וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג MMA: חדשות מהכלוב

איתי לייבוביץ'

18.6.2012 / 11:40

בלוג ה-MMA נושא הפעם אופי חדשותי, מתכונן לערב קרבות ברעננה ביום שלישי ולא מופתע מהחזרה של בי ג'יי פן לזירה

השבוע ניתן לכם פרטי חדשות מעניינים מעולם ה-MMA העולמי כמו גם המקומי. ארגון הקרבות IWC חוגג את אירוע מספר 12 ביום שלישי הקרוב. בי. ג'יי פן חוזר מהפרישה בת היומיים וחצי ומכת הפציעות שפקדה את ליגת ה-NBA הגיעה גם ל-UFC. וכמובן, איך אפשר בלי התכנית הרביעית של HEAVYWEIGHTS? הפעם בתכנית, IWC 12, תחזיות ופרשנויות לקראת UFC on FX ו-UFC 147 ותחרות הניחושים הראשונה מתקרבת לסיומה המותח.

IWC 12

השבוע ייערך ערב קרבות 12 במספר של ארגון ה-MMA הישראלי (IWC (Israel's Warrior Chalenge. האירוע יתקיים בתיכון מטרו ווסט ברעננה ויציג חלק מהלוחמים הטובים בישראל בקרבות בינלאומיים. בקרב המרכזי יפגוש עידו פריינטה את אלפרדס ליפסיקס מליטא. הליטאי הוא סטרייקר מצוין ויהווה יריב מסוכן לעידו שספג שני הפסדים בנוקאאוט בשנים האחרונות. עידו הוא סטרייקר משובח בעצמו, אך מחזיק ביתרון בקרקע וייתכן שישאף לקחת את הקרב לשם. בקרב המרכזי השני יפגוש שמעון גוש בעוד לוחם מליטא, ויטאוטס גורילקיקס, במטרה להתגבר על הנוקאאוט שספג באירוע הקודם ולחזור לדרך הניצחונות. לפני ההפסד היה שמעון ברצף של ארבעה ניצחונות ונראה אם ההפסד גרם לו לשנות את האסטרטגיה או להמשיך ולהסתמך על המכות החזקות ועל הגליוטינה ההדוקה שלו.

בקרב השלישי יפגוש קיריל מדבדובסקי הצעיר ביריב הבינלאומי הראשון שלו רמונס טימופגואס ה... ליטאי. זו הזדמנות מעולה לקיריל לצבור קצת ניסיון מול לוחמים בינלאומיים. קרב מסקרן נוסף הוא של רובי מונד ועמוס לוי. מונד, הבעלים של ארגון ה-MMA המקצועני הראשון בישראל (Desert Combat ז"ל), נעדר מזירת ה-MMA מאז 2008. למרות זאת הוא המשיך להשתתף בתחרויות BJJ והגיע להישגים יפים. כעת ניתן רק לראות האם החלודה הוסרה וכיצד עמוס לוי, לו זה הקרב הראשון, יתמודד עם הוותק והניסיון של רובי. שני מועדונים חדשים נכנסים לסצנת ה-MMA המקומית; Lohan Atemi של עמית הימלשטיין והמרכז לקרבות רחוב של דניאל פארס. את Lohan Atemi, מועדון קונג פו וצורות לחימה סיניות (ממנו הגיע קונג לי), ייצגו שני הלוחמים אבישי מלכי ורונן סניפה. מלכי יפגוש את דור מויאל תלמידו של פיני חדידה, ,מאמן ולוחם MMA ו-BJJ וותיק, וסניפה יפגוש את מועד עמואר תלמידו של דניאל פארס. פארס טוען שפיתח שיטה והרבה אפליקציות מיוחדות שלא נמצאות בשום שיטת לחימה בעולם. מעניין יהיה לראות את מפגש הסגנונות, הסיני והדרוזי. מעבר לקרבות MMA יערכו בערב שלושה קרבות איגרוף תאילנדי שיציגו לוחמים ממועדונים נחשבים כמו Lumpinee ישראל בראשות בועז פולני, דני פליך מ-Team Pegasos, ועומר עמר בפרנקו לחימה משולבת. כרטיסים ניתן לקנות באתר הארגון.

בי. ג'יי. פן חוזר מ"פרישה"

זה היה קצר. לאחר הפסדו לניק דיאז ב-UFC 137 טען בי ג'יי פן שהוא לא רוצה לחזור ככה הביתה יותר. ב"ככה" הוא התכוון למפוצץ מכל הכיוונים מידי האגרופים המדויקים של דיאז והכריז על פרישה. זה החזיק בדיוק חצי שנה. באפריל האחרון דיווח דיינה ווייט כי פן סרב לקרב מול אלוף הסטרייקפורס, ומי שלדעת רבים נחשב ללוחם הטוב בעולם במשקל קל, גילברט מלנדז ונראה שהפרישה אכן סופית. ואז הגיע רורי. רורי מקדונלד הצעיר רק בן 22 וכבר הצהיר שעד גיל 24 הוא יהיה אלוף העולם.

הבעיה היא שרורי נלחם במשקל המעורב והמחזיק בחגורה הוא לא אשר מהמנטור שלו ג'ורג' סיינט פייר. מה עושים עד שהחגורה לא תהיה סביב מותניו של האלוף (או עד שסיינט פייר יחליט לעלות קטגוריה)? מנצחים את כולם, וזה בדיוק מה שרורי עושה. הקנדי הורס על מי שנתקל בדרכו. בחמישה קרבות UFC ניצח רורי 4 פעמים (רק פעם אחת הגיעה להחלטה) והפסיד פעם אחת לאלוף המכהן (הזמני) קרלוס קונדיט אך לא לפני ששלט בו במשך שלושה סיבובים וחטף נוקאאוט 7 שניות לסוף הקרב. בתחילת יוני הצהיר מקדונלד כי הוא מעוניין להילחם בפן. Challenge accepted! פן הפתיע רבים והשיב כי הוא לאתגר וישוב מפרישה כדי להילחם במקדונלד הצעיר והפוחז. האם לפן נשארה האש שאפיינה אותו במשך תקופה ארוכה מדי? או שנראה את אותו פן הכבוי שראינו בשנתיים האחרונות?

ניק דיאז לוחם ה-MMA מכה את יריבו בי ג'יי פן. Isaac Brekken, AP
לא רוצה לחזור ככה הביתה יותר. פן/AP, Isaac Brekken

מכת פציעות

מכת פציעות היא דבר שקורא בכל ענפי הספורט בתקופה זו או אחרת. ראינו בעבר איך פציעה של שחקן כדורסל הפילה קבוצה שלמה לעונה שלמה או אפילו בסדרת הגמר עצמה אך בספורט אינדיבידואלי הדבר חמור אף יותר. דיי בפציעה אחת כדי לשנות אירוע שלם וזה בדיוק מה שקרה ל-UFC 149. האירוע היה אמור להיות אחד הטובים בזמן האחרון עם שני קרבות אליפות ואין ספור שמות מפוצצים. מכת הפציעות שינתה את הקארד ללא היכר. האלוף המכהן במשקל תרנגול דומיניק קרוז נפצע ולא יפגוש את יורייה פייבר בקרב המרכזי שנקבע לאירוע.

הקרב הזה היה צריך להיות השלישי ביניהם לאחר שכל אחד השיג ניצחון על השני. במקום זאת יפגוש פייבר ברנאן באראו. הברזילאי יריב ראוי אך הקרב המרכזי כבר לא יהיה על האליפות וזה תמיד חבל. קרב אליפות נוסף שהיה והתבטל היה בין חוזה אלדו, אלוף משקל הנוצה ואריק כוך. אלדו נפצע והקרב בוטל. מה עוד? מייקל ביספינג היה אמור לפגוש את טים בוטץ' ונפצע גם הוא. הבשורה הרעה לבוץ' היא שהוא יפגוש את אלוף בלאטור לשעבר בקרב הבכורה שלו בארגון, הקטור לומבארד. רגע, לומבארד לא היה אמור לפגוש את בריאן סטן ב-UFC on FOX 4? אז זהו, גם סטן נפצע. קרב נוסף שבוטל מאותו האירוע היה מפגש הברזילאים המוי-טאיסטים של טיאגו סילבה ושוגון רואה. סילבה נפצע והדבר פתח סאגה שלמה בה סרב שוגון לקבל את היריב שה-UFC הציעו לו ודיינה ווייט אף איים עליו שאם לא ייקח את הקרב הוא ייחתך מהארגון. שוגון סירב ו-ווייט התקפל, אך ההאשמות וההכפשות העסיקו את עולם ה-MMA במשך שבוע ימים.

עוד באותו אירוע היו אמורים להיפגש טיאגו אלבס ויושיהירו אקיימה. תחילה נפצע אקיימה והוחלף ע"י סייר באהדורזדה ולאחר מכן נפצע אלבס עצמו והוחלף ע"י כריס קלמנטס. הפציעה האחרונה שקשורה ל-UFC 149 היא של מינטוארו נוגרייה שהיה אמור לפגוש את צ'יק קונגו. האמת היא שפציעה אינה המונח המדוייק אלא החלמה. מסתבר שביג נוג עדיין לא החלים מהשבר שגרם לו פרנק מיר בקרב האחרון שלו. את נוגיירה יחליף שון ג'ורדן.

כמובן שמכת הפציעות לא עצרה ב-UFC 149 וגם הקרב בין ג'ון פיץ' ואהרון סימפסון שנקבע ל-UFC on Fuel בוטל עקב פציעתו של פיץ שהוחלף ע"י קני רוברטסון. אחרון אחרון חביב (לבינתיים) הוא קרב הברזילאים של וונדרלי סילבה וויטור בלפורט. השניים אימנו את העונה הברזילאית של הלוחם האולטימטיבי והקרב, כמו גם הגמר, היה אמור להתרחש ב-UFC 147 שיערך בברזיל. אז היה. בלפורט נפצע ואת מקומו תפס ריץ' פרנקלין. עוד על הקרב הזה אפשר לשמוע בתכנית Heavyweights שבתחילת הבלוג.

בעקבות מכת הפציעות דרש דיינה ווייט מהלוחמים להיזהר יותר באימונים. כנראה שלהיפצע מותר רק בכלוב.

האתר של איתי לייבוביץ'

Itay.leibovich@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully