וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: ג'ון שייר חתם לשתי עונות

19.6.2011 / 9:39

הגארד האמריקאי הפך לרכש השני של הצהובים. בלאט: "רציתי אותו כבר בקיץ שעבר". פדרמן לוחץ על הלפרין להצטרף

מכבי תל אביב הודיעה הבוקר (ראשון) רשמית על החתמתו של הגארד ג'ון שייר (24, 1.96 מטר), שהצטרף אחרי מו"מ ארוך. שייר ישתכר כ-200 אלף דולר בעונה הראשונה ו-250 אלף דולר בשניה ויחזיק באופצית יציאה ל-NBA. כזכור, מה שסלל את הדרך לסיכום בין שייר למכבי תל אביב הייתה העובדה שהגארד האמריקני הפחית בצורה ניכרת את הדרישות שלו מהאלופה הישראלית. תחילה דרש שייר 750 אלף דולר נטו עבור שנתיים. שייר יהפוך לרכש השני של הצהובים לקראת עונת 2011/12, זאת לאחר ששון ג'יימס מבני השרון כבר חתם במועדון.

"אני מאוד שמח שהצלחנו להחתים את ג'ון שייר", אמר דיוויד בלאט, "רציתי אותו בקבוצה כבר בקיץ שעבר ואני מאוד שמח שכעת הצלחנו. ג'ון הוא שחקן מאוד מוכשר, חכם, בעל אופי קבוצתי, עם יכולת להתעלות ברגעים הגדולים, ווינר אמיתי שלמרות גילו הצעיר כבר הוכיח זאת בכל מקום שהיה בו, הוא שחקן עם המון מחויבות לקבוצה בה הוא משחק, ואלו בדיוק הדברים שאנחנו אוהבים לראות בשחקנים. הוא ייתן לנו עוד מימד של קליעה מבחוץ שקצת היה חסר לנו, יחד עם הקבוצתיות והלב הענק שיש לו. לא פחות חשוב מזה ג'ון הוא יהודי שמגיע לישראל, והלוואי שישאר כאן איתנו שנים רבות".

במקביל, דייויד פדרמן נחוש לצרף קבוצה את יותם הלפרין ונפגש עם השחקן אתמול. בפגישה שנערכה נרשמה התקדמות בין הצדדים על אף שקיימים פערים הכספיים. הלפרין צפוי להיפגש השבוע בשנית עם ראשי מכבי ולשוחח עם המאמן בלאט, ובקבוצה מאמינים כי יצליחו לשכנעו להצטרף לקבוצה. הלפרין כזכור, דרש 800 אלף דולר נטו לעונה, בעוד מכבי הציעה לו 400 אלף.

בקבוצה ממשיכים לבדוק את מועמדותם של איבי ג'באר, ששיחק בעונה החולפת במילאנו, ארון ג'קסון מבילבאו והגארד האמריקאי ארל רולנד. מועמדים נוספים: ג'רמי ריצ'רדסון, ראוול מארשל, קלווין ריברס, פופס מנסה-בונסו וקובי קארל.

קריירת מכללות מפוארת

שייר היהודי סיים קריירת מכללות מפוארת במדי דיוק, אך לא הצליח להתקבל ל-NBA. בשנה שעברה הוביל את דיוק לאליפות המכללות, ניסה את מזלו גם במחנה הקיץ של מיאמי היט אבל נחתך לפני שבחר במחנה של הקליפרס על פני זה של יוטה ג'אז. בשלב זה של הקריירה, בחר שייר לנסות את מזלו בארץ הקודש ולא לנסות ולהגיע ל-NBA דרך ליגת הפיתוח שלה.

הוא קלע בתיכונים 3,034 נקודות וסיים כקלע הרביעי בתולדות מדינת אילינוי. על סמך הופעותיו בתיכון, רשת ESPN בחרה אותו לחמישיית העשור של הכדורסלנים שצמחו בתיכונים של מדינת אילינוי, בין היתר לצידו של דרק רוז.

לאחר שהיה מבוקש בכל המכללות המובילות באמריקה, בחר שייר להצטרף למכללת דיוק המפורסמת, תחת מאמן נבחרת ארצות הברית, מייק ששבסקי האגדי. בעונת 2009/2010, הרביעית והאחרונה שלו בקולג', הוא הוביל כקפטן את דיוק לזכייה באליפות המכללות הארצית כשהוא מעמיד ממוצעים נפלאים של 18.2 נקודות, 4.9 אסיסטים ו-3.6 ריבאונדים. שייר הוביל את חטיבת ה-ACC באחוזי קליעה מהעונשין (87.8 אחוז), בשלשות (2.8 למשחק) וביחס הטוב ביותר של אסיסטים לאיבודים: 3 אסיסטים על כל איבוד. בגמר הפיינל פור מול באטלר הוא קלע 15 נקודות, הוריד 6 ריבאונדים ומסר 5 אסיסטים ונבחר לחמישיה השנייה של המכללות בארה"ב בעונת 2009/10.

רשימת השיאים וההישגים של שאייר מרשימה יחסית לגילו הצעיר. שייר הוא השחקן עם הכי הרבה משחקים רצופים (144) בהיסטוריה של דיוק, שלישי באחוז עונשין (86.1), רביעי במספר השלשות שקלע (297) ותשיעי בנקודות (2,077) ברשימת כל הזמנים של המכללה המפוארת. שייר כבר נכנס להיכל התהילה של הספורטאים היהודים בארצות הברית, שכולל בין היתר את אגדות ה-NBA רד אורבך, לארי בראון, רד הולצמן וכן את נציגי מכבי תל איב טל ברודי ודייויד בלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully