וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפועל תל אביב יכולה לחולל מהפכה"

28.12.2010 / 13:54

ירושלים תיפגע? מכבי תל אביב תזיע? העניין יחזור? עם שובה של הפועל תל אביב, מפת ליגת העל צפויה להשתנות

2005/6 הייתה עונה שאוהדי הפועל תל אביב ירצו למחוק מהזיכרון. בסיומה, נהרס אולם אוסישקין, הקבוצה שלהם ששיחקה במהלך כל העונה מול היכל יד אליהו ריק ברובו, התפרקה למרות עונה טובה מקצועית עם סגל מביך, והימים הגדולים נראו רחוקים. דווקא במשחקיה האחרונים, כשהעתיד היה נראה כמו חלום בלהות, הציגו שחקניו של אפי בירנבוים את הגאווה האדומה עם ניצחונות על עירוני נהריה וגליל עליון, שתי קבוצות טובות בהרבה ויקרות גם מן הסתם. עונה לפני כן, עם סגל קצת יותר מרשים, אותה גאווה הספיקה להגעה לגמר הפלייאוף.

הריסות אולם אוסישקין. שרון בוקוב
מעבר למשמעות הסמלית, הריסת אוסישקין סימלה גם טרגדיה מקצועית/שרון בוקוב

היום, כשמתחילים להריח את שובה של האימפריה האדומה לליגת העל, מדברים קודם כל על אותה גאווה שחסרה, ועוד לא מעט דברים שהקבוצה, אם תעלה, עשויה להפוך מן היסוד. "הפועל תל אביב תוסיף צבע ועניין אם היא תוכל להתמודד למעלה", קובע שמעון אמסלם, אחד הסמלים הגדולים בהיסטוריה של הפועל תל אביב. "הקהל שלה ידחוף אותה למקומות שיהיה כיף לראות אותה. הליגה מאוד התגעגעה להפועל תל אביב. הרנסנס הזה מאוד טוב לספורט כי הוא בא ממקום נקי וחדש. ממקום ישראלי. זה כמו שקלטנו את ההתפתחות הפועל חולון בעבר, זה די דומה. רק שהפועל תל אביב הוקמה מאפס. היא יצרה סוג של מודל לשאר המועדונים - שאפשר אחרת".

האלטרנטיבה

בשנים האחרונות ליגת העל צמאה לעניין, מעבר לשבוע הפיינל פור. בגלל הצימאון הזה, נחקקה עונת 2007/8 בתודעה עם אותה אליפות של הפועל חולון. אבל זה לא רק העניין שהקהל הצהוב-סגול הוסיף, זו גם קריאת התיגר על מעמד הקבוצה 2 בישראל, מעמד האלטרנטיבה, מעמד שכל כך חסר היום והפועל תל אביב יכולה למלא את החלל. "הפועל תל אביב תצטרך להרוויח וביושר את התואר והמעמד של הקבוצה מספר 2 בכדורסל הישראלי ולשאוף להיות האלטרנטיבה. אלו דברים שלא יקרו כל כך בקלות", קובע אמסלם.

אל השינוי האפשרי שיביאו האדומים לליגה מצטרף מאמן נבחרת ישראל, אריק שיבק, שאימן את האדומים בעברו: "נכון לעכשיו, זה נראה מבטיח וטוב. זה שאורי שלף עושה עבודה מדהימה זה גם נכון. בכלל, כל ההתפתחות המחודשת של הפועל אוסישקין תל אביב נראית בריאה וטובה. שלב ההוכחה עדיין על המועדון והאנשים האלה, שטוענים שהם הפועל תל אביב. עוד קבוצה טובה זה נחמד בשביל הליגה, אבל הפועל תל אביב גדולה בליגה זה מדהים לכדורסל הישראלי".

אורי שלף, מי שחתום ביחד עם עוד כמה אוהדי הפועל תל אביב מסורים על ההצלחה של הפרויקט, חוזה רווח עתידי לשני הכיוונים. "יש לנו עוד דרך ארוכה עד לליגת העל אבל ללא ספק הפועל תל אביב חסרה לליגת העל לא פחות מאשר שליגת העל חסרה להפועל תל אביב. אחת הבעיות המרכזיות של הליגה זה המחסור בקהל במגרשים, ישנן רק שלוש קבוצות שמושכות אחריהן קהל לכל מגרש - הפועל חולון, הפועל ירושלים ומכבי תל אביב, והקהל של הפועל תל אביב חסר מאוד. מעבר לזה, להפועל תל אביב יש יריבויות רבות שנים עם אותן הקבוצות שהזכרתי וכל מפגש עימן מעורר עניין רב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ירושלים

מה שמכניסה הפועל תל אביב, מלבד צבע, מסורת ואוהדים, זו גם סוג של יריבות ספורטיבית עתיקת שנים. חברי דירקטוריון במנהלת הליגה אישרו השבוע כי במידה והפועל תל אביב תוכיח בעונה הבאה כי היא מסוגלת להיות קבוצה בכירה, יישקל מחדש ביטול הפיינל פור עם חזון לסדרות פלייאוף גדולות כמו בשנות ה-90. "כולם זוכרים את היריבות בין הפועל תל אביב להפועל ירושלים ואת חצאי גמר הפלייאוף המדהימים עם הדרמות שהיו, היריבות הזאת תיצור עניין גדול בליגה", מסכים קפטן מכבי אשדוד מאיר טפירו. "זה יתרום לשתי הקבוצות - הפועל ירושלים תקבל מטרה נוספת, וכדי להפוך לקבוצה מספר 2 היא תצטרך לנצח את הפועל תל אביב, מה שהיא לא עשתה בשנות ה-90. כל הליגה לא תצטרך להסתכל רק על מכבי, או ירושלים, אלא פתאום יש קבוצות נוספות עם מסורת ועוצמה, כמו הפועל תל אביב, הפועל חולון ומכבי חיפה".

הקישור בין ירושלים להפועל תל אביב מפריע קצת למאמן הנבחרת, אריק שיבק. "אני לא מסכים שירושלים היא היריבה הגדולה של מכבי. צריך לבדוק כמה פעמים הפועל ירושלים הייתה בגמר הפלייאוף בעשור האחרון (3 פעמים מאז עונת 1999/2000, א.ש). אני מסכים שהם יריבים, אבל אין תחליף לדרבי. בליגות הגדולות באירופה, אם ניקח את ספרד שהיא הגדולה ביותר, יש 4-6 קבוצות ברמת יורוליג, וכשברצלונה משחקת מול ריאל או קאחה לבוראל בליגה או בגביע זה ברמת יורוליג. ככל שיהיו יותר קבוצות ברמה הזאת בליגה שלנו זה רק יעשה יותר טוב לליגה. אני לא רואה את הפועל ירושלים או הפועל תל אביב נפגעות מזה שיש עוד יריבה רצינית למכבי".

כסף

כדי שזה יקרה, צריך כסף. "לפני הכל, הפועל תל אביב חייבת ספונסר ראשי גדול כדי להיות כוח משמעותי עם תקציב סביר", קובע טפירו. "הפועל תל אביב מביאה הרבה מסורת וקהל, הרבה דברים חדשים שלא היו בליגה הראשונה - אנרגיות ממשחקים גדולים מפעם. לדעתי זה ייצור הרבה עניין מחודש בליגה, מה שאבד קצת עכשיו. בשביל זה היא צריכה לגייס מספיק כסף".

"עלייה של הפועל תל אביב תוסיף הרבה מאוד צבע, אבל שם המשחק הוא כסף. כבר השנה להפועל תל אביב יש בעיות כספיות בליגה הלאומית, ליגת העל זה עולם אחר לגמרי", קובע מאמן הפועל חולון דני פרנקו, שאימן במחלקת הנוער של הפועל תל אביב. "מוטי אמסלם בבקעה יכול היה לשחק בליגת העל, אבל עם תקציב מינימום של מינימום, ובחר לא לעשות את זה. הפועל תל אביב צריכה להיכנס בדלת הראשית. הם הלכו עד כה בדרך יפה, עלו בדרך מסודרת, עשו את הכל בזכות וזה דבר מדהים בכל קנה מידה. עכשיו שם המשחק זה כסף. אם הפועל תעלה לליגת העל עם תקציב מינימום, אז זה יוסיף צבע ועניין אבל זה לא יוסיף לתחרותיות של הליגה, להפועל תל אביב יש פוטנציאל להפוך את הכדורסל של הארץ. יש להם את העוצמות לחולל כאן מהפכה. השאלה אם תהיה להם את היכולת הכלכלית לכך".

אורי שלף, המנהל המקצועי של האדומים, מודע לספקות האלו: "הנושא כספי קובע אצל כל קבוצה בעולם איך היא תיראה וכך גם אצלנו, למרות שעדיין אין לנו ספונסר ראשי השנה. אנחנו עומדים ביעדים התקציביים בכל שנה ואני מקווה שכך גם יהיה בשנה הבאה אם נעפיל לליגת העל. בספורט מתמודדים עם מה שיש וזה מה שנעשה בין אם יהיה תקציב גדול או לא. ההבדל בתקציבי כל קבוצות ליגת העל ,למעט מכבי וירושלים, הוא קטן מאוד ולכן בעונה נתונה אפשר להתמודד על מקום בפיינל פור או לחילופין להיאבק נגד הירידה".

יציבות

בסופו של יום, הפועל תל אביב תיבחן ביכולת שלה להעמיד קבוצה גדולה בליגת העל, אבל גם לשמור על עצמה לאורך שנים בטופ של הכדורסל הישראלי. "קבוצת אוהדים זה יפה ונחמד, אבל גם לאוהדים בסופו של דבר יימאס, ובמיוחד כשיבואו לבקש מהם עוד כסף", חוזה יו"ר בליגת העל. "אם הפועל תל אביב תבנה את עצמה על האוהדים שלה, זה ייתן לה גב לכמה שנים, לא יותר. כדי להשפיע באמת, הפועל תל אביב צריכה משקיע יציב. בית"ר רמת גן עשתה בעבר את הדרך של הפועל תל אביב והתפרקה, אף אחד לא רוצה שזה יקרה גם לה".

אל דבריו של אותו יו"ר מצטרף גם אריק שיבק: "כל הדברים של לפיד ואלטרנטיבה למכבי, אני שופט לאורך זמן. פיק זה לא סחורה בשבילי. אני רואה תהליכים ארוכי טווח, ולא קצרי טווח. בשבילי אלטרנטיבה למכבי או תחרות למכבי זו קבוצה שתהיה לאורך שנים. כשמנצחים את מכבי פעם אחת או פעמיים זה לא סחורה בשבילי. לשם הפועל תל אביב צריכה לכוון".

שחקני הפועל תל אביב כדורסל חוגגים, מתן נאור (שמאל), גל איתן (אמצע), גלעד שמחוני. אדריאן הרבשטיין
ועכשיו? מה עכשיו? כבר בעונה הבאה נדע/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully