וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בכר: "העזיבה של לנדאו לא תשפיע עלינו מול ליון"

תהל אלון

3.10.2012 / 18:44

המאמן החדש של קרית שמונה התייחס לטלטלה, רגע לפני הליגה האירופית. חסארמה: "סומכים על ברק" (ה', 19:00, ספ' 1)

צילום: אדריאן הרבשטיין עריכה: אמיר קוטיגרו

מספר שעות, זה כל מה שהיה לעירוני קרית שמונה כדי לנסות ולעכל את עזיבתו המפתיעה של גילי לנדאו. המאמן הספיק לנהל חמישה משחקים בלבד לפני שעזב את המועדון בטענת חילוקי דעות עם הבעלים איזי שרצקי, וכעת לא נותר לאלופה אלא לנסות ולשים את הדרמה הגדולה בצד, ולהתרכז במשחק הליגה האירופית המסקרן מול ליון מחר (חמישי, 19:00, ספורט1). כזכור, הקבוצה הצפונית בליגת העל פתחה מצוין את המפעל, עם 1:1 מאוד מכובד מול בילבאו בחוץ, וכעת היא רוצה להמשיך ולשמור את חלום ההעפלה מהבית בחיים. הערב, 24 שעות לפני ההתמודדות, ערכה הקבוצה מסיבת עיתונאים ובה נטלו חלק המאמן החדש ברק בכר, ששימש עד הערב עוזרו של גילי לנדאו, וכן בהשתתפות הקפטן סלאח חסארמה.

סלאח חסארמה שחקן עירוני קרית שמונה (ימין) עם ברק בכר מאמן הקבוצה. קובי אליהו
נכנס למבחן הגדול של קריירת האימון שלו. ברק בכר לצד סלאח חסארמה/קובי אליהו

"זו היתה הפתעה לשחקנים ולי", הודה המאמן החדש ברק בכר. "לקחנו אותם לשיחה עם איזי, הבהרנו את המצב החדש. כרגע אני המאמן. התחושות שלי טובות, אני שנה תשיעית במועדון, הוא משפחתי וטוב לי כאן. המועדון תמך בי בתקופות קשות שלי ויש לי הזדמנות מצוינת להחזיר לו. הכל קרה כל כך מהר, מחר יש לנו משחק ואז פגרה של שבועיים. נתמודד עם הדברים האלה עם הזמן שיעבור. מערכת היחסים שלי עם גילי מצוינת. הוא נתן לי לעשות הרבה דברים, להעביר אימונים. אני מאחל לו הצלחה ורוצה להודות לו על התקופה שלי איתו".

על המשחק עצמו אמר בכר: "אם לא הייתי מאמין לא הייתי יושב פה. במשחק נתון, החבר'ה הוכיחו שהם יכולים להתעלות. עשינו תוצאה מדהימה בבילבאו ואפשר לעשות תוצאה טובה גם מחר. לא צריכה להיות לנו בעיה להתכונן למשחק. אנחנו יודעים את הדברים היותר טובים והפחות טובים של ליון. זה לא צריך להשפיע, אתמול עשינו אסיפה ונעשה עוד אחת היום. יש לנו משימה מאוד קשה, קבוצה בסדר גודל כזה מגיעה לפה ואין לנו זמן להתעסק במה שמסביב. אמרתי לשחקנים שצריך להתנתק".

הקפטן סלאח חסארמה הוסיף על חילופי המאמנים: "קיבלנו את זה בהפתעה. ברק הרבה שנים איתנו, אנחנו מכירים אותו וסומכים עליו. שיחקתי ביחד איתו ואני מכיר אותו טוב, זה יעזור להבין מה הוא רוצה מאיתנו. נשמע לכל מה שהוא אומר וננסה ליישם. אני רוצה לאחל הצלחה גם לגילי וגם לברק. חשבנו והתכוננו כל השבוע למשחק החשוב והקשה שמחכה לנו מחר. אין לנו את הזמן לחשוב ולדבר על זה, צריך פשוט להתכונן למשחק ולעשות טוב למועדון".

ובתוך כל היום שעבר על קרית שמונה, יצטרכו בקבוצה הצפונית לשים את הכל מאחוריהם ולנקות את הראש לקראת המשחק מול ליון. המאמן ברק בכר ככל הנראה לא יערוך שינויים משמעותיים בהרכב הפותח. עוד לפני האימון באסיפה הבהיר הבעלים איזי שרצקי לשחקנים כי הסיבות לסיום עבודתו של לנדאות הן אישיות וכי בין השניים היו חילוקי דעות עקרוניים מעבר לתחום המקצועי.

הרכב משוער: דני עמוס, אלעד גבאי, סאלח חסארמה, שיר צדק, דושאן מאטוביץ, רביד גזל (דרקו טאסבסקי), בריאן חרסיסיץ', דן איינבינדר, אדריאן רוצ'ט, לאסלו לנצ'ה, שמעון אבוחצירא.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ובליון: "לא יודעים כיצד הפיטורים של לנדאו ישפיעו על המשחק"

מנגד, ליון פתחה מצוין את העונה שלה בליגה המקומית, וניצחה במחזור הפתיחה של הליגה האירופית את ספרטה פראג (1:2). המאמן רמי גארד אמר במסיבת העיתונאים: "אני לא הייתי במשחק מול הפועל תל אביב בליגת האלופות, אבל יודע שהיה משחק קשה. אנחנו לא מזלזלים בקרית שמונה, זה יהיה לא מקצועי להגיע ככה למשחק כזה. קרית שמונה היא קבוצה חזקה, אסור לשכוח שהיא סיימה בתיקו מול בילבאו ואנחנו לא מגיעים עם תחושת זלזול או חוסר הערכה". על פיטוריו של לנדאו אמר גארד: "אני לא יודע איך זה ישפיע עליהם. זה יכול לעזור להם ויכול גם להשפיע עליהם לרעה. אי אפשר לדעת".

על הצורה בה ההפסד לבורדו ישפיע על הקבוצה אמר המאמן: "הליגה האירופית היא מטרה נפרדת מהליגה המקומית ואני לא מאמין שזה ישפיע". על העובדה שאצטדיון קרית אליעזר לא צפוי להיות מלא אמר גארד: "אנחנו רגילים לאווירה אחרת, אבל המוטיבציה היא גבוהה. המטרה שלנו היא לנצח ולחזק את המעמד שלנו בבית אחרי הניצחון במחזור הראשון. אנחנו באים לשחק עבור עצמנו והמטרות שלנו".

מגן ליון מוחמדו דאבו אמר במסיבת העיתונאים לקראת המפגש: "זה בית לא פשוט. יש את בילבאו, קרית שמונה וספרטה פראג. אנחנו יודעים שקרית שמונה היא קבוצה ממושמעת. אנחנו מקווים לעלות למגרש עם גאווה ונחישות ולהצליח. המטרה היא להגיע נחושים ואני מאמין שאנחנו מוכנים למשחק ומקווים שנצליח בו. אנחנו רגילים לשחק באצטדיונים מלאים עם הרבה יותר קהל, אבל אנחנו באים עם המטרות שלנו ורוצים להמשיך את ההרפתקה שלנו בליגה האירופית".

בליון זוכרים לטובה את ביקורם הקודם בישראל, כאשר לפני שנתיים הם שובצו ביחד עם הפועל ת"א בליגת האלופות וניצחו במשחק שנערך בבלומפילד, 1:3. משחק הגומלין בצרפת הסתיים בתיקו 2:2 וייזכר בעיקר בזכות השער המדהים של ערן זהבי במספרת.

הצרפתים לא מצטיינים במשחקי החוץ שלה והם ניצחו רק פעם אחת בשמונת המשחקים האחרונים מחוץ לאיצטדיונם. זה היה ניצחון גדול ושנוי במחלוקת - 1:7 על דינמו זאגרב. הפעם האחרונה שליון שיחקה במפעל הזה, היתה במתכונתו הקודמת כגביע אופ"א ב-2002/03.

ליון, שביום ראשון רשמה כאמור הפסד בכורה בליגה מול בורדו (2:0 בבית) הגיעה ללא יוהאן גורקוף הפצוע ומישל באסטוס שנעדר עקב מחלה של אחד מבני משפחתו. סטיד מלבראנק הוותיק צפוי לקבל מנוחה, כשגיידה פופאנה בן ה-21 יפתח במקומו בהרכב. לוסיאנו מונסון הארגנטינאי עשוי לקבל הזדמנות כמגן שמאלי על חשבון דאבו, ואילו ג'ימי בריאן יחליף את בפטימבי גומיס.

הרכב משוער: רמי ורקוט, אנתוני רבייר, דיאן לוברן, מילאן בישבאץ, לוסיאנו מונסון, מקסים גונאלון, גיידה פופאנה, ג'ימי בריאן, קלמון גרנייה, אלכסנדר לקאזט, ליסנדרו לופס.

רעידת אדמה: גילי לנדאו עוזב את קרית שמונה

הליגה האירופית בוואלה! ספורט

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully