וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוקות של האווירון

8.11.2010 / 10:24

על ההצלחה הגדולה של דודו ביטון ורועי דיין העונה מגיע קרדיט גדול למאמן האישי שלהם, אלון מזרחי: "הטיפים שלו שווים המון"

"דודו ביטון עבר מסלול דומה לזה של שלומי ארבייטמן. שניהם החלו להתאמן אצלי לפני שנתיים ופרעו שטרות. רועי דיין? זו לא הפתעה בעיניי, הוא חלוץ עם פוטנציאל גדול. אני מחדיר בו בטחון ואמונה, וזה מצליח", אומר אלון מזרחי. אל ביטון - מלך שערי ליגת העל (שמונה שערים) - הצטרף אתמול (ראשון) סגן חדש, חלוץ הפועל עכו, רועי דיין (שבעה), שכבש אמש צמד בנתניה ומוביל את הקבוצה שלו לצמרת. מי שראה את שני החלוצים יכול להעיד על תנועה דומה במגרש, יותר בעיטות לשער ומשחק ראש שהשתפר בזכות התנועה ברחבה. לשניים גם מספר שערים בגביע הטוטו, אבל מאז שהחלו לעבוד אצל מלך השערים בכל הזמנים, הם כבר מתקשים לספור.

דיין החל את העבודה עם האווירון לפני ארבעה חודשים. מאז, הוא לא מפסיק להבקיע. מזרחי עובד מתחילת העונה, פעם בשבוע בממוצע, גם עם חלוצי מכבי פתח תקוה. עומר דמארי (חמישה שערים), טל בן חיים ועומר גולן (שלושה כל אחד), שהפכו לחוד מהקטלניים בליגה, אבל האווירון שהפך חלוצים בינוניים לאימת ההגנות בישראל, לא מתבלבל. "אני עובד איתם המון מול השער, נותן להם הרבה טיפים. אנחנו עובדים בעיקר על תנועה נכונה, ניידות, מתי לרוץ ולאן, וזה לא פחות חשוב מהגולים", מספר מזרחי, שצפה אמש במשחק בנתניה וראה את דיין מיישם את מה שהם עבדו עליו באימונים. "אני מאמין שמה שקובע אם חלוץ יבקיע או לא, זו התנועה. לי הייתה תנועה חכמה על המגרש כשחקן, וזה מה שהוביל אותי להצלחה".

דיין מבין בדיוק על מה האווירון מדבר. "לאלון, אישיות בפני עצמה ושחקן עבר, יש המון ניסיון שהוא יכול להעביר לנו. הייתה לו כמות הופעות לא מבוטלת ומספר שערים לא מבוטל. העבודה איתו מתחילה בשיחות וטיפים של איך להתנהל ולנוע במגרש והכי חשוב איך לסיים מול השער. קור רוח קוראים לזה. ברמה הטקטית, אנחנו עובדים מדי שבוע. זה הרבה עבודה של תרגול. אין ספק שאני במגמת שיפור, במיוחד העונה".

עוד מלך שערים לרזומה?

"רועי הוא שחקן צעיר יחסית, יש לו עוד הרבה שנים להצליח. הוא בנוי טוב, יודע להבקיע", מסביר מזרחי את ההצלחה של תלמידו. "מתחילת העונה שיפרתי אצלו את נושא הניידות, תנועה נכונה על המגרש וריכוז מול השער. הכי חשוב זה לעבוד - רק עבודה מביאה הצלחות". ביטון מגיע פעם בשבוע למגרש בטוברוק, דיין משנה את המיקום ומדי פעם מתאמן במגרש אחר.

"ביטון הוא גולר שיגיע רחוק", קובע האווירון, "רוב השחקנים שמתאמנים אצלי מצליחים. שלומי אזולאי רשם התקדמות נהדרת במכבי חיפה, הרבה בזכות הרצון שלו והעבודה הקשה". ומה אומר חלוץ הפועל פתח תקוה? "העבודה עם אלון עוזרת לי לא מעט כדי לפתח ולנצל את היכולות שלי כחלוץ. הוא יודע את העבודה ומכיר אותה מקרוב. הטיפים שלו שווים המון".

"בשורה התחתונה, חלוצים צריכים לעבוד קשה. אם הם עומדים פעמיים או שלוש בשבוע מול השער ובועטים לפחות 150 בעיטות תחת לחץ וניידות, הם יצליחו", מסכם מזרחי. "חלוץ יתקשה להצליח רק בזכות העבודה באימון. הוא צריך לבעוט יותר. אתמול, התנועה של רועי דיין העניקה לו שני שערים".

מזרחי עבד כבר בשנה שעברה עם מלך שערי הליגה, שלומי ארבייטמן, שכבש 28 שערים. הישג מדהים בכל קנה מידה לחלוץ שהגיע אף הוא מטוברוק. אם ביטון יסיים העונה כמלך שערי הליגה, הוא יהיה מלך השערים השלישי ברציפות שגדל במועדון של אריק איזיקוביץ' (ארבייטמן ואבוחצירה הקדימו אותו) שבקיץ הקרוב עשוי לעשות, שוב, קופה יפה על שחקן ממחלקת הנוער שלו. ואולי אפילו לפני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully