וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גניש שוחרר ממעצר: "לא מבין מה חטיב עשה על הדשא"

כתבי אישום בגין תקיפה הוגשו נגד אנשי מכבי פ"ת, עמי גניש ויגאל ממן, וכן כנגד שחקני הפועל חיפה עלי חטיב ודנקוביץ'

משטרת ישראל הגישה היום (שני) כתבי אישום נגד שני שחקני הפועל חיפה, עלי חטיב וסטפן דנקוביץ'. על אף שחטיב היה זה שאושפז בבית החולים לאחר שספג חבטות עזות בראשו, הוא ודנקוביץ' יואשמו בניסיון תקיפה. כמו כן, הוגשו כצפוי גם כתבי אישום נגד עמי גניש ויגאל ממן, אנשי מכבי פתח תקוה, החשודים גם הם בתקיפה בנסיבות מחמירות. גניש וממן ישוחררו מהמעצר בתנאים מגבילים. הם הורחקו מכדורגל עד תום ההליכים, והוטל עליהם מעצר בית לילי מתשע בערב. השניים יתבקשו להפקיד ערבות אישית של עשרת אלפים שקל.

"הייתי במקום שאני לא מאחל לאף אחד להיות בו", אמר גניש בצאתו הדיון. "אני מצטער בכלל שנכנסתי לכל הבלאגן הזה, ואני מתנצל בשמי ובשם האגודה. אני לא מבין מה עלי (חטיב) עשה על המגרש, כי הוא הגיע מהספסל. ראיתי שהוא נתן מכה לדני פרדה וניסיתי להפריד. אני מאוד אוהב כדורגל וחשוב לי להדגיש שצריך להרחיק את האלימות".

על פי כתב האישום שהגישה המשטרה, בזמן שחטיב היה שרוע על הדשא בעקבות הנגיחה שספג מגניש, ניגש אליו ממן ובעט בו בפניו. השניים נאשמים בתקיפה חבלנית בנסיבות מחמירות. המשטרה ביקשה לעצור את השניים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר הוגדר האירוע כחציית קו אדום: "מדובר באירוע חמור שבו תקפו בעלי תפקיד במועדון כדורגל שחקן של קבוצה אחרת, גרמו לו לאיבוד הכרה ופגיעה קשה בפנים".

בדיון עצמו אמרה נציגת המשטרה כי "מדובר בכתב אישום חמור... אדם שוכב על הדשא פצוע ומגיע אדם אחר ובועט בפניו". מנגד, פרקליטיהם של השניים, עורכי הדין אבי חימי ואלי כהן, אמרו בדיון כי הם סבורים שיש להסתפק בהרחקתם של השניים ממגרשי הכדורגל.

הערב הגיב איציק לוזון להאשמות הקשות של אנשי הפועל חיפה ומסר בתגובה: "אנחנו ניתן למשטרת ישראל לעשות את עבודתה נאמנה, ולבית המשפט להרשיע את העבריינים. ימים יגידו מי מתלהם ומי זכאי. מי שצריך לשלם, ישלם את המחיר".

דני פרדה: "מקווה שיטפלו בתלונה במלוא חומרת הדין"

שחקן מכבי פתח תקוה דני פרדה היה זה שהגיש את התלונה במשטרה נגד חטיב ודנקוביץ'. "לא הלכתי להגיש תלונה סתם, עכשיו אני מקווה שיטפלו בתלונה במלוא חומרת הדין ויענישו את התוקפים. חשוב לי מאוד שהאמת תצא לאור. אני מניח שהמשטרה תעשה את עבודתה ותתייחס לתלונה ברצינות. מעשה התקיפה היה חמור מאין כמותו, אני מקווה שאירועים כאלה לא יחזרו יותר במגרשי הכדורגל". כך אמר הבוקר השחקן, שהגיב לראשונה על הגשת התלונה במשטרה כנגד חטיב ודנקוביץ'.

כפי שפורסם אתמול בוואלה! ספורט, פרדה הגיש תלונה במשטרה בטענה לתקיפה של השניים, שמאוחר יותר זומנו לתשאול וחקירה אליה הגיעו בליווי עו"ד תומר נווה, שייצג בעבר את ולדימיר דבאלישווילי בפרשת הנהיגה בשכרות.

כעת חוששים בפתח תקוה מהורדת נקודות בפועל, שתוכל בסופו של דבר לגרום לירידת ליגה. ההערכה היא שהצדדים המעורבים יוזמנו לדיון ביום רביעי הקרוב, אבל זה תלוי בחומרים שתקבל הלשכה המשפטית מהמשטרה, באמצעותם היא תוכל לבחון את הסעיפים שבגינן יועמדו הצדדים לדין. אם זה לא יקרה עד מחר, הדיון עשוי להידחות מאחר שבסוף השבוע לא יתקיים מחזור ליגה. בחיפה מבקשים להוריד נקודות לפתח תקוה בעקבות האירועים, כשבמלאבסים טוענים כאמור שחיפה היא זו שעוררה את המהומה.

השופט אסף קינן הגיע הבוקר לתשאול ושוחרר כעבור רבע שעה בלבד. קינן ציין כזכור בדו"ח השיפוט של את שמו של גניש, ולא את ממן. ההערכה כמובן היא שהסתמך על הכתוב בדו"ח, ולא על הצילומים.

כתבנו רענן ברנובסקי מוסיף כי חבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל, אביב בושינסקי, שיגר מכתב ליו"ר ההתאחדות אבי לוזון ובו כתב בין היתר: "לא יתכן שאנחנו, חברי הנהלת ההתאחדות, שתפקידה, בראש ובראשונה, להבטיח קיום תקין וראוי של הכדורגל הישראלי, נשב בחיבוק ידיים נוכח האלימות הגואה במגרשים. האלימות הגואה במגרשי הכדורגל, החל מהדרבי התל אביבי וכלה בזוועה במושבה, מחייבים אותנו להתכנס ולתת את הדעת לעניין".

עלי חטיב נצטווה לשחק עם מסכה על פניו

אנשי הכדורגל הישראלי מבכים את מצבו של הענף

לימור לבנת: "הייתי עוצרת את הכדורגל לשבוע"

אביו של עלי חטיב: "צריך לסגור את הכדורגל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully