וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיות מספר 1

שחקנים לא ידעו מה העמדות שלהם, אבל הכירו כל תכונה בסגל של קרית אתא. הוא הזהיר את מי שינסה לנצל את היעדרות גוטמן, אבל ידע להרגיע את מי שצריך בהפועל ת"א. יוסי אבוקסיס מגיע לדרבי עם המון התרגשות, אבל עם הרבה כישרון ואופי להפוך למאמן ראשי נהדר

באסיפה שערך יוסי אבוקסיס במהלך השבוע שעבר לפני משחק הגביע מול קרית אתא הוא אמר לשחקנים: "אתם כמו הילדים שלי ואתם יודעים שאני מאוד פתוח ומאוד נינוח, אבל שלא תנסו אותי כי אני יכול להיות רע". אבוקסיס לא אמר סתם את הדברים. הוא יודע היטב שלאורך השנים הוא היה מה שנקרא "השוטר הטוב" בצוות המקצועי והדיבורים על כך שהאווירה באימונים עם אבוקסיס היא יותר נינוחה ויותר נעימה הדליקה אצלו נורה אדומה שהשחקנים עשויים לנצל זאת.

אלו רק חלק מהדברים שישפיעו על המבחן שאבוקסיס נקלע אליו בתור מאמן ראשי. המעבר מדמות חברתית ואהובה לדמות סמכותית ומטילת מרות, מעוזר למאמן. והלחץ הזה, כפי שתכף תבינו, נותן את אותותיו. כמו שאומר אלי כהן שאימן את אבוקסיס בבית"ר ירושלים: "אצלי יוסי באמת ענה על ההגדרה מאמן על המגרש והוציא את הקבוצה מסיטואציות שאני כמאמן לא יכולתי להשפיע. כעוזר מאמן רואים את טביעת האצבע שלו, אבל בתפקיד הראשי זה עולם אחר לגמרי ברמת האחריות, ההתמודדות והקשיים שלא בטוח שאיתם הוא היה שומר על החיוך שלו כל כך הרבה שנים".

"הסוד הוא שיוסי וגוטמן יודעים בדיוק מה טוב עבורם"

המצב אליו נקלע כרגע יוסי אבוקסיס בעמדת המאמן אינו אידיאלי. מצד אחד הוא צריך לקחת את המושכות בתקופת ההיעדרות של גוטמן, אך מנגד כל שינוי שבאמת יאמין בו הוא אינו יכול לעשות מבלי להתייעץ עם המאמן הראשי. אבוקסיס אוהב את המושכות אצלו, אבל הפעם הוא יצטרך להתנהל ביתר דיפלומטיה. ז'אן טלסניקוב זוכר זאת היטב מהעונה בה אבוקסיס התחבר לגוטמן בבית"ר והגן עליו מפני הקהל. "יוסי מאוד דומיננטי וקשה היה לו עם קשרים דומיננטיים לידו", סיפר טלסניקוב. "אין לו בעיה שיהיו כאלה, אבל הוא רוצה את הכדורים דרכו. הוא חושב, ואולי זה נכון, ששחקנים בחלק הקדמי לא צריכים לנהל את המשחק אלא במידה ויש בעיה. הייתה לו את הבעיה הזאת עם איציק זוהר, עם ג'ובאני רוסו, כי זה יוסי. הוא לא יוותר על הדומיננטיות והשליטה כי הוא יודע שיש לה השלכות גם מעבר לתוצאות".

בסיטואציה אחרת, הגישה של אבוקסיס אמורה היתה להפריע לו ביחסים עם גוטמן ולקבל את מרותו, אבל שני הצדדים הבינו שעליהם לשתף פעולה. מעבר לחברות, יש כאן שותפות אינטרסים ואבוקסיס צריך השבוע ללכת בגללה בין הטיפות. אחד מאנשי הכדורגל שעבר לא מעט עם השניים מסביר: "זו עסקה מוצלחת בצורה בלתי רגילה. הם יודעים בדיוק מה טוב עבורם בקשר וזה הסוד. יוסי וגוטמן מאוד דומים - הם לא רואים אף אחד ממטר. למרות שגוטמן יותר קר ויוסי יותר מסתחבק, כשמגיעים לשורה התחתונה סוד החיבור ביניהם הוא שאין כאן צביעות ושניהם יודעים שהצד השני דואג לעצמו ולא לוקח שבויים בדרך. שניהם הבינו כמה הם צריכים אחד את השני".

"יוסי משלים את גוטמן"

כשגוטמן הגיע להפועל תל אביב הוא כבר היה עם תובנות לגבי הכוח של אבוקסיס במערכת ומשם נוצר החיבור ביניהם. גוטמן הפך לשוטר הרע מול השחקנים ואבוקסיס לשוטר הטוב. חלוקת המטלות היתה ברורה. אבוקסיס עובד המון על נפש השחקן. הרבה פעמים אבוקסיס היה לוקח שחקנים לאימונים אישיים להשלים את מה שלא היה ניתן לעשות בתוך הקבוצה. ידין, ורמוט, שכטר – לכולם העביר אימונים אישיים שלאחריהם הם העידו על שיפור.

שחקן בהפועל מספר: "יוסי הוא לא עוזר מאמן אלא פשוט משהו מיוחד בקבוצה. הוא עומד על המשבצת שמחברת הרבה דברים ולא רק מול גוטמן, אלא גם מול הקהל וההנהלה. הוא משלים את גוטמן אבל הוא משלים גם עוד הרבה דברים. לא בטוח שהוא תפור למשבצת של גוטמן כמאמן ראשי ואולי עדיף לו לעשות דרך אחרת. אבל מי לא ייקח אם ייתנו לו?

"בהרבה דברים הוא שונה מגוטמן", ממשיך אותו שחקן. "גם בהסתכלות, למרות שהוא אומר שהם רואים אותו דבר. היו מצבים שבהם גוטמן היה מתעצבן ממשהו אחד כמו עמידה וחוסר משמעת טקטית, ויוסי מעיר על דבר אחר וצועק 'אתם רדומים, דאבל-פסים, מסירות מהירות - תשחקו מהר ובקצב ולא תצטרכו בכלל לשמוע על עמידה. כך אתם מכריעים את המשחק תוך 20 דקות'. זה גם מה שיוסי הביא, הקטע ההתקפי. הוא בא יותר מהדינאמיות שהוא אוהב באמצע - המשחקונים הקצרים עם הנעת הכדור המהירה. הוא שונא אדישות בהנעת כדור, זה מטריף אותו הרבה יותר מאשר את גוטמן".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"הוא מוכן לעבוד 20 שעות ביממה בכדי להצליח כמאמן"

על החבילה המורכבת הזו, בשבוע הראשון שלו כמאמן, אפשר ללמוד מההכנות למשחק הגביע בקרית אתא. אמנם יומיים לפני המשחק אבוקסיס התראיין לרדיו ואמר שהראש שלו לא בדרבי אלא במשחק בטירת הכרמל, אבל גם הטעות המביכה הזו לא פגעה בהכנות. הוא הכיר לשחקנים כל בורג בקרית אתא כאילו גוטמן עדיין בסביבה, כולל יתרונות וחסרונות. אם תרצו זו תמצית הסיטואציה: מצד אחד לחץ שמשפיע, מצד שני הרגלים מעולים.

אפשר לראות זאת באירוע שהתרחש במשחק בקרית אתא. אחרי שארתור ארטצזיאנוב הצעיר נכנס במקום בן סהר ולפני כן נכנס יוסי שבחון במקום גילו ורמוט, שחקנים הרגישו שלא קיבלו את כל ההוראות. שבחון פתאום ניגש לאבוקסיס ושאל "איפה אני משחק?". טעות כזו לא היתה מתרחשת אצל גוטמן, אבל אבוקסיס מיד מיהר לשלוח את שבחון לאמצע. ככה זה כאשר אתה מתרגש.

מקורב לאבוקסיס אומר: "אני אגיד לך שני דברים. קודם כל, זה אומר שהוא קצת מבולבל ומתרגש מהסיטואציה ונמצא בלחץ לא קטן. אבל שזה לא יטעה אותך- הוא אחד שלומד ויודע הכל. הוא לא יוותר על שום דבר שנחוץ בדרך להצלחה. הוא מוכן להקדיש 20 שעות ביממה בשביל ההצלחה כמאמן גם אם זה יבוא על חשבון המשפחה. זה בדם שלו. כשחקן הייתה לו תדמית של מלוכלך, אבל הכל היה מהעובדה שהוא לא רואה ממטר בדרך למטרה ומוכן לעשות הכל בשבילה מבלי שיהיה איכפת לו מה יחשבו אחרים. הוא דחף להביא את אסי דומב, אבל גם כשדומב ממליץ על שחקן רכש הוא רואה את הדברים עוד פעם, בודק עוד פעם באינטרנט ועם אנשים כמה השחקן שיחק, איפה, ומבקש משחקים יותר עדכניים מהשבועות האחרונים. הוא מוכן לראות שבועיים קלטות בלי לישון דקה כדי לא להיכשל בהבאת זר. אז תחשוב כמה הוא נחוש להצליח בדברים אחרים".

דוגמה קטנה לכך התרחשה בסיום המשחק בקרית אתא. במהלך המשחק ידין נכנס לויכוח עם רוני דורה, המאמן היריב. בסיום המשחק ידין היה בדרכו לרדת לחדר ההלבשה ואבוקסיס הלך אליו ולקח אותו להתנצל בפני דורה וללחוץ ידיים. כשסיפרנו את הדברים לאחד ממקורביו של אבוקסיס, הוא אמר בצחוק: "נראה את יוסי המאמן לוקח את יוסי השחקן במצב כזה להתנצל וללחוץ ידיים".

"רק תחת הלחץ ניתן יהיה לבחון זאת"

שמענו על אבוקסיס הרבה דברים טובים כאיש מקצוע. יחד עם זאת, ברור שאת עיקר האיכויות שלו הוא הבליט ליד גוטמן כדמות המשלימה. באיזשהו שלב חלק גדול ממנה הוא יצטרך לזנוח. ניתן היה לראות את ההבדלי החשיבה אפילו במו"מ של שחקנים מול קבוצות מחו"ל והרצון לעזוב בינואר. כאשר גוטמן התעקש להשאיר שחקנים, אבוקסיס טען בשיחות שמדובר "בהצעות עם ים כסף וקשה להגיד לשחקן לא". כמאמן הוא יצטרך לחשוב מעט אחרת.

אבוקסיס מודע לשינוי שמצפה לו ובשיחות סגורות אמר השבוע: "אני כבר יודע שיש אנשים שמחכים לי עם הביקורת והזלזול בכל מה שעשיתי להפועל עד עכשיו. מי שיודע מה אני שווה יידע לפרגן ומי שרוצה יסביר הצלחות ככאלה של גוטמן. עברתי מספיק וזה לא מה שבאמת מזיז לי. יש לי קריירה ארוכה לפניי".

קריירה ארוכה, זה נכון, אבל להתחיל היטב בדרבי זה מאוד חשוב. או כמו שמסכם זאת אלי כהן: "שחקנים שהתרגלו לתהילה לוקחים קשה יותר כישלון, קללות וביקורת. זה טבעי כי הם היו על האולימפוס. ליוסי יש הרבה איכויות, אך רק תחת הלחץ וההתמודדות המקצועית האמיתית בעמדת המאמן ניתן יהיה לבחון זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully