וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, החמצה לפניך: לאן הולכת הקריירה של איתי שכטר?

יותר מדי אנשים, לא רק סוכנו, סבורים כי איתי שכטר טועה כאשר הוא דוחה את האופציה לצאת לאירופה בינואר, אופציה שעדיין קיימת. הערב (20.45, ערוץ 1) מול עכו היהלום של הפועל ת"א ישוב להרכב, אך הדילמות הקשות שמלוות אותו עדיין יחכו לו

לפני מספר שבועות שוחח איתי שכטר עם שחקן בכיר בכדורגל הישראלי בנוגע לאופציה שייצא לשחק בינואר באירופה. אותו שחקן, ששכטר מאוד מעריך, אמר לו: "תקשיב טוב, הפועל או כל מועדון אחר זה אינטרס נטו. אתה לא באמת מעניין מישהו שם ואם תוותר על האופציה בעתיד לא יהיה בהפועל בעל בית וגם את החוזה יקצצו לך. תפסיק לחשוב כמו ילד וקח את ההזדמנות. זה לא שיש שמונה הצעות מאנגליה, שש מספרד וחמש מאיטליה. מדובר על הצעות בודדות שאף אחד לא יבטיח לך שיישארו בתום העונה". שכטר ענה לאותו שחקן כי הכל נכון, אבל הוא מוכן לקחת את הסיכון. "אני לא חושב שלילי. אני בטוח שאמצא את המקום שלי בעונה הבאה באירופה בכל מקרה", אמר החלוץ.

איתי שכטר שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
מקבל לא מעט עצות ללכת, אבל הוא לא ממהר. שכטר/ברני ארדוב

האמנם כך? שכטר וסוכנו קצב ישבו לאחרונה עם ראשי הפועל תל אביב לשיחה מאוד חיובית וחברית ושמו את המחלוקות מאחוריהם, כולל הסכמה על תג מחיר סודי, אבל עדיין קיימת אופציה שייצא לחו"ל כבר עכשיו – אופציה שלא בטוח שכדאי לו לדחות בקלות כזו, בין אם זו קייבו או אחת מקבוצות הפרמייר-ליג. הערב (20.45, ערוץ 1) שכטר יחזור להרכב הפועל תל אביב אחרי תקופה לא פשוטה בה ירד לספסל למשחק אחד, סבל מאינספור פציעות חסרות מזל ונקלע לדילמה לא פשוטה לגבי עתידו המקצועי. גם אם ישוב לדרך המלך מול עכו ויחזור להזכיר לכולם מי השחקן הכי טוב בליגת העל, הדילמה הזו תשוב ותחכה לו.

"בסוף השנה יהיו 30 איתי שכטר בשוק"

סוכנו של שכטר, רונן קצב, הוא מגדולי הממליצים לשחקנים לא לצאת בינואר לאירופה. קצב חושב שהדבר הכי נכון לשחקן הוא לצאת בתחילת העונה ולהתחיל אותה מסודר. אבל במקרה הנוכחי קצב חושב קצת אחרת ולא בגלל כסף. קצב: "לא בכל יום שחקן מקבל הצעה לעבור בהעברה ישירה מישראל לאחת הליגות הגדולות ביבשת. לכדורגל שלנו אין שם יותר מדי גדול, לשחקן הישראלי אין שם יותר מדי גדול וגם העובדה שהפועל תל אביב העפילה לצ'מפיונס לא נותנת יותר מדי כי היא לא הגיעה שם להישגים בולטים. אני בדרך כלל לא ממליץ ללכת בינואר, אבל במקרה של איתי לא אומרים לא לאיטליה".

שכטר מתעקש לשמור על נאמנות להפועל תל אביב ומטרותיה, אבל לא רק קצב חושב שעליו לזכור כי השוק שיחכה לו בקיץ יהיה שונה מזה בינואר בו קבוצות לחוצות על שחקנים. בקיץ השוק רחב יותר ושחקנים מישראל פחות מושכים קבוצות בכירות, כי אז אפשר להביא שחקנים מליגות טובות יותר מישראל. בינואר בעיקר קיימת בהלה למצוא פתרונות מיידים, כמו שמסביר הסוכן האנגלי, ג'רום אנדרסון: "שחקן ישראלי מקבל הצעה מאיטליה ורוצה לחכות לסוף העונה? אני לא חושב שזה מהלך נכון. אין לשחקן הישראלי שם גדול והצעה בינואר לשחקן ישראלי היא פועל יוצא של תקופה שכדאי לנצל. אם קבוצה באיטליה תקועה בלי שחקן בינואר, בקיץ כבר יהיו לה 30 כאלה ובלי לחץ. לא כדאי לשחקן ישראלי לקחת את הסיכון הזה".

גם רוני רוזנטל סבור כך: "אין דבר יותר נזיל מכדורגל וכמה ששכטר שחקן טוב, הוא בא ממקום שהוא באמת לא יכול לברור או לחכות יותר מדי. צריך לקפוץ על מציאות. בסוף השנה כבר פחות יהיו חמים עליו, יחפשו את הדברים השליליים כמו מדוע הפועל תל אביב לא הצליחה בצ'מפיונס או מה הוא עשה בעונה האחרונה ויהיה הרבה יותר זמן לרדת לפרטים שאולי שכטר לא היה רוצה שיירדו אליהם. לפעמים בהזדמנות יש גם מזל בגישה של הצד השני ואסור לפספס אותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"איתי לא רוצה שהדברים ייגמרו מכוער"

שכטר סבל גם לא מעט מההתנהלות בין טביב להראל, מהכוונה של כמה מראשי הפועל תל אביב למצוא חן בעיני האוהדים על ידי השארתו, ושיקולים כלכליים שנלקחו בחשבון במקרה שהקבוצה תזכה שוב באליפות בזכותו. סוכנו ניסה לא פעם להתיר את הפלונטר, אבל גם סבל לא מעט מהיחס של ראשי הקבוצה כלפיו עוד מהקיץ. למי שלא יודע, קצב מייצב הרבה שחקנים בדאבליסטית, כמו ורמוט, ידין ובונדר, ונלחם עבור העלאת שכרם בקיץ בתמורה לוויתור על האופציה האירופית. בהפועל לא אהבו זאת. בנוסף, לאחר תחילת העונה ולאחר שהתרחש הפיצוץ בין טביב להראל קצב פנה להפועל וניסה לברר מה קורה עם הסכומים שאמורים להגיע אליו מהעיסקאות של ביברס נאתכו, טוטו תמוז ועוד, והבין שאין לו עם מי לדבר. אחד שולח אותו לשני ומשחקים איתו משחקים, כולל מחשבה על הליכה לבוררות. על קצב זה לא הקל לשחרר את הפלונטר אליו נקלע שכטר ובו קשה לתפוס את אלי טביב.

חשוב לזכור: שכטר הוא השחקן היחיד של קצב שאין לו סעיף שחרור. שכטר סבל מזה מאוד, אבל כאמור – הוא בוחן את המקרה בצורה רגשנית ושלל את הרעיון ללכת לבוררות על העניין הזה, כפי שאפשר להבין מרוח הדברים של אביו, נחי שכטר: "אנחנו מבינים את הפועל ולמה הם לא רוצים לשחרר את איתי במהלך מאבק האליפות כי הוא שחקן חשוב מאוד. יש לו חלומות והוא רוצה להגשים אותם ואנחנו נחפש את הדרך הטובה לשני הצדדים. הוא לא רוצה שהדברים ייגמרו מכוער".

"לא ניתן להציע שחקן ללא תג מחיר"

עד לאותה פגישה מפויסת בין קצב להראל, לשכטר לא היה בכלל תג מחיר – שזו שאלה לא פחות מעניינת בהקשר שלו. תג מחיר זה עניין חמקמק. לפעמים יש קבוצות קטנות באירופה שמשתגעות ומוכנות לשלם 2.65 מיליון יורו על בלם כמו דאגלס דה סילבה, בזמן שקבוצות מושכות יותר מרד בול זלצבורג, כמו צ'לסי למשל, משלמות חמישה מיליון על קליבר כמו בניון. למרות שאין אישור לכך, מספרים כי הסיכום במקרה של שכטר הוא על סכום דומה לדה סילבה, למרות שבהפועל עדיין חולמים על קופון יפה של חמישה מיליון יורו.

ריאלית- אף קבוצה לא תשלם להפועל את הסכום הזה בהעברה ישירה מישראל. לא במקרה הגיעה ההצעה מקייבו לחצי כרטיס. את העניין הזה קצב הציע להפועל, מתוך הנחה שאם הם באמת מאמינים ביכולות ובערך שלו אז בעתיד הם יזכו לנתח יפה בזכות 50% מהכרטיס השייך להם. אך גם כאן הוא נתקל בעקשנות או אטימות – תלוי מה דעתכם בנושא.

העובדה שלא היה תג מחיר עד כה פגעה קשות ברמת ההצעות של שכטר, כמו שמסביר הסקאוט הגרמני ג'ראלד מאייר: "בלי תג מחיר, הסוכן נמצא בבעיה לא קטנה. השם של שכטר עלה אצל מספר קבוצות כאן בגרמניה, אבל זה עדיין שחקן מקבוצה חלשה יחסית באירופה מליגה שלא באמת מתייחסים אליה ברצינות. אתה לא מצפה מסוכן שיציע את השחקן שלו למועדונים או אנשי קשר רציניים כשאין לו תג מחיר עבורו. חמישה מיליון יורו? אין מספר כזה עבור שחקן שבא מישראל. חמישה מיליון יורו משלמים בתוך הבונדסליגה על שחקנים בקנה מידה גדול ושהוכיחו את עצמם". או כמו שאומר קצב: "את קסאנו העבירו לאחרונה ב-2.5 מיליון יורו, אז כמה שווה שכטר?".

"איתי רוצה להחזיר את מעמדו"

במקרה הזה, מדובר גם במלחמה על דעת הקהל בין שני הבעלים של המועדון שלא רוצים להיראות בעיני האוהדים כמי ששחררו את שכטר. טביב והראל חושבים גם על חלוקת השלל ביניהם ביום שייפרדו. מוני הראל הסכים לומר בעניין: "קודם כל אני מחוייב ל-9,200 מנויים. אנחנו קבוצה במירוץ לאליפות ושכטר הוא אולי השחקן הכי חשוב שלנו. אנחנו מבינים את הרצון של איתי להתקדם ולא נמנע את זה בעתיד, אבל קשה לנו לשחרר אותו עכשיו. אם תהיה לנו הצעה ל-1 ביוני אני הראשון שאשחרר אותו".

קצב יצא מרוצה מהפגישה האחרונה עם הראל, אבל גם כיום, כשאופציית היציאה לאירופה הולכת ונסגרת אבל עדיין קיימת, הוא סבור שמדובר בסיכון ששכטר לא צריך לקחת. שחקן בהפועל תל אביב, המקורב לשכטר, מוסיף כי "איתי רוצה לצאת בריא לחלוטין לאירופה ולנצל את חצי העונה הקרובה כדי להחזיר את מעמדו וכושרו", אבל קצב סבור שיש לבחון את הדברים אחרת: "מה יקרה חס ושלום אם איתי ייפצע וייעדר חודש או חודשיים, איפה הוא ישחק בשנה הבאה? נכון שתמיד מקווים לטוב אבל צריך לאפשר לשחקן להתקדם. איתי מחוייב להפועל ואוהב את המועדון והמאמן שקידם אותו, אבל צריך לזכור שתמיד תהיה את אותה הסיבה למה לא לשחרר אותו ותמיד תחכה ההתמודדות הבאה בליגה או באירופה. לאיתי לא תמיד יהיו הצעות מהליגות הבכירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully