וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: הנער הנצחי של הכדורגל הספרדי

אחרי שנים כפוטנציאל לא ממומש, חואקין פורח במלאגה ומוביל את נבחרת המחזור האחרונה של 2012. לצידו: הלהיט של רומא, השיאן של צ'לסי ומי שנחשב לבדיחה של ליברפול

ספורט 2

צפו בהצגה הקבוצתית הנדירה של צ'לסי ב-0:8 על אסטון וילה

אווירת החג ברחבי אירופה לא גרמה לשחקני הליגות הבכירות להוריד את הרגל מהגז. להפך. צ'לסי חזרה טעונה מאליפות העולם לקבוצות והתפוצצה על אסטון וילה, מלאגה ניצלה את המשבר של ריאל מדריד לטובת ניצחון היסטורי, רומא לימדה את מילאן שיעור בכדורגל התקפי ובצרפת ממשיכות שלוש המוליכות להיות בלתי ניתנות להפרדה. אז שבוע לפני השנה החדשה, אנו מגישים לכם את נבחרת המחזור האחרונה לשנת 2012. עם הלהיט הארגנטינאי של הליגה האיטלקית, הנער הנצחי של ספרד, שיאן השערים של צ'לסי והכוכב המבוקש של פיורנטינה. בשבוע הבא, כמיטב המסורת, נבצע סיכום ביניים לעונה עם נבחרת הפלופים (שחקני הרכש המאכזבים) ונבחרת התגליות.

חואקין שחקן מלאגה מול כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
כוכב המחזור. לא כריסטיאנו רונאלדו, אלא חואקין/רויטרס

שוער

ז'ליקו ברקיץ' - אודינזה

לראשונה מאז מותו הטרגי של פיירמריו מורוזיני באפריל האחרון, נערך משחק בין שתי הקבוצות בהן שיחק - אטאלנטה ואודינזה. השחקנים עלו עם כרזה לזכרו של חברם לשעבר וכל הקהל קרא בשמו. מן הראוי היה שגם המשחק יסתיים לשביעות רצון שני הצדדים וישמור על האווירה החברית. ז'ליקו ברקיץ' דאג שאכן כך יהיה. השוער הסרבי הנהדר, שהתאים עצמו היטב לכפפות שהותיר אחריו סמיר חנדאנוביץ' עם המעבר לאינטר, נכנע לפנדל של חרמן דניס במחצית הראשונה, אבל עמד בכל מה שנורה לעברו לאחר ההפסקה כדי לשמור על ה-1:1. ברקיץ' מנע מדניס להשלים צמד, עצר שני שערים בטוחים של ג'אקומו בונבאנטורה ודאג שאודינזה (מלכת התיקו של הליגה עם תשעה משחקים ללא הכרעה) תצא לפגרה כשהיא מקדימה את אטאלנטה בטבלה. אלמלא היכולת הגבוהה של ברקיץ' עד כה, אודינזה הייתה צריכה לחשוש מקרבות נגד הירידה.

שוער נבחרת סרביה ז'ליקו ברקיץ'. Phil Cole, GettyImages
אלמלא הוא, אודינזה הייתה עמוק בתחתית. ז'ליקו ברקיץ/GettyImages, Phil Cole

הגנה

מגן ימני: כריסטוף ז'אלה - פריס סן ז'רמן

כמו בעונה שעברה, גם הפעם זכתה פריס סן ז'רמן באליפות הסתיו בצרפת. אשתקד, התואר המוראלי הזה לא סייע לאנטואן קומבוארה, שנזרק בבושת פנים בינואר ופינה את מקומו לקרלו אנצ'לוטי, שבסופו של דבר איבד את האליפות. עם זלאטן איברהימוביץ' שלא מפסיק לכבוש והקפטן החדש טיאגו סילבה שהשתלט על ההגנה, בבירת צרפת מאמינים שהסיפור לא יחזור על עצמו, למרות הליגה הצמודה. ביום שישי הביסה פ.ס.ז' 0:3 את ברסט, כשמי שהצליח להתעלות מעל שני שחקני הרכש ממילאן היה כריסטוף ז'אלה, שאיבד את סרט הקפטן כשנפצע ובחר להשאיר אותו אצל סילבה. המגן הבינלאומי רואה את המתחרה אנתוני רבייר מציג יכולת שיא בליון, ולא מתכוון לוותר לו במאבק על מקום בנבחרת. ז'אלה סיכן את שערה של ברסט ללא הרף, סיפק כדורי רוחב נהדרים מצד ימין וכך גם בישל את השער ה-18 של זלאטן העונה וגרם לשער העצמי של ברנאר מנדי. מי צריך את גרגורי ואן דר ויל?

בלם: ריאן שואוקרוס - סטוק סיטי

איזה שבוע עבר על הקפטן של סטוק סיטי. זה התחיל עם הנגיחה שספג ממרואן פלאיני במשחק מול אברטון (זכה למחמאות על האיפוק שגילה, אך מצד שני הואשם על ידי אחרים בהתחזות) ונמשך עם הארכת החוזה בסטוק לצד השמועות כי דווקא ולנסיה תהיה זו שתחטוף אותו בינואר מתחת לאפן של האנגליות הבכירות. עם כל המטען הזה, ריאן שואוקרוס היה במיטבו מול טוטנהאם, כשפיקד על הגנת קבוצתו ומנע מהתרנגולים לסכן את השער. שואוקרוס חסם בגופו בעיטות וניצח בקרבות האוויריים מול חלוצי טוטנהאם, שמצידה שוב שמטה נקודות ביתיות. השוער אסמיר בגוביץ' נזקק למאמץ אחד משמעותי בתוספת הזמן. זה הכל. שואוקרוס דאג לכל השאר.

שחקני פריס סן ז'רמן חוגגים. רויטרס
לא צריך את סרט הקפטן. כריסטוף ז'אלה, במרכז/רויטרס

בלם: ברניסלב איבנוביץ' - צ'לסי

רק לפני מספר ימים טען ברניסלב איבנוביץ' כי "צ'לסי חייבת לנצח מכוער כדי לחזור למירוץ האליפות". אז המשחק הראשון מאז ההפסד הכואב לקורינתיאנס בגמר אליפות העולם לקבוצות, ראוי לכל סופרלטיב המנוגד להצהרה של איבנוביץ'. דווקא עם רפא בניטס הטקטיקן הזהיר על הקווים, צ'לסי סיפקה ללא ספק את התצוגה הקבוצתית המרשימה ביותר העונה בפרמיירליג, כשחבטה ללא רחם באסטון וילה ומחצה אותה 0:8. האורחים ספגו לראשונה בתולדותיהם שמונה שערים, כשמעל הכל בלטה העובדה כי שבעה שחקנים שונים השתתפו בחגיגה. אחד מהם היה איבנוביץ', שבתפקידו הפעם כבלם העלים לחלוטין את כריסטיאן בנטקה הלוהט וכהרגלו גם סייע להתקפה עם שער רביעי העונה בליגה. השחקן הכי יציב של צ'לסי מקפיד להתייצב לעבודה. גם בזמן של קונצרט.

מגן שמאלי: נאצ'ו מרטינס - ראיו וייקאנו

אחרי ששיחק בקבוצות המילואים של אוסאסונה וחטאפה, נאצ'ו מרטינס הגיע לעוד מועדון צנוע וגם בו מצא עצמו שוב בקבוצת המילואים. בעקבות פציעות ושינויים בהגנה, פאקו חמס החליט לחפש פתרון יצירתי בקבוצה השנייה, הקפיץ את נאצ'ו לפני כחודש ישר להרכב הפותח של ראיו וייקאנו בניצחון על מאיורקה והרוויח מגן שמאלי מוכשר. ממש לפני היציאה לפגרה, נאצ'ו בן ה-23 התכבד גם בשער בכורה מרהיב, כשירה לקורה ופנימה את הראשון ב-0:3 המשכנע של ראיו על לבנטה ומנע מהיריבה להאריך את רצף הדקות ללא ספיגה שלה מעבר ל-300 דקות. האוהדים באצטדיון וייקאס שוב נהנו מקבוצתם, שסיימה סיבוב עם 25 נקודות ונמצאת בחצי העליון של הטבלה. בעונה שעברה הנסיגה החלה לאחר הפגרה והסתיימה עם הינצלות ממש ברגע האחרון. נאצ'ו וחבריו מקווים לפינאלה רגוע יותר העונה.

שחקן צ'לסי ברניסלאב איבנוביץ' חוגג. רויטרס
רצה לנצח מכוער, אבל עשה זאת הכי יפה שאפשר. ברניסלב איבנוביץ'/רויטרס

קישור

חואקין - מלאגה

בזמן שכולם עסקו בהדחה הבוטה של איקר קסיאס מהרכב ריאל מדריד, חואקין הגיש בשם מנואל פלגריני את הנקמה הגדולה בבלאנקוס ובז'וזה מוריניו. הצ'יליאני גבר לראשונה בקריירה על מי שהחליפו בריאל ולא פסק מלצחוק עליו, כשמלאגה הציגה יכולת נפלאה וניצחה את האלופה בבית לראשונה זה 30 שנה. המצלמות כוונו כל העת לעבר קסיאס המדוכא על הספסל, ובינתיים כולם פספסו את הכוכב האמיתי של הערב. חואקין הוא בן דורו של קסיאס, ובגיל נוער נחשב לשם הרבה יותר גדול ממנו, אלא שהוא מעולם לא הצליח להתרומם לכדי סופרסטאר אמיתי בנבחרת ספרד. אחרי שנים בבטיס ובוולנסיה, דווקא במלאגה התגלה חואקין כמנהיג וכעת נמצא בכושר הטוב בחייו. הקשר בן ה-31 עשה העונה קסמים באגפים, מאחורי החלוץ ואפילו כחלוץ חוד בפתיחת העונה, ובשבת התעלל באלברו ארבלואה. חואקין בישל פעמיים (כמו בניצחון על סביליה בשבוע שעבר), היה מעורב בתווך בשער נוסף וחגג בסטייל את הארכת חוזהו במועדון. חואקין הוא הנער הנצחי של הכדורגל הספרדי. בעבר זה היה כינוי גנאי מבחינתו, כיום מדובר באות כבוד.

פרנק למפארד - צ'לסי

חוזרים להצגה הגדולה של אלופת אירופה היוצאת ולרגע המרגש של המשחק. הדקה ה-59: פרנק למפארד, שפתח במשחק ליגה לראשונה מאז ה-20 באוקטובר, ענד את סרט הקפטן והתנהל במרכז המגרש כמו בימים הטובים, שלח את הכדור שקיפץ לפניו מ-25 מטרים בצורה חדה לרשת של בראד גוזאן האומלל. שלטי 'סופר פרנקי' קיבלו את הקלוז אפ לו המתינו, והקשר האנגלי המעולה הפך למלך שערי הבלוז בליגה הראשונה (130 כיבושים) ועוד בפעם ה-500 בה הוא פותח בהרכב בליגה. הוא בחר לעצמו יופי של משחק כדי להגיע לציון הדרך ההיסטורי הזה. "אני גאה מאוד בשיא השערים", אמר למפארד הנרגש בסיום. "האוהדים תמכו בי מהרגע הראשון פה, אני משחק בשבילם. אני אוהב לשחק כאן". אולי הכניסה לספרי ההיסטוריה תשכנע את למפארד להישאר בכל זאת. הרי לכולם ברור שיש לו עוד הרבה מה לתת. לצ'לסי, לא למונאקו.

סטיוארט דאונינג - ליברפול

במאי 2011 כבש סטיוארט דאונינג את שער הניצחון של אסטון וילה על ליברפול. המהלך הזה חתם עונה מוצלחת וזיכה אותו בשדרוג - מעבר לליברפול ששילמה עבורו כ-20 מיליון יורו. האדומים נאלצו לחכות עד לשבת האחרונה כדי לקבל מהקיצוני השמאלי תרומה סטטיסטית במשחק ליגה. כן, אתם קוראים נכון. בעונה וחצי במדי ליברפול, דאונינג לא כבש או בישל בליגה. הוא אמנם מצא את הרשת בגביע הליגה ובליגה האירופית, אך הכיבושים הללו רק שמו אותו ללעג. בדיחות נוסח "סטיוארט דאונינג - הוא כובש כשהוא רוצה" או "דאונינג כבש, ולחדשות נוספות: אלביס חי", הציפו את הרשתות החברתיות. בשבת, הבדיחה כבר הייתה על חשבונה של פולהאם. דאונינג קיבל הזדמנות די נדירה בהרכב מברנדן רודג'רס, דווקא בצד ימין של הקישור, והימם את כולם עם משחק נהדר שכלל גם בישול לסטיבן ג'רארד ושער בכורה נאה בניצחון 0:4. החששות לקראת פתיחת חלון ההעברות אכן השפיעו. "הוא היה מבריק היום", החמיא רודג'רס. "הוא לא שיחק יותר מדי וקבענו שנשקול את המצב בינואר. אבל אם הוא ימשיך כך, הוא לא יעבור לשום מקום".

שחקן ליברפול סטוארט דאונינג. Clive Brunskill, GettyImages
הסוף לבדיחות? סטיוארט דאונינג/GettyImages, Clive Brunskill

התקפה

אריק לאמלה - רומא

הקבוצה הכי מלהיבה באיטליה המשיכה לעשות שמח גם במשחק האחרון של שנת 2012. רומא סיפקה כדורגל מענג בדרך לניצחון ראשון על מילאן באולימפיקו מאז 2008, והכניסה את הרוסונרי שוב למרה שחורה עם 2:4 שעשה עימם חסד. כל השערים של הג'אלורוסי הגיעו משחקנים ארגנטינאים, כשעל שניים מהם היה חתום אריק לאמלה הנפלא. הכישרון מריבר פלייט ניצב לאחר חצי עונה עם מאזן מרשים של 10 שערים, ונראה כי השיטה האולטרה-התקפית של זדנק זמאן מפיקה ממנו את המירב, בעזרתו האדיבה של פרנצ'סקו טוטי שפרש עליו את כנפיו. לאמלה מבצע תנועה בלתי פוסקת לעומק, משתתף בהנעת הכדור ומתגלה גם כפינישר מעולה. מול מילאן הוא הבקיע בשמאל לאחר בישול חכם של דניאלה דה רוסי (גם הוא בערב מצוין) וקינח בנגיחה פנימה, כשלפני כן הוא יכול היה לכבוש לפחות עוד פעמיים. בכל מקרה, את מה שזמאן עשה עם טוטי לפני 13 שנה, הוא עושה כעת עם לאמלה.

נולן רו - ליל

בשבועות האחרונים עושה רושם שליל נמצאת לקראת סופו של עידן. מיקאל לאנדרו עזב בגלל חילוקי דעות עם ההנהלה, מתיו דבושי רק מחכה לינואר כדי לפגוש את החבר אדן הזאר בפרמיירליג וגם המאמן רודי גרסיה מתנדנד. חוסר הוודאות שהשתלט על המועדון לאחרונה, נעלם למשך 90 דקות נהדרות מול מונפלייה. ליל הביסה את האלופה היוצאת 1:4, וקיבלה משחק גדול מדימיטרי פאייה ובעיקר מנולן רו בהתקפה. שני השחקנים הקדמיים שיתפו פעולה היטב, כשרו כבש פעמיים, בישל לפאייה ובעיטה שלו הובילה לשער הרביעי של ריאן מנדס. "זה היה המשחק הטוב ביותר שלנו העונה, גם שלי באופן אישי", אמר החלוץ שנרכש מברסט לפני כשנה. "נצטרך לדאוג שההתקפה תעבוד כך גם ב-2013". רו החמיץ מספיק בשנה הזאת. אולי השנה הבאה תהיה שלו.

סטבן יובטיץ' - פיורנטינה

בשבוע שעבר לוקה טוני עשה צעד לעבר קדמת הבמה. הפעם תורו של שותפו לחוד, סטבן יובטיץ'. המונטנגרי הנהדר, שאלמלא הפציעה החוזרת שגרמה לו להחמיץ חמישה משחקים כבר היה ניצב בראש טבלת המבקיעים, חזר להרשית אחרי יותר מחודש. זה קרה ברנצו ברברה של פאלרמו, שם הוא כבש צמד ב-0:3 של הוויולה על פאלרמו המאכזבת ושיפר את מאזנו לשמונה שערים ב-13 משחקים. חוליית הקישור המפנקת של פיורנטינה הזינה את יובטיץ' בכדורים, והוא סיכן את השער פעם אחר פעם. בסופו של דבר הוא זכה לתגמול על ההשקעה עם גול לאחר ההפסקה ועוד אחד מהנקודה הלבנה. היכולת הפנטסטית של החלוץ בן ה-23 העירה את יובנטוס ומנצ'סטר סיטי, אך בפירנצה יעשו הכל כדי לשמור על הכוכב שלהם. "הבטחתי בקיץ שאבנה קבוצה חזקה כדי לשמור עליו, וזה מה שקרה", אמר הנשיא אנדראה דלה ואלה. "אמשיך לעשות הכל כדי שהוא יישאר". כרטיס לליגת האלופות יכול להיות קלף מנצח.

פאבלו אוסבלדו (משמאל), אריק לאמלה שחקני רומא חוגגים. רויטרס
הוביל את החגיגה הארגנטינאית על חשבונה של מילאן. אריק לאמלה, מימין/רויטרס

שווים אזכור

אדם פדריצ'י (רדינג) - מרחק שניות מסנסציה

אנדראס גרנקוויסט (גנואה) - מעבר לאנגליה בקרוב?

צ'אבי (ברצלונה) - שימח את טיטו

סטיבן פינאר (אברטון) - גם מזל וגם שכל

רומן אלסנדריני (ראן) - תגלית העונה בצרפת

אלסנדרו מאטרי (יובנטוס) - אוהב לפגוש את האקסית

אנתוני מודסט (באסטיה) - ההשאלה עשתה לו טוב

צ'אבי שחקן ברצלונה. Victor Fraile, GettyImages
לכבוד החוזה החדש. צ'אבי/GettyImages, Victor Fraile

כוכב אורח

לומאנה לואה לואה - קראבוקספור

זוכרים אותו? החלוץ הקונגולזי, שלבש בעבר את מדי ניוקאסל, פורטסמות' ואולימפיאקוס, כבר בן 32 והתגלגל עד לקבוצה העלומה מהים השחור. זה לא מפריע לו לרגש בליגה הטורקית. אחרי שכיכב בניצחון החוץ 1:3 על גלאטסראיי למרות שלא כבש, לואה לואה המשיך להיות קוטל הענקיות והוביל את קראבוקספור לתוצאה זהה גם במגרשה של פנרבחצ'ה. הוא התחיל עם בישול לאילהאן, השתיק את האצטדיון באיסטנבול עם השער השני וחתם במהלך אדיר בו ניער את חסן עלי קלדירים כדי להשלים צמד מזווית קשה. "לואה לואה - הסיוט של הקבוצות הגדולות", נכתב ב'מילייט' לאחר המשחק. בזמן שפנרבחצ'ה בזבזה מיליונים על חלוצים אפריקאים בשנים האחרונות (הנרי ביינבנו, מוסא סו, איסיאר דיה), קראבוקספור יכולה להתגאות ברכש שהביאה בהעברה חופשית. השבוע הוא הוכיח שהוא הרבה יותר משתלם.

לומאנה לואה לואה במדי בלקפול. GettyImages
קוטל הענקיות בליגה הטורקית. לומאנה לואה לואה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully