וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בהפועל בן למד לא לבטוח באיש"

בן שהר היה השחקן הכי טוב של הפועל תל אביב בסיבוב השני. אז למה הוא עדיין לא מרגיש בבית, נחוש לעזוב בקיץ, כפי שהדברים של אימו בכותרת מבטאים יותר מכל. בתיה שהר: "בן קיבל העונה שיעור לחיים בהפועל. הוא איבד את התמימות"

אלי גוטמן והפועל תל אביב עשו כמעט הכל כדי לקבל את בן שהר אליהם העונה. שהר עמד לפתוח את עונתו השנייה באספניול, אבל היה נתון למסע שכנועים לא קל. אלא שבניגוד למה שפורסם בארץ, שהר לא באמת רצה לחזור לישראל. הוא חשש שזה יתקע לו את הקריירה. ללא ידיעתו, פנתה הפועל תל אביב להנהלת אספניול והגישה הצעה כספית גדולה עבור שאילתו של החלוץ. המועדון הספרדי, שהיה גם כך בקשיים כספיים, קפץ על ההזדמנות ולמעשה אישר את העסקה בניגוד לרצונו של החלוץ.

כ-10 חודשים עברו מאז. בן שהר הפך לשחקן הכי טוב בהפועל תל אביב. בטח בסיבוב השני שהסתיים השבוע. למרות התחלה מוזרה, כפי שהסיפור בפתיח מעיד. למרות לא מעט מהמורות בדרך, כפי שאתם ודאי יודעים. יתרה מזו, הקשיים ביגרו את שהר וסידרו לו עונה שבה הוא הסיר לא מעט ספקות – גם לעצמו וגם מול אחרים. ועדיין, למרות סיבוב שני מדהים, שהר עדיין לא מרגיש בבית בקבוצת נעוריו ולא שש להמשיך בה גם בעונה הבאה. למה בעצם?

חלוץ הפועל תל אביב בן סהר מתראיין. ברני ארדוב
ללא ידיעתו של שהר, פנתה הפועל תל אביב להנהלת אספניול. המועדון הספרדי, שהיה גם כך בקשיים כספיים, קפץ על ההזדמנות ולמעשה אישר את העסקה בניגוד לרצונו של החלוץ/ברני ארדוב

חברים

נובמבר האחרון יירשם ללא ספק כנקודת השפל בקריירה של שהר. אחרי גידופים מצד הקהל והתקשורת והר הביקורת שהתרסק עליו, החלוץ הרגיש הכי לבד בעולם. למרות ניסיונות מצד אלי גוטמן ומספר שחקנים בקבוצה לעודד אותו בשיחות סגורות, שהר לא הרגיש מבחינתו שמדובר בגיבוי אמיתי. בשיחות פרטיות קונן אז לא פעם החלוץ על הטעות הקשה שעשה כשחזר ארצה. כל משפט שנכתב נגדו בתקשורת וכל ביקורת שחטף מהיציע או מהצוות המקצועי, רק בודדו אותו יותר.

"כולם פה שופטים אותי כאילו יודעים מה עבר עליי", אמר באותן שיחות. "כולם פתאום שוכחים שזו העונה הראשונה שלי בליגת העל ושאני לא רגיל לקצב פה בכלל. אף אחד לא נעמד להגנתי והפכו אותי לשחקן ספסל מבלי לחשוב פעמיים ומבלי לתת לי בטחון שכל חלוץ חייב אותו. אני מרגיש פשוט לבד".

חשוב לציין, כי שהר עצמו לא התייאש לגמרי מהמצב ואת חבריו לקבוצה ניסה לשכנע להגיע איתו לאימונים אישיים. שהר עבד שעות לבדו בחדר הכושר, אבל בפנים עדיין הרגיש רע. הוא הרגיש שהובטח לו מקום בהרכב תוך כדי מסע השכנועים בקיץ להביא אותו מאספניול, הבטחה שלא מומשה לדעתו. אחרי שטוטו תמוז חתם בקבוצה דרכו של שהר לספסל הייתה קצרה. סהר גם הרגיש שחלק מחבריו לקבוצה לא סומכים עליו. שהם מפחדים לתת לו את הכדור, וגם כשניסה להוכיח אחרת, הרגיש שאף אחד כבר לא מאמין בו.

"לאורך כל הקריירה שלי אף פעם לא הבטחתי לאף שחקן מקום בהרכב", הגיב השבוע גוטמן. "נכון, בקיץ חיזרתי אחרי בן ורציתי אותו מאוד בקבוצה, אבל הוא היה צריך להוכיח את עצמו. אני חושב שבן עשה צעד חשוב לקריירה שלו כשבא להפועל. נכון שלכולם יש תקופות פחות טובות, אבל הוא הוכיח עד כמה הוא שחקן טוב והוא קיבל את דקות המשחק שכל כך היו חסרות לו. אני חושב שהעונה הזו תתרום לו עוד הרבה בעתיד. הצלחה שלו בהמשך הקריירה תשמח אותי".

חלוץ הפועל תל אביב בן סהר (ימין) עם מאמנו אלי גוטמן. ברני ארדוב
"נכון, בקיץ חיזרתי אחרי בן ורציתי אותו מאוד בקבוצה, אבל הוא היה צריך להוכיח את עצמו". גוטמן עם שהר/ברני ארדוב

אבודים

בין לבין, שהר נפגע קשות ממאמן הנבחרת לואיס פרננדז, שלדעת מקורביו החלוץ הפקיר אותו. שהר ציפה לגב שקיבל דני בונדר, שהמשיך לשחק בנבחרת למרות שלא היה בהרכב של קבוצתו. דרור קשטן עשה זאת. פרננדז פחות. שהר חלם לשווק את כרטיס הביקור פעם נוספת דרך משחקי הנבחרת, אבל נותר מחוץ לסגל והרגיש כי חרב עליו עולמו.

שהר יצר את השינוי לבדו. אולי בגלל זה הוא עדיין לא התחבר באופן מלא להפועל תל אביב ולא סבור שהיא זו שהדביקה אותו בסיפור ההצלחה שלה. שהר יצר את השינוי אחרי שהחליט להתמודד עם הבעיות ולהפסיק להתמודד עם רעשי הסרק שיוצרים סביבו. הוא נפתח ושיתף את חבריו, בלא מעט שיחות, בדברים מאוד חושפניים, כולל החלטות גרועות שקיבל במישור האישי והמקצועי. הוא פנה לרב איפרגן ושינה את שמו. מותר לא לאהוב את הצעד הזה, אבל קשה להתעלם מכך ששהר הפסיק לצפות מאחרים והתחיל לדאוג לעצמו.

"מעבר ליכולת המקצועית שלו, שהר הוכיח העונה הרבה בגרות נפשית", טוען אבי תקווה, שיודע כמה זה קשה לחזור לארץ. "מבחינת יכולות תמיד ידענו שלבן יש את כל מה שצריך. אבל החזרה לארץ היא קשה מאוד לכל שחקן, במיוחד מישהו שעדיין בתחילת הקריירה שלו. אני מאמין שהשנים שהוא היה לבדו חישלו אותו להצלחה ולכן הוא לא התייאש גם שחטף לא מעט ביקורת מצד כולם. שהר צריך להיות גאה על העונה הזו. היא תעזור לו בהמשך הדרך באספניול".

בן שהר, עומר דמארי, לואיס פרננדז מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
שהר ציפה לגב שקיבל דני בונדר, שהמשיך לשחק בנבחרת למרות שלא היה בהרכב של קבוצתו. דרור קשטן עשה זאת. פרננדז פחות/ברני ארדוב

הישרדות

כידוע, שהר לקח את המלצת הרב, אך לא רק משם הגיעה הישועה. באותה תקופה ולאחר אותה שיחה עם הרב, החליט החלוץ כי הוא חייב להפסיק להיות ממורמר, גם אם הפך לשחקן ספסל. בהפועל מספרים כי דווקא למשחק מול ליון בליגת האלופות בצרפת, שהר הגיע רגוע ושליו מתמיד, כאחד שכבר השלים עם מעמדו. רצה הגורל ושכטר נפצע כבר בדקה התשיעית בכתפו, ומאז הכל השתנה.

"אם בן לא היה כל כך הרבה שנים רחוק מישראל, קשה לראות איך היה יוצא מהמצב הזה", פרגן אחד מחבריו לקבוצה. "כל שחקן בארץ כבר היה נשבר מזמן, אבל הוא לא הפסיק להאמין ולהתאמן הכי קשה שיש, גם כשאף אחד כבר לא ספר אותו. כולם שוכחים שהוא עדיין ילד, אבל המחשבה שלו וכוח הרצון שלו הם של שחקן מנוסה. בזכות הדברים האלה הוא חזר להצליח".

בין האכזבה להצלחה, לאורך כל העונה ליוו את החלוץ הבעיות הכלכליות שנבעו מהמעבר להפועל תל אביב. סהר לא התלונן על הפיחות בשכרו ועל המקרים בהם לא קיבל את כספו מאספניול, למרות שלא פעם הוא קיבל שיחות טלפון לא נעימות מספרד שתהו לגבי המצב. שהר לא אהב להתעסק בזה, השיחות העיקו עליו, אבל לא הייתה לו ברירה. הוא המשיך, ביחד עם משפחתו, ללחוץ על הפועל תל אביב לנסות ולסגור את החוב, אבל הפעם לא נתן להפרעות להסית אותו מהעיקר.

"אני לא רוצה להתייחס לכתבה", סיכמה השבוע אימו, בתיה, בתגובה לדברים שהובאו כאן. "מה שכן, אני יכולה להגיד שבן קיבל העונה שיעור לחיים בהפועל. הוא הבין שהוא לא צריך לבטוח באף אחד והוא איבד את התמימות שלו. אני חושבת שאם יש משהו הרוויח העונה, זו התבגרות המנטאלית שאני מקווה שתשפיע עליו לטובה בשנים הקרובות".

בן שהר שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
שחקן בהפועל תל אביב פרגן: "כל שחקן בארץ כבר היה נשבר מזמן, אבל בן לא הפסיק להאמין. כולם שוכחים שהוא עדיין ילד, אבל המחשבה שלו וכוח הרצון שלו הם של שחקן מנוסה". שהר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully