וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום מחזור בליגות הנמוכות: אופי של ווינרים

12.4.2012 / 18:17

גם אם יבנה לא תעלה, לפחות היא תוכל להתגאות בעונה פנטסטית. הפועל בית שאן יכולה ללמוד משהו מבני מג'דל כרום

התוצאה: מ.ס. באר שבע – הפועל נחלת יהודה 6:2

בדרך כלל במחזורים האחרונים של העונה אנחנו נתקלים בתוצאות אסטרונומיות, ומי שניצלה את החג כדי לשפר משמעותית את מאזן השערים שלה היא הפועל נחלת יהודה, שיודעת שסיפור העלייה גמור, אבל בכל זאת אפשר להתנחם בניצחון גדול. נחלת יהודה רדפה במשך כל העונה אחרי מכבי שעריים, שהייתה דרגה אחת מעל כל שאר הליגה, ובכל זאת אולי בעונה הבאה היא תוכל להיאבק על מקום אחד גבוה יותר. מולה התייצבה באר שבע שעדיין רחוקה מלהבטיח עונה נוספת בליגה ב', והקבוצה מבירת הנגב פשוט לא הופיעה למשחק. באר שבע אמנם סיימה את המשחק עם תשעה שחקנים, אבל חמור מכך, התוצאה הזו מסבכת אותה מאוד מכיוון שיריבותיה לתחתית דימונה ובני יצ'אלאל ניצחו. לפחות זה מבטיח עניין עד הסוף.

המאכזבת: הפועל בית שאן

הפועל בית שאן ידעה שתיאורטית יש לה עוד סיכוי לעצור את הפועל מגדל העמק, וכשנותרו לה ארבעה משחקים לסיום העונה והפער שלה מהמקום הראשון עמד על עשר נקודות, המשימה אמנם הייתה נראית רחוקה עד בלתי אפשרית, אבל זה בדיוק תפקידו של מאמן: להחדיר אמונה בשחקנים. בית שאן פגשה את הפועל עירוני בקה אל גרבייה שנאבקת על החיים שלה, ונגררה ל-0:0. התוצאה הזו בצירוף העובדה שגם מגדל העמק איבדה נקודות (רק 1:1 מול דבוריה), שלחה את הקבוצה של רפי בוסקילה למשחקי המבחן על ההעפלה לליגה א'. כך לצערנו הרב נמנע מאיתנו לקבל אולי דרמה עד למחזורים האחרונים, לפחות במחוז צפון ב', אבל מי יודע, אולי בשנה הבאה התמונה הזו תיראה אחרת.

הכוכב: סהר דהן (מ.ס. כרמיאל צפת)

מ.ס. כרמיאל צפת הבטיחה היום עונה נוספת בליגה א', וזה בכלל לא היה פשוט. הקבוצה שסיימה בשנה שעברה במקום השישי ולפני שנתיים נעצרה במקום התשיעי, חוותה הפעם עונה לא קלה, וכעת, כשנותרו שלושה משחקים לסיום העונה, היא יכולה לפחות לנשום לרווחה. צפת הביסה היום 1:4 את מ.ס. גבעת אולגה, כשמי שניצח על החגיגה עם שלושה שערים מהארבעה הוא סהר דהן. דהן בן ה-23 לא זכה ליותר מדי הזדמנויות העונה וזהו המשחק ה-11 שלו, כשבמאזנו עד היום היו שלושה שערים. דהן שיחק גם בעונה שעברה בכרמיאל, אבל חתך באמצע לעראבה וחזר מהר מאוד הביתה. הפעם האחרונה שבה הוא כבש שלושער הייתה לפני קצת יותר משלוש שנים, אז הוא הפגיז עם בית"ר צפת במשחק מול בני ג'דידה, וכעת הוא מאותת לכולנו מה הוא שווה.

ההפתעה: הפועל פרדסיה מחלצת תיקו

התחושות של כל אחד מאיתנו שרואה קבוצת תחתית מנצלת את המחזורים האחרונים כדי לאסוף נקודות ולשפר את המצב כדי לנסות ולשרוד גורמות לאי נוחות מסוים, ועדיין שום דבר לא אומר שהפועל פרדסיה תצליח להימנע השנה מירידה לליגה ג'. אחרי שבשנה שעברה הקבוצה ניצלה וסיימה במקום ה-13, נראה שהפעם המשימה היא הרבה יותר קשה על גבול הבלתי אפשרית. ובכל זאת, פרדסיה לא מאבדת תקווה, והיום היא חילצה 2:2 דרמטי מהפועל מחנה יהודה, קבוצה שנאבקה בשלבים רבים של העונה בצמרת וערב המחזור היא דורגה במקום השלישי. כנראה שהנחישות של פרדסיה, שפיגרה 1:0, אבל הפכה ל-1:2 משערים של אייל ביטון ויאן סולימנוב, היא זו שהשאירה לה נקודות. רק חבל שהשחקנים שלה לא היו מספיק חזקים לשמור על היתרון, ובסופו של דבר איבדו שתי נקודות יקרות אחרי שספגו שער בדקה ה-90.

האירוע: מכבי יבנה מנצחת בדקה ה-97

בטורים הקודמים כתבנו כאן על האופי שמקרינה העונה מכבי יבנה, שראויה לפחות בפרמטר הזה לסיים במקום הראשון. כל קבוצה שחוזרת מפיגור של 2:0, צריך להריע לה, וכל קבוצה שלא מאבדת תקווה כשהיא עולה ליתרון 2:3 בדקה ה-87 ומקבלת שער שוויון כעבור שתי דקות בלבד, צריך לעמוד ולמחוא לה כפיים. אסף גובזה שהמתין עד לדקה ה-97 כדי לכבוש את שער הניצחון עשוי להיות חתום על השער שבסופו של דבר מעלה את היבנאים לליגה הלאומית, וגם אם העונה הזו תסיים ללא כלום, מה שבהחלט סביר שיקרה, קיבלנו את אחת הקבוצות המעניינות שהיו כאן בשנים האחרונות. גובזה בן ה-21, שלא השלים העונה משחק ליגה מלא וכבש עד היום שלושה שערים ב-2011/12, אבל את השער הזה הוא בוודאי לא ישכח עוד הרבה זמן.

המאמן: באסם סלאמה (איחוד בני מג'דל כרום)

איחוד בני מג'דל כרום מוצאת את עצמה כבר שבועות ארוכים רודפת אחרי צעירי ביר מכסור בפסגת מחוז צפון א' של ליגה ב', ופשוט מסרבת להתייאש. הדבקות הזו, שבאה למרות פיגור של שמונה נקודות בסוף הסיבוב הראשון ועשר נקודות לאחר המחזור ה-19, הביאה למצב שאנחנו צפויים להישאר במתח כנראה עד הסוף. מג'דל כרום ניצחה היום 1:2 בחוץ את טירת הכרמל בזכות שער בדקה ה-89 של ראמי אבו חארב, ופתאום העניינים נפתחו לחלוטין. הפער שעמד על ארבע נקודות ממכסור, צומק לפתע לנקודה בלבד, זאת בשבוע שמכסור היא הקבוצה החופשית בליגה. שתי הקבוצות אמנם לא ייפגשו עד סיום העונה, אבל מה שבטוח, החבורה של באסם סלאמה, שמאמן את הקבוצה בשנים האחרונות, סידרה לנו יופי של מתח.

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully