וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי רבי: "צ'כיה ממקסמת את הפוטנציאל שלה בכל משחק"

18.6.2011 / 11:28

נבחרת הנשים תפתח את הופעותיה ביורובאסקט מול צ'כיה, סגנית אלופת העולם (21:30, 1, 511HD), ותקווה להפתיע

כל הדיווחים לקראת אליפות אירופה לנשים

נבחרת הנשים של ישראל תפתח הערב (שבת) את הופעותיה באליפות אירופה בפולין כשתשחק מול נבחרתה של צ'כיה, סגנית אלופת העולם (21:30, שידור ישיר בערוץ 1 וב-511HD). הנבחרת קיימה אמש את האימון המסכם שלה, בו היא תירגלה סוגים שונים של הגנות וערכה לראשונה אימון קליעות באולם שבו תשחק. לאחר האימון התכנסה הנבחרת לארוחת שבת, כשמאמן הנבחרת, אלי רבי, בירך על היין ועל החלות.

אתמול התברר כי למרות דחיית העתירה של איגוד הכדורסל בפני בית הדין הגבוה של הספורט בעניינה של נעמה שפיר, השחקנית תשחק עם שרוולים אלסטיים ותתלבש למשחק במקום נעמי קולודני. במשחק נוסף בבית הישראלי יפגשו היום בריטניה ובלארוס (16:00), בו יצפו מאמני הנבחרת.

במהלך היום יצפו שחקניות הנבחרת בקטעי הווידאו ממשחקיה של צ'כיה לצורך היערכות טקטית נוספת לקראת המשחק, ולאחר מכן תצא שוב הנבחרת לאולם שבו ייערך המשחק ותקיים אימון קליעות. "הקפדנו לאפשר לבנות לנוח לאחר היום המתיש שעברו אתמול והיום התמקדנו בהכנות ספציפיות למשחק", סיכם רבי את ההכנות. "ערכנו היכרות ראשונית עם אולם המשחק. האווירה בנבחרת טובה, ישנה דריכות בקרב השחקניות והצוות כולו ונקווה להופעה טובה ומוצלחת במשחק הראשון מול צ'כיה".

הבנות של אלי רבי מגיעות למשחק עם רצף של 17 הפסדים באליפות אירופה מאז הניצחון האחרון של נבחרת ישראל באליפות אירופה, 90:91 על צ'כוסלובקיה באליפות אירופה 1991 בתל אביב. לפני שנתיים הייתה קרובה ישראל לנצח גם את צרפת וגם את בלארוס אך כשלה בדקות הסיום ויצאה עם אכזבה גדולה. במהלך ההכנה, בה הפסידה ישראל את כל ששת משחקי ההכנה שלה, ניסו בצוות המקצועי להוריד את הלחץ הגדול בו נמצאות השחקניות ומצפים מהן להעלות מדרגה ברמה לקראת האליפות.

שחקנית הנבחרת, קטיה אברמזון: "אני חושבת שאנחנו כקבוצה מגיעות מוכנות לאליפות. אנחנו יודעות כמעט הכול על הקבוצה היריבה, הצוות המקצועי עשה לנו הכנה אופטימלית שתכין אותנו טוב לטורניר, ובכלל זה לקראת המשחק הראשון באליפות מול צ'כיה, משחק שאנו צריכות להגיע אליו מוכנות ומפוקסות ולנצח את המשחק".

אברמזון התייחסה להבדלים בין האליפות הזו לאליפויות קודמות, וסיפרה: "אנחנו מגיעות לטורניר הנוכחי יותר מנוסות. באליפות הקודמת הפסדנו את המשחקים אבל עשינו צעד אחד קדימה. השנה אנחנו מגיעות יותר מוכנות ויודעות מה מצפה לנו ואיזו רמה מצפה לנו, אנחנו פשוט צריכות להגיע ולעשות את העבודה. האווירה בנבחרת מאוד חיובית, אנחנו במצב רוח טוב ואני בטוחה שהבנות תעשינה את ההכנה הכי טובה, כל אחת עם עצמה וכולנו כקבוצה. כולנו צריכות להביא את האנרגיות החיוביות למשחק ולנצח, שזו המטרה הסופית שלשמה הגענו עד לכאן".

הכירו את היריבה

הצוות המקצועי בראשותו של המאמן אלי רבי ועוזרו טל נתן ניתח את המשחק עבור התקשורת והרבה לשבח את היריבה שממול: "על מנת לעמוד במשימה העומדת בפני הנבחרת, תאלץ הנבחרת לעמוד במספר מפתחות חשובים גם במשחק ההגנה וגם במשחק ההתקפה. לאורך השנים סובלת הנבחרת מנחיתות גדולה מתחת לסלים, עקב הבדלים פיזיים וגובה השחקניות. לכן תאלץ הנבחרת להשקיע בעבודה קבוצתית, בסגירה בריבאונד ההגנה. בחמש השנים האחרונות ממקסמת הנבחרת את הפוטנציאל שלה מעל ומעבר בכל משחק. הבנות ראשונות לכל כדור, לא מוותרות, ומפתיעות כל הזמן את עצמן ואת קהל חובבי הכדורסל. זאת הדרך שהובילה את הנבחרת בשנים האחרונות לניצחונות מרשימים על לטביה, סרביה, ליטא ועוד יריבות מהדרג הראשון, זאת הדרך שתוביל אותנו גם האליפות הקרוב".

נבחרת צ'כיה, שתתייצב מול ישראל, היא אחת הנבחרות היותר מסוכנות באליפות אירופה, וזאת לאחר שבאליפות העולם שנערכה בשנה שעברה בצ'כיה זכתה הנבחרת במדליית הכסף, כשהיא מפסידה במשחק הגמר לארצות הברית. הצ'כיות, כמקובל בנבחרות הפוסט סובייטיות, גבוהות וחסונות ומציגות לראווה את אווה ויטצ'קובה, פורוורדית מגוונת שקולעת מעל 15 נקודות למשחק. הסנטרית הותיקה איוונה וצ'רובה אמנם פרשה אך את מקומה תופסות יאנה וסלה ופטרה קוליצ'ובה. בכל מקרה לישראל תהיה נחיתות מול הצ'כיות, אך גם ב-1991 איש לא האמין בהפתעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully