וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל' אפריקה: ניגריה בחצי הגמר, אניימה יחמיץ את הדרבי

הנשרים ושוער מכבי ת"א גברו על חוף השנהב 1:2, ויפגשו בשלב הבא את מאלי. בורקינה פאסו ניצחה 0:1 בהארכה את טוגו

וינסנט אניימה יחמיץ את הדרבי התל אביבי. כנראה שאת אזרחי ניגריה זה הדבר הכי פחות מעניין הערב (ראשון), אבל זו אחת מהתוצאות של הניצחון של הנשרים 1:2 על חוף השנהב ברבע גמר אליפות אפריקה 2013. ניגריה תשחק נגד מאלי בחצי הגמר ביום רביעי וגם אם תפסיד, היא עדיין תתמודד על המקום השלישי במשחק ביום שבת. המשמעות היא שאלא אם יקרה משהו מאוד בלתי צפוי, השוער לא ישחק בבלומפילד ביום שני הבא. בחצי הגמר השני תפגוש בורקינה פאסו, שניצחה בהארכה 0:1 את טוגו, את גאנה החזקה.

שוער נבחרת ניגריה, וינסנט אניימה. Armando Franca, AP
הישג יפה. אניימה/AP, Armando Franca

ניגריה - חוף השנהב 1:2

ניגריה הפסידה לחוף השנהב בחצי הגמר באליפות אפריקה ב-2006, שנתיים לאחר מכן נכנעה לה בשלב הבתים והיום סופסוף הגישה את הנקמה.

עמנואל אמניקה כבש את הראשון בדקה ה-43, אבל שק טיוטה השווה בדקה ה-50. שתי הנבחרות הציגו בדקות הבאות כדורגל זהיר, אניימה אף בלם ניסיון נוסף של טיוטה, אבל כשכל הסימנים הצביעו על הדרך להארכה, סאנדיי מבה מקבוצת וורי יונייטד במולדתו בעט לרשת הגבוהה של בובקאר בארי בדקה ה-78 ועם השער הכי חשוב שלו בקריירה, שלח את הנבחרת שלו לשלב הבא.

אצל המפסידה, ששוב הגיעה לאליפות כפייבוריטית ושוב אכזבה, הסיפור הגדול הוא דידייה דרוגבה. החלוץ הגדול שזכה באליפויות, גביעים ובליגת האלופות ברמה הקבוצתית, סיים עוד אליפות אפריקה עם אכזבה מהדהדת וייתכן מאוד שהוא יסיים את הקריירה בלי התואר היבשתי.

שחקן נבחרת חוף השנהב, דידייה דרוגבה. רויטרס
עוד אכזבה במדים הלאומיים, אולי באליפות אפריקה האחרונה שלו. דרוגבה/רויטרס

בורקינה פאסו - טוגו 0:1 (בהארכה)

הפעם האחרונה ששתי הנבחרות הללו נפגשו הייתה לפני קצת פחות מחצי שנה. אם אז בורקינה פאסו ניצחה במשחק ידידות 0:3, הפעם היא רשמה ניצחון הרבה יותר חשוב וכמובן דרמטי. המנצחת, שב-1998 רשמה את הישג השיא שלה באליפות אפריקה כשסיימה במקום הרביעי, הכניעה את טוגו בדקה ה-105 אחרי שכדור קרן של צ'ארלס קאבורה מצא את הראש של ג'ונתן פיטרויפה, שהתרומם היטב ושיגר נגיחה מצוינת פנימה. טוגו, שרשמה הופעה ראשונה בהיסטוריה ברבע הגמר, מסכמת טורניר מצוין מבחינתה.

עמנואל אדבאיור שחקן נבחרת טוגו (למעלה) מול בקארי קונה שחקן בורקינה פאסו. רויטרס
ישחזרו את 1998? קונה במאבק עם אדבאיור/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully