וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק רשת תעזור

29.9.2012 / 22:10

כשמכבי חיפה לא כובשת במהירות היא מפסיקה להאמין בעצמה. שלום תקווה חושב שלירוקים חסר עוד מחץ בהתקפה, וגם שיוסי אבוקסיס צריך לעשות שינויים תוך כדי משחק ולא לפניו

הפועל תל אביב אמנם יכולה להיות מרוצה משלוש הנקודות שצברה בהופעת הבכורה המחודשת של יוסי אבוקסיס במועדון, אך גם בתום ה-0:1 הבינוני על בני סכנין אין בשורות של ממש במחנה האדום. על אף הצטרפותם של שחקני הרכש השונים, הקבוצה עדיין לא ממש מתקדמת מפתיחת העונה, וברור כי חילופי המאמנים כתוצאה ממצבו הרפואי של ניצן שירזי לא הועילה ביצירת דרך ברורה וקבועה.

חוסר התיאום בהנעת הכדור בין השחקנים ניכר, המשחק לא מרווח, והמרחקים בין החלק ההגנתי וההתקפי גדולים מאוד. אם מוסיפים לכך יותר מדי שחקנים שמנסים לבצע פעולות אישיות עם הכדור ניתן להתחיל להבין מדוע הפועל תל אביב מתקשה להפתיע, וליצור קצב ורצף בתוך המשחקים עצמם, ולאורך זמן. בכל שבוע הקבוצה מנסה למצוא את ההרכב הנכון עבורה, אך עד כה יש יותר מדי חילופים של שחקנים בעמדות. לטעמי יהיה כדאי לצוות המקצועי לגבש הרכב אחד ולתת לו מספר משחקים כדי לתאם, להשתפר ולהתחבר, ואת ביצוע החילופים אולי מוטב לדחות למהלך המשחק ולא לבצעם לפניו. הפועל תל אביב אמנם צברה את הנקודות, ומהבחינה הזאת מצבה עדיף על זה של מכבי חיפה, למשל, אך היא עדיין לא הגיעה למעמדים קשים בהם תצטרך להביא יכולות הרבה יותר טובות אם ברצונה לבלות עונה נוספת בצמרת.

יוסי אבוקסיס מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
יהיה חייב לגבש הרכב אחד, וללכת איתו. יוסי אבוקסיס/ברני ארדוב

***

כהרגלה מפתיחת העונה, מכבי חיפה שוב פותחת חזק מאוד את המשחק, עם לחץ של השחקנים, הנעת כדור טובה ורצון גדול לנצח. הירוקים אף מגיעים להזדמנויות שלהם, אך בכל הקשור להבקעת השער המיוחל, הם עדיין דלילים מאוד. אין ספק ששחקני מכבי חיפה מאוד מתגעגעים לתחושה הכל כך גדולה ובסיסית במשחק הכדורגל - הבקעת השער - וכשזה לא קורה ב-15-20 הדקות הראשונות, ככל הנראה כתוצאה מהמיקום שלה בטבלה, הקבוצה נלחצת, מפסיקה להאמין בעצמה ונסוגה לאחור.

למרות המיקום שלה בטבלה, למכבי חיפה יש קבוצה טובה. אהבתי לראות את החשיבה של ראובן עטר, שדגל בשחקן קישור אחורי אחד, הבין כי מדובר בשיטה דלילה מדי ושנחוץ לו יותר כוח במרכז השדה, והסכים לשנות ולהשתנות. אביחי ידין שהצטרך נקלט בצורה בלתי רגילה במערך, ובאופן מעט כללי יותר נראה כי עטר מגיב לנקודות התורפה של הקבוצה שלו משבת לשבת. ההגנה מסתדרת, הקישור מסתדר, אבל בחלק ההתקפי עדיין חסר כוח מחץ של ממש. הסגל מלא בשחקנים טובים ומוכשרים, אבל זה נראה עדין מדי וחסר מדי.

אביחי ידין שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
בדיוק מה שמכבי חיפה היתה צריכה. אביחי ידין/אדריאן הרבשטיין

כאן אולי יהיה המקום להתייחס לחן עזרא. אין ספק כי מדובר בשחקן מוכשר, בעל יכולות, זריז, שעוד יתרום הרבה למכבי חיפה, אבל הרצון שלו להביא את היכולת שהיתה לו במכבי נתניה לחיפה לעתים נמצאת בעוכריו. בכל פעם שהוא מקבל את הכדור יש לו רצון לבצע את כל הפעולות החיוביות במבצע אחד, וזה קשה מדי. עזרא יהיה חייב להסתגל לסגנון משחק שונה, ויצטרך להתחשל כדי להביא את היכולות שלו לידי ביטוי.

אין ספק שהאווירה בחיפה היא אווירה קשה, אבל אני לא חושב שהקבוצה של עטר משחקת כדורגל פחות טוב מקבוצות הצמרת שלנו. משהו השתבש לה בתחילת העונה, ואין לי ספק שעם מעט ביטחון, נראה חיפה אחרת לגמרי. יש שמדברים על מעמדו של עטר בקבוצה, ועל פי מספר הנקודות והמיקום הטבלה, אין ספק שלא זו הפתיחה לה פילל גם ראובן בעצמו, אבל אם מנתחים את זה מבחינה מקצועית, רואים שגם בזמן הקשה הזה המאמן הירוק הגיב וטיפל במרבית הבעיות של הקבוצה. עטר עושה הכל כדי שהקבוצה תיראה יותר טוב, ואכן, מתחילת השנה נראית אגרסיבית יותר ומאורגנת מאחור. כעת היא רק צריכה את הביטחון והכוח בחלק ההתקפי - ואולי גם ביקור מתוזמן מאלילת המזל - כדי להתחיל להפוך לקבוצה שכולנו רוצים לראות.

ראובן עטר מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
הגיב היטב לבעיות של הקבוצה, אך משהו עדיין חסר. ראובן עטר/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully