וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשפלה הכי גדולה של גרשון ובלאט

29.11.2012 / 16:00

אוסישקין רעד, ליובין להט ודרור חג'ג' עדיין חי את הטירוף. דרבי אחד ביום מציג את המשחק שבמקום הרביעי: ה-71:96 העצום של הפועל תל אביב על מכבי ב-2003/4

תאריך: 8.3.2004

המשחק: מחזור 20 של העונה, הפועל תל אביב 96 מכבי תל אביב 71

פיני גרשון מאמן מכבי תל אביב כדורסל. ברני ארדוב
הפסד כזה הוא לא ראה מגיע. פיני גרשון/ברני ארדוב

סיפור הדרבי

בלב המאבקים של מכבי תל אביב על קיום פיינל פור היורוליג בתל אביב, יצאה הקבוצה של פיני גרשון ודיוויד בלאט לאוסישקין, למפגש עם הקבוצה החמה של ארז אדלשטיין, שקצרה לפני הדרבי חמישה ניצחונות רצופים. על הקבוצה הצהובה, שכללה את שאראס, אנתוני פארקר, ניקולה וויצ'יץ', מייסיאו באסטון, טל בורשטיין, דיוויד בלו, דיון תומאס ודרק שארפ, אין מה להוסיף, אבל מנגד עמדה קבוצה גאה מאוד, עם סגל נהדר שכלל את ליאור ליובין, יניב גרין, דרור חג'ג' ומתן נאור בצד הישראלי, ואת מייקל רייט, וויליאם אייברי, יסמין הוקיץ' ו-ו-וירג'ינוס פרסקביצ'יוס הזרים.

"היינו קבוצה טובה ומאוד איכותית", נזכר דרור חג'ג', שהיה השחקן השישי של הפועל תל אביב, "היה חיבור טוב בין ישראלים, זרים ובוסמנים. אני לא יודע לגבי ההרגשה אם יכולנו לתת פייט למכבי, אבל בתור קבוצה הרגשנו מאוד טוב ביחד, במיוחד בתקופה של הדרבי הזה. לסוף העונה לא הגענו כל כך טוב, אבל לקראת הדרבי המפורסם היינו בשיא היכולת מבחינתנו, לא רק נגד מכבי. היינו ברצף של ניצחונות והגענו עם הרבה ביטחון".

מכבי הגיעה אחרי ניצחון ביורוליג על ולנסיה, ועם שני הפסדים בלבד בעונה הסדירה, בנהריה ובמלחה. הצפי היה למשחק חם, צמוד, אבל דבר לא העיד על מה שהולך להתרחש על הפרקט. "אני זוכר שבאותו משחק, וזה היה די קבוע במשחקים מול מכבי, שהגענו שעתיים לפני המשחק ואוסישקין כבר היה מפוצץ. נשארו 1500 אנשים בחוץ", נזכר חג'ג', "חדר ההלבשה היה מתחת לקהל והוא רעד לפני המשחק, זאת הייתה חוויה מדהימה. מכבי באו לאוסישקין ישר מבית המלון, הם התלבשו שם, 35 דקות לפני המשחק, בגלל כל הבלגן שהיה בחוץ ורק רצו לעבור את זה מהר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הגענו שעתיים לפני המשחק ואוסישקין היה מפוצץ, 1,500 איש חיכו בחוץ"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחצית הראשונה הייתה כמצופה, הפועל עלתה ליתרון שש נקודות ברבע הראשון, אבל במחצית מכבי הוליכה 45:46. את סיפור הרבע השלישי ניתן לחג'ג', שעבר לאחר מכן למדים הצהובים, להשלים: "כל ההפרש הושג ברבע השלישי. עצרנו אותם על שש נקודות שכולן היו מקו העונשין. ביחד עם הקהל סגרנו את הסל שהם תקפו אליו, ואת כל ההפרש עשינו באותו הרבע. הם לא יכלו לקלוע, זה משהו מדהים, התפוצצות נדירה. ליאור ליובין נתן במשחק הזה הצגה שחבל על הזמן, הוא היה ממש בשיאו, פשוט חוויה לראות אותו".

הפועל ברחה והשיגה ניצחון מדהים, כשבסיום השחקנים פתחו בחגיגות אדירות עם הקהל, בעוד הצהובים ממהרים לצאת מאוסישקין הצוהל. ההיסטוריה מלמדת, לכאורה, שמדובר במשחק מקרי, דבר שחג'ג' לא אוהב לשמוע: "צריך לזכור שמדובר במכבי שזכתה באליפות אירופה באותה העונה, הם בקושי נפלו ואנחנו ניצחנו אותם עוד פעם בסיבוב השלישי (75:80, א.ש). ניצחנו אותם פעמיים באותה עונה, אין פה מקריות. לא יודע אם הסגל הישראלי שלנו עלה על זה של מכבי, אבל היינו ארבעה ישראלים מאוד בכירים. אין ספק שמבחינת ישראלים היינו מקבץ מדהים, לא היו הרבה קבוצות שחיברו איכות כזאת מחוץ למכבי".

את הזיכרון של הדרבי ההוא מסיים חג'ג' עם מעט עצבות. לטענתו, אווירה וחוויה כזאת כמו של אותו משחק במרץ 2004 כבר לא תהיה: "קבוצה תמיד אפשר לשחזר, זה לא ששיחקו בהפועל מייקל ג'ורדן וסקוטי פיפן, אבל אוסישקין? אין מקום שיכול לשחזר את החוויה שהייתה לנו שם. הלוואי שיבנו אולם כזה, משהו שיהיה דומה, כי אוסישקין היה באמת מיוחד".

כך הכריע אגרוף אחד את דרבי סדרת הגמר של 1991/2

דרור חג'ג' שחקן הפועל ירושלים. שרון בוקוב
נזכר בערגה. דרור חג'ג'/שרון בוקוב

קלעים

הפועל תל אביב: ליאור ליובין ו-וירג'יניוס פרסקביצ'יוס 25 כל אחד, וויליאם אייברי ומייקל רייט 17 כל אחד, יניב גרין 6, דרור חג'ג' ויסמין הוקיץ' 3 כל אחד. כן שותפו: מתן נאור, ישראל שיינפלד, אור איתן ואיגור סימין.


מכבי תל אביב: ניקולה וויצ'יץ' 21, אנתוני פארקר 13, דריק שארפ ומייסיאו באסטון 9 כל אחד, שרונאס יאסיקביצ'יוס 8, טל בורשטיין 7, דיוויד בלו 2, דיון תומאס וגור שלף 1 כל אחד. כן שותף: יותם הלפרין.

למה נבחר בחמישייה דווקא במקום הזה?

הדרבי הכי חד צדדי לטובת האדומים נכנס בעיקר בזכות האיכות של היריבה ממול. מכבי תל אביב הייתה קבוצה גדולה, אולי הכי גדולה שהייתה כאן, והתבוסה הקשה שהיא ספגה על ידי היריבה השנואה שווה מקום בדרבים הגדולים ביותר. אם היה מדובר במעמד חשוב, כמו גמר גביע או גמר פלייאוף, היה מדורג גבוה יותר.

מה ייזכר מאותו המשחק?

הרבע השלישי הנדיר של הפועל תל אביב, ההגנה הרצחנית והחגיגות עם הקהל בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully