וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי זה החיסרון שאיוניר חיפש?: אביחי ידין הוא כבר לא אותו שחקן

אביחי ידין לא מציג את היכולת מעונת הדאבל. מאמן הפועל ת"א בדילמה: האם לעלות איתו ועם אבוטבול בדרבי – שילוב שלא מוכיח את עצמו

אחרי הניצחון הלא משכנע על הפועל אשקלון, לשחקני הפועל תל אביב היה ברור כי אלי גוטמן לא יעבור על היכולת לסדר היום. גוטמן, שסבל אז מגב תפוס, החמיץ כמעט שבוע של אימונים לקראת המשחק מול הפועל עכו, אך כשחזר לפעילות, כבר בפתיחת האימון, הבהיר לשחקניו מה הוא חשב על צורת המשחק שלהם מול אחת מהקבוצות החלשות בליגה: "היכולת הזו ממש לא מקובלת עליי", אמר המאמן. "יש פה שחקנים שיצטרכו להוכיח כי המקום שלהם בהרכב. מעכשיו תהיה פה רוטציה ומי שיוכיח באימונים, ישחק". אומנם המסר של גוטמן היה לכל השחקנים, אך לכולם היה ברור כי הדברים כוונו למספר שחקנים ספציפיים וביניהם אביחי ידין שהעונה חלה אצלו ירידה משמעותית ביכולת, ולראיה: לראשונה, מול הפועל עכו, גוטמן בחר שלא לעלות עם ידין בהרכב משיקולים מקצועיים נטו, ולא מפציעה או תקלה אחרת.

אביחי ידין שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
המסר של גוטמן היה לכל השחקנים, אך לכולם היה ברור כי הדברים כוונו למספר שחקנים ספציפיים וביניהם אביחי ידין שהעונה חלה אצלו ירידה משמעותית ביכולת/קובי אליהו

מתחילת העונה, אחת העמדות שגוטמן ערך בה המון שינויים היא הקישור האחורי. מה שבעונה שעברה היה סמל ליציבות עם ציוותים נהדרים של ידין ונאתכו ואחר כך ידין וזהבי, הפך למטרד בעונה הנוכחית. בהתחלה היה נוח להאשים בבעיה של רומן רוקי הצרפתי, אבל כעת ברור יותר שהבעיה הזו יותר מורכבת והיא קשורה לא מעט לירידה בכושר של אביחי ידין. השאלה הזו פחות הציקה לדאבליסטית שממשיכה להציג כדורגל נהדר, אבל לפני הדרבי יוסי אבוקסיס לא יוכל להתחמק ממנה: האם לחזור לשילוב בין ידין לאבוטבול, שילוב שלא מוכיח את עצמו ונראה שבלוני ולא מאוזן, או להמר על השילוב בין אבוטבול לזהבי, שנועד בדרך כלל למשחקים קלים יותר.

"העונה זה ברור שידין הוא לא מציג יכולת טובה בכלל", קובע רפעת טורק. "לדעתי הוא עסוק מידי במחשבה של איך הוא איבד את המקום בהרכב ועושה הרבה דברים שלא מתאימים לו. בעונה שעברה ראינו את ידין רגוע ומחושב והעונה אפשר לראות שהוא איבד את הביטחון שלו ומאבד הרבה מאוד כדורים במרכז המגרש כי הוא מנסה לעשות דברים שהם לא התכונות החזקות שלו. יכול להיות שזה קשור לעובדה שסבל הרבה מאוד מפציעות, אבל אני חושב שהוא צריך לעבוד הרבה יותר קשה בכדי להוכיח כי המקום שלו הוא בהרכב. עונה אחת טובה בהפועל לא מספיקה. הוא חייב לחזור ולשחק פשוט כי התפקיד של הקשר האחורי הוא קריטי מאוד ואף מאמן לא רוצה שחקן בעמדה הזו בלי ביטחון שמאבד הרבה מאוד כדורים".

נזק רפואי ומקצועי

בהפועל דוחים את הטענות על ירידה ביכולת של ידין, וטוענים שזה רק חוסר מזל שנובע מהצטברות של פציעות, אבל בשטח ניכר שגם הם מודעים לבעיה. ביום שלישי האחרון, למשל, תרגל אבוקסיס את ההרכב לקראת משחק הגביע בקרית אתא, כשהוא מתלבט האם לפתוח עם ידין או סלים טועמה במרכז המגרש. כשהבין עוזר המאמן שאבוטבול לא חש בטוב בסיום האימון, החליט כי ידין הוא זה שיפתח לצד זהבי, מה שעזר לידין להיכנס בסופו של דבר להרכב. בקרית אתא אבוקסיס היה עסוק בשני דברים. הראשון, לדאוג ששחקניו יעמדו נכון על המגרש, והשני - לעודד את ידין, דבר שעשה לאורך חלקים גדולים מהמשחק.

אבוקסיס יודע שעל הקשר לא עוברת תקופה טובה והיה חשוב לו להחזיר את הביטחון לקשר המצוין. באחת ההתקפות הראשונות של קרית אתא ידין ביצע סגירה אלכסונית שמנעה מחלוצי היריבה להגיע למצב קורץ מול וינסנט אניימה. במשך שלוש דקות אבוקסיס צעד לידין מחמאות, אבל רק בסופן הקשר שם לב לכך. המאמץ של אבוקסיס שידין ישמע ממחיש כמה חשוב לו להחזיר את הקשר לתלם.

יש הרבה סיבות לירידה אצל ידין, וחלקן קשורות באופן עקיף לאלי טביב. מאז שהבעלים הגיע מכפר סבא, ידין, שבא איתו, נחשב לנסיך. בעונה הראשונה שלו באדום ידין לא ממש קיבל את הזדמנות לפרוץ ובקיץ 2009 גוטמן, למרות שבהפועל לא מאשרים את הדברים, קיבל רמיזות לתת לקשר הצעיר את הבמה. למרות זאת, המאמן עדיין חיפש קשר אחורי ומשקיבל את זוראב מנטשאשוילי הבין כי חייב לסמוך על הצמד ידין את נאתכו במרכז הקישור, כשהוא יודע שהתקדמות של ידין תביא לו נקודות זכות אצל טביב שגוטמן עצמו לא היה מחביביו של הבעלים החדש. בסופו של הדבר ההימור השתלם וידין הפך לבורג משמעותי בקבוצה, כל כך משמעותי שגוטמן, אולי בגלל שמרנות, ביקש ממנו לשחק גם במקרים בהם לא היה כשיר לגמרי ועלה לדשא עם זריקות. התוצאה: נזק רפואי ומקצועי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אביחי ידין שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
בהפועל תל אביב מאשימים את הפציעות, אבל יודעים שזה יותר מזה. ידין/קובי אליהו

בשנייה שהפנה עורף לטביב

כשגוטמן גילה שרוקי הוא לא מה שחיפש, הוא שלח את ערן זהבי לקרב על אמצע המגרש ולא ספר את שי אבוטבול עד למחצית השנייה מול רד בול זלצבורג, זאת זכר לאותו מקרה בעונה שעברה עם עמרי קנדה בסקוטלנד. אבוטבול היה עם רגל וחצי בחוץ וידין נסחט יותר מדי.

במקביל, ידין נסחט גם מבחינת המעמד שלו. לאחר המריבה הגדולה בין הבעלים בלובי המלון בליסבון, החליטו ידין וזהבי להחרים אימון בגלל מחלוקות כספיות. ידין, שהיה כביכול הבייבי של טביב, שבר את הקונספציה הזאת ושלא בכוונה גם החליש את מעמדו בקבוצה. למזלו הרע, אבוטבול החל במקביל לקבל צ'אנס באותם ימים, תהליך שהגיעו לשיאו במשחקים מול מכבי חיפה בחוץ ושאלקה בבית: ידין הפצוע לא שיחק והתגלה שהוא בר החלפה. גם החלק ההגנתי, באורח פלא, התייצב.

"הגדולה של אביחי ידין הוא בשגרתיות שהוא מפגין לאורך הרבה מאוד זמן", טוען איל לחמן. "הבעיה היא שמאז שעשה את הפריצה הגדולה שלו בעונה שעברה כל הזמן בהפועל מצפים ממנו לשפר עוד אלמנטים במשחק ובזה הוא הוא לא מצליח. לכן קיימת איזושהי אכזבה. הוא צריך להתרכז בתכונות הטובות שלו ואסור לנו לצפות ממנו לדברים אחרים. אני מסכים שיש טיפה בעיתיות בשילוב עם שי אבוטבול כי שניהם שחקנים שמקבלים את הכדור באותם מקומות ובקישור האחורי צריך שחקנים שמשלמים אחד את השני, כפי שהיה עם ביברס נאתכו וידין בעונה שעברה".

חנן ממן, הפועל חיפה, סוגר את שי אבוטבול, הפועל תל אביב. ברני ארדוב
איל לחמן: "יש טיפה בעיתיות בשילוב עם שי אבוטבול כי שניהם שחקנים שמקבלים את הכדור באותם מקומות ובקישור האחורי צריך שחקנים שמשלמים אחד את השני"/ברני ארדוב

הסטטיסטיקה לא מחמיאה

לחמן מצביע על בעיה נוספת ממנה סובל ידין: השילוב עם אבוטבול. בהתחלה, השילוב בין שני השחקנים, שמאוד דומים אחד לשני, הביא למפנה אחרי ניצחון אחד בארבעה משחקי ליגה ואפס נקודות בקמפיין ליגת האלופות. אולם ככל שהתפתחה העונה הצוות המקצועי בהפועל הבין שמול קבוצות שבאות להסתגר, השילוב ידין את אבוטבול תקוע. אי כשירותו של ידין בחלק מהמשחקים פתר את העניין, אבל לא לגמרי. אבוקסיס עצמו התייחס לנושא: "נכון שבמספר משחקים השילוב לא היה כל כך מוצלח, אבל אסור לשכוח שהיו הרבה מאוד משחקים העונה שהשילוב בין שי לאביחי עבד מצוין. במשחקים בהם אנחנו נוקטים ביוזמה התקפית ערן זהבי נכנס לקישור האחורי. אני בטוח שנראה עוד הרבה משחקים של ידין ואבוטבול ביחד ואין לי ספק שהשילוב ביניהם יעבוד על הצד הטוב ביותר".

חובה לציין: ידין ממשיך להתאמן באותה מקצוענות שאפיינה אותו. השקט, סוד הכוח שלו, ממשיך להיות חלק ממנו וגם בימים אלו הוא לא מסגיר רגשות. גם כשהסטטיסטיקה לא לצידו: מאז המשחק מול בית"ר בבלומפילד, במשחקים בהם אבוטבול וידין פתחו יחד, הפועל איבדה בבית נקודות לצהובים-שחורים, הפסידה לאשדוד בבית, ניצחה באשקלון לאחר יכולת גרועה וסיימה בתיקו מול קרית שמונה. עם הנתונים האלו אבוקסיס יצטרך להחליט עם מי לעלות בקישור האחורי בדרבי.

לדעת אבי תקווה הפתרון הוא לא לוותר על ידין, אלא להמשיך להריץ את השילוב בינו לבין אבוטבול. עד שזה יידבק. "יכול להיות שיש אצלו ירידה קלה ביכולת", אומר אבי תקווה. "העונה כבר יש הרבה ציפיות ממנו וזה דבר שילמד אותו להתמודד טוב יותר בעתיד. לגביי השילוב עם אבוטבול, יכול להיות שמשהו בדינמיקה בין שניהם עדיין לא עובד. במגרש עצמו הם עדיין לא יודעים לחלק ביניהם את העבודה. אבל הדברים לא רק תלויים בהם אלא גם בחלק ההתקפי שעושה פחות תנועה כי הוא יותר סומך עליהם. הם לא גוף נפרד אלא חלק מהקבוצה. אני אישית הייתי נותן להם לרוץ יחד לפחות עשרה משחקים בכדי שהתיאום ביניהם יהיה טוב יותר. למרות הסטטיסטיקה הלא מחמיאה, הייתי מהמר עליהם בדרבי ושולח את ערן זהבי לעמדה קדמית יותר. כך הפועל תרוויח יותר התקפית ותשלוט בשדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully