וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבאנו ביכורים

27.8.2012 / 7:00

נבחרת המחזור של אירופה בהופעת בכורה: עם הזאר שכבש את אנגליה, רויס שמסעיר את גרמניה, גיבורי הסנסציות וגם מסי אחד

נבחרת המחזור של אירופה שוב כאן. אחרי קיץ ארוך בו היורו והאולימפיאדה משכו את כל תשומת הלב, הסריה A והבונדסליגה נפתחו בסוף השבוע והשלימו את חזרתן של כל הליגות הבכירות. חלון ההעברות של הקיץ אולי לא היה סוער כבעבר (עוד לא נסגר, האם צפויות הפתעות?) אבל מתגלה עד כה כאיכותי למדי וכבר מניב פירות עבור לא מעט קבוצות. שחקן הרכש המרכזי של צ'לסי לוהט באנגליה, הכוכב החדש של דורטמונד פתח בסערה והקישור המרענן של פיורנטינה זומם לארגן מלך שערים מפתיע באיטליה. כולם בנבחרת המצטיינים השבועית, לצד האיש שעקץ את מילאן, המגן שהדהים את ריאל מדריד אחרי שעשה זאת לברצלונה, וגם ליאונל מסי אחד שמארח חבר לשעבר.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. AP
אי אפשר בלעדיו. ליאונל מסי/AP

שוער

מיקאל לאנדרו - ליל

"אחת ההצגות הטובות ביותר שסיפק שוער צרפתי בשנים האחרונות", כך כינו בצרפת את ההופעה האדירה של מיקאל לאנדרו ב-2:2 של ליל מול ניס. לנגד עיניו הבוחנות של מאמן הנבחרת דידייה דשאן, לאנדרו אמנם הוציא שני כדורים מהרשת במשחק הקצבי, אך סיפק מגוון עצירות מרשים שמנע מקלוד פואל לציין ניצחון בכורה כמאמן ניס. לאנדרו רשם שלוש הצלות גדולות במחצית הראשונה, עצר ניסיונות נוספים של נמניה פייצ'ינוביץ' והגיע לשיאו עם הדיפה לנגיחה של רנאטו סיבלי, מיד לאחר שהתמודד היטב עם כדור חופשי מסוכן. "ההצלה הכפולה, זה היה המהלך שהכי אהבתי", הודה השוער כשקיבל את כל תשומת הלב התקשורתית בסיום. לא מעט אנשים טענו כי לאנדרו לא תרם מספיק לליל מאז הצטרף ב-2009, כאילו שכחו את חלקו בדאבל הנדיר. השוער נתן עוד תשובה בשבת וגם הסביר מדוע לווינסנט אניימה לא היה כל סיכוי לפרוץ בצרפת.

שוער ליל, מיקאל לאנדרו. רויטרס
הופעה נדירה. מיקאל לאנדרו/רויטרס

הגנה

מגן ימני: חואן ואלרה - חטאפה

שבוע מוצלח מאוד למגנים הימניים בליגות הבכירות של אירופה. סטפן ליכשטיינר שוב פתח עונה עם שער ביובנטוס, רפאל הצטיין בניצחונה של מנצ'סטר יונייטד, אנחל רנחל בלט בסוונסי ועוד ועוד, אבל האיש שהצר את צעדיו של כריסטיאנו רונאלדו והדהים את ריאל מדריד הוא זה שזכה במקום בנבחרת המחזור. חואן ואלרה כבש בעונה שעברה שער אחד בלבד - זה קרה ב-0:1 הסנסציוני של חטאפה על ברצלונה. ואלרה הנחיל לברצלונה את הפסדה הראשון ב-2011/12 וכעת היה שותף להפסד הבכורה של ריאל מדריד בליגה לעונת 2012/13, עוד לפני שרשמה ניצחון. חטאפה ניצלה את הלחץ אצל החבורה העייפה של מוריניו וידעה בדיוק איך להפתיע בדרבי הקטן של מדריד. ואלרה הכניע את איקר קסיאס בנגיחה מרהיבה, תמך בהתקפה ובעיקר סגר היטב את האגף השלו מול הניסיונות העקרים של מרסלו ורונאלדו. CR7 עדיין ללא שער ליגה וריאל עם נקודה אחת בלבד. ברצלונה כבר יוצרת פער מבטיח.

בלם: נאלדו - וולפסבורג

פליקס מגאת בנה הגנה חדשה כמעט לגמרי בוולפסבורג, אבל מסתמן כי הוא מצא את הבוס שלה די מהר. אחרי שבע שנים מוצלחות בסך הכל בוורדר ברמן, במהלכן התפרסם בעיקר בזכות יכולות ההבקעה שלו ולצידן הציג מדי פעם טעויות פטאליות, נאלדו בן ה-29 חתם לארבע עונות בוולפסבורג במטרה למצוא לעצמו אתגר חדש. מגאת הבהיר לכל מי שרק רצה לשמוע כי מדובר במניה בטוחה בהגנה, ורק הביע תקווה כי הבלם הברזילאי שלו יצליח להימנע מפציעות. לפחות על פי המחזור הראשון, נראה שלזאבים יש על מי לבנות. נאלדו פיקד על החלק האחורי של וולפסבורג ותיקל ביותר מ-70 אחוזי הצלחה. ודאד איבישביץ' היה כל כך מתוסכל מהקרבות מול הברזילאי, עד כדי כך שהחמיץ פנדל בדקה ה-88. באס דוסט ניצל זאת כדי להעניק לוולפסבורג ניצחון דרמטי במגרשה של שטוטגרט (ראשון מאז אפריל 2000) ונאלדו דאג להשאיר את השער נקי. לא דבר של מה בכך עבור קבוצה שספגה 60 שערים בעונה שעברה.

שחקני חטאפה חוגגים עם חואן ואלרה. רויטרס
כובש רק נגד הגדולות. חואן ואלרה/רויטרס

בלם: ניקולא אנקולו - מארסיי

אחרי כל הדיבורים על פריס סן ז'רמן שאיימה לכבוש את אירופה בן רגע ובדרך לאסוף אליפות ללא מאמץ בצרפת, דווקא היריבה המושבעת מארסיי שעברה קיץ שקט ניצבת בפסגה. הקבוצה מהדרום סובלת מקשיים כלכליים ובעיקר עסקה במכירת שחקנים, אבל הצליחה לשמור על הבלם הקמרוני העולה שלה למרות התעניינות מצד המועדונים הבכירים באירופה. ניקולא אנקולו, שעשה התקדמות משמעותית בחציה השני של העונה שעברה, ממשיך באותו קו העונה ויש לו חלק מרכזי בעובדה שמארסיי מחזיקה במאזן מושלם ועדיין לא ספגה שער בשלושה מחזורים. התכולים ניצחו 0:1 בחוץ את האלופה מונפלייה, כשאנקולו בן ה-22 עצר את עמנואל הררה ויונס בלהנדה, שלט בכל כדורי הגובה וניצב איתן אל מול כל איום של המארחים. אלי בופ יודע שיש לו עוגן הגנתי ראוי. הוא רק צריך לקוות שאף אחד לא יחטוף לו אותו לפני סגירת חלון ההעברות.

מגן שמאלי: אנדראה קוסטה - סמפדוריה

לראשונה מאז 2008 ובפעם השנייה בלבד ב-15 השנים האחרונות, סמפדוריה הצליחה לצאת מסן סירו עם ניצחון על מילאן. הרוסונרי עברו קיץ קשה בו ירדו מנכסיהם, אבל עדיין אף אחד לא באמת נתן סיכוי לסנסציה. סמפ של צ'ירו פרארה עשתה זאת בניגוד לכל התחזיות וסיפקה את ההפתעה הגדולה של מחזור הפתיחה באיטליה, בתוצאה שמעלה תהיות רבות לגבי העונה המצפה למילאן וכמובן מבהירה עד כמה הקבוצה נואשת לחיזוק. ההגנה האורחת עשתה עבודה מצוינת בסן סירו וגם נהנתה מלא מעט מזל. גיבור המשחק היה כמובן המגן אנדראה קוסטה, שמלבד תרומתו למאמץ ההגנתי וזינוקי ההקרבה בדקות הסיום, היה חתום על שער הניצחון בנגיחה בדקה ה-59. היה זה שער שני של קוסטה בסריה A ושלישי בסך הכל בקריירה. "לנצח במקדש של מילאן, במחזור הראשון של העונה, ועוד משער שלי? זה ממלא אותי באושר", סיכם המגן הנרגש. אין מתוק מזה.

שחקני סמפדוריה חוגגים עם אנדראה קוסטה. Claudio Villa, GettyImages
רגע של אושר טהור. אנדראה קוסטה חוגג מול מילאן/GettyImages, Claudio Villa

קישור

סטיבן פינאר - אברטון

בשבוע שעבר, אחרי שסייע לאברטון להפתיע את מנצ'סטר יונייטד, דיבר סטיבן פינאר בגלוי על התקופה הקשה שעבר בטוטנהאם והודה: "החיוך חזר לי לפנים ברגע ששבתי ללבוש את מדי אברטון". הקשר הדרום אפריקאי המשיך לחייך גם בווילה פארק, שם הבקיע שער נפלא והוביל את הטופיז לניצחון 1:3 על אסטון וילה ולשמירה על המאזן המושלם. פינאר היה הרוח החיה מאחורי כל מהלך התקפי של אברטון, איים בבעיטות ממרחק וגם ציין את שערו הרביעי בשמונת משחקי הליגה האחרונים, אחרי שבטוטנהאם לא מצא את הרשת ב-10 משחקים. דייויד מויס, בניגוד להארי רדנאפ, נתן לפינאר את המושכות ומקבל אותו העונה בכושר טוב מאי פעם. הקשר הבטיח כי תהיה זו עונה מיוחדת עבור אברטון. בינתיים הוא גם מקיים.

אדן הזאר - צ'לסי

שלושה מחזורים בתוך העונה, ובאנגליה כבר מבינים שאדן הזאר הוא הדבר האמיתי. כל הספקות באשר לסכום ההעברה ששילמה צ'לסי על העילוי הבלגי, הוסרו תוך זמן קצר. הזאר ליהטט, בישל וסחט פנדלים בשני הניצחונות הראשונים, וב-0:2 על ניוקאסל בשבת, בהיעדרו של הפנדליסט הקבוע פרנק למפארד, הבקיע בעצמו מהנקודה הלבנה את שער הבכורה בפרמיירליג. הפליימייקר שהיה שחקן העונה בצרפת בשנתיים האחרונות במדי ליל, לא מתבייש לקחת אחריות למרות הפז"ם הקצר שלו בצ'לסי, דורש את הכדור, אבל מצד שני לא כופה עצמו על המשחק. יכולת הפרגון שלו הודגמה פעם נוספת עם העקב לפרננדו טורס והבישול הרביעי שלו העונה (האנגלים מחשיבים גם את סחיטת הפנדלים וכך יש לו שישה). בכלל, הזאר וטורס משתפים פעולה כאילו גדלו יחד בשכונה, והבלגי שוחה בליגה האנגלית כמו דג במים. גם אלן פארדיו מניוקאסל יודע: "הזאר עושה את ההבדל בין צ'לסי של העונה שעברה לזו הנוכחית. הוא פשוט נפלא".

מרקו רויס - דורטמונד

איזו בכורה חלומית לשחקן הרכש המרכזי של הבונדסליגה. האלופה דורטמונד התחילה את העונה עם ניצחון 1:2 על ורדר ברמן בתום משחק מלהיב, ומרקו רויס נתן רמז ראשון לבאות עם תצוגה מחשמלת שמשאירה הרבה תיאבון להמשך. הכוכב הצעיר שהגיע מבורוסיה מנשנגלדבאך בקיץ, חיפש את השער מהרגע הראשון ומצא אותו אחרי 11 דקות עם ביצוע מלוטש. רויס המשיך להיות במוקד העניינים, שיתף פעולה בצורה נהדרת עם חבריו וממש הרגיש בבית לאחר סגירת המעגל בדורטמונד. הופעת הבכורה של רויס עוררה התפעלות כה עזה בגרמניה, עד כדי כך שכולם שכחו כי מריו גצה היה האיש שכבש את שער הניצחון ובעיקר דסקסו על הדמיון בין חגיגת השער של רויס לזו של מסי. "רויס הוא אחד השחקנים המבטיחים, וחשוב מכך, היעילים של העשור האחרון", כתב כוכב העבר גינטר נצר בטורו ב'בילד'. "יש לו את כל מה שצריך כדי להפוך לכוכב על. הוא וגצה הם העתיד של גרמניה".

שחקן צ'לסי אדן הזאר כובש שער. רויטרס
שוחה כמו דג במים בפרמיירליג. אדן הזאר/רויטרס

התקפה

דייגו מיליטו - אינטר

בשבוע שעבר פרסם אלחנדרו סאבלה את סגל נבחרת ארגנטינה למשחקי המוקדמות מול פרגוואי ופרו, וזימן באופן מפתיע את הרנן בארקוס. החלוץ בן ה-28 אמנם כיכב בליגה דה קיטו מאקוודור ועבר לאחרונה לפלמייראס הברזילאית, אבל אף אחד לא הבין כיצד הוא זוכה לעדיפות על פני הארגנטינאים המככבים באירופה, במיוחד כשיש שחקן כמו דייגו מיליטו שלוהט כבר תקופה ארוכה. החלוץ הוותיק התאושש בעונה שעברה מפתיחה רעה וב-2012 הפציץ 20 שערי ליגה. את העונה החדשה הוא פתח בדיוק מאותה נקודה, וביום ראשון התעלל בהגנת העולה פסקארה עם שער ושני בישולים. המאמן הצעיר אנדראה סטרמאצ'יוני מאמין מאוד במיליטו, שיחד עם ווסלי סניידר והמצטרפים החדשים אנטוניו קסאנו ורודריגו פלאסיו, הופך את הנראזורי למלהיבים מתמיד. "קל לשחק כשמיליטו לידך", סיכם קסאנו את הבכורה באינטר. תגיד את זה למאמן נבחרת ארגנטינה.

ליאונל מסי - ברצלונה

בזמן שרונאלדו עדיין מחפש את עצמו, מסי מקפיד להופיע מדי שבוע כשלנגד עיניו רף 50 השערים אותו קבע בעונה שעברה. חושבים שזה חסר סיכוי? אחרי שני מחזורים הכוכב הארגנטינאי כבר עם ארבעה שערים, ונראה שהוא רק מתחמם. גם ביום חלש של ברצלונה, במגרש קשה כמו זה של אוסאסונה (בו הקטלאנים הפסידו בעונה שעברה) ובהרכב חסר בין צמד משחקי הקלאסיקו מול ריאל מדריד בסופרקופה, אף אחד לא מוותר על מסי והוא לא מוותר על אף משחק. הארגנטינאי פיתח בשנתיים האחרונות חושים מחודדים של חלוץ רחבה אמיתי, ונגד אוסאסונה הדגים זאת פעם נוספת. תחילה עם דחיקה בזכות מיקום מצוין כדי להשוות את התוצאה, ולאחר מכן שער קלאסי בבעיטה מדויקת. עוד שלוש נקודות בהיסטוריה של ברצלונה שרשומות על שמו של הפנומן מרוסאריו, שכמו תמיד מכוון מטרה. פפ גווארדיולה אמר בעונה שעברה שהשיא של מסי עוד לפניו. מי כמוהו יודע.

סטבן יובטיץ' - פיורנטינה

האופוריה בפירנצה בשיאה. אחרי עונה קשה ורבת שערוריות ובעקבותיה קיץ עמוס בהעברות מעניינות בניסיון לכפר על כך, פיורנטינה פתחה את 2012/13 עם ניצחון דרמטי 1:2 על אודינזה ובעיקר כדורגל התקפי שנותן הרבה תקוות להמשך. וינצ'נזו מונטלה יצר חוליית קישור אלגנטית ומבטיחה עם צירופם של רומולו, מתיאס פרננדס, דויד פיסארו, בורחה ואלרו ואלברטו אקווילאני. שני האחרונים סיפקו תרומה כבר במחזור הראשון, והמרוויח מהבישולים שלהם הוא סטבן יובטיץ'. פצצת הכישרון ממונטנגרו השאיר כמעט לבדו את פיורנטינה בעונה שעברה, וכעת יכול להרשות לעצמו גם לפנטז על תואר מלך שערי הסריה A. אחרי שהטריד ללא הרף את הגנת אודינזה, יובטיץ' ביצע מהפך עם שני שערים נהדרים, כולל אחד בתוספת הזמן, ובעיקר גרם לבעלים אנדראה דלה ואלה המיוזע לחגוג באקסטזה ביציע, במפגן שוודאי יהפוך לקאלט בקרוב. מומלץ לצפות בדלה ואלה הנרגש וגם לעקוב מקרוב אחרי הפרויקט המסקרן של פיורנטינה.

סטבן יובטיץ' שחקן פיורנטינה. Fabrizio Giovannozzi, AP
טירוף חושים בפירנצה. סטבן יובטיץ'/AP, Fabrizio Giovannozzi

שווים אזכור

עלי אל חבסי (וויגאן) – רב בריח

כריסטיאן מאג'ו (נאפולי) – רוץ בן סוסי

חואן ארנגו (בורוסיה מנשנגלדבאך) – מסתדר בלי רויס

מיצ'ו (סוונסי) – עוד להיט

קוג'ו אסמואה (יובנטוס) – רכש מבריק

פייר אובמיאנג (סנט אטיין) – ירוק מתמיד

רוברטו סולדאדו (ולנסיה) – חד כתער

שחקני יובנטוס סטפן ליכשטיינר, קוג'ו אסמואה חוגגים. רויטרס
יובה פגעה בול. קוג'ו אסמואה עם סטפן ליכשטיינר/רויטרס

כוכב אורח

סמואל אטו - אנזי מחצ'קאלה

איזה יום מאושר עבר על החלוץ הנפלא שכיכב בברצלונה ואינטר. תחילה הוא קיבל זימון מחודש לסגל נבחרת קמרון לאחר עונש הרחקה של שמונה חודשים (הומתק בזכות הלחץ הציבורי) בגין הנהגת מרד שחקנים, ובהמשך חגג עם שני שערי ניצחון ב-2:4 של אנז'י מחצ'קאלה על מורדביה בליגה הרוסית. סמואל אטו כבר בן 31 ונדד לרוסיה בעיקר כדי להעשיר את חשבון הבנק שלו, אבל לכבוש הוא לא שכח לרגע. אחרי הצמדים במוקדמות הליגה האירופית במשחקי חוץ לרשת הונבד ו-ויטסה, אטו עשה זאת בליגה ובמשחק בית. גדול שחקני קמרון בכל הזמנים נגח מצוין לרשת בדקה ה-79 ואז הטריף את האוהדים כשפשט את החולצה. שתי דקות לאחר מכן אטו השלים צמד וקיבע את הניצחון של אנז'י. בקמרון מתגעגעים אליו.

סמואל אטו שחקן אנז'י מחצ'אלקה. AP
ממשיך לחורר רשתות. סמואל אטו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully