וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור של הופעות אחיות

15.6.2011 / 15:45

העשור היוצא בווימבלדון היה בשליטה מוחלטת של האחיות וויליאמס. לקראת שובן לטורניר שייפתח בשני, הנה 5 רגעי המפתח

אם לפעמים נדמה שהמציאות נכתבת על פי תסריט, הרי שהקאמבק הנוכחי של האחיות וויליאמס עונה על ההגדרה הזו באופן מושלם. ונוס וסרינה הודיעו על חזרתן לסבב מעט לפני טורניר ווימבלדון, שייפתח ביום שני, ואין יותר סמלי מזה עבור שתיים משחקניות הדשא הטובות בהיסטוריה. שתי האחיות חולקות בלא פחות מתשעה תארי יחידות על הדשא במועדון "אול אינגלנד" מאז שנת 2000, כאשר אחת מהן לפחות הגיעה לכל גמר ב-11 השנים האחרונות פרט ל-2006. בנוסף לכך, ארבעה ממשחקי הגמר הללו היו דרבי בין שתיהן, שגם הניפו ביחד ארבעה תארי זוגות משותפים. אין זמן יותר מתאים מאשר להיזכר בחמישה רגעי מפתח שעברו השתיים בווימבלדון מאז הזכייה הראשונה של ונוס וויליאמס בשנת 2000.

2000: ונוס וויליאמס זוכה בתואר הראשון

הזכייה הראשונה היא אולי הזכורה והמרגשת מכולן וגם זו שהגדירה את האחיות וויליאמס כשליטות הבלעדיות על הדשא בווימבלדון בעשור החולף. ונוס וויליאמס זכתה בגרנד סלאם היחידות הראשון בקריירה שלה לאחר 3:6, 6:7 (3) מול לינדסי דבנפורט והמשיכה לזכייה בטורניר הזוגות עם אחותה, סרינה.

שתי הטניסאיות, שסבלו מגזענות לאורך כל הקריירה שלהן, הצליחו לכבוש את הספורט הלבן בזירה הכי משמעותית. כך שמול עיני העולם כולו הפכה ונוס וויליאמס לשחומת העור הראשונה שחוגגת תואר במועדון "אול אינגלנד" מאז אלתאה גיבסון ב-1958. אין פלא שהיא עלתה לקבוצה שלה ביציע ושהאב, המנהל והמאמן של שתיהן, ריצ'רד, חגג בסיום עם קפיצות על עמדת השידור וצעקות: "כל הדרך מקמפטון (שכונת הפשע בה גדלו בנותיו) לפסגת העולם".

סרינה וויליאמס טניסאית אמריקנית עם אביה ומאמנה ריצ'רד וויליאמס בשנת 2000. Thomas Pugh, AP
"כל הדרך מקמפטון/AP, Thomas Pugh

2002: הדרבי הראשון בגמר

אחרי שוונוס השלימה זכייה שנייה ברציפות ב-2001, כבר היה ברור שהיא שחקנית הדשא הטובה בעולם. אלא שדבר נוסף שהיה ברור הוא שדווקא אחותה הצעירה, סרינה, היא המוכשרת יותר מבין השתיים לאחר שגברה עליה בגמר הרולאן גארוס כמה שבועות לפני כן. בגמר של 2002 הצליחה האחות הצעירה להפתיע ולנצח 6:7 (4), 3:6 בגמר גרנד סלאם השלישי בין השתיים וראשון בווימבלדון.

בנוסף לתואר, הניצחון הזה קבע גם שסרינה תפסה את מקומה של ונוס בפסגת הדירוג העולמי והראתה שהיריבות בין שתי האחיות היא אחת הגדולות בהיסטוריה של המשחק. "רציתי לנצח כל כך", אמרה בסיום סרינה והבהירה שלא יהיו סנטימנטים כלפי המשפחה: "זאת מלחמה על המגרש. אם יש ליריבה חולשות, צריך לנצל אותן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
סרינה וויליאמס טניסאית אמריקנית (ימין) עם אחותה ונוס וויליאמס בשנת 2002. Mike Hewitt, GettyImages
"זאת מלחמה על המגרש. אם יש ליריבה חולשות, צריך לנצל אותן". האחיות עם התארים/GettyImages, Mike Hewitt

2007: ונוס וויליאמס זוכה כאנדרדוג

ההספדים כבר נכתבו, יחסי ההימורים עליה הרקיעו שחקים ואף אחד לא האמין בה. אבל ונוס וויליאמס הצליחה לחזור מפציעה ארוכה בצורה הכי קלאסית שיש ועם 4:6, 1:6 על מריון ברטולי המפתיעה. בכך, הפכה וויליאמס לטניסאית הרביעית שזוכה בארבעה תארים בווימבלדון בעידן המקצועני.

אם זה לא מספיק, היא גם הפכה למדורגת הנמוכה ביותר שזוכה בווימבלדון, לאחר שנכנסה לטורניר כמדורגת 31 בעולם. "הייתי מלאה במוטיבציה מאז תחילת הטורניר כי אף אחד לא ספר אותי", אמרה ונוס בסיום, "כל הפרשנים אפילו לא אמרו: 'אין לה סיכוי לזכות בטורניר', הם אפילו לא דיברו עלי. אני אף פעם לא הייתי מטילה כזה ספק בעצמי". כרגיל, האחיות וויליאמס מפיקות את המיטב כשהן עם הגב אל הקיר ועם תחושת "כל העולם נגדנו".

ונוס וויליאמס טניסאית אמריקנית (שמאל) עם מריון ברטולי טניסאית צרפתיה בשנת 2007. Alex Livesey, GettyImages
"הייתי מלאה במוטיבציה מאז תחילת הטורניר כי אף אחד לא ספר אותי". ונוס וויליאמס עם מריון ברטולי/GettyImages, Alex Livesey

2008: ונוס מנצחת את סרינה על הבמה הגדולה

אמנם היא עשתה את זה פעם אחת לפני כן, בחצי הגמר בשנת 2000, אך זה מעולם לא היה בגמר וכששתי הטניסאיות נמצאות בשיא שלהן ומגיעות כפייבוריטיות ברורות לטורניר. עד שהגיע הגמר של 2008. ונוס, שהגיעה כאנדרדוג מוחלט לגמר ועם ניצחון אחד משישה גמרי גרנד סלאם מול אחותה הקטנה, הצליחה להראות כבר מהרגע הראשון שהיא אף פעם לא אנדרדוג על הדשא וזכתה ב-10 מ-11 הנקודות הראשונות במשחק.

בסופו של דבר הצליח ונוס לנצח 5:7, 4:6 ולזכות בתואר החמישי שלה במועדון "אול אינגלנד", שמיצב אותה באופן ודאי וסופי כאחת משחקניות הדשא הטובות בהיסטוריה. "זה ממש לא קל להפסיד בגמר ווימבלדון", אמרה סרינה בסיום, "אני רואה בוונוס כמו עוד יריבה בסופו של דבר וזה מעציב אותי מאוד להפסיד". מי שניסתה קצת לנחם את המפסידה הייתה אמה, אורקיין פרייס, שאמרה: "היא חייבת ללמוד שלא תמיד היא תזכה בכל התארים". אולי דווקא העובדה שהיא לא למדה להפסיד הפכה אותה לאחת הגדולות בהיסטוריה של המשחק.

ונוס וויליאמס טניסאית אמריקנית (ימין) עם רפאל נדאל טניסאי ספרדי בשנת 2008. GettyImages
לנצח את היריבה הגדולה על הבמה הגדולה זה הכי מרגש. גם רפאל נדאל יודע על זה דבר או שניים/GettyImages

2010: הזכייה הכי מרשימה של סרינה

אין משהו שיכול להבהיר את העליונות של סרינה וויליאמס בטורניר ווימבלדון 2010 באופן ברור יותר מאשר התוצאה בגמר. 67 דקות הספיקו לאמריקנית כדי למחוץ 3:6, 2:6 את ורה זבונרבה, שאפילו לא הצליחה להשיג הזדמנות שבירה במהלך המשחק, שסגר אולי את הגרנד סלאם החד צדדי ביותר בטורניר נשים אי פעם. סרינה וויליאמס זכתה בגרנד סלאם ה-13 שלה כשהיא מציגה את הטניס הכי טוב בקריירה שלה, לא שומטת מערכה ומשיגה לא פחות מ-89 אייסים בשבעה משחקים (קרוב ל-13 במשחק).

מה שגרם אפילו למרטינה נברטילובה לצאת מגדרה ולומר: "אלה הסרבים הכי טובים שראיתי אי פעם. פשוט מדהים". גם זבונרבה האומללה לא בדיוק הבינה מה עבר עליה כשאמרה: "אולי לא שיחקתי את הטניס הכי טוב שלי, אבל סרינה לא נתנה לי לנשום". וויליאמס עצמה נראתה אז, דווקא בגיל 28 וכשהטניס נראה מבחינתה רק עיסוק אחד מבין רבים, פשוט בלתי ניתנת לעצירה. אלא שאז הגיעה הפציעה והכל נעצר. "אני שמחה לזכות בתואר גרנד סלאם 13, כי אי אפשר לדעת מה יקרה מחר", אמרה אז בסוג של נבואה שהגשימה את עצמה.

סרינה וויליאמס טניסאית אמריקנית חוגגת בשנת 2010. Jon Super, AP
"סרינה לא נתנה לי לנשום"/AP, Jon Super

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully