וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: "יש פה דברים מעבר להתנהלות לקויה"

"הורסים את המועדון". "כל ילד יודע על השחקנים שמשותפים כנגד רצון המאמן". ניר בן אנו, שעזב את תפקיד מנהל קבוצת הנוער של הפועל ת"א, מוציא הכל החוצה. הקבוצה: "אדם מתוסכל שפוטר"

"לא יודע איך לעשות את זה, אבל בפתיח של הכתבה, אני רוצה להעביר מסר שאני בסך הכל בנאדם שאכפת לו. אכפת מהמערכת ורוצה שאנשים יבינו מה קורה בתוך הפועל" .

לניר בן אנו, מנהל קבוצת הנוער של הפועל תל אביב, יש בטן מלאה על הקבוצה. לא משום שהוא לא אוהב את המועדון, לא מכיוון שהוא חבר בארגון האולטראס של הפועל, אלא בעיקר בגלל ההתנהלות הלקויה לטענתו מאז שאלי טביב קיבל את המועדון לידיו. אותו אוהד שגדל במתחם וולפסון והפך להיות מנהל מוערך במחלקת הנוער, עזב אתמול (רביעי) את תפקידו. מה הסיבה? עדיף שתקראו לבד.

"עזבתי כי בשבועות האחרונים שמעתי על דברים שקורים במועדון שהם לא בתחום המקצועי", הוא אומר. "שמעתי על ניסיונות וראיתי הצלחות של הבעלים להנחית שחקנים על המנהל המקצועי של מחלקת הנוער ועל המאמנים במועדון. אחת הדוגמאות הייתה באחת מקבוצות הנערים, כשהכניסו שחקן בניגוד לרצון המאמן. אז אותו מאמן שאמר שהוא לא רוצה את הילד, קיבל שיחת טלפון מהבעלים של המועדון שדרש ממנו לשתף אותו בהרכב. היה עוד מקרה אחד, שיסלחו לי הילד ואבא שלו, אבל הילד לא היה בנוי כמו שחקן כדורגל. ילד באמת מקסים, אבל כדורגלן הוא לא. כששאלנו את זאביק זלצר מי זה הילד הזה, הוא הבין שזאת הנחתה מלמעלה. ביררתי את הנושא והחלטתי שלמקום כזה שעושה קומבינות על גב של שחקנים, אני לא רוצה להיות שייך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היה אוהד ויישאר אוהד, אבל כאחד שבא מבפנים הוא מעדיף להוציא דברים החוצה כדי שיבינו מה קורה במועדון. ניר בן אנו בימים שמחים יותר בהפועל תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה מה שעצבן אותך כל כך?

"אנשים אמרו לי אותו דבר - מה אכפת לך? מה זה מפריע לך, זה לא בקבוצה שלך? אמרתי שאני לא עובד ככה, והדברים האלה לא יכולים לקרות במקום שאני כל כך אוהב. יכול להיות שאם הייתי מרוויח אלפי שקלים בחודש, גם אני הייתי סותם את הפה או מעלים עין. אני לא מתיימר להיות איזה צדיק. אבל בתור מנהל מחלקת הנוער שקיבל החזרי הוצאות של 1,400 שקל, לא יכולתי לשתוק, למרות שאני יודע שכבר סומנתי להיות מנהל הקבוצה הבוגרת".

בעצם החלטת לעזוב בגלל אותם דברים?

"כן, אלה דברים שלא יכולים לקרות בקבוצה מקצוענית. כשהגעתי למחלקת הנוער באתי עם רצון להיות שותף לגדילה ופריחה של ילדים, שבעתיד אולי ישחקו בקבוצה הבוגרת. להיות חלק מהעתיד של המועדון. אני חושש מאוד לעתיד הזה. אסור גם לשכוח שלפני חודש הייתי בקבוצה הבוגרת וראיתי שהדברים שם מתנהלים באותה צורה. אותה התערבות שנעשית במחלקת הנוער מתרחשת גם בקבוצה הבוגרת, ושאף אחד לא יספר סיפורים אחרים. יכול להיות שאני תמים והדברים היו לפני, אבל לא יכול להיות שיום אחד בא בנאדם ואומר שלא מעניין אותו מה היה כאן קודם, עכשיו הוא מחליט וככה הדברים ייראו. אני לא אהיה במקום ששחקנים שרצים על המגרש זה יהיה ממקום שלקדם עסקים, או להיכנע לאיומים של אנשים מעולמות שאף אחד לא רוצה שהם יגיעו לכדורגל. אלה דברים שאסור שיקרו ולא משנה איפה, בטח לא במועדון מספר 1 בארץ מבחינתי. השאלה היא מה רוצים שהפועל תל אביב תהיה עוד שנה או שנתיים, כי מועדון כדורגל זה לא יהיה בקצב הזה".

מהי לדעתך היא התנהלות בריאה?

"מבחינתי - לתת למאמנים ולצוות המקצועי את המפתחות, וגם אם אתה בעלים, אתה צריך לשבת בשקט מאחור למרות שיש דברים שאולי אתה לא מסכים איתם. אין טעם להביא אנשים כמו זאביק זלצר, שהוא מבחינתי איש מקצוע ברמה הכי גבוהה, ובסופו של דבר הבעלים או היו"ר יקבע למאמן איזה שחקן ישחק על המגרש. ועם כל הכבוד לזאביק, אם אתה לא מספיק גבר להוציא את הדברים האלה מחוץ למועדון, אז אסור לו להתפלא שזה פוגע במערכת ובמאמנים עצמם. אנשים טובים הולכים בסופו של דבר".

אנשים יבואו וישאלו למה לא ניסית להישאר ולהשפיע על דברים בתוך המועדון?

"אחרי הדברים שראיתי, אני פשוט לא רוצה יותר. עם כל האהבה שלי למקום. מאוד קשה לי להיות בחוץ, אני לא יודע אפילו איך לתאר את הימים שלי בלי להגיע לוולפסון ושהילדים לא יציקו לי על כל מיני בעיות שמפריעות להם. הרבה הרגלים לא יהיו לי יותר. אבל טביב מנע ממני את זה, בדעות שלו ובדרך שלו, שאיתן לא אסכים ולא יכול לחיות. אני היום חייב להגיד את שלי כי בעוד כמה ימים יגידו שפיטרו אותי או שאני עשיתי דברים כאלה וכאלה ובגלל זה אני אומר עכשיו את הדברים. חשוב לי מאוד שהשחקנים וההורים ישמעו את מה שיש לי להגיד ויבינו למה עזבתי".

בעלי הפועל תל אביב אלי טביב. ברני ארדוב
"לא יכול להיות שיום אחד בא בנאדם ואומר שלא מעניין אותו מה היה כאן קודם, עכשיו הוא מחליט וככה הדברים ייראו"/ברני ארדוב

יכולים להגיד שזה קשור לכובע השני שלך – שייכות לארגון האולטראס.

"אם זה ככה, למה הוא (טביב – ע.ג) רצה לעשות ממני לפני כחודש מנהל הקבוצה הבוגרת? כל ילד במועדון יודע על השחקנים שמשותפים בכוח, כנגד רצון המאמן והמנהל המקצועי".

יש מקומות בארץ שמתנהלים אחרת?

"לצערי כן, במכבי חיפה. כל דבר טוב שקורה בכדורגל שלנו, זה קודם כל שם. התשובה שבכל מועדון יש את זה, זאת תשובה לאנשים הכי מפסידנים בעיני. גם אחרי שקיללתי את הנהלה עם האוהדים, הייתי נכנס למשרד של דורון, עם כל הצביעות בעניין, והייתי דורש כסף לילדים. ידעתי שבקופה יש כסף ואם יש אז אני אסחט אותה עד הטיפה האחרונה, לטובת המערכת, ולא אכפת שאני לא סובל את האנשים שמנהלים שם. הייתי מקבל תשובות כמו 'במכבי חיפה ובמכבי תל אביב משלמים גם משכורות כאלה למאמנים, וגם שם לא נותנים כאלה וכאלה דברים'. אבל זה לא עניין אותי כי אני רציתי לחשוב טיפה קדימה ולהיות יותר טוב מהם. אתה מבין מה קורה פה?".

אתה יכול לחזור?

"ברור שאני יכול וגם כולם יקבלו אותי בשמחה. בטח הילדים ובטח זאביק זלצר. אבל אז אוסידון או כל אחד במערכת יגידו לי: 'צעקת שיש פה קומבינות ואתה כאן?'. הורגים אותי האנשים האלה כי הם לא קשורים להפועל. אני יכולתי לעשות כתבה של ארבעה עמודים בעילום שם ולהגיד את כל הבעיות שיש לי, אבל הבנתי שחשוב שישמעו את הדברים ממני ולא מאף אחד. בכנות, גם אני לא יודע עד כמה אני מעניין בכלל אנשים עם מה שיש לי להגיד, אבל אני מקווה שזה ישפיע, שזה יגרום לשינוי".

על איזה שינוי אתה מדבר?

"אנשים פשוט הורסים את המועדון. מביאים כל מיני אנשים להפועל שאין להם מקום בכדורגל, בטח שלא עם ילדים. אני עזבתי ואמרתי להם שאני לא מסוגל לחיות פה יותר עם הקומבינות האלה ושיקום ויבוא הגבר שאומר שאני ממציא או מסלף את הדברים. אז הם יכולים לתקוף אותי בחזרה, אבל לזכותי עומד הנתון שהם אלה שרצו אותי לפני כחודש כמנהל הבוגרת. שאף אחד לא יתפלא אם אותם דברים יהיו בקבוצה הבוגרת. יותר מזה, האיש הזה (טביב) הצליח לפרק דברים של שנים. אנשים רבים פה על שטויות, חברויות של שנים הוא הצליח לפרק. אנשים שהיו הולכים יד ביד לבלומפילד, מתרחקים אחד מהשני. מתי זה הולך להיגמר?".

מה הפתרון?

"למי שחשובה מספיק הקבוצה, צריך להפסיק לחשוב שעובדים עליו. יש פה בנאדם שמנסה להביא ערכים כל כך שונים ממה שאנחנו מאמינים ואני לא אהיה חלק בדבר הזה. אני מקווה שגם האוהדים הוותיקים ואלה היותר צעירים יבינו את המקום הכואב הזה אצלי ויעשו משהו עם זה ויפסיקו להאשים אחד את השני. יש פה דברים מעבר לסתם התנהלות לקויה. אני רוצה רק להגיד לקבוצה שלי: תישארו ביחד ותנצחו את כולם".

- אוהדי הפועל תל אביב מוחים על מצב הקבוצה. ברני ארדוב
"אנשים רבים פה על שטויות, חברויות של שנים הוא הצליח לפרק. אנשים שהיו הולכים יד ביד לבלומפילד, מתרחקים אחד מהשני. מתי זה הולך להיגמר?"/ברני ארדוב

תגובת הפועל תל אביב: "אין בכוונתנו להגיב לאדם מתוסכל שפוטר מעבודתו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully