וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש בנו אהבה והיא תחזור לנצח: ראיון עם מתן נאור

27.12.2010 / 14:44

מה מבדיל בין הפועל ת"א לשאר הקבוצות בארץ. מתן נאור בראיון מרגש במיוחד פותח את פרויקט 'הפועל חוזרת' לקראת חולון

שבוע לפני ההתמודדות המסקרנת בגביע המדינה מול הפועל חולון, פתחה הנהלת הפועל תל אביב קופה מיוחדת בשעות הערב למכירת כרטיסים למשחק. ביום חמישי האחרון בלבד נמכרו כמה מאות כרטיסים בשעה אחת, כשהאוהדים, השחקנים וההנהלה מתרגשים לקראת משחק רשמי ראשון מול קבוצה מליגת העל. בזכות הטירוף הזה, ההתלהבות הזאת, הרגשות שאופפים את המועדון האדום, חזר מתן נאור להפועל תל אביב.

מתן נאור שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
בזכות הטירוף, ההתלהבות והרגשות הוא חזר למקורות. מתן נאור/ברני ארדוב

לדאבונו של נאור, ללא ספק השחקן הטוב ביותר של האדומים, הוא יהיה על תקן של צופה בלבד במשחק נגד חולון, בגלל פציעה. השבוע, בראיון עם וואלה! ספורט, הוא לא הסתיר את ההתרגשות מהמעמד הנוכחי, וגם מהדרך של הפועל תל אביב לליגת העל, דרך אותה עושה הקבוצה בקלות עד כה. בהנחה שלא תהיה סנסציה, ימצאו את עצמם הפועל תל אביב ומתן נאור בעונה הבאה בליגת העל, וזה יהיה המבחן האמיתי של הקבוצה.

"אני חתום בהפועל גם בשנה הבאה, מבחינתי זאת התחנה האחרונה, אין מקום שבו אני ארצה לשחק", אומר נאור. "אני מרגיש שאני יכול לשחק בליגת העל, בשני הקיצים האחרונים עבדתי קשה מאוד, הגעתי לכושר טוב. זאת המטרה, בגלל זה חתמתי לשלוש שנים - לא רק לעלות ליגה, אלא גם להציג יכולת גבוהה בליגה הראשונה. אין לי שאיפה לחזור לנבחרת, לא עם זה אני קם בבוקר. אני מתרכז בהפועל תל אביב ולעלות ליגה, הלוואי ואחר כך זה יצליח גם בליגה הראשונה".

מתן נאור תמיד העדיף לחרוש את התלם מאשר ללכת בו.

"הפועל ת"א חייבת תקציב מעל המינימום בליגה הראשונה"

- מה אתה חושב שתצטרכו לעשות כדי להיות מוכנים לליגת העל, הרי אתם בדרך לשם?

"זאת שאלת מיליון הדולר. בהנחה שנעלה ליגה, המבחן של המועדון הזה יהיה בהתמודדות. זו סיטואציה אחרת, לא משהו שחווינו כבר. אין איזה ספר הוראות שצריך לפעול לפיו, כי אף קבוצת אוהדים לא עשתה מה שעשינו. הפועל תל אביב לא יכולה להרשות לעצמה להיות קבוצה עם תקציב מינימום בליגה ראשונה, השאיפות של הקבוצה הזאת היא אחרות, וצריך לדעת להתמודד איתם".

שלשום (שבת) השלימה הפועל תל אביב את הסיבוב הראשון בליגה הלאומית ללא הפסד. היא טיילה בכל אולם אליו הגיעה, וזאת גם לאחר שאיבדה במהלך הסיבוב את נאור ואת טוהר חיימוביץ', שני שחקני חמישייה, בגלל פציעות. "מבחינתי יש מטרה אחת, וכל סיכום אחר הוא לא משמעותי. גם איך שאנחנו נראים חסר משמעות בשלב זה. הדבר היחיד שיש לסכם זאת השורה התחתונה, לעלות ליגה. זאת המטרה שלנו, וזה הסיבה שכולנו נמצאים פה, כל דבר אחר מבחינתנו הוא לא אופציה ובסדר גודל של אסון. בליגה הזאת יש פלייאוף בסוף וזה מה שקובע מי עולה, ולא איך ששיחקת במהלך העונה. יש לזה משמעות בקטע של יתרון ביתיות, שעם הקהל שלנו זה משמעותי, אבל מצד שני זה יכול גם להפעיל לחץ".

נאור, שמשחק בהפועל מאז העונה שעברה, לא ציפה לניצחונות הקלילים עד כה. הדבר המדהים באמת הוא שהפועל לא בעלת תקציב גדול במיוחד, ובטוח שלא הגדול ביותר בליגה השנייה. הדבר מעיד בעיקר על מצבה הגרוע של הליגה, בה קבוצות מתקשות להציב סגלים ראויים וזרים איכותיים.

"אני קצת מופתע מהרמה של הליגה", אומר נאור, "לא חשבתי שנהיה ללא הפסדים עד סוף הסיבוב. בטח בסיטואציה של הפציעות שעברנו, אם זה אני, אם זה טוהר או ההרחקה של רוקני. אני חושב שאמרתי את זה בתחילת השנה, היתרון הכי גדול שלנו הוא לא התקציב או שהשחקנים הכי טובים משחקים פה, אלא זה שאנחנו קבוצה שהשלד שלה רץ שנה שנייה ברציפות. בדיוק אמרתי לפיזיותרפיסט שלי שאני לא מבין איך קבוצות בליגה הראשונה לא מחתימות שחקנים על חוזים ארוכי טווח. אלה דברים שאי אפשר למדוד בכסף, אנחנו רצים שנה שנייה, ואז יותר קל להכניס את שני הזרים שהבאנו ואת אלעד אליהו. מדובר בחבר'ה איכותיים ואנשים ברמה גבוהה. נוצר תלכיד שרואה רק את המטרה הקבוצתית ושם את האגו בצד. ככל שהעונה תתקדם קבוצות אחרות גם מתחברות, ובגלל זה מוקדם לסכם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"ראיתי את הפוטנציאל בהפועל"

הסיפור של מתן נאור לא פחות מדהים מסיפור הסינדרלה של הפועל אוסישקין תל אביב. בסוף עונת 2007/8, כשהקריירה שלו בשיאה, וכשהוא שחקן חמישייה בנבחרת ישראל, החליט נאור לעשות פסק זמן מכדורסל ויצא לטיול בדרום אמריקה עם אשתו הטרייה. כשמזכירים לנאור את ההחלטה, חיוך גדול נמרח על פניו.

"אני מסתכל אחורה ומחייך, אז זה עונה על השאלה אם עשיתי את הדבר הנכון - אין לי צל של ספק. לא הייתי מחליף את החוויה הזאת בשביל שום הון שבעולם. זה משהו שהייתי חייב לי ולאשתי, אי אפשר למדוד את זה באופן מוחשי. זה היה חלום שהיה לי כל החיים, ובמסלול של כדורסלן, להבדיל מחברים שלי שסיימו צבא ועשו את הטיול הזה, קצת יותר קשה לעשות את זה. זה משהו שאין לו זמן, זה משהו שאתה מפנה לו זמן. במסלול של ספורטאי זה נראה קצת יותר תמוה, ואני יכול להבין את זה. לא נתתי הסברים, כי זה היה בשבילי, ולא בשביל אף אחד אחר".

נאור חזר לארץ באמצע עונת 2008/9, ולא מעט קבוצות התעניינו בו. הוא החליט לבסוף לחתום בעירוני נהריה, שהתמוטטה כלכלית באמצע העונה, בהחלטה שעוררה תהייה אחת או שתיים. "כשנסעתי לטיול, וקיבלתי את ההחלטה, ידעתי שאם אני אחזור לשחק כדורסל, זה יפגע בי באיזושהי רמה. גם מבחינת כושר משחק, וגם מבחינת המעמד. ציפיתי לזה, ובנוסף המצב הכלכלי שהיה אז גרם לזה להיות קשה יותר ממה שחשבתי. הרבה קבוצות התעניינו, אבל לאף אחת לא היה כסף להציע. נוצרה סיטואציה בנהריה שהם שיחררו שחקנים והיו צריכים לעמוד ספורטיבית באיזושהי סיטואציה, הם יכלו להציע משהו, נמוך אבל משהו. זו לא הייתה טעות, שיחקתי שם, ובזכות החודשיים האלה היו הצעות".

ואז, אחרי תקופה קצרה בנהריה, שוב החליט נאור להדהים את כולם, וירד עד לליגה השלישית, שבועות מספר אחרי שזומן לסגל המורחב של נבחרת ישראל לאליפות אירופה. "לא הלכתי להפועל כדי ליצור כותרות, או להפתיע אנשים, זה מה שהרגיש לי נכון באותו הרגע. הסיטואציה שנוצרה גרמה לי לחשוב בכיוונים אחרים. בכל קיץ הייתי צוחק עם 'שחור' (יצחק לוי, מנהל המשק המיתולוגי של הפועל תל אביב; א.ש), ושואל אם הוא צריך קלעי לקבוצה. הוא אף פעם לא לקח אותי ברצינות, וגם אז לא, וכשאמרתי לו שאני רציני, הוא היה בהלם. כמו עם הטיול, הרבה אנשים הרימו גבה, וכולם אומרים לי היום שזאת החלטה גדולה. אני ראיתי את הפוטנציאל בהפועל, אני יודע מה זה, כי הייתי פה לפני. מעבר להיכרות עם האנשים שמנהלים, זה ממש כיף להיות פה".

"בהפועל מסתכלים על רגשות של אנשים, ולא דורכים על אף אחד"

כשמדברים עם מתן נאור, שכבר עבר את גיל 30, על ההבדלים בין הפועל תל אביב לקבוצות גדולות אחרות ששיחק בהן, כמו נהריה לפני ההתפרקות, הפועל תל אביב של גוזינסקי והפועל ירושלים, הוא מזהה שוני אמיתי. "בפעם הראשונה בקריירה שלי מה שסוכם בעל פה נחתם אחד לאחד בחוזה, בלי ניסיונות לעגל פינות, כמו שקרה לי בכל מקום. זה גורם לבוא עם חיוך. מעבר לזה, מתייעצים איתי בכל מיני סיטואציות שדיברו עם שחקנים, אני מוצא את עצמי שאוב לתוך העולם הזה. אני מדבר על שזה עסק, וצריך להתנהל בצורה מסוימת כדי לעלות ליגה, וזה נשמע לאנשים בהתחלה קצת מוזר אבל אני מנסה לשכנע חלק. בסופו של דבר אני מנסה לדחוף לכיוונים מקצועניים גרידא, אבל זה מאוד יפה שמסתכלים על רגשות של אנשים ולא דורכים על אף אחד".

"מקבלים פה החלטות בצורה מאוד אצילית, וזה ההבדל, ולא היה לי ככה בשום מקום אחר", מוסיף נאור. "אני מאוד מקווה שהצביון של הקבוצה הזאת יישמר. אני מאמין שככה זה יהיה, אנשים באים לפה מאהבה ובכיף. כל עוד הקבוצה מתנהלת בצורה כזאת, אי אפשר להתעלם מהאוהדים".

מכבי על הכוונת

בינתיים, עד ההשתתפות בליגת העל, יש את חולון, מבחן כוח אמיתי של הפועל העונה ובכלל. "מאוד קשה לראות את המשחק הזה מהצד, יש רצון להראות את עצמך, אבל זה חלק מהעסק", אומר נאור המאוכזב ומוסיף, "מבחינת הסיכויים אני חושב שאנחנו באים כאנדרדוג מובהק, הפועל חולון קבוצה עם יותר יכולות מאיתנו. הניצחון שלנו פה הוא לאו דווקא מבחינת תוצאה, כי אני מאמין שיהיה פה מפוצץ ביום שלישי, הניצחון יהיה של הקהל, ממה שהוא יעשה פה. יהיה פה טירוף, אני מדבר על זה ויש לי צמרמורת. כואב שאני לא יכול להיות על המגרש. אנחנו באים אנדרדוג, אבל נעשה כל מה שאפשר".

- ואיפה אתה רואה את הפועל תל אביב בליגת העל, מה ייחשב בעיניך להישג בעוד שלוש שנים?

"אין ספק שהישג יהיה פיינל פור, אני לא בטוח שזה ריאלי, אבל קשה להגדיר היום הישג. יכול להיות שבסיטואציה מסוימת הישג יהיה להישאר בליגה, מה שאני מקווה שלא. אבל בחלומות זה לחזור לטופ של הכדורסל בארץ, פיינל פור וגמר גביע. אלה יהיו ההישגים. אני יודע מה הקהל רוצה שאני אענה, ניצחון בדרבי, זה השאיפה של כל אחד מהאוהדים פה, אני לא אתנגד, אבל לדבר על זה בתור מטרה זה יומרני ומוקדם".

שחקני הפועל תל אביב כדורסל חוגגים, מתן נאור (שמאל), גל איתן (אמצע), גלעד שמחוני. אדריאן הרבשטיין
ועכשיו - יאללה, למגרש של הגדולים/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully