וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "חסר לנו נסיון, נצטרך הקרבה בלתי רגילה"

9.1.2013 / 19:07

מאמן מכבי ת"א יודע שגם המשחק מול פנרבחצ'ה/אולקר יהיה קשה (ה', 21:00, חי בוואלה! ובאפליקציות): "כל מהלך קריטי"

מכבי תל אביב תעלה מחר (חמישי, 21:00, שידור ישיר בוואלה! ובאפליקציות האייפון והאייפד של וואלה!) לאחד המשחקים החשובים ביותר שלה, כשתארח בהיכל נוקיה את פנברחצ'ה/אולקר במסגרת הסיבוב השלישי של שלב הטופ 16 ביורוליג. אחרי ההפסדים הכואבים בצמד המשחקים הראשונים, מגיעה האלופה הישראלית עם מאזן שלילי של 2:0, בידיעה שהפסד נוסף עלול להקשות מאוד על צליחת השלב והעפלה להצלבה. כמובן שגם עבור הטורקים מדובר במשחק קריטי, שכן גם הם עדיין לא ניצחו בטופ 16, ומפלס הלחץ בקבוצת הפאר של סימונה פיאנג'יאני רק עולה משבוע לשבוע.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
יודע שמצפה לו משחק מאוד קשה ומאוד חשוב. דיוויד בלאט/קובי אליהו

"המשחק מאוד קריטי לשתי הקבוצות", אמר מאמן הצהובים דיוויד בלאט במסיבת העיתונאים לקראת המשחק. "אנחנו אחרי הפסד די אכזרי בשבוע שעבר, חייבים לבוא ולתת משחק עקבי, עם משחק הקרבה בלתי רגיל. יחד עם זאת, צריך לשמור כמה שיותר על הדברים הקטנים שאנחנו חייבים לעשות בכדי לנצח משחקים. לא היה חסר לנו הרבה בכדי לנצח בכל המשחקים שהפסדנו השנה - לא שהיו הרבה. את המשחקים שהפסדנו הפסדנו על דברים מאוד קטנים, ובמשחק מהסוג של מחר כל מהלך יהיה מאוד קריטי. פנרבחצ'ה בנתה קבוצה מהחזקות ביותר באירופה על הנייר, העובדה שהם נתנו גם משחקים גדולים וגם פחות טובים מעיד על כך שקבוצה גדולה לא בונים ביום. הם באותו מצב בו אנחנו נמצאים".

"אנחנו בודקים את עצמנו כל הזמן ורואים איפה לשפר דברים", הוסיף בלאט. "הייתי רוצה לראות אותנו עוד יותר אקטיביים הגנתית כדי לייצר עוד יותר סלים קלים, כי כרגע הכדור לא נכנס מבחוץ אז זה אומר שצריך לייצר את הנקודות בצורה אחרת. לפני המשחקים מול סיינה וקאחה לבוראל, אולי העובדה שהגענו למשחקי היורוליג והיה סוג של שוק מבחינת היכולות הפיזיות והאווירה, אז השבוע, לא בהכרח בתכנון שלנו, היטיב לנו. שיחקנו משחק קשה נגד ירושלים והיינו צריכים ממש להילחם. עשינו אימונים טובים ביומיים האחרונים, דיברנו על הרבה דברים שקשורים ספציפית למשחק, אבל שגם קשורים לעצמנו, ואני מקווה שנביא את זה למגרש מחר".

"היו רק שני משחקים, אז תירגעו", אמר בלאט לעיתונאים. "הפסדנו משחק קשה בסיינה והפסדנו משחק ביום חמישי שהיינו צריכים לנצח. אנחנו לא במצב בו אנחנו לא מתמודדים. חוסר הנסיון הוא הדבר שיכול להוביל אותך מעבר לקו הירוק, וכן, זה חסר קצת בטופ 16. לפנר יש שחקנים עם נסיון רב, שזה אחד הדברים שהכי חסרים לנו". לסיום החמיא המאמן לרכש החדש שלו: "דרקו פלאניניץ' התמודד יפה מאוד בשבוע שעבר ואפילו מעבר לזה בהתחשב בעובדה שמעולם לא שיחק משחק יורוליג".

שחקן מכבי תל אביב דרקו פלאניניץ'. קובי אליהו
מקבל תשבוחות מהמאמן. פלאניניץ'/קובי אליהו

כאמור, גם בצד השני מצב הרוח ידע ימים טובים יותר. לאחר שאכזבה בשלב הבתים ונאלצה לעבוד קשה מאוד כדי להעפיל לטופ 16, נחלה קבוצת הפאר הטורקית שביצעה מסע רכש גדול בקיץ שני הפסדים - הראשון ב-22 נקודות בברצלונה, השני ב-6 הפרש לסיינה. להתמודדות מחר מגיעה פנר עם חמישה הפסדי חוץ רצופים ביורוליג ומומנטום חלש גם בליגה המקומית, וכדי לחגוג ניצחון ראשון בטופ 16 היא תהיה חייבת לקבל יכולת טובה מכוכביה הגדולים - דייויד אנדרסן, מייק באטיסט וכמובן בו מקאלב.

"אנחנו משחקים מול אחת הקבוצות הטובות ביורוליג שנמצאת באותו מצב כמונו", אמר סימונה פיאנג'יאני. "ההבדל הוא שהם הגיעו לטופ 16 מהמקום הראשון בבית שלהם ואולם הביתי שלהם הם תמיד טובים. אני לא זוכר כמה שנים עברו מאז שמכבי הפסידה שני משחקים רצופים. אנחנו חייבים להרים את הראש אחרי ההפסדים שלנו, והמטרה שלנו תהיה להישאר במשחק עד הסיום".

סימונה פיאנג'יאני מאמן סיינה. רויטרס
"לא זוכר את הפעם האחרונה שמכבי תל אביב הפסידה שני משחקים רצופים". סימונה פיאנג'יאני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully