וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוזילו דמעה

12.11.2010 / 16:38

ברמן מצאה בעבר תחליפים לפליימייקרים שעזבו אותה, אבל רכש כושל וגעגעועים עזים למסוט אוזיל דרדרו אותה העונה

זה קרה בדקה ה-79 של המחזור ה-10. ורדר ברמן ספגה רק לפני שש דקות שער שקבע פיגור 3:1 משפיל בבית מול נירנברג (במשחק שנגמר 3:2). סנדרו ואגנר חיכה בעמדת המחליפים כדי להיכנס למגרש במקום מרקו ארנאוטוביץ'. אך כשהאחרון ירד מהמגרש, לא זו בלבד שלא לחץ את ידו של ואגנר, הוא גם השליך על הרצפה את הנעליים שלו וסינן: "אני משחק בקבוצה גרועה". המנג'ר המקצועי של ברמן, קלאוס אלופס, שאל אותו מה הוא אמר, והחלוץ האוסטרי, שאביו הוא סרבי, היתמם והשיב שלא אמר כלום, אך לא הסתפק בזה ואמר לאלופס בסרבית את מה שאין דרך אחרת לתרגם לעברית פרט ל"כוס אמא שלך". אלופס, שלא הבין מה אמר ארנאוטוביץ', הזהיר אותו שכל מילה נוספת שיפלוט תעלה לו במשכורת אוקטובר. החלוץ בן ה-21 לא נשאר חייב גם הפעם וענה: "אין לי בעיה. אני אקח את כל הכסף שאני מרוויח ואת כל המשכורות שלי ואתרום למשפחה שלך".

אמנם משכורת אוקטובר עדיין לא נכנסה, אך בינתיים זה העונש היחיד שהוטל על ארנאוטוביץ', שכבר הספיק להיות שותף לתבוסה המחפירה 6:0 בשטוטגרט במחזור האחרון. מה שהיה ההפסד הגדול ביותר של המועדון מאז ה-7:1 למנשנגלדבאך ב-1987 והציג באופן בוטה את המצב הקשה אליו הגיע המועדון כולו, בטח כאשר 2,500 האוהדים שהגיעו מברמן קיללו עד 4:0 ומשם פשוט התחילו לעשות "אולה" ציני במסירות של שטוטגרט.

תומאס שאף מאמן ורדר ברמן (ימין) עם שחקן הקבוצה מרקו ארנאוטוביץ'. Alex Grimm, GettyImages
מי היה מאמין שכבר באמצע נובמבר תגיע קבוצתם של תומאס שאף ומרקו ארנאוטוביץ' למצב בו העונה שלה כמעט גמורה לחלוטין בכל המסגרות/GettyImages, Alex Grimm

התבוסה במחזור האחרון והמקרה של ארנאוטוביץ' הם רק שניים מהסימפטומים של המצב החמור אליו נקלעה ורדר ברמן. מי היה מאמין שכבר באמצע נובמבר תגיע הקבוצה של תומאס שאף למצב בו העונה שלה כמעט גמורה לחלוטין בכל המסגרות, כשהיא במקום ה-11 בליגה מרחק 14 נקודות מהצמרת, רביעית בבית א' בליגת האלופות ואפילו הודחה מהגביע הגרמני כבר בסיבוב השני על ידי באיירן מינכן. כדי להבין את עוצמת הכישלון, חשוב לציין שבתשע העונות האחרונות לא ירדה ברמן מתחת למקום השישי בטבלה, פרט לעונת 2008/9, אז אמנם סיימה עשירית אך הגיעה לגמר גביע אופ"א וזכתה בגביע הגרמני.

איך הגענו לכאן?

כבר בקיץ היה ברור שורדר ברמן הולכת לעונה לא פשוטה לאחר שהכוכב הגדול שלה ושל נבחרת גרמניה, מסוט אוזיל, עזב ברגע האחרון של מועד ההעברות לטובת הכסף הגדול והתהילה של ריאל מדריד. קאי נילס בוגנה, שמסקר את ורדר ברמן עבור "וולט", טוען ששיחרורו של אוזיל היה בלתי נמנע, הבעיה היא העובדה שלא נמצאה לו אלטרנטיבה. "זה מהלך טבעי בקבוצה כמו ורדר ברמן ששחקנים עוזבים", הוא טוען, "בכל אחת מהעונות האחרונות לפחות שחקן בכיר אחד עזב את הקבוצה, מפני שהיא צריכה את הכסף. אפילו שאף עצמו אמר שהעזיבה של אוזיל לא אמורה להשפיע יותר מדי על הקבוצה: 'אוזיל הוא שחקן טוב, אבל הוא לא חזות כל המועדון'. הבעיה היא ששני השחקנים שהיו אמורים למלא את מקומו של אוזיל ותלו בהם תקוות רבות הם מרקו מארין וארון האנט, שפשוט לא מתאימים עדיין להוביל קבוצה קדימה ומאכזבים מאוד".

גם פרשן האתר "סואדדויטשה", כרסטן אברטס, משוכנע שלעזיבה של אוזיל יש משקל כבד בתקופה הגרועה של ברמן. "במשך שנים היה לברמן ולשאף פליימייקר מוצהר שניהל את המשחק", כתב אברטס, "בהתחלה היה את יוהאן מיקו. כשהוא עזב הגיע דייגו ואחריו אוזיל הוביל את הקבוצה. העזיבה של אוזיל הותירה את ברמן ללא מנהל משחק ודמות מובילה שתעצור את הנפילה. אוזיל היה סלע של יציבות במשך שנתיים וחצי בברמן. גם כשהוא היה חלש, הוא היה מספק השראה לשחקנים אחרים. היום יש בקבוצה את האנט, שקורס תחת העומס ואת מארין, שהחולצה עם המספר 10 גדולה עליו בכמה מספרים. ההחלטה לסמוך על שניהם הייתה אמיצה, אבל כנראה אמיצה מדי". גם שחקן העבר אנדראס הרצוג האוסטרי, ששיחק במועדון שמונה שנים בשתי קדנציות שונות, הבין שהעזיבה של הקשר הצעיר פגעה בקבוצה. "אוזיל חסר מאוד לורדר ברמן, האיכות של הקבוצה פשוט נעלמה בבת אחת", הוא אמר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

בשביל זה הביאו אותך?

עם כל הכבוד למארין והאנט, התקוות הגדולות ביותר של הקיץ נתלו באותו ארנאוטוביץ', שנרכש מטוונטה תמורת 6.5 מיליון יורו. הצמד אלופס-שאף תמיד היה ידוע ביכולתו להתמודד עם שחקנים בעיתיים, וידעו שמדובר בעוד מקרה כזה. "אלופס ושאף ידעו שארנאוטוביץ' הוא שחקן בעייתי מאוד", טוען בוגנה, "כבר ביוני אלופס הגיע לשאף ושאל אותו אם ארנאוטוביץ' יהווה בעיה לקבוצה. שאף ענה: 'לא. הוא לא יהיה בעייתי. אני אדאג לו ואטפח אותו באופן אישי'". אלא שעד עכשיו, זה ממש לא עובד.

גם אלופס מתחיל להפנים את זה ואחרי התקרית ביניהם אמר על האוסטרי: "ארנאוטוביץ' מסב נזק לקבוצה. הוא מבצע הרבה טעויות. אני ממש שונא את הגישה שלו. הוא לא ממושמע, לא אכפת לו מכלום והוא לא מתחבר לאף אחד. ידענו שלא יהיה קל עם איתו, אבל אנחנו חייבים לעבור איתו תהליך ארוך שיהיה קשה מאוד למאמן, לקבוצה ולקהל שלנו, אבל בסוף אולי ייצא ממנו שחקן יוצא דופן. חייבים להבין שאנחנו צריכים להתפשר ולהחתים שחקנים שלא הסתדרו במועדונים שלהם. אנחנו לא יכולים לרכוש כוכבי על. קחו למשל את ג'ון ארנה ריסה מרומא. רצינו אותו מאוד בקיץ, אבל הוא היה יקר מדי".

מעבר לתקרית ביניהם, אלופס דיבר על כמה מקרים נוספים. למשל במשחק החוץ מול טוונטה, בו איים ארנאוטוביץ' על הקהל המקומי וקרא לאחדים מהם לרדת למטה כדי שיוכל להכותם. או העובדה שבאחד האימונים השבוע, התלוצץ השחקן על המצב של הקבוצה וכינה את התנהלותה "חנות פירות".

פעמוני האזהרה נשמעו עוד הרבה לפני התקרית המכוערת עם אלופס. כבר בתחילת אוגוסט, יצא קפטן הקבוצה טורסטן פרינגס בביקורת חריפה על שחקן הרכש ב"קיקר". "יש לו צורת התנהגות שלא מקובלת בברמן", טען הקשר הוותיק שבעצמו מציג יכולת חלשה העונה, "הוא מתווכח עם כל דבר וכל אחד ומשתחצן. הוא חייב למצוא דרך בה הוא לא ייראה כל כך יהיר ושחצן". פרינגס התייחס ככל הנראה לתקרית שארעה במהלך מחנה האימונים של הקבוצה, אז ארנאוטוביץ' העביר ביקורת על החלטה מקצועית של שאף וסירב לבצע שכיבות שמיכה כעונש.

ארנאוטוביץ' הוא לא הרכש היחיד בקיץ שמסתמן כפלופ. אחד נוסף הוא הבלם/מגן הצרפתי מיקאל סילבסטרה, שהגיע מארסנל. סילבסטרה כבר ממש לא אותו השחקן שהיה במנצ'סטר יונייטד והוא הפך לשנוא האוהדים של ברמן, ששרקו לו בוז בהפסד לנירנברג. מה שגרם לשאף לצאת להגנתו ונגד הקהל. במסיבת עיתונאים שנערכה קרוב לשעה, תקף אלופס: "האם אלה אוהדי ורדר ברמן? אלה ששורקים בוז לשחקנים שלהם? הקהל שלנו חייב לעשות חשבון נפש. לא אתן להם להפוך את מיקאל לכבשה השחורה. לא היה לו שום סיכוי מהרגע הראשון. הוא נכנס אל תוך מערך הגנתי שחדש לו ואת אף אחד זה לא עניין. זה מרגיז אותי מאוד. אני לא חושב שההחתמה שלו הייתה טעות, אנחנו מאמינים בו".

אגב, סילבסטרה הוא חלק מחולית ההגנה הכי גרועה בליגה (27 ספיגות), פרט לזו של מנשנגלדבאך האחרונה (33). גם הקשר הברזילאי ווסלי, שנרכש תמורת 7.5 מיליון יורו בקיץ לא מספק את הסחורה ובינתיים נוסה כמעט בכל עמדה במגרש, אך ללא הצלחה.

תומאס שאף

תומאס שאף כבר עבר משברים בורדר ברמן בעונות האחרונות, אבל אף אחד לא היה כל כך חמור. גם בוגנה חושב כך: "האיכות של הקבוצה גרועה מאוד מאז שאוזיל עזב. התוצאות עלובות ועם זה אף אחד לא יכול להתווכח. כמו כן, גם האווירה במועדון קשה. רוב השחקנים מתוסכלים וזועמים על שאף. 'הוא לא מדבר איתנו בכלל', סיפרו לי חלק מהם, בעוד אחרים הוסיפו: 'יש לו מזג חם והוא עצבני מדי'".

למרות הכל ובתוך כל הברדק הזה, נראה ששאף דווקא זוכה לקרדיט יחסית גדול, יש יאמרו מוגזם אפילו עבור מי שבנה במשך 11 שנותיו במועדון כמה מהקבוצות הטובות בהיסטוריה של המועדון. המאמן בקושי סופג ביקורת ומקבל גיבוי מלא מההנהלה. "שאף לעולם לא יאבד את העבודה שלו, אלא אם הוא עצמו יתפטר", מצהיר בוגנה, "מהסיבה הפשוטה שאלופס ונשיא המועדון, קלאוס דיטר פישר, הם חברים שלו. שאף ימשיך בקבוצה אפילו אם התוצאות ימשיכו להיות עלובות כמו בשבועות האחרונים. אין שום ספק לגבי זה".

וכך, אחד מחברי הדירקטוריון של המועדון, ווילי למקה, העניק גיבוי לצוות המקצועי. "אנחנו מודאגים מאוד ממה שאנחנו רואים בשבועות האחרונים", אמר לאחר שסיפר שצפה במשחק עם חברים בבית והרגיש כאילו הוא צופה בסרט אימה, "אבל לקלאוס אלופס ותומאס שאף יש את הגב שלנו. בלי אם ובלי אבל, אין לנו שום ספק ביכולת של השניים האלה להוציא אותנו מהבוץ".

למרות הגיבוי המלא, אפילו שאף עצמו נשמע המום ושבור אחרי המפלה בשטוטגרט ולא הקרין ביטחון כבעבר: "אף פעם לא האמנתי שזה משהו שיכול לקרות לנו, לא הראינו שום התנגדות. היינו מאוד מאוד גרועים. פשוט שיתפנו פעולה עם היריבה. שיחקנו בלי שום מנהיגות ופשוט נשברנו". כרגע נראה שגם הטאבו הגדול ביותר במועדון, הצמד אלופס-שאף, מתחיל להיסדק כשפרשנים רבים מתחילים לתהות האם שני אנשי המקצוע הם לא האשמים במצב הגרוע אליו הקבוצה הגיעה.

דוגמה טובה לחוסר האמון שמתחיל לחלחל גם לאוהדים זה הסקר שמתפרסם באתר "קורייר ווסר", שמטבעו אמור לשקף את דעתם של אוהדי הקבוצה, וקובע שקרוב ל-40 אחוז מהמצביעים משוכנעים שהקבוצה תרד ליגה בקיץ הקרוב. לא פחות. אגב, גם אלופס כבר מתחיל לרמוז לעתיד לבוא: "אם יתברר שהשחקנים מספיק טובים, אז כמובן שאנחנו נהיה האחריות הבלעדית לכישלון". בינתיים אלופס החליט להשעות 50 אחוז משכר אוקטובר של כל השחקנים. השאלה שנשארה פתוחה כעת היא מתי האשם, או כפי שכינו זאת בתקשורת הגרמנית "חרב דמוקלס", יגיע גם לצוות המקצועי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully