליס טורוסידיס, שחקן רומא. GettyImages
האיש שיכול לפתור את הצרות של רומא באגף הימני. ואסיליס טורוסידיס/GettyImages

בלם: סלובודן ראיקוביץ' - המבורג

מייקל מנסיין פצוע, ג'פרי ברומה מורחק. לטורסטן פינק לא נותרה ברירה אלא לקרוא לעוד יוצא צ'לסי, סלובודן ראיקוביץ'. הבלם הסרבי כבר היה עם רגל וחצי מחוץ להמבורג, אחרי שבקיץ התקוטט עם יונג מין סון במהלך אימון וספג ביקורות רבות מחבריו לקבוצה. למרות זאת, פינק לא ויתר עליו, החזיר אותו מקבוצת המילואים ובשבת קיבל ממנו תמורה מלאה בניצחון 0:1 על בורוסיה מנשנגלדבאך. היה זה משחקו הראשון של ראיקוביץ' בהרכב מאז חודש מרץ אשתקד, אך הוא עבר את המבחן בהצלחה יתרה. חילוצי כדור נקיים, 81 אחוזי הצלחה בתאקלים ויציבות לכל אורך 90 הדקות, זיכו את ראיקוביץ' בתואר איש המשחק. "עשיתי טעות גדולה בקיץ ונוצרה לי תדמית רעה", סיפר על התקופה בה הוגלה מהקבוצה הבוגרת. "אני אסיר תודה על ההזדמנות המחודשת".

מגן שמאלי: אנדראה קוסטה - סמפדוריה

בפעם הקודמת ששחקן ההגנה של סמפדוריה ביקר בנבחרת המחזור, זה קרה לאחר שער הניצחון שלו במחזור הפתיחה מול מילאן בסן סירו. מאז סמפ החליפה מאמן ושינתה שיטת משחק, אבל אנדראה קוסטה ממשיך להיות אחד משחקני המפתח שמרחיקים את הקבוצה מהתחתית. ביום ראשון הוא פתח כשמאלי מבין שלושת הבלמים, ותפקד היטב מול אדינסון קבאני, לורנצו אינסינייה ומארק האמשיק. נאפולי לא סיימה משחק ליגה מבלי להבקיע מאז אוקטובר, אבל קוסטה הוביל הגנה יציבה של סמפדוריה שלא נתנה למארחים יותר מדי הזדמנויות ב-0:0 הכל כך מתסכל מבחינתם. קוסטה עצמו היה קרוב לכבוש בצד השני, אך הנגיחה שלו נהדפה והוא נותר רק עם המחמאות על יכולת הגנתית משובחת.

שחקני סמפדוריה חוגגים עם אנדראה קוסטה. Claudio Villa, GettyImages
משחק הגנה משובח. אנדראה קוסטה, מימין/GettyImages, Claudio Villa

קישור

גארי מדל - סביליה

ב-25 במרץ 2010 כבש גארי מדל את הצמד היחיד שלו בקריירה. היו אלה שעריו האחרונים כשחקן בוקה ג'וניורס, בניצחון 0:2 על ריבר פלייט בסופרקלאסיקו. באותו משחק, איך לא, הוא גם הורחק. כמעט שלוש שנים חלפו, וביום שישי הצליח מדל לשחזר את ההישג. ועוד בלי לקבל אדום. הקשר הצ'יליאני הקשוח הצעיד את סביליה המאכזבת לניצחון ביתי 1:3 על דפורטיבו לה קורוניה האחרונה, והסתפק בצהוב אחרי שהבקיע פעמיים במחצית הראשונה. "הפיטבול השתחרר", נכתב ב'מארקה' לאחר אחד ממשחקיו הטובים ביותר של מדל על אדמת ספרד. הלוחם הצ'יליאני ביסס את מעמדו העונה בסביליה, כשמילא מגוון רחב של תפקידים ובדרך כלל בהצלחה. אם הקבוצה שלו תשכיל לשמור על יציבות עד סיום העונה, היא עוד עשויה להשתחל לאחד המקומות המובילים לאירופה. דרך הליגה או דרך הגביע.

סבסטיאן רודה - סושו

בזמן שאנשי פריס סן ז'רמן חגגו את הניצחון בוולנסיה והחלו כבר בהכנות לקלאסיקו הכפול מול מארסיי בליגה ובגביע, באה סושו הצנועה והנחיתה את המיליארדרים מהבירה אל הקרקע. פ.ס.ז' מחכה לדייויד בקהאם? לסושו יש את סבסטיאן רודה. הקשר הוותיק, שכבש בעבר לרשת פ.ס.ז' גם במדי ולנסיין ולאנס, חגג על גרגורי ואן דר ויל וסיים את המשחק עם הספק נהדר של שער ובישול. הגיחות של רודה מצד שמאל הביכו פעם אחר פעם את ההגנה של מוליכת הטבלה, שספגה לראשונה העונה שלושה שערים במשחק אחד. רודה בן ה-31 ניצח על המקהלה יחד עם ריאד בודבוז שגם מנע ממנו בטעות שער בפתיחה, ורשם את שמו על הניצחון הגדול ביותר של קבוצתו העונה. שלוש נקודות שעליהן אף אחד לא חשב, עוד עשויות להתגלות בסיום העונה כנקודות שמנעו מסושו לרדת.

קלמון גרנייה - ליון

המרוויחה הגדולה מהמעידה של פריס סן ז'רמן היא כמובן ליון, שעשתה את שלה בצורה משכנעת עם 0:4 בצהרי יום ראשון בבורדו. בהיעדרו של יוהאן גורקוף הפצוע, קלמון גרנייה הצעיר השתלט על עמדת הפליימייקר והפעם סיפק את ההופעה המוצלחת ביותר שלו בקבוצה הבוגרת של ליון. הקשר בן ה-22 זיהה בפתיחה את הרכות במרכז המגרש של בורדו, מצא את השטחים הפנויים והוביל את המתפרצות. עם מאזן של שער בודד בקריירה, גרנייה ניצל את ההזדמנות מול בורדו, כבש בדקה ה-15 והשלים צמד (ראשון כמובן) מהנקודה הלבנה כדי לשלש את מספריו. בתווך הוא גם הכין לגיידה פופאנה את השער היפה במשחק, ולאחר התצוגה המרשימה כבר נשמעו בצרפת קולות הקוראים לזמנו לנבחרת.

שחקני ליון חוגגים, במרכז קלמון גרנייה. רויטרס
בצרפת כבר קוראים לזמנו לנבחרת. קלמון גרנייה, במרכז/רויטרס

התקפה

מרקו רויס - דורטמונד

שבוע אחרי התבוסה הביתית הצורבת מול המבורג ושלושה ימים לאחר שחילצה תיקו בדונייצק, דורטמונד הראתה יכולת התאוששות עם 0:3 ביתי על פרנקפורט. בהיעדרו של רוברט לבנדובסקי המורחק, חששו בדורטמונד שלא יהיה מי שיבקיע מול המדורגת רביעית. אחרי תשע דקות, מרקו רויס הבהיר שאין כל סיבה לדאגה. שחקן נבחרת גרמניה כבש צמד תוך 90 שניות בדקות השמינית והתשיעית, והמשיך לסכן את שערה של פרנקפורט גם לאחר הרחקתו של יוליאן שיבר, עד שהרשית פעם נוספת בדקה ה-65 והפך לגרמני הראשון העונה שכובש שלושער באחת מחמש הליגות הבכירות באירופה. בכך שיפר רויס את מאזנו העונה בליגה ל-11 שערים, וחגג שלושער ראשון כשחקן דורטמונד, אחרי שבעונה שעברה עשה זאת במדי מנשנגלדבאך. 'רולס רויס' לא שכח בסיום להודות למריו גצה, שתרם להצטיינותו עם שני בישולים שהזכירו עד כמה קטלני יכול להיות שיתוף הפעולה ביניהם. עקב בדאגה: מירצ'ה לוצ'סקו.

סטבן יובטיץ' - פיורנטינה

אחרי שכבש רק שער אחד בשנה החדשה, סטבן יובטיץ' הוצב כחלוץ מרכזי על חשבון לוקה טוני ובהתאם לכינויו עשה מאנדראה ראנוקיה 'יו-יו' והתעלל בהגנת אינטר. פיורנטינה לא ניצחה את הנראזורי מאז פברואר 2006, ואחרי שבע שנים הסירה את הנאחס עם הצגה גדולה וניצחון 1:4. אלברטו אקווילאני להטט והפליא עם בישול נדיר בעקב, אדם ליאיץ' כבש צמד מרשים, אבל מעל כולם היה יובטיץ', שבישל את הראשון ולאחר מכן סובב באומנות לחיבורים את העשירי שלו העונה והשלים צמד הודות לעקב של אקווילאני. רק צמד, במשחק אדיר בו יכול היה המונטנגרי לכבוש מנה כפולה. הוויולה רק שתי נקודות מהמקום השלישי המוליך לליגת האלופות. המקום הראוי לשחקן גדול כמו יובטיץ'.

לואיס סוארס - ליברפול

אפשר להגיד הרבה דברים על לואיס סוארס. הוא מלוכלך, הוא מתחזה והוא רמאי, אבל לפני הכל הוא כדורגלן על. שישה ימים אחרי ההפסד הביתי המביך מול ווסט ברומיץ' והכישלון מול זניט ביום חמישי, ליברפול השיגה סוף כל סוף ניצחון על קבוצה מהחלק העליון של הטבלה, כשהביסה 0:5 את סוונסי באנפילד ודילגה מעליה בדירוג. סוארס עשה שמות בהגנת סוונסי שבדרך כלל מרשימה מול יריבות גדולות, סחט פנדל, בישל לפיליפה קוטיניו את שער הבכורה שלו במדים האדומים, השתתף בשער הקבוצתי הנפלא שכבש חוסה אנריקה ובדקה ה-56 גם סיים מבצע סולו עם כדור ברשת. היה זה שערו ה-18 של סוארס העונה בליגה, בהופעה פנומנלית בה השער היה למעשה החלק השולי. ב'סקיי ספורטס' העניקו לו את הציון 10. מי אנחנו שנתווכח?

סטבן יובטיץ' שחקן פיורנטינה עם אדם ליאיץ'. GettyImages
ראוי לשחק בליגת האלופות. סטבן יובטיץ'/GettyImages

שווים אזכור

דייגו אלבס (ולנסיה) - המאבק מול גואיטה נמשך

רוד פאני (מארסיי) - הסתדר עם מליקסון

מישל באסטוס (שאלקה) - המעבר לגרמניה הועיל

שטפן קיסלינג (לברקוזן) - הופעה טיפוסית

מרקו סאו (קליארי) - עונת הפריצה

סרחיו אגוארו (מנצ'סטר סיטי) - חוזר לעניינים

ליאונל מסי (ברצלונה) - צריך ספר שיאים משלו

שחקן מנצ'סטר סיטי סרחיו אגוארו חוגג שער. רויטרס
טיול קל בגביע. סרחיו אגוארו/רויטרס

כוכב אורח

פיליפ הוזינר - אוסטריה וינה

הסקורר המדופלם של הליגה האוסטרית קופץ לביקור נוסף בפינת הכוכב האורח, אחרי שניצח לבדו את הדרבי של וינה והעניק לאוסטריה וינה יתרון 10 נקודות בפסגה. ראפיד קיוותה להפתיע ולעשות את מה שלא הצליחה בשמונת מפגשי הליגה הקודמים מול יריבתה העירונית. היא כבר הוליכה 0:1 בדרבי שהיווה עבור שתי הקבוצות את משחק החזרה מפגרת החורף הארוכה, אבל בדקה ה-27 הוזינר עצר על החזה וירה בשמאל לחיבורים את השוויון. בדקה ה-57 הוא כבר נגח את שער הניצחון. למלך שערי הליגה האוסטרית יש 23 כיבושים ב-20 משחקים, כאשר את חמשת השערים הראשונים הוא הבקיע עוד במדי אדמירה ואקר. אוסטריה וינה הרוויחה חלוץ נהדר, רק בן 24, שנמצא בין 10 הכובשים המובילים באירופה ויעניין קבוצות רבות במהלך הקיץ.

פיליפ הוזינר שחקן אוסטריה וינה. AP
מוביל את אוסטריה וינה לאליפות. פיליפ הוזינר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully